Cesta k hrochovi a zase zpátky II.

Arvenka  Vydáno: 17.09.14

Začátky jsou těžké, a to i v hubnutí. Člověk si často zpětně vyčítá, co udělal špatně a co mohl udělat lépe. Ale je to vlastně vůbec potřeba? Neposouvá nás to taky někam dál?

Ráda bych tu popsala své začátky s hubnutím. Nevím, jestli hubnutí je vlastně ten správný výraz. Ono od začátku opravdu šlo o snížení váhy, ale později jsem zjistila, že o tom to tak úplně není. Je to o tom začít žít jinak. Podívat se na svět a realitu okolo sebe a taky sám na sebe, jinak. Ten nový pohled by se dal nazvat osobní transformací. A o tom by mělo být i hubnutí. Součást života, přirozená součást života. A to jsem tak na začátku rozhodně nevnímala.

Od svého probuzení v září 2012, o kterém jsem psala v předešlém deníčku, jsem začala hledat způsoby, jak by to šlo, a ne důvody, proč to zase nepůjde. Své snažení jsem začala dost zvláštně – podívala jsem se snad na všechny díly Jste to, co jíte. V tu dobu mě to motivovalo a ověřila jsem si, že znám naprosté základy zdravé výživy. Hledala jsem všude možně tipy a triky na co si dávat pozor při výběru potravin. Jaké výrobci vymýšlejí fígle, aby nás přesvědčili, že ten jejich výrobek je vlastně ten nej a neobsahuje nic umělého.

Byly to první krůčky k tomu, začít žít zdravěji. POZOR, ne k tomu ZHUBNOUT, ale ŽÍT ZDRAVĚJI. Začala jsem chodit pravidelně plavat, občas jsme si s partou zahráli squash. A ono to začalo fungovat. Moje váha byla totiž tak velká, že každá drobná změna přispěla k tomu, že váha o maličko ubyla.

Na začátku roku 2013 jsem se začala zabývat metabolickými typy lidí. Zkoumala jsem trendy, jak se dá zhubnout. Jsem člověk, který nesouhlasí s tolikrát ohraným názorem, že existuje k cíli (rozumějme krásnou postavu) jen jediná cesta. Podle mě nikdy není jen jedna cesta. Tím nechci říct, že extrémní diety jsou něco skvělého, ale u nich je to něco jiného a o nich až třeba příště.

Po mnoha testech (testováno na lidech – na mně) jsem dospěla k závěru, že jsem proteinový typ. Miluji sladké, vždy to byla moje droga a asi pořád je. Ale hlavní je to slovo droga. Došla jsem k závěru, že sacharidy nejsou moji kamarádi. Mohla jsem bez nich fungovat, mohla jsem bez nich existovat. Sacharidové typy by se bez sacharidů naprosto hroutily a nemohly by bez nich pomalu ani vstát z postele.

Byla to doba, ve které jsem opravdu hledala jakoukoli informaci, naučila se informace třídit a filtrovat a naučila jsem se je ověřovat a zařazovat je do svého „portfolia“ znalostí. V té době jsem objevila knihu Tima Ferrise Čtyřhodinové tělo. Kniha pro mě byla úžasně inspirativní a velice čtivá. Rozhodla jsem se vyzkoušet jeho stravovací režim, který spočíval v opravdu velkém omezení sacharidů a stavěl na velkém množství bílkovin, zejména pak luštěnin, ve stravě.

Později v tomto roce jsem objevila blog Jak se cítit a být fit a tím také Jillian Michaels a její cvičební programy. Kombinace Ferrisova režimu a cvičení 30 Day Shred mělo za důsledek, že jsem v srpnu roku 2013 dosáhla váhy 75 kilo. Za rok jsem zvládla zhubnout 20 kilo! Byla jsem tam, co v době nástupu na vysokou. Cítila jsem se opravdu skvěle.

Ale jako u každého snažení, člověk dělá chyby a nic není tak růžové, jak to vypadá…

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 4.4 bodů
 Váš příspěvek
 
LucieSy
Kecalka 439 příspěvků 17.09.14 06:36

Velice drzim palce, aby se vse darilo podle predstav a nadbytecna kila postupne ubyvala. Take bych potrebovala tak pevnou vuli a odhodlani do toho jit s plnym nasazenim… Tesim se na pristi denicek ;-)

 
Arvenka
Zasloužilá kecalka 516 příspěvků 17.09.14 10:19

@LucieSy Díky moc ;)

 
svycarka
Kelišová 6325 příspěvků 18.09.14 10:11

:think: no ja ti nevim, ale brutalni omezeni sacharidu, ci ta knizka neni nic noveho.To je prece roky znamy- opevovany i zatracovany Athkinsn. Omezila jsem sacharidy a zacala chodit do prace a mam taky 20kg dole. Nicmene je fajn, ze jsi to dokazala, ze se zajimas, jak ti funguje telo.To je jiste prinos ;)

 
Arvenka
Zasloužilá kecalka 516 příspěvků 18.09.14 12:01

@svycarka Já to sem dávám pro inspiraci lidí, kteří o tom třeba nic nevědí. Nedávám to sem, abych se pochlubila. Jsem s tím, co jsem dokázala, spokojená a chci to využít k tomu, aby to někoho namotivovalo, případně dát typ na nějakou jinou cestu než je Havlíček a Cajthamlová. Jasně, je to známe už tisíce let a musí o tom vědět každý, to je jasné :mrgreen:. Zejména takový Atkinson, který nemá s vyváženým a dostačujícím redukčním jídelníčkem vůbec nic společného :lol: ;).

 
svycarka
Kelišová 6325 příspěvků 18.09.14 14:54

Ty jsi me asi nepochopila, ja te nijak nekritizuju. Naopak ti fandim, ze to hubnuti beres tak nejak ze vsech stran.Ale pises, ze jsi omezila rapidne sacharidy. to preci tez nema s vyvazenym jidelnickem co delat. :nevim: Inu, to je jedno.

 
Arvenka
Zasloužilá kecalka 516 příspěvků 18.09.14 15:35

@svycarka Já jsem to nebrala jako kritiku, jen mě trochu rozhodila věta, že to není nic nového. Proto to sem ale nedávám. Prostě jen doufám, že to někomu pomůže. U proteinového typu stačí přísun sacharidů jen v takové míře, aby pokryla potřeby svalstva a mozku. Více sacharidů nepotřebuje. A tohle množství docela hravě pokryje cca půl kila zeleniny u běžně pracujícího, nesportujícího jedince. Pokud člověk vykonává fyzicky náročnou práci, nebo sportuje, je spotřeba vyšší (pak se zařazuje třeba ovoce). U sacharidových typů je to jiné… ty potřebují i přílohy apod. ;) Problém třeba Atkinsna je hlavně ten, že neobsahuje skoro žádnou vlákninu (nesmí se ani zelenina :nevim: ) a má enormní hodnoty v tucích… Jinak jsem to fakt nebrala zle :kytka:

 
jiji
Kelišová 5796 příspěvků 30.09.14 12:33

@Arvenka tyjo, půl kila zeleniny a jinak žádné přílohy, pečivo, ovoce…?
To bych asi nedala. Já jsem se tedy tak hluboce jako ty o metabolické typy nezajímala, stačilo mi sdělení výživové poradkyně, že jsem typ vyvážený (bylo to na základně jednoho dotazníku, tak je dost dobře možné, že je to úplně jinak). Ale i se sacharidy (teď si nejsem jistá, kolik gramů denně jsem měla, ale nebylo to málo, řekla bych, že 35% určitě, ne-li 40) jsem zhubla docela dobře. Už spíš šlo o to rozložení během dne.
Každopádně ti moc fandím a těším se na pokračování!

 
Arvenka
Zasloužilá kecalka 516 příspěvků 30.09.14 13:23

@jiji Moc děkuju. Tak každý to má jinak. Já prostě vím, že po sacharidech přibírám. Ale dneska už si je taky neodpustím, jen prostě vím, že bez nich dokážu úplně bez problému fungovat… Což jiní lidi prostě fyzicky ani psychicky nezvládají (a tím nemyslím čokoládu, ale třeba přílohy, ovoce, müsli a podobné). Každý to má prostě jinak a jde o to najít si to svoje. ;) A jsou opravdu velice „cukrové“ druhy zeleniny - mrkev, rajčata, papriky… meloun :mrgreen:

Vložit nový komentář
Poslat
nový deníček

Všechny deníčky uživatele