12 tipů, kterými nalákáte kupující

Jít zpět

Jak vyfotit oblečení

Správná fotografie prodá váš kousek během jednoho dne. Na co tedy myslet při focení?

  1. Doporučujeme oblečení před focením a prodejem vyžehlit. Rázem jeho cena stoupne i o desítky korun.
  2. Oblečení vypadá nejlépe, když ho zavěsíte na ramínko a nebo ho vyfotíte na sobě. Vyhněte se „selfie“ fotkám. Prezentují spíše vás než vaše oblečení, navíc tak zboží zachytíte nepřirozeně zeshora a méně viditelně. Ani pokusy se samospouští nebývají příliš povedené. Spíš poproste někoho jiného, aby vás v daném oblečení vyfotil.
  3. Snažte se objektivem zachytit skutečnou barvu oblečení. Nejlépe vynikne před světlou a nebo kontrastní stěnou. Foťte raději na přirozeném světle a nebojte se také použít blesk.
  4. Hlavní, náhledová fotografie rozhoduje o tom, zda oblečení zaujme nakupujícího a klikne na Váš inzerát. Proto si na ní dejte záležet. Jako první umístěte fotku oblečení jako celku. Zajímavé detaily (vzor, zip, rukávy nebo knoflíky) vyfoťte také a přiložte je jako další fotografie.
  5. Vyfoceno? Výborně! Ještě zkontrolujte, zda není fotka rozmazaná nebo na ní není vidět třeba neuklizený pokoj.

Jak prodat zboží

Správný popis prodá vaše oblečení. Stačí dodržet pár drobných tipů:

  1. V titulku popište několika slovy, co prodáváte, například „Modré sako H&M“ nebo „Bílé triko s dlouhým rukávem“. Vynechejte jakékoliv grafické zvýraznění. Administrátor maže všechny hvězdičky, vykřičníky nebo jiné znaky poutající pozornost, které neobsahují žádnou informaci o zboží.
  2. V textu inzerátu přesně popište, co prodáváte. Dostatek informací šetří čas kupujícímu i vám. Nemusíte totiž odpovídat na případné dotazy, takže zboží rychleji prodáte. Do popisu rozhodně patří rozměry (minimálně délka a šířka), velikost, značka, stav oblečení, ale i materiál.
  3. Stanovte u oblečení odpovídající cenu. Zkuste se vžít do role potenciálního kupujícího – kdyby vaše zboží prodával někdo jiný, jakou maximální částku byste za tento kus ochotni utratit?

Jak získat pozitivní hodnocení

Více pozitivních hodnocení zvyšuje vaši šanci na další obchody – a tedy více peněz. Jak na to?

  1. Popište v inzerátu přesný stav zboží. Pokud slíbíte parádní kousek ve skvělém stavu a kupujícímu dorazí vybledlý nebo natrhnutý hadr, odrazí se to negativně na vašem hodnocení.
  2. Pošlete zboží včas, ideálně do dvou pracovních dnů po přijetí platby. Případné zpoždění zaslání dejte nakupujícímu vědět co nejdříve, aniž by vás on sám urgoval.
  3. Způsob komunikace je odrazem Vás samých. Potenciálnímu nakupujícímu proto pište slušně, jednejte na rovinu a neslibujte, co nemůžete splnit.
  4. Kupující ocení milé a příjemné jednání. Proto mu poděkujte za obchod a/nebo popřejte hezký den.