Jak jsme byli u moře poprvé ve třech

Týna K.  Vydáno: 04.09.14

Dny začínaly být teplejší, noci kratší a termín naší letní dovolené, kterou letos prvně strávíme ve třech, se pomalu ale jistě blížil. Neskutečně jsem se těšila.

Meloun - jediné co jím!

S tetičkou :)

S Marečkovo nejoblíbenější číšnicí :)

Jako tradičně jsme si naší dovolenou rezervovali již v zimě. Tehdy jsme se shodli na tom, že malý už je dost velký na to, aby pobyt u moře bez problému zvládl. Chtěli jsme vsadit na jistotu, a tak jsme vybrali hotel, ve kterém jsme již čtyřikrát byli. Přeci jen jsme jeli s miminem, a tak jsem si chtěla být jistá klidným mořem s pozvolným vstupem a celkově vhodným prostředím. Náš oblíbený hotel byl Family friendly, tudíž to bylo prostě jasné. Domluvili jsme se, že pojedeme společně s mými rodiči a mou mladší sestrou a prostě si to hrozně užijeme.

Zima se rychle přehoupla na jaro a i to velmi rychle uteklo. Najednou tu byl začátek léta, prázdniny a do odletu zbývalo jen několik málo dní. Už jsem se viděla, jak ležím v písku na okraji moře, vlny mi lehce šplíchají na nohy, mé dlouhé vlasy se vlní ve větru a já spokojeně usrkávám z ledového koktejlu. Kolem mě se šťastným úsměvem na tváří pobíhá náš patnáctiměsíční syn a spolu s manželem staví hrad z písku…

Všichni ostatní členové našeho zájezdu byli o něco skeptičtější a tvrdili, že čtrnáct dní u moře s tím naším malým uragánem nebude žádný med a že se asi pěkně nalítáme. Snažili se mi srazit mé krásné růžové brýle, já jsem si však ideu klidné dovolené nenechala vzít. Vloni jsme nikde nebyli a po moři se mi stýskalo. Všechno bude perfektní.

Jediné, co na dovolené ze srdce nenávidím, je balení. Snažila jsem se zabalit vše potřebné pro dva dospělé a mimino a zároveň nedostat hned na Ruzyni nálepku OVERWEIGHT. Flašky, ohřívačku na flašky, mlíko, kaše, bryndáky… „Kapičky do nosu a odsávačku pro malýho máš?“ ozvalo se ze dveří. „Proboha na co? Jedeme snad k moři ne?,“ štěkla jsem skoro naštvaně. Manžel si ještě něco zamumlal, ale nesnažil se mě o ničem přesvědčit. Viděl, že se mnou není řeč. Pro jistotu jsem si v hlavě znovu přehrála naší dovolenou a ne – žádné nudle tam prostě nejsou. Vítězoslavně jsem zaklapla kufry.

Na letišti probíhalo všechno tak, jak mělo, dokonce jsme se i vešli do váhového limitu kufrů. Vzhledem k tomu, že jsem se již delší dobu před odletem našemu pediatrovi svěřila s obavou, že vážně netuším, jak donutím naše dítě sedět (pokud možno tiše) na jednom místě déle jak 2 a půl hodiny, čekal mě před nástupem do letadla ještě jeden úkol. A to podat synovi čtvrtku Kinedrilu, který mi doktor na jeho dočasné zklidnění doporučil.

Nikdy předtím mě nenapadlo, jak moc těžké může být přinutit malé dítě spolknout tak miniaturní kousek pilulky. I přesto, že jsem Marečkovi tabletku schovávala pouze do jeho oblíbených pochutin, vždycky alespoň kousek vyplivnul. Po nějaké době jsem to vzdala s tím, že násilím mu to do krku šťouchat nebudu, a doufala, že alespoň ten kousek co (snad) spolkl zabere.

Měli jsme štěstí. Mareček usnul ještě před startem a až na několik krátkých chvilek, kdy se probral a trochu si pořval, spal v podstatě celý let.

Na řeckém letiště jsme dosedli kolem půlnoci a těšili se, až se ubytujeme a prospíme. Bohužel nás ihned po příjezdu do hotelu čekala chladná sprcha. Nikde žádné známe tváře a informační tabule u vstupu do recepce nám prozradila, že hotel má kompletně nový management. Měli jsme strach, že změny, které očividně v hotelu proběhly, neměly dobré následky. Každý rok posíláme společně s naší rezervací i požadavek na dobře situované pokoje. Letos nám na splnění našeho přání záleželo ještě malinko víc, kvůli synovi. Jelikož nás v hotelu již dobře znají, vždycky nám bylo vyhověno.

Byli jsme proto opravdu naštvaní, když nás vyšoupli u nejzadnějších pokojů sousedního sesterského wellness hotelu, kam měly děti vstup zakázán, nebyla tam dětská postýlka a celkově pokoj působil jako tmavá kobka. Není divu, že jsme se na recepci okamžitě vrátili a trvali na přestěhování do správného hotelu a do pokojů s výhledem na moře, který byl již od zimní rezervace připlacený. Recepční nám tedy velmi neochotně potvrdil, že nás do správný přestěhují, ale až na druhý den, protože teď ty pokoje prostě neměl volné. Byli jsme opravdu dost rozzlobení a zároveň nás mrzelo, že kvalita hotelu, ve který jsme tolik let měli důvěru, se kamsi ztratila. Vrátili jsme se tedy do kobek a přespali do druhého dne. Syn měl tu noc nezvykle neklidný spánek, často se budil a plakal.

„Ten kluk bude mít rýmu,“ řekl rozespale manžel. „Prosím tě nezačínej zase,“ odpověděla jsem mu a předstírala, že neslyším synovo chrápání.

Druhý den v poledne jsme skutečně dostali karty od pokojů, které jsme měli rezervované. Byly hezké, světlé, čisté. Prostě takové, jaké být měly. Ulevilo se mi a těšila jsem se, že teď už si konečně začneme užívat. Vyrazili jsme na první oběd. Sedli jsme si k velkému stolu pro šest lidí a nandali si jídlo. Jídelna byla oproti minulým letem předělaná, zmenšená a výběr jídla se také srazil tak na polovinu. I přesto bylo vše relativně chutné. Jen Mareček se rozhodl rezignovat a cokoliv jsme mu přinesli, skončilo pod naším stolem. Když měl dobrou mušku, tak i pod stolem sousedním. Vypadalo to pod námi jako ve chlévě a i když jsem se vždy před odchodem snažila nejvíce viditelné škody odstranit, tak jsem se cítila hloupě. Jak se ale později ukázalo, náš syn ani pod hromadou drobků neztratil nic ze své roztomilosti a svýma velkýma očima a lišáckým úsměvem si všechny číšníky obsluhující v jeho dosahu omotal kolem prstu.

Náš první den v Řecku proběhl tedy docela dobře, ale noc se opakovala. Pláč, buzení, chrápání. A ráno… Nudle. Marečkovi se spustila taková rýma, jakou dosud neměl. Teklo mu z nosu nonstop, kapesníky nestíhaly a manželovi se zablýsklo v očích. „Že tys ty kapky s tou odsávačkou nevzala?“ V tu chvíli jsem věděla, že tenhle můj vydařený kousek budu mít na talíři ještě dlouho. No jasně, že jsem ty kapky nevzala. Koho by napadlo, že kluk dostane u moře rýmu? U moře – voda, písek, teplo. U moře prostě lidé nebývají nastydlí, ne?

Manžel ještě chvíli nadával a potom svolil, že se mnou tedy zajede do města do lékárny, abychom vše potřebné nakoupili. Syna jsme nechali s mými rodiči a sestrou. Máma si pochopitelně také neodpustila nějakou poznámku na téma kapky, které jsem nesbalila, ale já se nehádala. Byla jsem na sebe hrozně naštvaná a říkala si, že kdybych já blbec ty kapky vzala, tak by malý tu rýmu určitě nedostal, protože zákon schválnosti je prostě zákon schválnosti.

Po příjezdu do lékárny jsem zjistila, že naprosto netuším, jak se anglicky řekne odsávačka hlenů. Chvíli jsme přemýšlela, ale nakonec jsem se rozhodla odzbrojit lékárnici svým pantomimickým uměním. Byla to holka chytrá, takže brzy pochopila a my odcházeli s pořízenou. Hned jsme synovi nos odsáli a vykápli. Malinko se mu ulevilo, ale byl mrzutý, hrozně protivný a nic ho nebavilo. Rozčilovalo ho moře, rozčiloval ho písek na nohou, rozčiloval ho bazén. Nikde nebyl spokojený, nechtěl moc jíst ani pít. V podstatě pořád fňukal a já začínala být neskutečně psychicky vyčerpaná.

Bylo vidět, že se Mareček ještě nestačil aklimatizovat a že bude potřebovat asi více času. Střídali jsme se u něj s manželem a rodiči na lehátkách u bazénu, abychom se mohli vždycky alespoň ve dvojici chodit vykoupat k moři. Byla jsem nešťastná, že dovolená zdaleka neprobíhá podle mých představ a litovala, že jsme nejeli jen na týden. Řeknu vám, těch prvních sedm dní bylo opravdu peklo. Byla jsem protivná a absolutně mě to nebavilo. Bylo mi hrozně líto, že máme zkaženou dovolenou rýmou, kterou jsem si nechtěla připustit. A hlavně mě mrzelo, že malému není dvakrát dobře a že si neužívá svou první dovolenou tak, jak by asi měl.

Naštěstí jsem po týdnu byla zřejmě již dostatečně vytrestaná. Marečkovi ustoupila rýma, začal dobře jíst, nerozčiloval se a hlavně – zase to byl ten kluk, co miluje vodu. Koupal se v bazénu i v moři, běhal po pláži a šťoural klacíky do písku, házel kamínky do vody a bylo na něm vidět, že je šťastný. Dokonce jsme si mohli na dva dny půjčit i auto, vydat se na výlet a malý to krásně zvládl. Večer chodil tancovat s ostatními dětmi a mou sestrou na mini disco show a když usnul, seděli jsme s manželem a rodiči na baru, pili Mojita a povídali si. Prostě jsme si to konečně užívali.

Druhý týden utekl mnohem rychleji než ten první, takže jsme se ani nenadáli a přišel den našeho odletu. Nebudu vám tu vykládat, že jsem se domů netěšila. I když bylo posledních sedm dní klidných a příjemných, byla jsem unavená. Sbalila jsem všechny krámy a dárky do kufrů a věděla, že tentokrát se OVERWEIGHTU nevyhnu. Na letišti jsem nechtěla znovu opakovat scénu se rvaním Kinedrilu do chřtánu svého dítěte, proto jsem čtvrtku pilulky fikaně rozpustila ve trošce Fanty. Syn jí s chutí vymlaskl a celý let spinkal jako miminko. :)

Když jsme přijeli domů, začal na novo kolotoč vaření, praní, úklidu a takových těch klasických věcí, které děláte celý rok a pak se těšíte, jak si od nich na dovolené odpočinete. V létě pojedeme zas a já se někdy koncem jara začnu zase strašně těšit. Vím, že si ale nebudu nasazovat zbytečně moc růžové brýle a také jistojistě vím, že nezapomenu zabalit kapičky do nosu, na kašel a pro jistotu i všechny ostatní kapičky pro batolata, které existují. Zákon schválnosti prostě funguje!

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 3.2 bodů
Stránka:  1 2 Další »

phoma
Echt Kelišová 7711 příspěvků 04.09.14 04:11

Za ty nervy by mi to nestalo :roll: takova dovolena. Radeji pojedu nekam tady u nas a uziju si to nez cely rok setrit a uzit si nervy s nemocnym spuntem k mori driv jak v 5 letech me s prckem nikdo nedostane.

MirkaVai
Ukecaná baba ;) 1589 příspěvků 04.09.14 06:02

My byli s malou poprvé u moře v jejich 10 měsících a scénář hodně podobný vašemu. Jen o pár dní kratší rýma i dovolená ale kapičky i všechny možné léky jsem sebou měla. Takže to zákon schválnosti nebude :mrgreen:
Další dovolená u moře, kdy bylo malé 2 a třičtvrtě roku už byla bez chyby a ty další a další taky. Teď čekáme syna, letos jsme u moře nebyli, příští prázdniny budou malému 8 měsíců, takže to taky nedáme, ale pak to už rysknem. Malá ani já se nemůžeme moře dočkat, tak snad se to tentokrát obejde bez nemocí. To samé přeju i Vám.

Cukřinka
Ukecaná baba ;) 2344 příspěvků 04.09.14 07:02

Denicek me moc nenadchnul, ale chapu, ze nekomu se informace o dovolene u more mohou hodit. Jedine, na co chci reagovat a co me zarazilo, je ten kinedryl. Nejsem lekar (pokorne priznavam), ale diteti bych jen proto, ze leti letadlem, sedativum (i kdyz mirne) necpala (bala bych se o jatra a navic to na nektere deti pusobi presne opacne, nez ma - jsou zivejsi, urvanejsi a vic mimo). S dcerou jsme v jejich 17 mesicich leteli z Prahy pres Koreu do Japonska, tam jsme dva mesice cestovali (6× let letadlem), ale kinedryl me ani na vterinu nenapadl. Misto toho jsme vsadili na vhodny cas odletu a kombinaci starych hracek (na uklidnenou) a novych neokoukanych (na zabaveni se). Bezkonkurencne nejlepsi byla kreslici mala tabulka, i presto ze je dcera zivejsi, tak jsme se s tim dost zabavili, a pochodovani po letadle (vzdycky se nasel nekdo, kdo si chtel s dcerou popvidat, pohrat, kdo mel sam deti nebo vnoucata, okukovali jsme letusky apod.). Co se tyce place pri startu, pristani a turbulencich (deti maji citlivejsi usi na zmeny tlaku), pomahal dudlik, zvykani piskotu nebo napit se vody. A pokud ne… no, letam cely zivot, deti proste v letadlech placou. Driv to byly cizi, ted to bylo to nase, co se dalo delat - tak jsem byla v klidu i z obcasnych rozmrzelych pohledu lidi okolo.

lisatka
Kecalka 116 příspěvků 04.09.14 07:47

Zakon schvalnosti to neni. v letadle je velmi nizka vlhkost vzduchu, coz zapricini suchou sliznici a pak lehce onemocnite bacily kterych je v cirkulujicim vzduchu v kabine pozehnane.cim delsi let tim horsi. proto v kabine hodne pit, mazat rty, strikat vincentku a dite od mala otuzovat. Ja mam ani ne rocniho, chceme ted jet do recka, pokud sezeneme neco kdy budou odlety a prilety v dennich hodinach. Maly je ale kojeny.

Lada84
Ukecaná baba ;) 1287 příspěvků 04.09.14 07:49

Technicka: Kinedryl je nejdriv od 2 let, ne? :think:

Týna K.
Závislačka 4307 příspěvků 04.09.14 08:17

@phoma No jo, když kdo mohl vědět, že bude prcek nemocný? Ten druhý týden byl náhodou vážně super, myslím, že příští rok to bude ještě o něco lepší. Hrozně moc jsem ale obdivovala rodiny s nechodícími miminky… to je ještě o něco víc práce, s nechodícím bych asi nejela… :)

@MirkaVai Já jsem ten zákon schválnosti myslela spíš tak, že jsem ty kapky prostě nevzala i když jsem je ten den balení měla na mysli… a že kdybych se na ně nevyprdla, tak by ta rýma možná nebyla tak hrozná nebo nebyla vůbec :) Ale jak se říká, člověk se chybami učí :)

Jinak Kinedryl samozřejmě je až od dvou let, každopádně náš doktor mi potvrdil (a je to opravdu dobrý pediatr a kardiolog), že jednorázově čtvrt tablety určitě nemůže ublížit. A podávat mu ho denně na delšího šlofíka určitě nehodlám ;)

teresa20  04.09.14 08:25

Tak já nevím, byla to vůbec dovolená :nevim: Dělala jsem v CK a s malýma dětma je vůbec risk si dovolenou pořizoval dopředu, většinou tady zákon schválnosti opravdu funguje a něco se šustne týden před odjezdem. Mě by za to to moře nestálo. Jak ho miluju, tak s malýma dětma mě vůbec neláká. Jezdíme s dětma po ČR, máme tedy dvě, ale kufr kombíku narvaný k prasknutí, nedovedu si představit všechny krámy, co děti potřebujou, narvat do jednoho kufru :mrgreen: :mrgreen: Ale tak alespoň že ten poslední týden vám vyšel ;)

Martina321  04.09.14 08:26

Hezký. Taky plánujeme letět příští léto, to bude malému rok a půl. Letos jsme museli bohužel vynechat, prcek je moc malej. Ale Řecko je moje srdcovka, byla jsem na deseti různých ostrovech, mám moc ráda místní lidi. Kde přesně jste byli? Tak jste si to v rámci možnosti užili a závidím- v dobrém. :hug:

teresa20  04.09.14 08:27

@Týna K. s nechodícími miminy je to právě mnohem lepší. Nikam ti nezdrhnou a hodně času ještě prospí v kočáru :mrgreen: :mrgreen:
A znáš to. léčená rýma trvá týden stejně tak jako ta neléčená :mrgreen:

ospalámyš
Závislačka 3079 příspěvků 04.09.14 08:30

No tak furt lepší, než kdyby dostal třeba neštovice den před odletem a museli jste to zrušit ;) takhle jste si užili aspoň půlku dovolené. Příště sebou komplet lékárničku a budete všichni zdraví :)
My s prťatama nikam nelítali, já bych na to neměla chuť ani nervy, radši jezdíme až se staršíma na vlastní pěst autem na poslední chvíli. Máme jistotu, že nám nepropadnou předem zaplacené peníze za dovolenou kvůli nemoci nebo čemukoliv jinému.

Ale zákon schválnosti funguje i u nás - Chorvatsko a první moře s dětma po dlouhých letech, to jsme jeli se sestrou, tak naše děti chytly od jejich po příjezdu mírnou střevní chřipku. Naštěstí trvala jen 2 dny, jinak by mě kleplo…

Příspěvek upraven 04.09.14 v 08:32

Nika079
Zasloužilá kecalka 526 příspěvků 8 inzerátů 04.09.14 08:40

Z vlastní zkušenosti vím, že děti opravdu často u moře rýmu chytí (buď v letadle nebo od dětí, co to chytí právě cestou tam…). Kapky jsme ani nedávali, v moři se vždycky pročistil krásně, ale odsávačku jsme brali vždycky. My teda kupujeme dovolenou pár dní před odletem (však on se nějaký last minute vždycky najde a chceme mít jistotu, že budeme všichni odlétat zdraví :) Dovolené u moře s dětmi jsou prostě super :)

kacz
Závislačka 4613 příspěvků 04.09.14 08:53

Proto s malým dítětem na zahraniční dovolené nejezdím :-) Kamarádky syn nedávno u moře prodělal laryngitidu z přehřátí, taky paráda.

svycarka
Kelišová 6333 příspěvků 04.09.14 09:19

Jo ryma- letadlo- letela jsem jen hodku a pul do cr a taky mi maly tyden prosmrkal, me to semlelo mnohem vic :roll: Ale jinak ti fandim, ja bych s malym jela taky. pristi rok se chystame do Antalusie- malemu budou 2 a trochu. Takze diky za typ - odsavacku rozhodne s sebou :mrgreen:
Je fajn, ze ten posledni tyden vysel :palec:

samanta2208
Kelišová 5371 příspěvků 04.09.14 09:22

No kdyz ctu ten denicek jsem rada ze jsme more odlozili na pristi rok. Myslim ze jsme o nic neprisli.

lasicce
Zasloužilá kecalka 787 příspěvků 04.09.14 09:28

Tady zase všichni hodnotí, co by udělali jinak a že k moři nejezdí…no a co? Napište o tom neježdění deníček jako zakladatelka a bude to. Mně se náhodou tvůj deníček líbil, pobavil, byl milý, inspiroval v tom, na co se má myslet, když se člověk na takový výlet odváží. Já ti za něj děkuji :)

Nikola92
Závislačka 3605 příspěvků 04.09.14 09:31

@kacz cože? no já bych nelětěla ani za nic. ještě laryngitidu :(

tina1979
Ukecaná baba ;) 2294 příspěvků 04.09.14 10:09

Tak já se přidám do tábora těch, co byli na dovolené s malým dítětem (11 měsíců) a jela bych znovu. Odsávačku jsem měla sebou, používala jsem ji stejně jako doma, tak jednou denně před spaním jsme vydolovali prach, co si tam za večer našel cestu z podlahy. Nepříjemný byl akorát let, malý neplakal, ale furt sebou kroutil a vstával, šahal na lidi a věci okolo, bylo nemožné udržet ho v sedu.

Z onemocnění nás postihla vyrážka, která nesvědila. Nevíme jestli byla ze sluníčka, písku, krému nebo z bazénu, doma do tří dnů zmizela. Jeli jsme na týden a sami (obdivuji lidi co jezdí na dovolené s rodiči, to bych nedala).

verulicek  04.09.14 10:11

Deníček se mi líbí, dobře se četl :-) nejsem proti cestování, zkusit se musí všechno. Ale musím potvrdit, že s miminem je lepší delší dovolená, než kratší. Byli jsme na týden (manžel chtěl jen na 3 dny) a pravda je, že první 2 noci byly nic moc, pak byla malá zlatá. Takže kratší výlety nemají smysl, než se dítě rozkouká, zase se mění prostředí 8)

mexxx
Ukecaná baba ;) 1336 příspěvků 04.09.14 11:10

Deníček se mi líbil :)

Mandlička
Závislačka 2603 příspěvků 04.09.14 11:11

Mě napadlo zda jste nějak řešili to že cestovní kancelar nedodrzela obchodni podminky. Já bych chtela vratit nejakou financni castku za tu prvni noc.My jezdime s Nemeckymi cestovkami a nikdy se nam toto nestalo.

Krrysa
Extra třída :D 13918 příspěvků 04.09.14 11:17

Dámy, opravdu máte pocit, že celá čtvrtka kinedrilu se dá nazvat sedativem, co ničí játra?? :mrgreen: :mrgreen: to snad ne…
@Týna K. taky jsem scháněla odsávačku na nudle a taky nohama rukama :mrgreen: :mrgreen: jen v tunisku…

Týna K.
Závislačka 4307 příspěvků 04.09.14 11:27

@Mandlička nejeli jsme s CK… jak jsem psala, v tom hotelu jsme byli letos již po páté a nikdy tam nenastal nejmenší problém, proto jsme z ničeho neměli obavu.

@madi ten náš teda nikdy kočárkový nebyl, takže s ním bych jako s nechodícím nejela nikam :D ale je pravda, že tam byla k vidění miminka, která velkou část prospala :)

@Martina321 my byli na Kosu :) máme to tam rádi, ale řekli jsme, že příští rok už jinam :) Máme už ho projetý skrz na skrz :) ještě jsme byli na Rhodosu, Krétě a Kypru :)

@Krrysa :mrgreen:

Jinak všem ostatním díky za reakce :) Ta rýma je fakt svinstvo :cert:

joker.l
Kecalka 323 příspěvků 04.09.14 12:04

Denicek se mi libil, je fajn precist si i neco jineho nez porod. Za uprimne priznani ruzovych brylich mas u me bod :palec: jinak ja bych s takhle malym taky nejela, ale to je moje vec :kytka:

IvčaIva
Zasloužilá kecalka 977 příspěvků 04.09.14 12:06

:mrgreen: jako Turecko v našem podání! Ubytování i hotel skvělý, jenže hned první noc horečka 39 st., takže naše první dopoledne proběhlo u pediatra, kam jsme se postupně dostali ještě dvakrát :zed: nakonec z toho byla třítýdenní rýma, kterou jsme doléčovali ještě v čr. Bazény studené, takže naše madam do nich jen dvakrát nedobrovolně spadla. :lol: Moře velké a slané a na pláži písek, který byl evidentně na jejích nohách „blé“, takže si 12 dní s nudlí u nosu přelívala vodu mezi kyblíčkama na kraji bazénu. A jíst nechtěla, jen polívky, hranolky a špagety. :roll: :zed:
Ale neva, už jsme se oklepali a zítra letíme na Djerbu. :lol: :lol: :lol:

adlita
Ukecaná baba ;) 1012 příspěvků 177 inzerátů 04.09.14 12:51

To jě pěkně napsané, hezký deníček :-)

Sama jsem týden po dovče u moře s 11-ti měsíčním prckem, co nechodí a musím se přidat, že dovča byla sice fajn, ale velmi velmi unavná díky neustálému starání se o malou. O nějakém opalování a lenošení reč být nemůže. No chtěla jsem dítě, tak ho mám! :mrgreen: Teď už bude všechno jiné a je to tak dobře. Jsou to naši miláčkové přeci, uděláme pro ně cokoliv, co bude potřeba, aby byli štastný :-) Malá tam byla spokojená, moře i bazén se jí líbíl, ani se jí nechtělo ven. Jediné, co bylo trochu problém, bylo jídlo. Jedla tam úplně jinak než jsem zvyklá s domova a celkově méně. Asi změna podnebí. Každopádně jejich ovoce mohla na kila, což je fajn :-)

Petta29
Ukecaná baba ;) 2447 příspěvků 04.09.14 12:56

Moc se mi denicek libil. Konecne něco jiného nez porody :roll: Jezdime s malym od jednoho roku. První dva roky martyrium a prece jak se divam zpetne na fotky, tak si rikam, ze to za to stalo! Letos jsme uz jeli ve ctyrech - syn 3 roky (uz si dovolenou nadherne uzil, bylo to perfektni, konecne z toho něco mel), dcera 5 mesicu (nikdy nespala lepe nez na plazi, kde dýchala cerstvy vzduch). Letos paradoxne nej dovolena. Takze co se me tyce, tak radeji ještě nechodici miminko. S tim není tolik práce jako s hystericky dvouletakem v obdobi vzdoru. Tot ma zkusenost :pankac:

zupe
Ukecaná baba ;) 1646 příspěvků 04.09.14 14:28

Jako bych cetla o sve dovolene, a to synovi uz byli skoro 2, jeli jsme „jen“ na 11 dní, ale zase jsme s sebou neměli zbytek rodiny… Ale pristi rok jedem zase, prece se to musi zlomit :mrgreen:

Elísek22
Kecalka 366 příspěvků 04.09.14 14:32

Mne se tvuj denicek libil :kytka: Uplne z neho sala to nadseni a teseni se na dovcu :) A ze to nevyslo uplne podle tvych predstav, to se nekdy proste stava. Za me moc pekne napsane a pristi rok uz to urcite klapne dokonale :D

rézi2
Zasloužilá kecalka 989 příspěvků 04.09.14 14:36

@Lada84 to je no, mě ho doporučili až od tří let :) autorka sice píše, že synovi dala jen čtvrtku a rozpuštěnou ve fantě, ale dle mého názoru to nic nemění :nevim: ;)

Zasloužilá kecalka 989 příspěvků 04.09.14 14:42

Deníček, je super, měla jsi složitou dovolenou ale myslím, že jste si to pořádně užili :)
Mareček je hrozně roztomilej :) z jeho kukuče srší rošťáctví :D

luca241
Ukecaná baba ;) 1109 příspěvků 04.09.14 15:22

Mně se deníček moc líbil. Máš to hrozně dobře a čtivě napsané. :palec: My byli letos taky s malou (17m) v Řecku a paráda. Rýmu chytla až poslední den diky tomu, že jse blbě nastavila klimatizaci a skoro jsme v noci umrzli :roll: :oops:.Ale dovolená byla super, taky jsme s sebou měli babičku s dědou :lol:

pajinka111
Ukecaná baba ;) 1740 příspěvků 04.09.14 15:38

S tak malým dítětem bych asi nikam neletěla..my se vypadali na dovču jako 4 člená rodinna, malej měl asi 18 měsíců a já 5 měsíců těhu, jeli jsem autem jen do Chorvatska na Istri, od nás to bylo asi 700km a za 7 hodin jsem byli tam, měli jsme cestou jen 2 zastaávky a malej cestu prospal, jeli jsme brzo ráno před 5 hod. Počasí celý 8 dní bylo nádherný, moře čisté a až moc teplé..Bydleli jsme ve vilce s klimou, dovolená byla báječná, všem se to moc líbilo, žádná nemoc ani rýma nikoho nepřepadla..příští rok asi pojedeme na podobné místo už se 3 dětma :-)

MarieOVMUC
Kelišová 7382 příspěvků 04.09.14 16:23

Vy s tím kinedrilem nadelate.. nemit ho, tak auto obroste pavucinami… brufen, paralen.. vsechny tyhle vymozenosti zatizi jatra uplne stejne..

Cricry
Kecalka 484 příspěvků 04.09.14 16:42

Jako podle mě klasická rýma z klimatizace v letadle… šíří se tam viry rychlostí blesku

Příspěvek upraven 04.09.14 v 16:43

Lenka1987
Ukecaná baba ;) 1245 příspěvků 04.09.14 18:04

Byly jsme se synem na 14 dní v Turecku když měl 2,5 roku a byla to paráda. Na to, jak je jinak hyperaktivni byl naprosto úžasný. Poslouchal, bylze vseho nadsený a celkově všechno zvládal dokonale. Takže za mě s diťetem kolem toho 3 roku k moři klidně. Ale léky to je nezbytnost. :andel:

babetka333
Echt Kelišová 8856 příspěvků 6 inzerátů 04.09.14 19:26

Rýmu mohl dostat doma nebo kdekoli a rýma z letadla je normalni;)
My litame porad a bud deti sedí chodi nebo řvou, no a co:D a 2 hodiny do Řecka neni takova dálka na dávání čehokoli ma zklidnění, ale je to věc názoru.

Vince
Kecalka 341 příspěvků 04.09.14 19:59

My jsme se v pondělí vrátili z Řecka s 18 ti měsíčními dvojčaty. Rozhodli jsme se jet 3dny před odletem, dovolena super, behali jsme stejně jako doma, ale trosku jsme vypadli z toho stereotypu.

Iveta1981
Závislačka 4176 příspěvků 04.09.14 20:40

Sice začátek krušný, ale pak jste si to užili a to je důležitý.:) A kecy jako, že honit chodečka po pláži a podobně…jako sorry, ale ženský doma za nima neběháte??? Lepší běhat na pláži za šťastným prckem, než ho okříkat v bytě, protože zrovna v ČR prší. Každá dovolená s dítětem je krásná, těch bez nich jsem si užila dost, ale teď se těším na tu s malou.Loni jsme byli už když jí bylo 6 neděl a paráda, letos jsme se stěhovali, ale příští rok už vyrazíme, možná jenom v Čechách, ale to je fuk hlavně když bude pohoda a budem všichni spolu.:)

Závislačka 4176 příspěvků 04.09.14 20:42

Jo a rýma u moře je uplně normální, já ji mm pokaždé. U moře je vlhčí vzduch a čistí se sliznice. Trpím na zánětlivé rýmy a když se vrátím od moře, tak mám rok pokoj.

Jirver
Kecalka 197 příspěvků 04.09.14 21:00

S malou jezdíme k moři od 18 měsíců. Letos uz třetí rok a každy rok je to lepší a lepší. I když takový nepříjemnosti jsou demotivující. Nám se osvědčily pohádky v tabletu když zrovna po cestě nespí a to bývá jen v noci a velice sporadicky. Přeji at příští dovču proběhne ve větším klidu. :mavam:

Lucciaaa
Kelišová 7191 příspěvků 04.09.14 22:54

Tynus obdivuju te, ja bych si to s malou nedala :D asi uz proto, ze kdyz bych jela na dovolenou, tak bych si chtela odpocinout a stema nasema prtatama to moc nejde, aspon ze ten druhy tyden jste si uzili a pristi rok uz budes chytrejsi :-)

deeni
Kecalka 457 příspěvků 05.09.14 00:26

Tak alespoň, že ten druhý týden vám vyšel dobře :-)) My byli se synem poprvé u moře když mu bylo 7 měsíců, brzy mu budou 3 roky a před měsícem jsme se vrátili z jeho (naší) páté dovolené… :-) Je to cestovatel :-) Každopádně, i my jsme si prošli nemocí na dovolené, letěli jsme ale jen na týden a syn dostal druhý den dovolené šestou nemoc, takže horečky 3 dny a pak vyrážka :) Oooopravdu jsme si to „užili“ :-D

slavuska1
Vesmírná mluvilka 31286 příspěvků 05.09.14 00:43

Deníček celkem hezký, ale ten kinedryl taky nechápu :pocitac: jinak teda odsávačku jsme taky nidky nebrala, a kluci anštěatí byli u moře vždycky v pohodě, musím to pořádně zaklepat, my razíme do Řecka v úterý, tak snad si užijeme klidnější dovolenou :)

Ráďa 25
Závislačka 3108 příspěvků 05.09.14 09:53

Tak já brala tenkrát malou v devíti měsících, bylo to super, v autě celou cestu spala, u moře se vykoupala, lehla do kočárku a spala, pak znovu a vlastně tam prospala skoro celou dovolenou. Byla zlatá a já si opravdu odpočla :pankac:
takže to vždy nemusí být taková pohroma, jak u koho teda :D

Saroya
Neúnavná pisatelka 17596 příspěvků 05.09.14 10:43

Byli jsme autem v Chorvatsku. Prcek mel rok a pul. Cesta tam trochu krušná, mel teplotu…tam byl v čajku, zato já odpadla. Letos 14dni letecky do Walesu, u moře pod stanem a půlka ve městě, bylo to krásný. Let prospal a zpět zvládl krásně v klidu. Tesim se, co příští rok, ale netrvám na zahraniční dovce, miluju Krkonoše např…

HanulkaUH
Kecalka 256 příspěvků 05.09.14 11:29

My byli v létě s devítiměsíčním v Chorvatsku a super. Cestu prospal a jelikož ještě nechodil a manžel ho chodit v poledne uspávat v kočárku, tak jsem si i poležela a početla na sluníčku. Výborná dovča. Za 3 týdny se chystáme do Saudské Arábie, pět hodin cesta sice, ale věřím, že to vzládne. Jen už chodí, tak to bude kapánek akčnější ale to je i doma.
Ale my jsme cestovatelé, malý je zvyklý, poprvé byl v Alpách, když mu byly 3 měsíce.
Já se ale narozdíl od zakladatelky na dovču nikdy moc netěším, spíš naopak a pak je to vzdyčky báječné :-D Mám to tak nastavené, nikdy se moc netěšit, abych pak nebyla zvlamaná. Navíc jsem svý založením celkem pesimista.

HanulkaUH
Kecalka 256 příspěvků 05.09.14 11:31

@Saroya
Já se tak těším, až malý povyroste a pojedem zas konečně pod stan! Spal Váš malý ve spacáku? My máme velký stan, vešla by se tam i postýlka, ale připadá mi to zbytečné táhnout. Chtěla bych to příští léto zkusit, to bude mít skoro dva…

randr
Ukecaná baba ;) 1674 příspěvků 05.09.14 12:54

Zabalit pro dva dospele.. Proc pro dva? Manzel je nesvepravny? 8o

Saroya
Neúnavná pisatelka 17596 příspěvků 05.09.14 13:36

@HanulkaUH jj spacák se spidermanem :) uplne tenký obyc, bylo mu vedro az az.

Neúnavná pisatelka 17596 příspěvků 05.09.14 13:38

@randr :D by mě trefilo jeste balit chlapovi