Afrika II.díl

Riky69  Vydáno: 12.12.13

Pokračování mého deníku z cesty, která mě nadchla. Všem děkuji za krásné komentáře…

pláže v Sainta Lucia

plus něco :-D

nosorožci

nosorožci II

krokodýl :-)

Pavouk tak veliký, že jsem si otevřela lahvinku bílého vína – a čekala na terase, až se mi rodina vrátí domů a zachrání mě. Přestože jsem odpůrce alkoholu v těhotenství a nejsem ani nijak velký pijan v normálním stavu, to víno mi bodlo. Uklidnilo mi nervy a když se vrátila má rodina zpátky, hned se ptal můj chlap, co se stalo. Tarantule to nebyla, ale člověk nikdy neví, a tak jsem ho ani nechtěla vyhnat ven právě proto, abych věděla, kde je a celou noc ho pozorovala. On se moc ani nehnul, tak jsem chvilkama i spala, ale moc toho spánku nebylo.

Snídani jsem chtěla přichystat na terase, ale jak jsem tam dala nějaké jídlo, seběhly se tam opice - takové ty malé drzé potvory, co vám všechno vezmou a ještě na vás vypláznou jazyk. Jeden průvodce nám vyprávěl, že tyto opice jsou dost chytré na to, aby poznaly pohlaví člověka. A stává se dost často, že když je doma jen žena, tak jim klidně vlezou do kuchyně, vezmou si, co chtějí, a ještě u toho nadělají pořádný bordel. Jsou prý schopné i na ženu zaútočit, když mají hlad. Ale na chlapa si nedovolí. Na terase se jíst nedalo, tak jsme posnídali uvnitř a vyrazili na další cestu.

Čekalo nás jen 50 km cesty, kde jsme navštívili místní zoo a hladili si malá 3měsíční lvíčátka. Všude se nás vždy ptali, odkud jsme - a v téhle stanici slečna měla dědečka z České republiky. :-D Byla jsem překvapená, kolik lidí vědělo, kde je naše zem. Většinou teda díky fotbalu a hodně známému Petru Čechovi. :-D Prošli jsme si záchrannou stanici lvů a zažili krmení divé zvěře. :-D Tahle místní zoo se vyznačovala hlavně tím, že měli pod zámkem jen ty lvy a tygry. Ostatní zvířata jako třeba zebry, žirafy a antilopy měla volný pohyb mezi vámi. Tady jsem potkala žirafí rodinku. Být od ní na metr daleko je krásné. Vidět tato zvířata tak blízko.. Kdybych se nebála, tak bych si je snad i pohladila. Na cestě do hotelu nás čekalo další překvapení. Přes silnici si zkracovaly cestu kobylky, ale to byly mackové. Na výšku 10 cm a šířku taky tak nějak.

Ono všeobecně tam mají zvířata vetší než u nás, i šváby nebo včely. O kus dále po silnici, kudy jsme jeli, seděli paviáni a čekali, co jim asi kdo hodí (nebo tak aspoň vypadali). Jako stopaře bych je do auta nevzala. Když jsem dorazili do Port Elizabeth, už byla tma, jen jsme se najedli a šli spát. Druhý den jsme jen přelétávali do Durbanu a ubytovali jsme se. Z okna jsme měli nádherný výhled na celé pobřeží. Každé ráno, než šly děti do školy, se zastavovaly na pobřeží a šly se ještě vykoupat do moře, pak se oblékly do stejnokrojů a šli se učit – úžasně si to užívali.

V Durbanu je vyhlášené delfinárium, nevynechali jsme jeho návštěvu. Počkali jsme si na krmení žraloků a chodili jsme v podzemním akváriu, které bylo udělané jako starý zrezavělý vrak lodi, a mělo to své kouzlo. Až na ty davy lidí. Cestou zpátky na hotel se šlo pěknou promenádou po pobřeží a my pozorovali surfaře, jak se prohánějí po vlnách. Myslela jsem si, že surfaři jsou vždy jen v Kalifornii, takže pro mě také něco nového.

Vyzvedli jsme si auto a jeli se podívat po nákupech a suvenýrech domů. Přeci jen už nás čekalo jen posledních pár dní. Nákupní centra tam mají stejné jako u nás a asi všude jinde na světě. Člověk se tak neztratí a může si v klidu užít nákupy. Po relaxu jsme sedli do auta a už jsme si to šinuli dál a dál cestou necestou, čekalo nás 250 km do Saint Lucia.

Ubytovaní bylo příjemné v rodinném domku a bylo tak útulné, že se naší dceři vůbec nechtělo jet domů. Projeli jsme další dva parky, byli se podívat na hrochy a krokodýly, kde mě pobavila místní výstražná tabule. Tak nevím, ale asi jim už někdo pustil někoho dolů, kde to pak asi dopadlo, jak to dopadlo a pro příště dali varování. :-D

Také náš pan majitel hotelu mě pobavil, když jsme šli večer spát, tak nám říká „Jo a kdyby jste tady v noci slyšeli někoho běhat po střeše, tak se nelekejte, to jsou jenom leopardi, oni je někdy vyplaší hroši, jak se courají po vesnici.“ „Vždyť jsou to jenom kočky, trošku větší, ale kočky,“ dodal, když viděl, jak mě strnul úsměv. :-) Nakonec nás v noci vzbudil jenom poněkud větší šváb, který hledal něco v igelitce asi k jídlu, ale jinak byl klid. Tady jsme strávili tři dny a bylo to opravdu moc fajn, pláže nádherné, dlouhé a čisté, potápění úžasné a tady jsem zažila, že jsme na pláži leželi my (jako rodina), pak dlouho dlouho nikdo a pak další rodina.

Pak už jen návrat na letiště do Durbanu a protrpět několik hodin letu zpět domů.

Dovolená to byla nádherná, velký dík patří mému muži, který vše zorganizoval a pak i upravil cestování k mému stavu. Nelituji toho, že jsem tam byla, naopak už se těším, až tam někdy pojedeme znovu a užiju si i to vše ostatní, o co jsem přišla vzhledem k tomu, že jsem byla těhotná. Celkově ve mě Jižní Afrika zanechala dojem velmi příjemné země s milými lidmi. Přála bych každému to zažít.

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 4.8 bodů

Olivyia
Kecalka 220 příspěvků 12.12.13 07:18

Krásné počtení. Už minule mi africký deníček zpříjemnil ráno ;). Musel to být silný zážitek. Fotky jsou nádherné, hlavně u toho moře. Ovšem představa mega pavouků, kobylek a švábů :x to už bych asi v klidu neusnula :mrgreen:.

maki3012

Diky za pokracovani :kytka: paradni cteni :potlesk:

Riky69
Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 12.12.13 09:55

V deníčku byli ještě mé odkazy na videa. Nevím proč je tam admin smazal?

A odkaz na netu na fotky http://mkphoto.savana.cz/…-Africa-2011

:potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk:

kaja00
Extra třída :D 10365 příspěvků 12.12.13 18:41

Nadhera :hug: To muselo byt nadherne :* Takovyhle zazitek :kytka: Zavidim ;) A dekuji za pokracovani ;) ;) ;) :kytka:

lisatka
Kecalka 116 příspěvků 17.08.14 17:53

V durbanu jsem zila a v st. lucia byla na dovolene.tak to tam miluji ze tam pravidelne jezdime. Je to me nejoblibenejsi misto na zemi a hrozne moc moc doufam ze mi jednou udeleji peacovni povoleni a my tam budeme zit natrvalo.pak by byl muj zivot perfektni! Doufam ze i vy to jednou budete moci zopakovat a ostatnim doporucuji. draha dovolena ale stoji to za ty penize!

Riky69
Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 17.08.14 18:26

@lisatka Tak to ti tiše závidím :oops:, doufám, že nám to ještě jednou vyjde. Chceme tam zase všichni, ale teď čekáme až nejmladší člen rodiny povyroste, aby si to pořádně užil ;). Jestli se ti podaří tam pak pracovat napiš, klidně jen soukromou zprávu. Třeba nám dáš tip co a jak až tam pojedeme. :mavam:

lisatka
Kecalka 116 příspěvků 17.08.14 21:25

Jo, my taky jeli naposledy pres dubai. v dubai jsme si udelali 3 denni overstop a nelitovali jsme.ja mam ted 10 mesicniho kluka tak cekame az dojde materska a pak by melo nasledovat velke stehovani. nedavno jsem dodelala jejich pedagogickou skolu, jenze s vizy to momentalne vypada blede, ucitelu maji. Momentalne dost :(