BRUSINČATA 81. Přepravě dětí na kole a za kolem

Arka  Vydáno: 12.07.05

Milá Brusinčátka a maminy,
Jak už jsem psala minule, téma dnešního zaskakovacího deníčku už jste minule nakously. Budu se věnovat přepravě dětí na kole a za kolem.

K přepravě dětí na kole slouží 2 druhy nosičů přední a zadní. Ovšem oba jsou určeny pro děti až od 18 měsíců (kvůli páteři)a s helmou! Přední se prý dětem víc líbí, mají pocit, že kolo řídí ony. Taky prý je kolo lépe ovladatelné a dítě máte stále na očích, ale dítě na oplátku ucítí každou nerovnost silnice.
Jestli uvažujete o koupi přední sedačky, tak si raději vezměte kolo s sebou k prodejci, abyste si vyzkoušeli instalaci. Někdy je to problém díky všem těm hadičkám od brzd. Ceny sedaček začínají někde kolem 1000Kč, ale musíte si dát pozor, aby sedačka měla opěrky na nohy. Bez těch raděj sedačku nekupujte, protože hrozí, že dítě strčí nohy do kola! Zadní sedačky se dají instalovat buď na nosič nebo přidělat držákem na rám. Je dobré, že si můžete pořídit držáky na víc kol a sedačky měnit podle potřeby. Zadní sedačky jsou větší a pro dítě tím pádem pohodlnější. Jo a jedna důležitá věc:dítě v sedačce by vám nemělo kvůli bezpečnosti usnout, takže musíte dělat víc přestávek a dítě udržovat čilé. Párkrát už jsem viděla takto spící dítě a musím říct, že mi ho fakt bylo líto. My jsme před nedávnem taky řešili otázku jak budeme Jolku přepravovat, protože oba rádi jezdíme na kole a někdy prostě nemáme možnost ji někomu dát na hlídání a taky chceme, aby poznávala krásy našeho kraje s náma. Já se přiznám, že jsem ze sedačky měla strach, vzhledem ke své výšce (156cm) a váze (teď už hrůzostrašných 50kg).
Moje kamarádka (podobné postavy) mi totiž vykládala jaké má problémy, když vozí svou 2,5letou dceru. Ta přes kamarádčin zadek nic nevidí, tak se neustále naklání na strany a kamarádka pak má co dělat, aby se na kole vůbec udržela. Ale uznávám, že do města je to pohodlný a rychlý způsob přepravy. Jenže my bydlíme na vesnici (i když teď vlastně ve městě) a jezdíme spíš na nějaký výlety po okolí a nebo prostě jen do sámošky pro nákup. A to si nedovedu představit, kam bych dala batoh s pitím, jídlem a potažmo s nákupem. (Jak to děláš Brendy? Máš na zádech batoh nebo jezdíš vždycky s někým?).
Takže jsme se rozhodli, že koupíme cyklo-přívěs, neboli vozík za kolo. Výhoda je ta, že se tam vlezou 2 děti (nosnost vozíku bývá kolem 40kg), které sedí připoutané jako v autosedačce. Pro malá miminka se dá dokoupit speciální vložka a může cestovat také. Děti si během cesty můžou hrát a nebo se občerstvovat dle libosti, čehož náš Otesánek náležitě využívá. Taky je dobrý, že děti chrání síťka proti hmyzu a prachu, popřípadě pláštěnka, takže vás nepřekvapí ani déšť. Dobrý je i nápad s úložným prostorem pod i za sedačkami, takže nemusíte mít nic na zádech nebo po stranách na kole. Myslela jsem si, že to na mě bude těžký (vozíky váží kolem 10kg) a bude s tím jezdit jen manžel, ale už jsem hravě zvládla jízdu do kopce i se dvěmi dětmi. Jen člověk musí při jízdě myslet na to, že má za sebou vozík a nemůže jet úplně u kraje jako se samotným kolem. Ale na to se dá lehce zvyknout. Nečekám nijakou velkou diskusi na dané téma, které už jste k tomu psaly minule. Jen jsem chtěla ukázat několik způsobů přepravy dětí a taky vyplnit díru po prázdném deníčku. Pro ty co si vozík neumí představit, vložím do galerky aspoň fotku.
Užívejte léta, ale hlavně nezapomeňte psát!!!!

Andrea a 17m Jolanka

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 0.0 bodů

Anonymní  12.07.05 20:26

Ahojky,

sice k vám nepatřím, ale vozík za kolo mne zajímá. Dá se s tím jezdit jen po silnici či to zvládne i třeba pevnou ale hrbolatou cestu bez nějakých technických (vozík či děti) problémů?

Díky za info,

Efina

Anonymní  12.07.05 21:53

Já bydlím v Holandsku a kolo se stalo neodmyslitelnou součástí mého života. Ještě než se nám narodil syn, jezdili jsme na kole na výlety (rovina, rovina, samá rovina) a já na kole dělala i nákupy. Na nosiči mám na obou stranách upevněnou specielní tašku, vejde se do nich spousta nákupů a člověk je vůbec necítí. Kdybych je měla tahat v rukách, tak se strhám.
Když bylo Larsovi devět měsíců koupili jsme mu přední sedačku, která se umisťuje mezi řidítka a sedadlo. Bohužel jsme zjistili, že já mám málo místa na nasednutí (mám vysoké kolo/řidítka a jsem malá), takže nakonec mohl vozit Larse jen manžel.
Teď už jsou Larsovi tři roky a před časem jsme mu koupili zadní sedačku s kvalitním vysokým opěrátkem, opěrkama na nohy a na ruce. Manžel mi na něj připevnil dvojitý stojan, aby se mi Lars do sedačky poholněji usazoval a kolo se nepřevrátilo, což si nemůžu vynachválit. Od té doby jezdíme hodně často na výlety. Zrovna v neděli jsme byli u moře a zítra se tam chystáme znovu (tam a zpět celkem 20km).
Jelikož mám na nosiči i ty tašky, jezdím často s Larsem na nákupy na kole. Když musím kolo chvíli tlačit, cítím jak je těžké (prohýbá se pod nákupy a Larsem), ale když šlapu, vůbec to necítím.
Teď jsem těhotná a v lednu čekáme druhé dítko. Jak to vyřešíme s jízdou na kole nevím, protože sedačku vepředu a vzadu (jak to je zde typické) mít bohužel nemůžu.
Vozík za kolo bychom si sice mohli pořídit (nabídka je tu vskutku pestrá), ale děsím se toho, že je dost nízko při zemi a kdyby do nás, nedej bože, najelo auto, dítka by to asi nepřežila. Možná se na to dívám moc černě, ale jezdíme hlavně po silnici (nebo na cyklistických stezkách u silnice), a tak si na to prostě netroufám.
No hlavu si s tím zatím lámat nebudu, než se dítko narodí a bude samostatně sedět, aby se mohlo svézt na kole, nějaké řešení určitě najdeme.

Hezký den/večer.

Miriam

Anonymní  12.07.05 22:24

Ahojky!

Po šíleně dlouhé době zdraví nepřihlášená Sýkorka. Na internet se dostanu jednou za dva až tři měsíce a to vždy jen tak na hodinku, takže sotva stíhám číst natož potom psát - proto jen ve stručnosti - máme se s Jankem moc skvěle - výborně mluví, běhá, nenosí plenku - prostě nám dělá jen samou radost.

Co se týče kola - jezdíme už od loňska s klasickou zadní dětskou sedačkou - máme na obou kolech (já i partner) přípínání a přehazujeme si sedačku mezi sebou - jsme s tímto maximálně spokojeni a Janek také. (Batoh naplněný svačinkou, oblečkama a bábovičkovým vybavení nijak nepřekáží).

Chci moc a moc pogratulovat všem z vás, které jste objevily"dvě čárky" - my jsme zatím odložili snažení na podzimně-zimní večery, ale musím přiznat, že se už nemůžu dočkat …

Přeji Vám krásné léto
Sýkorka a Janek 19 m

hanka29
Kecalka 297 příspěvků 13.07.05 13:40

Ahojky jen me zaujalo tema jsme z diskuze kvetnatek ale mazilek uvazuje o koupi privezu uz dlouho jeste nez se mrnousnarodil proto uvitam kazdo reakci pozitivni i neativni na co si dat pro koupi pozor. Od kdy se mrnouskove v ni muzou vozit. Malemu jsou teprve dva mesice ale myslela jsme ze za rok o prazdninach uz by s nami mohl? nebo ne Diky Hanka

Anonymní  13.07.05 13:56

více info na stránkách:

Anonymní  13.07.05 20:15

Ahoj holky,

jen kratce, protoze jsem na netu u tety, tak at nenadava…
My mame za sebou jizdu jak po silnici, tak v terenu a musim rict, ze zatim bez problemu. Zvladne to i mensi hrbolate lesni cesty.
Co se tyce strachu z toho, ze do vas nekdo narazi a dite neprezije - opet z vlastni zkusenosti vim, ze kdyz ridic vidi na ceste neco vetsiho, tak ho celkem s respektem objizdi. kdezto ditete v sedacce si mnohdy vsimne az na posledni chvili (taky se mi to stalo, ze jsem predjizdela celkem natesno a pak jsem si vsimla, ze na nosici je sedacka s ditetem). Ja bych to moc nepozorovala, ale psal to jeden kluk na netu a musim rict, ze kdyz jedeme s manzelem a on veze vozik, tak ho objizdeji velkym obloukem.
My jsme si vozik poridili az ted, ale vim, ze v nem deti vozi uz od 5/6m. Videla jsem dokonce specialni vlozku pro uplne male deti (popsala bych to jako lusk hrasku a v nem to dite jakoby stoji, ale priznam se, ze do toho bych nesla…).

Jo a fotkam v galerce. Mrknete na www.babyphoto.cz a je tam upne vse!!!

Mejte se hezky a piste!!!

Andrea

Jirina
Extra třída :D 12280 příspěvků 13.07.05 21:29

Ahoj brusinčata,
včera jsme měli prima výlet - za Brusinkou do Kamenného Přívozu na chatu. Sešli jsme se tam i s Martinou - Amálkou a užili si moc prima den. Jela jsem jen s Háňou, sice vlak nám jel už v 8 ráno, ale stihly jsme ho, Háňa byla vzorná, za tu půlhodinu cesty je 6 tunelů, tak vždycky hlásila „bububu etě tuneu budě„. Když nám Martina s Janičkou přišla naproti, Hany se nejdřív tvářila, že tam není - no jo stydíme se :o) Pak hned proběhla tahanice o Hánina medvídka. Jejich chatička se nám moc líbila - maličká, čisťoučká, útulná, mezi borovicema … Háňa si oblíbila schody a pod zábradlím prolejzala jak kaskadérka. Taky holkám předvedla, jak se čůrá do nočníku, pořádně ho Janičce pokřtila (doufám, že si vzaly příklad!). Ve 12 jsem Háňu zkusmo uložila do kočáru a světe div se, bez protestu zalehla a během okamžiku spala - celou hodinu a půl, vzorňucha. Ani jednou se nepočůrala, ovšem suchá domů nedojela. Když nás šla M. s Amálkou vyprovodit na vlak, před příjezdem tam holčičky lítaly v „čekárně“, kde byly louže. Áma dostala na zadek, že si zamáčela botičky. A co Hanička - aby nezůstala zkrátka, rovnou si do tý hnusný louže sedla (a to vůbec nebylo omylem), takže jsem ji musela převlíct včetně kalhotek, vopici.
Bylo to moc prima a byly jsme nadšené, moc se těšíme, až nám vyjde se sejít i s vámi ostatními. Problém je ten, že s oběma dětma by to taková idylka nebyla a hlídání pro Jíru mám jednou za uherák.
Tak ahoj Jiřina s Haničkou

Anonymní  13.07.05 21:32

Ahoj holky,

také vlastníme vozík za kolo zn. chariot sport Cougar. Mimčo se v něm dá vozit od cca 3 měsíců, pokud si dokoupíte vložku , je podobná autosedačce. Až mimčo povyroste dá se dokoupit zase vložka fixující hlavičku a ramena. My jsme Máťu vozili až začal dobře sedět tj. asi od 8 měsíců, dobře se mu ve vozíku i spalo. Usnul vlastně pokaždé co jsme vyjeli. Na silnici mám také trochu strach, děláme to tak, že já jedu za vozíkem jako druhá a držím se víc od kraje, tak aby nás auta dobře viděla a objížděla obloukem. Taťka je vášnivý sportovec a tahá Máťu i do lesa , minule jsme jeli z dost velkého kopce po lesní cestě plné kamenů a hrbolů - no měla jsem co dělat abych to zvládla sama s kolem, ale vozík to zvládnul perfektně, dokonce Máťa při tomto sjezdu usnul - takže hodí se i do terénu.

Krom toho se dá předělat na kočárek - musí se dokoupit přední otočná kolečka, na kočárek on-line - dokoupí se větší přední kolo a brzda, pokud jste vášniví běžci - dají se dokoupit závěsné hole na běhání - upevňují se kolem pasu pásem, a na zimu můžete dokoupit lyže místo koleček za běžky.

Můžete mrknout na http://www.dveplusdve.cz/ tam jsou v celé své kráse.

Zkusím pohledat nějaké fotky a vložit do galerie Brusinčat pokud by to někoho zajímalo, jak vypadají v provozu.

Ahojky Evula a Matýsek 18 měsíců

papka
Kecalka 146 příspěvků 14.07.05 07:56

Ahoj,
mám jen jedenu otázku.Nebojíte se,že když je ten vozík širší než kolo,že vám ho nějaké auto sejme s sebou?Já mám z toho hrůzu a proto jsme raděj pořídili sedačku za sedlo.Dá se i malinko napolohovat,když mi drobek usne,abychom se dopravili,alespon na místo kde ho budu moci složit.
Vozítka za kolo bych se bála zvlášť na silnici.Nebo je to zbytečná obava?
Dík moc
Papka z Rošťáků a rošťand r.2004

Anonymní  14.07.05 09:26

Ahoj

jak jsem už psala taky mám trochu strach , proto kreju vozíku záda , první by muselo to auto sejmout mě a pak vozík. Navíc má vozík vysoko zvednutou vlaječku aby byl nepřehlédnutelný, ale na to se spoléhat nedá. Nejlepší je jezdit mimo silnice, zvláště frekventované.
My jsme z vesnice tak to není velký problém, do města bychomse s ním asi nevypravili.

Ahoj Evula

Anonymní  14.07.05 09:28

Jo a na takové kratší pojíždění máme oba (já i manža) zadní sedačku na kolo.

Anonymní  17.07.05 13:17

AHoj holciny!

Snad si to jeste nekdo precte. TAk jen ve zkratce! K tomuto tematu moc co rict nemam, mam normalni sedacku za sebou, zadnou drahou. Misa v ni sedi, ma na hlave prilbu. Ale jelikos moc neposedi a chci s ni jet nekam dal, tak na me jeci ze „tapy, tapy a douu“ pak rve a ja musim zastavit. TAkze na kole se pouze presouvame k babickam a nic vic.

Jinak proc pisu.

Vse nejlepsi k dnesnimu svatku vsem MArtinam z naseho denicku a i nakukujicim!!!

Darka a Misa

Anonymní  17.07.05 22:09

Ahoj holky,

já už všem Martinám gratulovala smskama, na ty co jsem zapomněla, gratuluji k svátku dodatečně.

Posledních 14 dní jsme trávili v klidu na zapadlé chaloupce v Beskydech a zítra odjíždím na Moravu. To bude myslím má poslední cesta. Celý srpen hodlám sedět na prdeli a čekat poslíčky. To vedro mě tak zmáhá, že mám pocit, že se každou chvíli rozsypu. Do schodů funím jak lokomotiva a nechce se mi stát, chodit - jen sedět nebo ležet. Pravidelně spím po obědě. Martínek to protahuje do 16 h, takže jsem růžovka vyspaná.

Kolo zatím nevlastním, sedačku taky ne, ale plánuji, teda až děti odrostou.