Jak se mi nedaří cvičit a hubnout

karlice  Vydáno: 11.03.10

Asi jako skoro každá žena bych chtěla být krásná a štíhlá. Jenže nejsem. Takže jsem se rozhodla, že se sebou něco udělám. Hned zkraje ledna jsem se objednala na permanentní make-up a půjčila si od rodičů orbitrack (takové to šlapadlo), že začnu cvičit.

Asi jako skoro každá žena bych chtěla být krásná a štíhlá. Jenže nejsem. Takže jsem se rozhodla, že se sebou něco udělám. Hned zkraje ledna jsem se objednala na permanentní make-up a půjčila si od rodičů orbitrack (takové to šlapadlo), že začnu cvičit.

Je sice několik faktorů, které mi hubnutí komplikují, ale věřila jsem, že to zvládnu. Prvním faktorem jsem já sama – mám ráda sladkosti a hlavně když mi tečou nervy jsem s nima velká kamarádka. Také mě cvičení nebaví a musím se do toho nutit. Druhým problémem je rodina. Když přijedeme na návštěvu, pořád do mě něco cpou – tuto buchtu máš přece ráda, tak si vem! Tobě to jídlo nechutná? Tak proč si nepřidáš? Jedna krabička sušenek tě přece nezabije a hlavně – vypadáš přece dobře. Třetí komplikací je snížená činnost štítné žlázy a zpomalený metabolismus. Čtvrtým problémem je čas. Mám doma 2 děti (3 roky a 1 rok), přítel je přes den v práci, po ní chodí na stavbu a domů dorazí mezi 20 – 21 hod. To už jsem z dětí slušně vyčerpaná. Většinou ještě řešíme něco k budoucímu domu, chod současné domácnosti atd., takže na večerní cvičení často už nejsou podmínky ani chuť a síla. Pátým nepříznivým faktorem jsou geny. V celé naší rodině, ať už z mamčiny nebo taťkovy strany není jediný hubený člověk. Ti šťastnější mají jen nadváhu, ostatní a těch je většina, jsou prostě obézní :-( .

Přes to všechno jsem začátkem ledna začala cvičit. Když jsem po obědě dala děti spát, vrhla jsem se na šlapání (na orbitreku, samozřejmě :-D ). Cvičila jsem pět dní, pak jsem šla na permanentní make-up. V povídání o „zákroku“ bylo napsáno, že se po něm nemá provozovat intenzivní fyzická námaha. Vzhledem k tomu, že jsem z orbitreku slézala po 45 – 60 minutách zlitá potem, po dobu vyloupávání tetování jsem cvičení vynechala. To byla první, desetidenní pauza. Ta mě ještě moc netrápila. Mezitím jsem si aspoň upravila jídelníček. Konec sladkostí a více zeleniny a dietnějších jídel. Sice jsem po nich měla větší hlad a cítila se víc unavená, ale co bych pro štíhlejší linii neudělala, že.
Pak jsem začala cvičit znovu. Vydrželo mi to 3 dny. Čtvrtý den jsem si opařila břicho vřelým čajem. Puchýř mi praskl na několika místech a pak se během pár dní úplně sloupl. Rána začala škaredě mokvat. Výsledkem byla skoro třítýdenní pauza ve cvičení.

Neodradilo mě to a znovu jsem začala cvičit. První den byl v pohodě. Druhý den se orbitrek začal chvílemi zasekávat. Ale když jsem změnila směr šlapání, tak se to rozjelo. Po 15 minutách se však stroj zasekl definitivně. Vzpomněla jsem si na přísloví „do třetice všeho dobrého/zlého“. Přítel večer orbitrek rozebral a zjistil, že se rozlomila nějaká součástka. Během pár dní našel někoho, kdo součástku vyrobil. Miláček orbitrek složil a ten začal znovu fungovat, jak měl.

Začala jsem po čtvrté. Věřila jsem že všechnu smůlu už jsem si vybrala a teď budu už konečně moct šlapat bez problémů. Jak správně tušíte, nestalo se tak. Po třech dnech šlapání děti onemocněly L. Mladšímu se díky nemoci úplně rozhodil rytmus spaní. Spí několikrát přes den, ale jen tak po 20 minutách.

S cvičením je na neurčitou dobu opět konec. Jsem z toho strašně smutná, zklamaná, naštvaná a nevím co ještě :zed: :twisted: . Když už nemám to štěstí být štíhlá, nevím, proč mi není dopřána ani ta hodina denně, abych si mohla zacvičit a udělat něco pro své tělo i sebevědomí. Už se mi ani nechce znovu začínat. Za ty dva měsíce se mi podařilo šlapat celkem 12 dní. 12 dní ze 60. To je opravdu strašně málo …. Má vůbec cenu začínat znovu :nevim: ?

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 4.4 bodů
 Váš příspěvek
 
irinek  12.03.10 07:04

Ahoj, já po prvním porodu nabrala 25 kilo, během roka jsem si řekla, že je schodím, nakonec se zadařilo a měla jsem ještě o dvě kila míň. Byla jsem na sebe hrdá, ale nakonec jsem opět otěhotněla a jsm v půli a už mám nahoře opět 10 kg. Jen prozradím, jak jsem to udělala já. Když jsem uklízela, tak jsem si pustila rádio a tancovala u toho. Jídelníček jsem také upravila a hlavně jsem jedla 6 krát za den po malých porcích. Všude kam jsem mohla jsem došla a nejezdila autem, abych měla co nejvíc pohybu. Také jsem něměla čas na pravidelné cvičení, tak jsem to řešila asi tak. Určitě se nevzdávej. Hodně štěstíčka a hlavně výdrže.

 
Macka1
Zasloužilá kecalka 856 příspěvků 12.03.10 08:54

Má to smysl, jenom se nesmíš upínat na Orbitrac a taky nesmíš hladovět. Já jsem před prvním otěhotněním zhubla pod dozorem a za psychické podpory svojí dietoložky a manžela 25 kg. Po prvním porodu mi zůstalo 14 kg. Zhubla jsem 8 kg a těšila jsem se, že za pár týdnů budu zase „na svém“. Jenže jsem neplánovaně otěhotněla podruhé a nabrala další kila. Teď mám + 25 kg a strašně moc se těším, až přestanu kojit a zase to půjde dolů. Vlastně už jsem začala. Zatím nemůžu radikálněji, pořád ještě kojím, ale už podstatně méně, tak snad to brzy půjde…
Mám také dvě děti, mladšímu je 5 měsíců a starší dcerka je dvouletá. Je to sám o sobě strašný mazec a tak se spíš snažím si zajít na masáž, kosmetiku, do sauny nebo zaplavat (tak 1-2× do měsíce jedno z toho). Pohyb je i pěší chůze nebo cvičení s dětmi. A pokud jsi z jídla unavená, jíš špatně. Unavená být nesmíš!!!
Jestli chceš, můžeme do toho jít spolu!! :-)

 
Oliivie
Kecalka 220 příspěvků 12.03.10 11:30
výzva

Holky, jestli chcete, šla bych do toho s váma. V partě nám to půjde líp. Jsem přesně ten případ jako v článku, až na ten rozbitý orbitrek. :lol:

 
žanule  12.03.10 12:58
hlavně ne hladovět!!!

Tuhle hloupost už nedělam a jidlo si dam klidně i v sedum večer je sice pravda že je to jen nějaka maličkost,třeba pul jabka nebo kefirove mliko,ale chodim spat okolo 22h.a takle mi to bylo doporučeno.Začala jsem jist pravidelně cca po třech hodinach začatek byl sice horši pořad jsem zapominala,ale vyřešila jsem to tak že jsem si na mobilu dala budik na každe tři hodky a at mam nebo nemam hlad tak jim.Mam čtyři děti same kluky dva puboše a dva prcky a manžel takže si umite představit moje vařeni a na nějakou dietu a cvičeni mužu zapomenout,nemam čas!Jen nejim tučne,nesnim toho tolik,vynechavam knedliky a pečivo jsem nahradila knuspi no a berlička sladke :roll: tak tomu prostě neodolam a občas si taky dam :nevim: :oops:Moje cvičeni je jen chozeni pěšky.Nikdy se mě modelka nebude,ale moje klouby knuči dost hlasitě před těh.jsem važila 69kg.a po květnovem porodu a lonskych vanocich83kg.začala jsem stimto třihodinovym režimem 2.1.2010 a ke dnešku mam 75kg a bez hladu!Tak vam holky držim palce třeba vam to taky zabere :mavam:

 
Marry11  12.03.10 14:27

holky jestli chcete máme založenou diskuzi xxl maminky. Můžete se přidat. Já od 13. ledna tvrdě na sobe pracuju a shodila jsem už 9,1 kg prostě super ale ještě pár kg bych potřebovala dolů…Snad to půjde jím po 3 hodinách a na cvičení taky není chut ale šlo to dolů jím ted dost zdravě samou zeleninu a ovoce a vařit se snažím taky zdravě

 
liška
Kelišová 7498 příspěvků 12.03.10 19:21

Ahoj holky, jak nemám ráda knihy o hubnutí, tak je jedna dobrá a hlavně napsaná s humorem Od Edity Sipeky : Vysoká škola hubnutí, nebo do vyhledávaše zadejte jméno autorky a vyjede pár odkazů, má i vlastní stránky. Je to slovenská autorka. Po porodu a odkojení se do toho dám taky, držím vám palce! :potlesk: :palec:

 
jjelena  13.03.10 11:09

Ahojky, jako bys psala o mě. Orbitrek si plánuju koupit okamžikem přestěhování se do baráčku, ale po novím roce jsem si od mamky půjčila stepper s madly. Sama jsem doma měla stepper bez madel a alibisticky jsem se přesvědčovala, že s madlama mě to bude bavit víc. Bavilo mě to cca 14 dnů, kdy jsem cvičila 3× denně 10 minut. Vydržela bych víc, ale moje dvouletá dcera ne. Pak se nám podařilo prodat byt a já začala cvičit víc s věcma a krabicema než na stepperu. Na mezidobí než budeme mít dostavěný baráček jdeme bydlet do 1+KK, takže stepper jsem vrátila mamce a Orbitrek se mi tam asi nevejde, ale budu se snažit i vtom stísněném prostoru ten metr2 najít :-D . Takže hlavu vzhůru, nejsi v tom sama

 
karlice
Povídálka 25 příspěvků 14.03.10 08:13

Díky všem za příspěvky. Stále jsem ještě nezačala znovu cvičit, protože to prostě nevychází :-(. Děti už jsou skoro zdravé, ale pro změnu mě bolí koleno :roll: :evil:. Přítel říkal, že už nevím, co bych si vymyslela, abych cvičit nemusela :lol:.
Přemýšlela, jsem, že bych zkusila kalanetiku, kdysi jsem s ní zhubala, ale to jsem ji cvičila 2 x denně po hodině a měla víc času hlídat si pravidelné jezení.

Macka 1, žanule úpravou jídleníčku jsem nemyslela, že jsem začala hladovět, ale že jsem třeba oplatek vyměnila za jablko. Nevím proč, ale mě zelenina a ovoce teda nezasytí. Když si dám třeba zeleninový salát nebo jablko, už za hodinu mám hlad jako bych vůbec nic nesnědla. To samé je to s dietnějším oběděm - např. dušená ryba a brambory - nejpozději za dvě hodiny se mi dělá slabo od hladu. Asi bych musela bych jíst jednou denně - od rána do večera abych neměla hlad :zed: . No a na orbitrack se „upínám“, protože chůze a běžné domácí práce mi na hubnutí zkrátka nepomáhají. Práce kolem dvou dětí je víc než dost a to už bych musela být jako laňka jak pořád něco dělám. Fakt nevím. :nevim:

 
žanule  14.03.10 09:25

maš pravdu ten začatek je fakt děsny,taky jsem pořad myslela na jidlo jen jsem se najedla a už jsem koukala kdy bude dalši :-? Nejhuř je vydržet asi dva tydny,ja vim zni to hrozně,ale pak si asi tělo navykne na režim a hlavně zjisti že dostane sve co potřebuje pravidelně tak už to neni tak hrozne.No a po asi měsici už by to mělo byt v pohodě a v klidku bys měla ty tři hodiny vydržet.Kalanetiku jsem cvičila kdysi taky byla to parada a dobře se u toho hublo,ale jak řikam fakt nemam na cvičeni čas.Ale nezoufej bude jaro,bude tě to tahnout ven a uvidiš že to pujde,tohle je nejlepši doba na hubnuti a venku na jidlo ani nebudeš tolik myslet.Hlavně si ho ber i ven at ty tři hodiny neporušiš to je fakt duležite!!!Moc ti držim palce!!!Dokažeš to :palec: :potlesk: :hug:

 
žanule  14.03.10 09:45

ještě jsem ti zapoměla řict,že jsem se o tomhle radila s kamaradkou doktorkou a ta mi řikala že když zeleninovy salat tak jo,ale at je tam ještě něco třeba kousek ryby,kuř.maso,kou­sek šmakouna.A k jabku taky třeba dva platky knuspi.Prej naše tělo neni na samotnou zeleninu stavěno a nedokaže si sni brat tak aby nas zasytila.

 
Macka1
Zasloužilá kecalka 856 příspěvků 14.03.10 13:02

Karlice,
jablko místo oplatku je fajn, ale je to málo - přesně, jak píše Žanule. Naše tělo musí dostat každý den svojí dávku vitamínů, minerálů, tuků, sacharidů a proteinů. A když to zjednoduším, v každém jídle tyto složky jsou. Jenže v některém více a v některém méně. Důležité jsou hlavně vitamíny, minerály a proteiny. Sacharidy potřebujeme pro okamžitou energii. Jenže jich je taky několik druhů a ty „oplatkové“ se Ti do krve nahrnou hned, dají Ti energii, ale protože nejsi dřevorubec a nespálíš ji, ukládají se jako tuky do zásoby.
Jez klidně celý den, ale: zachovej hlavní jídla - po těch třech hodinách, vždycky si připrav jídlo, které obsahuje všechny složky (ne pouze zeleninu) a když je Ti zle v mezičase - použij berličku a uzobávej třeba mandle, vlašské ořechy, slunečnicová a dýňová semínka. Taky si ráno připrav tři a více litrů pití (čaj, vodu bez bublin, slabý roztok s džusem bez cukru apod.). Hubnutí je spojeno také s očistou organismu - škodlivé látky se váží na tuk a usazují se v tukových buňkách - takže je dobré si pořídit vlákninu, nějaký detoxikační preparát (ale stačí i zelený čaj) a hlavně - multivitamíny, protože hubnutím tělo často vyplavuje i potřebné látky.
Uber na sacharidech (to jsou těstoviny, pečivo, rýže apod.) a když už je jíš (musíme je jíst!!!), vybírej ty kvalitní (celozrnné těstoviny, rýže, kuskus, bulgur apod.). No a nezapomínej na bílkoviny (netučné maso, sýry - např. kuřecí maso, ryby, krůtí, telecí, hovězí - to je ale hůře stravitelné - nebo olomoucké syrečky, sýr cottage, Hermelín s jogurtovou kulturou, jogurt Hollandia…) Rozhodně nekupuj „dietní“ jogurty, je to hrozné svinstvo..
Jsem se moc rozepsala… pardon… taky jsem první dva týdny visela manželovi na krku a brečela, že to nikdy nedokážu. Ale pak to začalo jít a postupně jsem se zbavila závislosti na jídle. Od té doby si jídlo fakt užívám :-)
Holky, nechci dělat chytrou, omlouvám se za rozsáhlý komentář, ale utratila jsem za hubnutí pod dozorem mojí Moniky tisíce a byla to moje nejlepší investice!!! Tak se s Vámi ráda zadarmo podělím :-) Ale učila jsem se to fakt rok!

Příspěvek upraven 14.03.10 v 13:05

 
žanule  15.03.10 07:40

nikdo neděla chytreho když se snaži pomoci!A ja si myslim že jsi to napsala uplně přesně :palec:

 
karlice
Povídálka 25 příspěvků 15.03.10 11:33

Díky holky za rady. Neberu to jako poučování, ale dobré tipy :wink:.
U mě je asi největší problém, jak skloubit děti a hubnutí. Už jsem tu i psala do diskuse jak se z dětí hroutím, protože celé dny poslouchám jen řev a jsem z toho psychicky na dně. Proto jsem se i tak „vykrmila“, abych něčím (sladkým) uklidnila nervy.
Když jsem chodila do práce, měla jsem na hubnutí času dost, ale teď při 2 dětech je to šílené. Co si budeme povídat, připravit zeleninový salát s kousky masa zabere podstatně víc času, než si vzít sušenku nebo rohlík s máslem. A dodržovat časové intervaly je někdy také kumšt, když obě děti řvou, že mají nějakou potřebu a chtějí ji uspokojit hned. Těžko vezmou na vědomí, že sï musím nachystat jídlo a najíst se protože za chvíli to budou 3 hodiny od poslednícho jídla a já musím dodržet časový interval. Zrovna teď tu madší ječí, protože tu píšu a nehraju si s ním.
Tím pobytem venku toho asi také moc nezískám. Víte jaké jsou procházky s tříletým a ročním dítětem? To je: uděláme 2 kroky, půl minuty stojíme, 3 kroky, minutu stojíme, další 3 kroky, dítě spadne, foukám bolínko a utěšuju,… Tímhle „pohybem“ se fakt hubnout nedá - aspoň na mě to nefunguje.
A až začneme s lepším počastím stavět „naostro“, tak to teprve nebude čas. Proto jsem chtěla hubnout přes zimu, kdy bych cvičila na orbitreku. Oproti tomu, co nás kvůli stavbě teprve čeká mám teď času habaděj.
Tak se omlouvám za výlev.

 
hanusa
Nováček 6 příspěvků 15.03.10 11:38

Ahojky, já na tom byla taky dost podobně. Cvičení nepřipadalo v úvahu, protože když si malý nachvilku přes den zdříml, byla jsem ráda, že si postupně uklidím, uvařím… a na nějaké cvičení mi vůbec nezbýval čas. A večer, když šel spát, tak jsem byla ráda, že si můžu nachvilku odpočinout (než se znovu vzbudí a bude chtít zase k prsu). A žádnou drastickou dietu jsem držet nechtěla kvůli kojení, ale kamarádka mi poradila - a jsem jí za to nesmírně vděčná - a já si krásně, zdravě a bezpečně zformovala postavu a jsem nadmíru spokojená (a nejen já, ale samozřejmě i manžel :lol: ). Klidně také poradím HANAPOL10@seznam.cz

Příspěvek upraven 15.03.10 v 11:38

 
žanule  15.03.10 13:41

nezoufej bude lip ja sama moc dobře vim co naše dětičky dokažou,vždyt jich nemam malo.Každy z nich pořad něco potřebuje,manžel je taky pořad v praci nebo někomu vypomaha(je zednik)a když přijde večer domu tak i on je skoro jako ty děti..kde je to a proč neni tamhle to a podej mi to:o)zrovna ted mam jen malou chviličku než se vrati ze školy ti dva starši.Nemam hlidaci babičky,jedna bydli 350km daleko a druha 25km a ještě pracuje,ale musim to takle zvladat vždyt jsem je chtěla.A nějaky čas na diety a cvičeni,fakt ne jen jsem zvladla tu upravu a režim v jidle no a prochazky.Aspon to zkus zato nic nedaš.Ajejda zrovna mi je hlašeno že ten malinky pinda mi vyhazel skřin.Klidek ukonce :mrgreen: :mavam:

 
Mima-M7
Kecalka 190 příspěvků 17.03.10 00:20
Pravidelnost

Pro mě dieta bez námahy, je jíst stejné jídlo jako můj, dnes už 2,5 letý syn, taky včetně časů. Byl od mala jedlík a musela jsem dát pozor, aby neměl moc sladkostí, jedl ve správnou dobu a ne nepřetržitě. Na druhou stranu není úplně bez sladkostí, stejně tak já. Jídlo dušené, vařené, pečené. Smažené, jednou za uherský rok… Jím to, co je doporučeno malým dětem (ne dle reklam!!!), porce větší dětská. Procházky , od kdy syn chodí, nic intenzivní, ale běháme s kočárem, přestávka v lesíku, kde ho vyložím a "cvičíme a běháme " spolu. Teď jsem koupila odrážedlo na nafukovacích kolách, už sa na něm učí, až začne být hezky, vyrazíme a prubneme.
Na Orbitrek, pokud tě nebaví, se vykašli. Splavená a hodinu, je moc. Stačí pohyb, třeba na procházce, aby si se lehce spotila v podpaží a mohla v pohodě mluvit s dítkem co vidíte. Tady,t.j. v aerobní zóně, by to chtělo tu 0,5-1 hodinku/den­ně/obden a spaluješ tuky, ne cukry (př. z těstovin, pečiva, brambor).
Přeji ti, ať nemyslíš na hubnutí, ale zdravé žití (o salátech to také není, zvlášť teď v zimě, ledový, nic moc). Měj se fajn a držím palce!

 
Panuška
Neúnavná pisatelka 16899 příspěvků 23.03.10 13:49

ahojky já sice nenabrala téměř nic ale něco málo mi zůstalo a nemůžu se dokopat ke cvičení i když ho mám ráda, těším se spíš na léto na kolo a brusle to snad zmáknu i s malou. Ale jak píšou holky, všude se snažím chodit pěšky - do města a zpět svižnou chůzí. A jídlo teď řeším také společně s malou, jí zhruba po těch 3 hodinách takže si dávám s ní. Pokud nemám čas dopředu chystat chystám si to večer najednou, je to opruz ale celý den je pak kllid.

Držím palce ať se zadaří :wink:

 
Panuška
Neúnavná pisatelka 16899 příspěvků 23.03.10 13:49

ahojky já sice nenabrala téměř nic ale něco málo mi zůstalo a nemůžu se dokopat ke cvičení i když ho mám ráda, těším se spíš na léto na kolo a brusle to snad zmáknu i s malou. Ale jak píšou holky, všude se snažím chodit pěšky - do města a zpět svižnou chůzí. A jídlo teď řeším také společně s malou, jí zhruba po těch 3 hodinách takže si dávám s ní. Pokud nemám čas dopředu chystat chystám si to večer najednou, je to opruz ale celý den je pak kllid.

Držím palce ať se zadaří :wink:

 
madlicka
Kelišová 6321 příspěvků 1 inzerát 23.03.10 15:30

nedávno jsem se zaregistrovala na fitweb.cz , kam člověk zadá vše co jí (vždycky když to sníš) a co udělá za aktivitu. Průběžně pořád vidíš, jestli jsi víc spálila nebo snědla. Nedá se to dělat dlouho, psala jsem poctivě 3 dny, ale i to mi dost pomohlo se zorientovat, jak na tom jsem (bylo mi pořád divné, proč nehubnu, když kojím dvojčata, dokonce jsem něco málo přibrala.) A ejhle :-D vyskočilo na mě 2500 kj denně navíc .-) ted se trochu hlídám a za první týden mám kilo dole :-)

Vložit nový komentář
Poslat
nový deníček