Cestování s dětmi - Až do ráje II.díl

LennaZS  Vydáno: 08.01.15

Ráno se poměrně bez problémů dostaneme na trajekt a už se těšíme, co nám přinese ostrov Hvar, levandulový ostrov s krásným mořem. Tento ostrov bereme jako takovou poslední možnost strávit dalších 14 dní na jednom místě. Já už ale začínám tušit, že tady, téměř na jihu Chorvatska, naše dobrodružství teprve začíná.

Naše pláž
1 komentář

Egremni

Albánie

2 komentáře

Bosna a Hercegovina

Na Hvaru v restauraci :-)

Hvar

Nocování v Albánii

Albánie

V kempu v Albánii

Retro..svatební cesta, tenkrát jen my dva..

2 komentáře

6 komentářů

Cesta z Drveniku na Hvar trvala necelou hodinku a první, co nás zarazilo, byla neskutečně dlouhá kolona aut, které se chtěly dostat na pevninu. Tak snad my budeme mít štěstí a cestou zpět chytíme trajekt „na první šup“.

Rozhodli jsme se, že ostrov projedeme celý a najdeme opravdu to nejlepší místo vhodné pro děti. Projeli jsme kolem zátoky Mlaska, kde byl i kemp a opravdu nádherně azurové moře. Bohužel ale přelidněno. Takže jedeme dál a pomalu objíždíme celý ostrov - scenérie krásná, příroda a výhled na pevninu taky, ale bohužel všude samé skály a špatný vstup do vody. Nakonec odpoledne parkujeme na pláži, na samém západě ostrova. Nikde nikdo. Vstup do moře ale nestojí za nic a Zdeneček si okamžitě pořeže nožičku.

Tady se rozhodneme, že tento ostrov, ač nádherný, není opravdu TO místo. Ráno vstaneme časně a spěcháme k trajektu. Obrovská kolona jde vidět už z dálky. A dopr…!

No nic, vzhledem k horku, které už dopoledne panuje, se rozhodnu sbalit děti a jít k vodě, zatímco manžel bude čekat u auta. Takže Davida beru pod paži, pod druhou paži deku, Sabča mi cpe do ruky slunečník, plavky, Zdeneček bere roha, takže plně naložena upaluji za ním. Ještě stačím houknout na manžela, ať se jde taky klidně projít, že jeden trajekt zrovna odjíždí a další tu bude až za hodinu.

Došourám se na pláž, aleluja. Převleču prcky do plavek, rozbalím deku, uf. Zdeneček: „Asi chci kakat!“ No super. Takže opět David pod paži, pod druhou Zdenda a už upalujem směrem, kde je nejmíň lidí. Po dvou marných pokusech mi oznámí, že se mu vlastně nechce. David protestuje, chce mléko. Takže zpět na pláž, konečně si kecnu na bobek na deku a vytahuju prso.

Vtom slyším ukrutné troubení, jedno auto přes druhé. Celá pláž pozoruje situaci na silnici. Všechna auta před tím naším se sunou směrem k lodím. Takže naše auto brzdí kolonu!? Super, že by manžel čekal v autě na nás? Drasticky trhám malému prso z pusy, ten ječí, Zdendu násilím tahám za plavky z vody, ten neječí o nic míň a zdatně Davidovi sekunduje. Sabča naštěstí pochopila a už balí deku a slunečník.

Kmitáme k autu a když vidím, jak nás předjíždí tak třicet aut, mám chuť vraždit. Manžel dobíhá k autu z druhé strany a v podstatě ho první slyším a pak až vidím. :-) No jo, drahý byl spočítat, kolik je před námi aut, kolik se jich vleze na trajekt a za jak dlouho teda tím pádem odjedeme. Odjeli bychom asi tak za hodinu a půl, kdyby nás nepředjely dva trajekty aut. :-) Ale jak už jsem psala několikrát, jsme klikaři, tudíž z pevniny vyslali několik lodí jako posilu a my si to za chvíli šupajdíme na pevninu. Mám chuť líbat zem. Fakt se mi nechtělo strávit celý den čekáním u auta na trajekt.

Tak co teď? Manžel vzal děti na zmrzlinu a já jsem volala Marušce, co dál. Doporučen nám byl poloostrov Pelješac jako tutovka. No nevím, to už tady bylo. Ale vzhledem k tomu, že ho máme na dohled, sedáme do auta a jedeme.

Hned začátek vypadá slušně, krásně modrá pláž, písek, pozvolný vstup. Všude mraky lidí, ale co, kašleme na to. Sjedeme k vodě a blbneme a blbneme. Děti jsou nadšené, David piští radostí. Za chvíli zavolám taxík přímo z restaurace na vyhlídce na velké skále. Chlapík dorazí v momentě, restaurace je krásná, výhled dechberoucí. Tady si dáme černé rissoto a umíráme blahem.

Na noc se vydáme do srdce ostrova. Už za tmy přijíždíme do kolonádového městečka, kde snad není nikdo jiný než Češi. :-) Procházíme se večer u pláže, zastavíme se v taverně na sépie na žiaru a dáme si skleničku lahodného vínka.

Ráno odsud jedeme na nejkrásnější pláž poloostrova. Ta nás teda nenadchla a už si začínáme připadat jak rozmazlení fakani. Opět fňukání manžela, že to není ONO. Stojíme po pás ve vodě, já vidím, jak mu to šrotuje a ptám se: „Tak co teď?“ Odpovědi se bojím. Vím, že to chci taky, ale pere se ve mně jistá dávka zodpovědnosti. Ano, i ve mně. Ve mně, která má heslo „Až problém nastane, teprve pak ho budu řešit.“ Nemám ráda takové to, co kdyby.

Pouštíme se do věcí po hlavě, jedeme na plný plyn, ale tímto jsem si jistá teda nebyla.
„Když vyjedeme hned, ráno jsme tam!“ povídá. Navigace hlásí 12 hodin.
„Tak jo, ale jedeme teď hned a fofrem!“
Balíme děti, manžel skáče radostí, mně se svírá žaludek strachy a nadšením zároveň. Během deseti minut už sedíme v autě a jedeme porušit pravidlo. Jak manžel rád opakoval, tento ostrov nikdy neuslyší: „Zdenále, nechoď tam a uklidni se!! Sabi, ukliď si okamžitě ten bordel!!“ Tento ostrov měl zůstat ´„neposkvrněn“ našimi dětmi. :-))

A přesto je touha silnější. Míříme na „náš“ ostrov. Na ostrov, kde modrá znamená tisíc odstínů modré. Kde moře je tak čisté a průzračné díky dlouhým bílým plážím. Kde máte pocit, že jste jediní lidi na Zemi a všechna ta krása je tady pro vás. Odjíždíme na ostrov Lefkáda.

Jelikož je cíl daný, povečeříme cestou a rozhodneme se jet na jeden zátah přes noc, kdy děti budou spát. Černá Hora byla utrpení, courali jsme se 40-60 km/hod, zvolili jsme špatnou cestu. Pláže napráskané až neuvěřitelně. Tolik lidí na jedné pláži, brr. Do tmy chceme dojet do Albánie. Po cestě si to štráduje želva a čeká, že ji dáme přednost.

Míjíme malinký hřbitůvek a u něj sedí tři dědulové. Tady poprvé mám pocit, že jsem se ocitla dvě stě let zpátky. Zastavujeme a ptáme se, jestli jedeme správně na Sukobin. Nějak se nám nezdá, že máme být kousek od hranic a jedeme prašnou cestou. Bezzubým úsměvem a pokyvováním hlavy nám dávají najevo, že jsme správně. Zdenečkovi se slovo Sukobin zdá hrozně směšné a paroduje manžela až k hranicím.

Četnost expedičních vozidel se zvyšuje, takže víme, že jsme správně. Za chvíli další velká želva, už to známe, takže brzdíme. Za chvíli krávy a kozy. Naprosto nevzrušeně si to dupou po cestě, slušně počkáme a za chvíli jsme na hranicích.

Kousek za nimi nás překvapí supermoderní obchod, kde u každé pokladny čeká žena a nákup vám nandá do tašek a zanese až do auta. Moje představa o Albánii bere za své, teda až do doby, než se dostaneme do naprosto hrozné vesnice, kde jezdili lidi na povozech a za naším autem utíkali psi, lidi povykovali, otrhané děti u cesty. Krávy, kozy, povoz jak z roku raz dva a já v šoku. Bála jsem se.

Za chvíli jsme se ale dostali na čtyřproudovou silnici a rázem byli jako v jiném světě. Míjeli jsme tak luxusní benzinky a sídla jak z pohádky o sultánech. Pak manžel, někdy okolo jedenácté v noci, našel na navigaci „zkratku“. Po půlhodině serpentinek jsme nepotkali žádné auto, nikde ani světýlko, kolem nás se tyčily hory, tma se dala krájet. V tento okamžik jsem si byla jistá, že nás přepadne parta novodobých hrdlořezů a je po nás.

Strach vygradoval v místě, kdy se silnice bortila a nebýt terénního auta, jsme v pasti. Jeli jsme tak 20 km/hod. Prej „Dokud je asfalt, je to dobré, zlato.“ V tu ráno jsme se dostali na šotolinu, za chvíli na ještě něco horšího a já začala panikařit. Děti naštěstí spinkaly, až na Sabinku. Aby představa hororu byla dokonalá, v dáli světýlko. „Tak vidíš, civillizace.“ Přijíždíme blíž, je chvíli po půlnoci, u malého ošuntělého domku visí na dřevě tak dvacet prasat a dva chlapíci je kuchali mačetama. Já i Sabka jsme se daly do řevu! :-)

Teď zpětně se za to až stydím :-) Po cestě zpět jsme se dozvěděli, že chystali selata na svatby, které jsou tady ve čtvrtek.

Dvě hodiny jsme se plížili horama krokem, a proto jsem byla neskonale ráda, když jsme se napíchli opět na tu krásnou širokou cestu. Brzy jsme dojeli k hranicím, byly asi tři hodiny ráno. Sláva, vytoužené Řecko.

Dva maníci si nás na pasovém berou na paškál. První pas, ok. Další, ok. Třetí - pohled jeden na druhého. Odchází někam pryč. No to snad… Vrací se a něco manželovi povídají. Ten jim prd rozumí, a tak kráčím k okýnku, kde že je problém. Jsem celkem v ráži po tom hororu. Unavená, hnusná, neosprchovaná a ještě tady řešit nějakou blbost. Prej „Jak to, že se dcera jmenuje jinak než my?“

Vysvětlení, že ji mám z prvního vztahu, neberou. Chtějí po mně vyjádření od otce, že může vycestovat. Že nás prostě dál nepustí. Chvíli mi trvá, než tuto informaci vstřebám a pak pološílená na ně ječím, že nás prostě pustit musí. Přesvědčí je až moje zoufalé vysvětlení situace. Stejně si neodpustí, aby nás poslali na drogovou kontrolu a otázky na zaměstnání, jak dlouho tam budeme, atd.

Sláva! Jedeme dál a ráno okolo osmé jsme na místě, nakonec tedy po rovných 18 hodinách. Opět si potvrdíme, že všude dobře, „doma“(=Lefkáda) nejlíp. Zhluboka se nadechnu a zavelím „Na Egremni!“

Výborně, pořád tady zůstává krásných strmých 350 schodů na pláž. Na svatební cestě jsme je zdolali raz dva, teď, s třemi dětmi a plnou polní už to není taková sranda. Toaleta pouze na skále v baru. Jakmile si ty schody každý z nás vyběhne třikrát nahoru a dolů, velíme k úprku. Manžel posílá mě a Davídka napřed. V tom největším vedru si to šupe manžel nahoru plně naložen, Zdeneček chytne záchvat hned dole, že on to teda šlapat nebude, protože - opět jeho obligátní - „mě bolí hlavá, nohá, bišó a taky pipín.“ Takže řve až nahoru, manžel supí, leje z něj jak z konve. Kdo tyto schody nešlapal, nepochopí. :-)

Úplně nahoře Zdeneček vyzkouší, jestli tatínka opravdu švihne, když pustí dolů balón. :-)) Tatínek si ukopne prst, když se snaží balón zachytit v letu. Jakákoliv salva nadávek v předchozích dovolených je nic proti této smršti. Malý ječí, že chce balón, manžel odvětí, že mu na nějaký balón se**. :-)

Za chvilinku nám ho přinese nějaký Němec a Zdenda se tváří vítězoslavně. Takhle by to nešlo. Zdolávání těch nejkrásnějších pláží s dětma je nesmysl, už to chce pořádný oddych, a proto jedem najisto. Za sebou necháváme pláž Kathismu, Porto Katziki, Megali Petru a Egremni. Daleko za námi zůstává mys Ducato i krásné městečko Vassiliki - tady jsme jednu noc strávili v kempu a Davídkovi tady vyrostl první zoubek. Jaké bylo překvapení, když jsme se ráno vzbudili a všechny stany okolo nás byly odstěhované. No jo, tak si Davča trochu pořval. :-)

Našli jsme naši vytouženou pláž a byla jen naše. Bílý písek, široká pláž, kousek od nás bivakovali „přírodní lidé“ vypadající jak nějací rastafariáni, naprosto free a v pohodě. Tady jsme zažili necelý týden, který byl úžasný. Připadali jsme si jako v Karibiku, pláž jen pro nás, auto přímo u ní. Večer jsme seděli na pláži, pozorovali hvězdy, skoro jsme si na ně mohli šáhnout. Přes den jsme blbli ve člunu, v obřích vlnách, nasávali atmosféru a vůni ostrova. Nakonec nás vyhnali až tak velké vlny, že už nešlo do vody ani vejít.

Rozhodli jsme se projet po cestě zpět Černou Horu vnitrozemím, naopak Albánii trochu víc poznat - hlavně celé pobřeží. Poznali jsme Bosnu a Hercegovinu, která nás uchvátila, a taky noční Dubrovník.

Na cestách jsme toho zažili strašně moc, nejde vše vmáčknout do jednoho deníčku. Někdy příště napíšu vše o tomto ostrově - tipy, rady, zajímavá místa. A taky něco o Albánii a naší cestě zpátky, která byla pohodovější a ne tak hektická. Albánie nás nadchla, poznali jsme její bídu i lesk a určitě se sem vrátíme, ale už jen sami dva, na naší Africe.

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 4.6 bodů
Stránka:  1 2 Další »

msonulka
Závislačka 3706 příspěvků 08.01.15 01:22

Skvělé!!! Musela to být opravdu cesta do ráje…nejvíce mě teda pobavila pasáž o tatínkovi, schodech a balonu :)

Fíííjááá
Kecalka 243 příspěvků 08.01.15 05:02

:potlesk: :potlesk: :potlesk: jste obrovskou inspirací pro ostatní!!!

Ada22
Kecalka 388 příspěvků 08.01.15 07:30

:potlesk: :potlesk: :potlesk: opět super deníček.

Blešík
Extra třída :D 12013 příspěvků 08.01.15 07:36

Krásné čtení :potlesk: Lefkáda je i má srdcová záležitost :srdce:

Příspěvek upraven 08.01.15 v 07:45

tweety11
Kecalka 109 příspěvků 08.01.15 07:44

Nádhera, ten pocit „zpětného tahu“ na Lefkádu znám i já :) Byli jsme dvakrát a v plánu je určitě další návštěva, ale to už bude taky z dětmi :kytka: Celkově co známe řecké ostrovy, tak nás jiná země u tak netáhne :oops:

hanzy
Kelišová 7308 příspěvků 1 inzerát 08.01.15 07:46

Jupii pokracovani deniku! Super denicek. Tech 350 schodu znam take velmi dobre. Vyzivne jsou ty posledni na te drevene konstrukci. Ale ta plaz za to fakt stoji, je krasna… :palec:

Slzička
Povídálka 29 příspěvků 08.01.15 08:19

Moc krásný deníček :potlesk:.

atominnka
Generální žvanilka 20915 příspěvků 08.01.15 09:04

Krásný deníček, krásné fotky a krásná rodinka :potlesk:

Závidím, snad se taky někdy k moři podívám :?

Sofie2013
Zasloužilá kecalka 564 příspěvků 1 inzerát 08.01.15 09:10

Super deníček! :) Po přečtení se nemůžu dočkat léta a dovolené. Lefkadu taky miluju! :)

TerezkaW
Ukecaná baba ;) 1623 příspěvků 08.01.15 09:26

Úplně na mě dýchá ta vůně dovolené. A v dobrém vám závidím dobrodružnou povahu :kytka:

verulicek  08.01.15 09:53

Skvělé jako vždy. Ráda čtu tvoje deníčky..jen jedno mi vrtá hlavou…tvůj chlap nepotřebuje spát? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: můj by to v půlce cesty zabalil nehledě na to, že se mnou nesdílí dobrodružnou povahu a při prvním nervním výstupu bysme to museli otočit :twisted:

mexxx
Ukecaná baba ;) 1336 příspěvků 08.01.15 09:53

Pěkný deníček, krásný fotky :palec:.. Lefkádu máme taky v plánu navštívit

Generální žvanilka 20980 příspěvků 6 inzerátů 08.01.15 10:09

Krásné… my tu pláž sami pro sebe, bílé oblázky a modromodré moře zažili právě v Albánii… ale až dole… do Řecka jsem se dívali přes moře…
Takové dovolené máme taky rádi… prostě jedeme, dokud se nám někde nelíbí natolik, že tam zůstaneme… pár dní si užijeme a jedeme zase dál…
A tu Albánii doporučuji si projet, auto na to máte, cesty tam zase nejsou tak strašné a i v horách, kde to vypadá, že to cesta není, místní jezdí osobními auty a jde to… ;)

Andrea.Tom
Zasloužilá kecalka 606 příspěvků 08.01.15 10:12

Musím říci, že Vám opravdu závidím! :) Také bych chtěla od muže slyšet „co kdybychom jeli autem k moři?“ :D Asi ho ani nehne :D:D :D :D a to řidičák mám, ale je fakt, jezdit někde po cizím.. :) Strašně mě pobavilo to s tím míčem :D skutečně jsem se zde smála a to můj muž spí po noční vedle mě :D:D :D:D :D Bála jsem se abych ho neprobudila :) No každopádně Rady a triky a jiné určitě oceníme :D až se naši muži vzchopí, jako ten Váš

PS: Vy jste si to musela zapisovat cestou ne? :D Já bych si v takovém zmatku nepamatovala nic krom posledního dne :D natož hodinu :D:D :D:D :D

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 08.01.15 11:08

Holky, moc děkuju za krásné komentáře. Jsem ráda, že jsou tady i Lefkádomilové jako já :lol: vy, co jste tady byli a ostrov projeli určitě víte, jak je to nádherný ostrov a ač nějakou propagací akorát tak zajistím příliv turistů, tak všem, co zvažují letní dovolenou, doporučuji právě tuto destinaci. My letos koncem roku chceme zase letět, malinko to opět proložit. Krom Lefkády máme rádi i Egypt, oblasti pro potápění, takže příště třeba zase shrnu oblasti Egypta a doporučím hotely ;)

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 08.01.15 11:09

@atominnka @TerezkaW Zdravím holky z naší onkoskupinky :mavam: a poprosím všechny, kteří máte chuť udělat něco prospěšného-nakoukněte za náma do diskuze tady na emiminu a to Domažlická šance onkoláčkům :kytka:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 08.01.15 11:11

@Andrea.Tom Ahoj, no, něco jsem si zapisovala a svůj zápisek cestou ztratila :lol: ale tím, jak už to jednou bylo napsané, tak jsem si to pamatovala líp. Každopádně mám takový pocit, že jsem opomněla vícero vtipných situací a tak mě mrzí, že můj deníček se teď povaluje bůhví kde :nevim:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 08.01.15 11:15

@Regina Hero Ahojky :kytka: my jsme v Albánii strávili celkem tedy čtyři dny. Moře bylo šílené ledové i přesto, že byl srpen. Ale krásně tam bylo, to jo. Ochutnali jsme jejich speciality, i ty, které teda nevypadaly na první pohled vábně :mrgreen: tamější lidé byli velice milí, příjemní a ochotní. Jednou jsme nocovali u pláže v kempu-parádička a podruhé u hotelu s bazénem-krásné čisté prostředí. Tady se dětem moc líbilo. Překvapilo nás neuvěřitelně levné jídlo. Příště už na motorkách a to chceme ještě víc splynout s jejich přírodou a zvyky. Přece jen s dvěma dětmi a čtyřměsíčním prckem jsem nechtěla nic riskovat a být aspoň trochu opatrná..

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 08.01.15 11:18

@verulicek Alle jo, spát potřebuje. Já byla vzhůru s ním a pozorně jsem hleděla těch 18 hodin do zrcátka a hlídala jsem, jestli manželovi nepadají oči. Dceru jsem pustila dopředu, aby se natáhla. Prý jsem po příjezdu do Řecka měla oči jak žiletky a vypadala jak po trávě :lol: on třeba jel a už v Řecku těsně nad ránem sjel ke krajnici, lehl na volant a spal. A my s dětma jsme na sebe hleděli, co to jako je. Naprosto bez jediného slova. Za deset minut se vzbudil a zase bez slova se dal na cestu :mrgreen:

lucyb
Ukecaná baba ;) 2254 příspěvků 08.01.15 11:21

Paráda :palec: Taky milujeme tohle cestování na blind, jsou to ty nejlepší zážitky. Narodil se nám na podzim prcek a vaše deníčky mi dodávají kuráž, že i s malým mimčem to jde a nemusíte jenom trčet na pláži někde v Bibione… díky :-)

Martina D.
Zasloužilá kecalka 796 příspěvků 08.01.15 12:12

@LennaZS Krásný deníček! Hned bych někam jela. :D Lefkada vypadá nádherně, asi přemluvím manžela a výhledově tam poletíme. Nemáš náhodou tip na nějakou krásnou pláž přístupnou pro kočárek, blízko které by se dalo ubytovat a strávit tam s malým dítětem tak 10 dní?

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 08.01.15 12:22

@Martina D. Ahoj, tak to bych ti doporučila pláž Kathismu, ale musíš opravdu počítat s tím, že nad pláží je hotel a jsou tady i slunečníky. U skály dělají seskoky a létají tady rogala. Ale i tady je krásné moře. A nebo je krásné městečko Vassiliki ja jihu ostrova, ale už to není ono co se moře týče. Pokud by ses sem opravdu vydala, klidně mi napiš SZ a já ti můžu napsat vše potřebné. Hodně pláží s kočárkem nedáš.

Lenon
Kecalka 331 příspěvků 08.01.15 12:25

Pěkné

Lama Lama
Hvězda diskuse 37224 příspěvků 08.01.15 15:21

@LennaZS JÉ, na Lefkádu vzpomínám, paráda. Osobně mi přijde s kočárkem na Lefkadu škoda, vůbec se nevyužijí možnosti toho ostrova. Nejkrásnější je západ, ale s kočárkem špatně dostupný, často i velké vlny.
S dětmi by mi přišla parádní Kefalonie.

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 08.01.15 15:35

@Lama Lama Tak tam jsme ještě nebyli, ale mám to na seznamu míst, kam se chceme v životě podívat ;) s mimčem to jde..pokud se nechá ukecat na klokanku/šátek. Malý měl vodičku ve člunu pod markýzou a lebedil si tam velice a to měl necelé 4 měsíce. Ale je to o povaze, pro někoho je toto opravdu nepřijatelné, to chápu..

Lama Lama
Hvězda diskuse 37224 příspěvků 08.01.15 16:05

@LennaZS jo, s šátkem určo. ale s kočárem bych tam fakt nikoho neposílala

suricata
Kelišová 6601 příspěvků 08.01.15 21:54

Miluju tvoje příběhy. Doufám, že brzy přibude další.

Narovnako
Kelišová 5108 příspěvků 09.01.15 07:46

Krásný deníček, poutavý a čtivý, ta síla zážitků, co z něj sálá a motivuje ostatní. Jste hezká rodinka a máte krásné fotky…

Viicky
Kecalka 327 příspěvků 09.01.15 09:34

@LennaZS krasny denicek. Moc rada si prectu i dalsi. Mohla bych se te zeptat kdy myslis ze je nejlepsi jet na tu Lefkadu? myslim ktery mesic v lete. Moc dekuju :)

Janina_81
Ukecaná baba ;) 1148 příspěvků 09.01.15 10:22

Krásný deníček, zrovna předevčírem jsem se koukala, jestli náhodou nevyšlo pokračování prvního.
My jsem byli s tehdy rok a půl starým na Pelješaci, vyhledáváme FKK, našli jsme úžasnou pláž, jediný problém byl sestup, část po laně. No tak jsme věci snesli a prcka jsem si navázala do prostěradla (protože jsem nepovažovala za nutné vzít nosítko nebo šátek s sebou). A meli jsme pláž jen sami pro sebe… a pak nám tam přišla ještě jedna česká rodinka s dětmi.

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 09.01.15 13:06

@Viicky ahoj, nam se tam moc libilo v červnu, ale ani v srpnu tam nebyly davy turistů..

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 09.01.15 13:09

@Janina81 tak to je paráda, zrovna to ctu manzelovi a pry byl u nejake strmé skaly, on totiz vzdy sel prozkoumat terén. Je možné, že to bylo zrovna tohle. Vidím, že jste stejní exoti, jako my :pankac:

Janina_81
Ukecaná baba ;) 1148 příspěvků 09.01.15 13:15

@LennaZS
No stejný exoti moc ne, chybí nám na to počet dětí. Ale snad to brzo doženeme. Ono je fakt něco jinýho cestovat s jedním a s vícero. Ale zase neuznávám výmluvu, že dětma to končí. My jsme s naším dítětem toho už procestovali…
Minulý rok jsme si teda užívali v FKK kempu v Rovinji, lidí sice dost, ale nikdo si nikoho nevšímal. Tak uvidíme, kam to bude letos.

pomenkova
Generální žvanilka 24171 příspěvků 09.01.15 19:54

Opet nadhera :kytka: :kytka: :srdce: :hug:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 09.01.15 20:18

@pomenkova děkuju Ti :kytka:

mounky23
Ukecaná baba ;) 1219 příspěvků 09.01.15 20:47

Moc dobře se mi to čte mám deníčky od vás ráda :) :palec: :) krásné fotky a nádherné moře :palec: :palec: už se těším na pokračování!!! :palec: :palec:

Příspěvek upraven 09.01.15 v 20:48

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 09.01.15 20:49

@mounky23 děkuju ;) jak bude chvilka, zas nějaký sesmolim :mrgreen:

Jana Martinková
Ukecaná baba ;) 1269 příspěvků 11.01.15 11:14

Krásně napsaný deníček. Taky je moc ráda čtu. Je vidět, že máte dobrodružnou povahu.

Agnesita
Závislačka 2554 příspěvků 12.01.15 20:42

Ty jsi střelec : @LennaZS lol: :palec: to bych někdy potřebovala. Já jsem ten typ, co ví všechno, než někam strčí nos, hlavně s dítětem. Průvodce, místní podmínky a zvyky, jak to chodí na hranicích blabla. Říct mi někdo na hranicích, že mě nepustí kvůli jinému příjmení dítěte, nebo brzdit můj chlap kolonu na trajekt, asi se o mě pokusí infarkt. Měla bych se nad sebou zamyslet a neprožívat se tak :mrgreen:

Idril
Závislačka 3045 příspěvků 13.01.15 10:34

Chichi muž pořád říká, že Albánie a Řecko už by bylo mooc daleko, že nám bude stačit Chorvatsko, Černá hora a Bosna a Hercegovina, tak jsem zvědavá, kam až nás cesta zavede :) moc hezká inspirace :palec:

radeklehky
Stálice 51 příspěvků 13.01.15 11:23

Moc pěkné

Mikina
Ukecaná baba ;) 1290 příspěvků 13.01.15 11:29

Moc Vám to sluší, pěkně napsaný deníček :)

hanyny
Ukecaná baba ;) 1189 příspěvků 13.01.15 14:04

Když jsem vaši cestu shrnula manželovi, tak to zhodnotil, že jste šílenci, když se vydáte se třemi malými dětmi autem do Řecka :D a ještě větší blázni prý jsou ti, co vás za to tak obdivují :D. Jojo, ne každý na to má, deníček se mi líbil, ale myslím, že zas taková idylka, jak to vypadá z deníčku, to asi nebyla. Vím, co je to cestovat se třemi malými dětmi, taky jsme pocestovali dost, ale na takové vzdálenosti bychom se nedali, to utrpení z nekonečné cesty by nám asi nevyvážila ani radost z dovolené. :mavam:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.01.15 16:13

@hanyny to je o úhlu pohledu a idylku máš vzdy takovou, jakou si udeláš. Drama jsem zažila, i kdyz jsme na dovolenou letěli. Ted se naprosto nikoho nechci dotknout a nemyslim to na konkretni osobu, ale pro nas jsou šílenci ti, kteri svuj zivot oddrepi v byte na sídlišti a vzdychaji nad tím, ze by chtěli zažít tam to a ono, ALE…proste toto je nas zivotni styl a deníčky pro obdiv nepisu, spis jako inspiraci a pro uchování mych vzpomínek. Ale mas pravdu, nektere situace, ktere jsou v deníčku psané ve srande a s nadsázkou, v ten moment tak vtipné nebyly :mrgreen: :mavam:

Příspěvek upraven 13.01.15 v 16:16

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.01.15 16:23

@Agnesita je fajn, ze jsou i rozumní lidi jako ty. Dovedes si představit, jak by to na svete vypadalo, kdyby to byl samy blázen jako my? :lol:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.01.15 16:26

@Idril Bosna je krasna, takže super výběr. A uvidíte, kam vas osud zavane ;)

Generální žvanilka 20980 příspěvků 6 inzerátů 13.01.15 16:58

@hanyny manžel je asi slabá povaha, co? ;) :D

hanyny
Ukecaná baba ;) 1189 příspěvků 13.01.15 19:48

@LennaZS Také jsem se tě nechtěla dotknout, ani tím říci, že byl deníček psaný na obdiv. Pokud jste opravdu tak v pohodě i z tak náročného cestování, tak palec nahoru. My máme autem taky nacestováno víc, než většina ostatních (např. Maďarsko, Srbsko, Rumunsko, opakovaně Ukrajina, vše s malými dětmi), tak vím, jak je to náročné, ale taky miluji změny a cestování, i když vím, že na něco takového bychom se nedali. Snažíme se, aby nám cesta nevzala víc jak 10-12 hodin, jinak už je to opravdu opruz pro nás všechny. A myslím, že většina těch, co tady vzdychají, jaká je to romantika, takto cestovat, by si to zkusila jednou a 90% z nich by řeklo, že už nikdy více. Takže jo, držím vám palce, pokud to vše zvládáte všichni tak v poho, tak proč ne? Je to super! :palec:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.01.15 21:21

@hanyny ja vím, že jsi to nemyslela zle. On je asi rozdil jet za určitým cilem a nebo jet poznat tu zemi. Jedno z mala míst, kde vydržíme 14 dni v resortu je Egypt-skrz potápění. Jinak to cestovani samotne nas bavi. A taky toto autko je extra pohodlne a prostorné, to je taky důležité. Souhlasim s tím, že přejezd Pejlesac-Lefkáda byl opruz a manželovi jsem vyhrožovala, že zpatky s dětmi letím :lol: slibil mi pozvolný návrat a to bylo ono, Albánie super a to by mi bohuzel pri ceste letadlem uteklo. U nas je podstatně to spojeni nasi rodiny s přírodou. Toto jinak proste nezažijes..urcite mi rozumis.

Generální žvanilka 20980 příspěvků 6 inzerátů 13.01.15 21:30

@hanyny ale vždyť je to romantika a je to super… jen to chce pojmout jinak… cestu si rozdělit na několik částí a celou dovolenou pojmout jako „cesta je cíl a cíl je cesta“… a pak je jedno, že dohromady najedete pět tisíc km a z toho asi tři tisíce mimo silnice… není přece nutné na jeden zátah za jeden den dorazit až do místa určení… když to chce někdo tak, potom je asi lepší tam letět… nejlepší na tom cestování je to, že si zastavíte, kde chcete, na jak dlouho chcete a když se vám tam nelíbí, jedete dál… a tak vlastně cestujete po místech, kde se vám líbí a pak je všechno v pořádku… a tak to má být, ne? ;)