Cestování s dětmi - Itálie I.díl

LennaZS  Vydáno: 12.07.14

Naše rodinka je velmi aktivní a naší největší zálibou je cestování. Proto jsem se rozhodla napsat pár deníčků z našich cest. A vzhledem k tomu, že je čas dovolených, třeba to někomu poslouží jako inspirace. Tento zápisek bude z naší cesty po Itálii.

1 komentář

5 komentářů

3 komentářů

2 komentáře

1 komentář

Začátkem roku 2013 jsem uzavřela výhodný obchod a moji klienti mi jako revanž nabídli zapůjčení karavanu. Takže bylo jasné, že tento rok se nikam neletí. Zato nastal výběr destinace, kam bychom se dostali autem. Jsme opravdu za ten čas už požitkáři - ovšem ne na služby, luxusní ubytování a podobně. Spíš na krásnou přírodu, čisté moře a klid.

Výběr padl na Sardinii. Společně s trajektem to nebylo nic nereálného, ačkoli jsme s sebou brali syna Zdendu (tenkrát dva roky) a dceru Sabču (tenkrát osm let).

Pak ale vše změnila jedna návštěva u mojí babičky a dědy. To děda vyprávěl mému manželovi, jak se měl v mládí vypravit na sopku Vesuv a nedopadlo to. Pořád mluvil o tom, že měl víc cestovat, že už ho teď nic nečeká, jen smrt a skoro nic nepoznal, i když peněz měli vždy dost. On je tady problém babička-odpůrkyně cestování a děda s ní drží „basu“. Jakmile děda domluvil, viděla jsem na manželově výraze, že „je zle“.

A opravdu. Přišli jsme domů a už spustil. Takže po dvouhodinové debatě bylo jasno. Jede se na tři týdny, přelom července a srpna, cíl cesty jih Itálie-Kalábrie. A ke dvěma dětem přibalíme i babičku a dědu a slavnostně jim toto oznámíme na společné oslavě jejich 70. a 75. narozenin, která se konala v květnu. Nachystala jsem videoprezentaci, protože hlavní oříšek bude přesvědčit babičku. Ale nakonec se uvolila a postupem času se začala i těšit, děda brečel. :-) A mohlo začít velké plánování trasy.

Vyjeli jsme v půli týdne skrz provoz a už dopoledne jsme míjeli Vídeň, pokračovali jsme přes rakouské Alpy, které byly velkým zážitkem, nečekaně, hlavně pro bábi. My s manželem jsme tudy jeli už opravdu hodněkrát, i ještě jako svobodní na motorce, ale i přesto nás ty hory zase uchvátily. Manžel si pomalu „osahal“ řízení karavanu a frčeli jsme si to celou dobu tak okolo těch 110 km/hod. Takže žádný stres.

Chtěli jsme jednu noc strávit ještě v Rakousku, ale už kousek od italských hranic. Vzhledem k tomu, že už se všichni chtěli protáhnout, ačkoli cestování v karavanu je velmi pohodlné, a my zrovna míjeli krásné jezero Wörthersee (Vrbské jezero) kousek od Klagenfurthu, našli jsme si kemp na nocleh právě tady.

Po celkem krušné a mrazivé noci (ano, v červenci, což jsme naprosto nečekali!) jsme posnídali a pokračovali směrem na jih. Čekala nás nejmíň záživná část cesty - přes italskou průmyslovou část, žádné hory, ani moře na dohled, pro mě tedy jedním slovem nuda. Jediné vzrůšo jsem zaznamenala v italském Lidlu, kde měli daleko líp a kvalitněji zásobený shop a za poloviční ceny jako u nás. Tak jsem si nakoupila hromadu parmské šunky, vylepila se na sedadle vedle manžela řidiče a odpočítávala kilometry do Pisy. Tady jsme chtěli opět přenocovat.

Pomalu se blížil západ slunce a my jsme se prvně vydali k moři. Děda vstoupil na pláž po více než čtyřiceti letech. Slunce zapadalo, skoro žádní lidé, jen pár metrů od nás okolo plážového baru hořela hromada svíček a hrála krásná hudba. Bylo to opravdu dojemné. Vidět dědu byla pro mě taková satisfakce. Babičku moře nechalo chladnou, dle očekávání. :-) Pak už jsme se vydali směr kemp přímo v centru Pisy, zaplatili jsme opravdu „lidové vstupné“ a šli spát.

Ráno jsme odtud vystřelili ihned po zjištění, že v bazénu musíme mít koupací čepky. Beztak při pohledu na ty davy lidí manžel zavelel k úprku. Čekala nás prohlídka města. Velký problém nastal při parkování, skoro všude byly cedule se zákazem parkování pro karavany. Tak nás manžel vysadil na náměstí a jal se hledat místo. Syn mi usnul na rukou, všude spousta lidí, dcera se vydala přes můj zákaz po hodině čekání manžela hledat. Babičce se chtělo nutně čůrat, hrozné horko.

Uběhla další hodina, já s úpalem, syn stále na rukou, dcera konečně dorazila, babička obsadila nejbližší hotel, děda spokojený. V totální panice, že se manžel někde stoprocentně vyboural, se chystám jít na policii. Jo, jen kdyby si někdo říkal, proč jsem mu nezavolala - mobil si můj drahý nechal v mojí kabelce. V té hromadě lidí jsem měla strach se někam vzdálit, aby nás našel, takže katastrofa.

Nakonec manžel dorazil, naštvaný samozřejmě. Zaparkoval na druhém konci města a přes různé brány a opevnění se motal stále dokola. Poté jsme absolvovali povinné focení podpírajíc šikmou věž. Po zjištění, že je v tomto městě šikmé naprosto všechno, jsme se vydali opět na cestu.

Další cíl byl Řím. To jsem si aspoň naivně myslela, jakožto jediná milovnice památek v naší posádce. Přenocovali jsme na periferii Říma. Všem jsem rozeslala sms, že jsme ok a já se nemohla dočkat druhého dne, až uvidím Koloseum a třeba i vatikánské zahrady. Manžel najel na x-proudovou silnici a držel se cedule Roma. Obkroužili jsme nějaký pofiderní oblouk a já z okýnka karavanu sleduji, jak se nám město vzdaluje. To začínám natahovat a manžel celý nešťastný jen prohodí: „Sorry, lásko, ale výjezd jsem asi minul.“

Jelikož jsme další nepotkali hodnou chvíli, nechala jsem se ukonejšit slibem, že do Říma si zaletíme na eurovíkend bez dětí. Zamáčkla jsem slzu a frčeli jsme dál.

Ještě ten den jsme stihli dojet, s jednou malou koupací zastávkou, pod Vesuv. Omrkli jsme situaci a s tím, že si ho vyšlápnem zítra, jsme jeli hledat ubytování. Kousek od Neapole jsme našli příjemný kemp.

Krásná je Neapol, krásná, když svítá. No, to je možná jediná doba, kdy je Neapol krásná, protože je ještě šero a to je milosrdné. Jinak je Neapol pěkný hnus. Jako bychom se najednou teleportovali pět tisíc kilometrů na jih směr jižní Egypt. Všude odpadky, okolo cest bordel, samé kočky, neukáznění řidiči, všichni troubili jak blázni. Nějaké respektování jízdního pruhu nehrozilo. Když manžel zastavil na semaforu na červené, tak auta troubila, řidiči povykovali z okýnek a ťukali si na čelo. Když mu za jízdy nějaký chlapík na skútru začal v tomto provozu nabízet ke koupi tablet, tak šel fakt už do kolen. Tolik sprostých slov jsem v životě ještě neslyšela. Motání po Neapoli bylo opravdu výživné.

Strávili jsme tady v kempu dvě noci a pokaždé, než jsme ten kemp našli, jsme město obkroužili aspoň šestkrát, za příšerného nadávání mého manžela. To když jsme se už po xté vraceli stále k té stejné platící mýtné bráně. Manžel je rapl, takže my se bavili tím, jak cpe už poněkolikáté poplatek do toho stejného automatu a řve na něj: „Tak si to sežeer!“

Místní kemp pro karavany nás ale nadchnul. Vyvěraly tady páry ze země, celá ta plošina byla jakoby dutá a nádherně bílá. V noci bylo vše nasvíceno světly a člověku to bralo dech. Do toho příjemný bazén obklopen kaktusy, prostě krása. A tady jsme počali našeho syna Davida (viz deníček Tyran David a nebo Tři porody a každý jiný). Jsme si tím téměř jistí. Přece jen v doprovodu dvou dětí a dvou důchodců byl člověk rád za každou chvilku o samotě.

Další problém nastal s hledáním Vesuvu, prostě jsme k němu nemohli z kempu trefit. Vždycky, když jsme byli už skoro pod ním, nás to dovedlo na křižovatku s nulovým značením a my byli v pasti. Úspěšnost správných odbočení nebyla valná. Po několikahodinovém bloumání okolo sopky jsme konečně nabrali směr vzhůru. Stoupali jsme jedenáct kilometrů klikatou cestou, karavan se kymácel, já se naučila i modlit.

Dojeli jsme na parkoviště až pod vrchol, zaplatili nehorázné parkovné a následně i vstupné za výšlap až nahoru. Tam jsem šla nakonec jen já, manžel a synek. Ostatní s díky odmítli. Byl to opravdu hezký zážitek. Sopka v jednom místě stále doutná a pohled z ní dolů byl famózní. Přemýšlela jsem nad tím, jaké to asi muselo být, když v roce 79 n. l. bouchla. Díra jako do pekla, tak to musel být pěkný masakr.

Pak už jsme zase pokračovali v cestě, Neapol jsme nechali za sebou. Když nad tím teď přemýšlím, tak Davídek si ten výšlap na Vesuv už dal s náma v bříšku. :-) Snad bude tedy stejný nadšenec do cestování jako my.

Tentokrát jsme jeli přes noc, podél skály, která měla hrozný sráz dolů. Vedla tam úzká cesta a já měla pocit, že se v těch zatáčkách prostě nemůžeme vytočit a spadneme dolů. To jsem měla opravdu hrozný strach.

Krásné bylo projíždět uprostřed noci těma skalníma, krásně osvětlenýma, městečkama. Na jednom odpočívadle jsme zastavili, ráno jsme se vzbudili na útese nad městečkem Scalea - krásné, tyrkysové moře značilo cíl naší cesty. Tady jsme strávili celý den a dováděli jsme v moři. Na noc jsme se vydali ještě kousek níž, do města Tropea, kde jsme se opět ubytovali v kempu s náááádhernou pláží a bílým pískem. Tady to byl ráj pro děti a i proto jsme tady zůstali tři dny.

Jeden den jsme se vydali do krásného městečka Capo Vaticano, kde se měla nacházet jedna z nejhezčích pláží Itálie - Groticelle. Celí natěšení jsme na tuto pláž dorazili a byla pro nás obrovským zklamáním. Jeden slunečník na druhém, velká restaurace, hromada lidí, binec ve vodě, hnus. Zklamaní jsme se šli projít na skálu nad pláží a odtud jsme viděli překrásnou pláž mezi útesy, přístupnou jen z vody. Na ní asi dva lidé a široko daleko nikdo. Tak jsme si šli půjčit šlapadlo a jeli jsme to omrknout. Byla to opravdu krása.

Po návratu do kempu jsme se s babičkou domluvili a druhý den si udělali jediný bez nich. Vzali jsme pouze syna a jeli motorovým člunem na tuto pláž - to byl asi nejkrásnější den naší dovolené, přesně podle našich představ :-)

Pokud vůbec někdo dočetl až sem, tak děkuji za přečtení. V druhém díle se vydáme z Kalábrie na poloostrov Gargáno do městečka Vieste, pak do Ancony, zažijeme písečnou bouři ve městě Marina Romea, navštívíme staré známé Bibione, Lignano Sabbiodoro nebo třeba kouzelnou noc s ohromnou bouřkou v Benátkách.

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 4.5 bodů
Stránka:  1 2 Další »

Ada22
Kecalka 388 příspěvků 12.07.14 07:18

Už ted se tesim na pokračovaní :-) a mám hroznou chuť někam vyrazit :-)

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 08:02

@Ada22 my si letos říkali, že s miminkem strávíme léto doma u bazénu..opět nám to ale nedalo a 7.8. vyrazíme na tři týdny pryč :lol:

Raduli13
Stálice 95 příspěvků 12.07.14 09:09

Nádhera, hned bych někam jela :)

aspagi
Kelišová 5741 příspěvků 12.07.14 09:13

@LennaZS ahoj moc pekny denicek tez nemam rada plaze slunecnik na slunecniku :) coz v italii je skoro temer vsude..jedeme tez do italie do stredni italie kousek k san marinu ale budeme bydlet na vesnici v agroturrismu a k mori jezdit autem :)

Omiii
Ukecaná baba ;) 1081 příspěvků 1 inzerát 12.07.14 09:26

@LennaZS
Super deníček, zrovna se chystáme za týden do Itálie.
Už jsme si spolu psali na jedné diskusi o Itálii. I já jsem velký milovník Itálie ale naprosto mě uchvátil Řím.
Takže fakt doporučuji ho navštívit a nevynechat Vatikánské muzeum a spatřit na vlastní oči Sixtinskou kapli.
Jo a ještě mě napadá omrknout oblast Maremma - klid a úžasně čisté pláže.

vrtulka78
Ukecaná baba ;) 1186 příspěvků 12.07.14 10:15

Pěkný deníček :palec: škoda, že jste si Pisu neprohlédli v ten večer, když jste přijeli, my jsme se tam stavovali cestou z Korsiky, dorazili jsme kolem deváté večer, téměř žádní lidé, vše pěkně nasvícené…

pomenkova
Generální žvanilka 24119 příspěvků 12.07.14 10:29

Moc hezky fotecky, ja taky miluji Italii, natolik, ze jsme tam minuly rok poridili domecek, ktery musime brzy jet opravit ;) ;) ;)
Doprorucuji navstivit ostrov Albarela u Benatek stoji to za to, je tam klid :kytka: :kytka: :kytka: :kytka:

Anys29
Ukecaná baba ;) 1388 příspěvků 12.07.14 11:54

Super denicek, tesim se na pokracovani :) Porad si rikam, ze budeme vice cestovat, az mala povyroste, ale vidim, ze to jde dobre i s mladsimi detmi. Diky za inspiraci!

schwarzwaldtorte
Zasloužilá kecalka 634 příspěvků 12.07.14 12:06

Muzu se zeptat, na kolik vas to komplet vyslo?

Claire7
Závislačka 2566 příspěvků 12.07.14 13:20

Pekny denicek :kytka:

monifix
Závislačka 2638 příspěvků 12.07.14 13:40

Jako obdivuju dedu s babi, ze to absolvovali, takove dobrodruzo. Krasne fotky, hned bych neksm vyrazila

marra2
Ukecaná baba ;) 1904 příspěvků 12.07.14 13:51

Nádherný denicej.moc se tesim na pokračovaní.:)

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 18:31

@aspagi Tak si dovču moc užijte, já už taky odpočítávám dny :D

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 18:32

@Omiii Ahojky, jo, pamatuju si tě :mavam: jo, to víš, ten Řím mě mrzel, určitě dám na tvoje doporučení a vše zmíněné omrknu. Já budu určitě nadšená a manžel to bude muset vydržet :mrgreen:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 18:33

@vrtulka78 Věřím,že to muselo být krásné, ale ten den za náma byla dlouhá cesta a nechtěli jsme nic víc, než sprchu a maso na gril :lol: příště ji dáme večer…

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 18:36

@pomenkova Ty jo, ty se s tím nepářeš :palec: my si taky jeden rok pohrávali s myšlenkou koupit domek u moře, ale…vlastně ani nevím, proč z toho sešlo. Momentálně jsme se uskomnili a už druhý rok hledáme intenzivně nějakou krásnou roubenku v Beskydech. Můžeš mi napsat do SZ, jak jste tam hledali tu nemovitost a za kolik vás to vyšlo?

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 18:38

@schwarzwaldtorte Ty jo, to ti fakt asi nepovím..my jsme si to chtěli hlavně užít a až tak jsme neřešili, kolik na to padne.Bylo to poměrně dost, ale když to rozpočítám na těch 6 osob a 17 dní, tak ve výsledku to celkem šlo. Finance měl v režii manžel.

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 18:39

@Anys29 Určitě to jde, s námi děti jezdí všude od narození, letecky teda vždy až od roku a půl. Jednou jsem byla i sama s dcerou v Egyptě a celý jsme si ho projeli taxíkem, ale to už je šest let zpátky, byl tam tenkrát klid. To bylo taky dobrodrůžo :mrgreen:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 18:41

@Claire7 @Raduli13 @marra2 Holky, díky..bála jsem se, aby takový deníček nenudil mezi těma o porodech, atd… :mavam:

Závislačka 2821 příspěvků 12.07.14 18:42

Nádherné fotky a moc hezky píšeš :kytka:
To, co máš možnost zažívat se svým manželem a teď i s celou rodinou, je můj sen, takhle krásně cestovat na pohodu, nerada to přiznávám, ale závidím.
Přeju fajn budoucí cestování i s mímem.

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 19:43

@mismurka Ahoj :kytka: moc děkuju. Tak já si pořád říkám, že jsem se narodila proto, abych si plnila svoje sny. Víš, ono to není zadarmo. Tři roky zpět jsem začala podnikat, bez toho by to nešlo. Máme totiž velký dům a ten pojme většinu manželova příjmu. Držím ti palce, ať si i ty ten svůj sen splníš. My si letos pořídili i vysněné auto a teď máme před sebou poslední sen..stylovou prázdninovou chalupu buď v horách nebo u moře..a taky dobrovolně přiznávám, že závidím těm, co už toto mají :mrgreen:

Evullka
Kecalka 403 příspěvků 1 inzerát 12.07.14 19:52

Denicek se mi moc líbil, mám ráda cestování, ale nechapu, proč se mi po otevření dalších denicku uživatelky zobrazuje stále tentýž text. :nevim:

Shelll
Kecalka 220 příspěvků 12.07.14 20:32

To je fajn, že jste vzali babi a dědu :kytka: Jinak moc hezký deníček, těším se na pokračování :mavam:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 21:02

@Evullka Ahoj, tak to fakt nevím :roll: mně to jde otevřít normálně :nevim: zkus třeba kdyžtak za chvilku.

@Shelll No,chvilkama to byl s babičkou celkem boj, ale stálo to za to :)

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 12.07.14 21:04

@Evullka Tak teď mi to udělalo taky, zkusím napsat adminovi, děkuji za upozornění.. :mavam:

katkatel
Ukecaná baba ;) 1608 příspěvků 12.07.14 21:17

Dekuji, bavilo me to cist, krasne fotky, tesim se az taky s detmi vyrazime nekam „nadivoko“ :-) :mavam:

pomenkova
Generální žvanilka 24119 příspěvků 12.07.14 21:28

@LennaZS U denicku zmena o 100 procent se mi objevuje tvuj text z dovolene ;) ;) ;)
Jinak zpravicku uz jsme ti poslala :kytka: :kytka: :kytka:

Claire7
Závislačka 2566 příspěvků 12.07.14 22:04

@LennaZS Neni zac…Fotky take paradni.
My snad vyrazime pristi rok. Nase Ju je o par dni mladsi nez Vas Davidek.
Uzijte si dovolenou a tesim se na dalsi denicek… :kytka:

Závislačka 2821 příspěvků 12.07.14 22:16

@LennaZS nemyslela jsem to po finanční stránce, i když ta je samozřejmě taky důležitá, ale tak, že můj muž prostě pohodový cestovatel, jako ten Tvůj není a v mnoha věcech mě brzdí.

Echt Kelišová 7543 příspěvků 29 inzerátů 12.07.14 23:41

Peknej denicek a hezky napsaný :palec: hned bych jela taky ;) ale musela jsem se smát jak manžel hazinty peníze do automatu, úplně jsme si vybavila toho svyho jak by tam přesně řval :lol:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.07.14 08:56

@katkatel Jasný a určitě pak taky napiš deníček, jak jste to s dětma zvládli :mavam:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.07.14 08:58

@mismurka Tak promiň, špatně jsem to pochopila..to je z toho, že mi co chvíla někdo řekne..no joo, vy se máte, vy si to můžete dovolit, vy máte ty možnosti. Na toto už jsem pomalu alergická. Manžel, co brzdí v cestování by měl u mě stopku :mrgreen: ale ne, víš, jak to myslím..ten můj se musel přizpůsobit. Já cestuju od mala, on začal se mnou a zalíbilo se mu to a já jsem za to moc vděčná.

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.07.14 08:59

@pomenkova Jsou ty texty u deníčků nějaké pomotané, už jsem psala admince, protožesi myslím, že chyba musí být někde tam… :nevim:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.07.14 09:00

@Šmouli88 Joo, to bylo fakt vtipné. Když manžel raplí, tak já se musím smát, což ho samozřejmě rozčílí ještě víc. Kdo má doma takového cholerika, tak ví… :lol:

Echt Kelišová 7543 příspěvků 29 inzerátů 13.07.14 10:33

@LennaZS přesně ;) ikdyz občas se stydim, když ho chytne rapl v supermarketu :cert:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.07.14 10:40

@Šmouli88 :mrgreen: ten můj má největší záchvaty, když kutí ve sklepě. Je manuálně neskutečně moc šikovný, úplný kutil Tim, ale jak se mu nedaří, tak mlátí kladivem do země a ječí, že ho slyším až do podkroví :lol: v supermarketu bych mu zdrhla… :lol:

Echt Kelišová 7543 příspěvků 29 inzerátů 13.07.14 11:38

@LennaZS JoJo to znám :lol:

Závislačka 2821 příspěvků 13.07.14 12:32

@LennaZS to bych si opravdu nedovolila, já říkám, jaký si to uděláš, takový to máš=jistě jste pracovití a šikovní a je hrozné jak lidi dokáží závidět všelico, ale už nevidí, jaké úsilí za tím je. No a jak jsem zmiňovala, že závidím, tak jsem skutečně myslela ten přístup Tvého muže, já se o to taky pokoušela, ale neuspěla jsem až tolik jako Ty, takže se o vše musím dá se říct prosit a když vidím někdy ten znechucený výraz a už dopředu vím, že by to bylo i o nervech (je fakt nervák), tak se na nějaké akce i vyprdnu.
Ale při čtení Tvého deníčku, jsem byla jak ve snu, v pohádce, strašně bych si přála takovou dovolenou s mou rodinou zažít, tak asi tak :)

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.07.14 13:40

@mismurka Jo,to tě chápu :) nevím, jak ti poradit s tím tvým chlapem. Můj je taky nerv, zvlášť poté, co prodělal vážnou nemoc. Ale zas asi trochu jinak.No jsou u nás taky okamžiky, kdy radši zkousnu a mlčím..třeba včera se ho ptám, který ostrov v Chorvatsku teda letos dáme a prý je mu to jedno a bylo po debatě. Blbý den v práci a byl nechutný jak p…Tak mě to pěkně vytočilo. Vše plánuju já. Třeba ho taky časem zlomíš. A třeba zaletět by někam nechtěl? Aspoň na osm dní? Egypt, Tunis…??

Závislačka 2821 příspěvků 13.07.14 14:40

@LennaZS ale jo, někam letadlem sebou plácnout k moři to by zvládl :lol: i když teda naše, no spíš jeho první pobyt u moře Zakynthos - byli jsme zrovna na výletní lodi, loď nám nezastavila kvůli silnému větru u té nejkrásnější pláže na kterou on se těšil, zastavila o fous dál v jiné zátoce, všichni jsme vyskákali natěšeně do moře, jediný on zůstal na palubě s tím, že do téhle močky nevleze :zed: (no chápej, kousek vedle, ale už je to močka)přitom průzračné bylo natolik, že jsem viděla vše, co se nachází na dně.
Jenže já jsem ten tip, co sice moře miluje, když do něj vlezu, dřív jak za hodinu nevylezu, cachtám se a cachtám jak malá holka, ale zároveň mám cestovatelského ducha a ráda bych i památky a poznat víc míst při jednom tak, jak to máš Ty v deníčku. Ale jeho hned všechno odradí, ve všem vidí problém, tuhle jsme byli třeba na prodl. víkendu v Harrachově, měli jsme smůlu na špatné ubytování, bylo fakt příšerné a on si to hned spojí s celým Harrachovem a už tam nechce, přitom je tam nádherně a vyžití jak pro děti, tak dospělé, jen jsme hold byli ubytovaní na blbém místě. Jinak na tom Zakynthose, to ještě nebyl na světě syn, tak jsme si půjčili skútra a projeli ho skrz na skrz, to bylo moc fajn.
Ty toho máš určitě dost procestovaného, dala bys mi prosím nějaké tipy na hezká místa, kde je čisté moře, (pokud jsi byla třeba v nějakém hotelu, tak klidně i tip na konkrétní hotel, ale čistý!)pokud možno někde blíž, vlastní dopravou, třeba sever Itálie? Z Tvého deníčku jsem pochopila, že asi ta Kalábrie je krásná, ale to bysme museli už letecky, neva, dej tipy i někam dál. Klidně SZ, budeš-li mít čas.

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 13.07.14 15:46

@mismurka Večer ti napíšu SZ. Myslela jsi pláž Navagio, že? :)

Závislačka 2821 příspěvků 13.07.14 18:19

@LennaZS jj :palec:

Hanka1
Echt Kelišová 9556 příspěvků 14.07.14 10:06

No konecne jiny denicek nez neustale dokola ty same a tuctove porody… :palec: :potlesk:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 14.07.14 20:04

@Hanka1 ju, děkuju. A já se fakt bála, že tímto deníčkem budu nudit :)

ospalámyš
Závislačka 3079 příspěvků 14.07.14 21:46

Pěkné, nádherné moře, jela bych hned, ale je to pekelně daleko. My se teď právě vrátili z Itálie a cestou zpět nám kleklo auto a ta cena odtahu z Rakouska :roll:, takže já momentálně jen před sebou vidím kolik by asi stál odtah auta s přívěsem z Kalábrie :D… a příště jedu už jen s cestovkou :D

Pobavilo mě jak jste minuli Řím :), (pořídila bych navigaci, jestli ji ještě nemnáte ;) )ale tam se dá určitě levněji zaletět třeba s Wizzair, taky to mám někdy v budoucnu v plánu.

BABIES
Ukecaná baba ;) 2236 příspěvků 14.07.14 22:05

Super!!! My taky radi cestujeme a do Italie/Kalabrie jsem jezdivala jako mala!!! Moc se tesim na dalsi denicek :) :dance:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 15.07.14 07:58

@ospalámyš v druhém díle bude, jak nám klekl karavan na jihu IT a jak jsme se s tim porvali :lol: navigaci mame zabudovanou v našem Roverovi, tím vyrážíme na cesty za tři týdny, tak snad bloudit nebudem..

ospalámyš
Závislačka 3079 příspěvků 15.07.14 16:43

@LennaZS No tak to jsem zvědavá :mrgreen:
Asi jsou ty problémy na cestách častější, než jsme si myslela. Chlap z odtahové služby nám říkal, ať se příště radši pojistíme, stojí to prej cca 1000, takže kdybych jela někam dál, tak o tom budu uvažovat. Nám naštěstí půlku ceny odtahu zaplatila pojišťovna, máme havarijní, ale i tak nás dovolená v kempu stála jako kdybychom tam byli s all inclusive v hotelu :lol:

Ukecaná baba ;) 2319 příspěvků 16.07.14 09:33

@ospalámyš tak my měli vážný úraz v Egyptě a od te doby nikdy nikam bez pojištění ani ránu..