Hubneme po porodu

emimino  Vydáno: 24.06.01

Každá maminka během těhotenství více nebo méně přibere - některé mají 5 kg jiné zase 20 kg navíc oproti původní váze. V každém případě po porodu zůstane postava trošku změněná - povolené břišní a pánevní svaly, nějaké to kilo navíc.

Každá maminka během těhotenství více nebo méně přibere - některé mají 5 kg jiné zase 20 kg navíc oproti původní váze. V každém případě po porodu zůstane postava trošku změněná - povolené břišní a pánevní svaly, nějaké to kilo navíc.
Dnes kdy nastala doba moderních maminek, se každá žena po porodu snaží, co nejdříve vrátit do běžného života a s tím souvisí i snaha upravit si postavu.
Přestože shon kolem miminka vám pomůže shodit nějaké kilo tzv. bez námahy, tak svaly budete muset upevnit cvičením.

Já sama jsem s váhou po porodu neměla žádné problémy. Během těhotenství jsem přibrala 10 kg. Po návratu z porodnice jsem si stoupla na váhu a měla jsem tři kila navíc. Ty jsem shodila během prvních šesti týdnů, aniž bych cvičila a hubla jsem dál. Nevím zda pomohlo to, že jsem kojila ( literatura to uvádí ) nebo to, že jsem málo spala, ale do půl roku jsem shodila dalších šest kilo.

Ne každé mamince to jde ale tak snadno, některým se nepodaří vrátit se na původní váhu ani po dlouhodobém cvičení.
Přesto je dobré cvičit - upevníme tak nejen břišní a pánevní svaly, ale při cvičení krátce po porodu se snáze vrací děloha do své původní velikosti.
Důležité je cvičit pomalu, nepřepínat se, při bolesti a únavě cvičení přerušit.

První týden po porodu

Cviky na posílení pánevního dna
cviky se provádí od prvního dne po porodu
položte se na záda, dno pánevní mírně svírejte a zvedejte

Šlapání pedálů
cviky se provádí od prvního dne po porodu
položte se na záda, nohy natáhněte a ohýbejte chodidla od kotníků nahoru a dolu ( špička x fajfka )

Cviky na posílení břišního svalstva
cviky se provádí od prvního dne po porodu
položte se na záda, ruce položte na břicho a při výdechu maximálně zatáhněte na několik vteřin břišní svaly, s výdechem povolte

Cviky na posílení břišního svalstva
cviky se provádí od pátého dne po porodu, pokud se cítíte v pořádku
položte se na záda, pod hlavu si dejte vysoký polštář, nohy pokrčte a mějte je mírně roztažené, ruce zkřižte na prsa, s výdechem zvedejte hlavu a ramena, s výdechem povolte - provádějte dvakrát denně po třech cvicích

Druhý týden po porodu Klubíčko dolů
posaďte se zpříma, nohy pokrčené a mírně roznožené, ruce zkřížené na prsou nebo předpažené, s výdechem se mírně zakloňte, chvíli vydržte a s nádechem se vraťte do původní polohy

Klubíčko nahoru
položte se na záda, nohy pokrčené a mírně roznožené, ruce na prsa nebo předpažit, s výdechem zvedat hlavu a ramena, výdrž a s výdechem zpět do původní polohy

Jakmile se budete cítit fit, můžete cvičit cviky, které jste cvičila před otěhotněním, můžete začít navštěvovat posilovny.

Jak na to, pokud kojíte

Pokud kojíte, pak cvičte jen zlehka - při námaze totiž tělo vytváří kyselinu mléčnou a ta se vstřebává do mateřského mléka - mohlo by se stát, že miminko mléko odmítne.
V žádném případě nedržte žádné diety - tělo potřebuje dostatek živin a minerálů - kojení tělo velmi vyčerpává a navíc tyto důležité živiny předáváte prostřednictvím svého mléka i vašemu miminku. Jezte hodně zeleniny a ovoce, mléčných výrobků. Dbejte hlavně na doplnění vápníku, který vám při kojení ubývá ( předejdete tak odvápnění kostí ). Jezte potraviny bohaté na jód nebo si kupte jodidové tablety - jód je důležitý pro podporu činnosti štítné žlázy ( vaší i vašeho miminka ) a navíc, jak prokázaly některé výzkumy, jód obsažený v mateřském mléce příznivě ovlivňuje inteligenci miminka.

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 4.0 bodů
 Váš příspěvek
 
Anonymní  07.06.03 22:43

Můžete mi někdo poradit jak cvičit po císařském řezu? Všude se uvádí cviky po normálním porodu, ale po císaři ne. Váha jde dolů, ale převislé břicho zůstává.
Moc děkuji za radu.

Vložit nový komentář