Jak si zpříjemnit těhotenství a přípravu na porod

Miladka  Vydáno: 13.11.06

Chtěla bych se s vámi podělit o věci, které mi pomohly v těhotenství a které jsem takto pohromadě nikde nenašla. Jsou to spíš náhodné postřehy, snad vás budou inspirovat.

NEVOLNOST: Toto je sice určitě u každého jiné, nicméně já jsem zjistila, že je mi vždycky zle, když mám jen trošku hlad. Takže jsem měla pořád po ruce něco malého na zub, hlavně musli tyčinky. Ty jsem jedla i pokud jsem se vzbudila v noci, z čehož byl nadšen zejména manžel, kterého šustění rozbalované tyčinky spolehlivě vzbudilo.

CVIČENÍ: Původně jsem si říkala, že těhotenství přece není nemoc, takže budu co nejdéle cvičit „normálně". Ovšem první měsíc jsem byla schopná tak akorát jít do práce, přijít domů a usnout. No a potom jsem se na normální cvičení opravdu necítila. Přihlásila jsem se teda na cvičení pro těhotné a rozhodně bych to doporučila zejména těm, kteří stejně jako já nejsou schopni se přinutit cvičit doma.

PŘÍPRAVA NA POROD: Pokud vám to nepřijde moc drahé, určitě si zaplaťte nějaký „komerční" předporodní kurs. Já jsem chodila do jednoho mateřského centra, kde bylo vždy jednu hodinu cvičení a druhou hodinu různé přednášky. Přesto, že většinu informací můžete najít na internetu, mi moc pomohlo to slyšet od někoho, kdo má zkušenost. Mě to teda myslím hodně uklidnilo. Taky většinou nabízejí kurs pro tatínky. Na kurs do porodnice je potom důležité zajít hlavně pro to, ať si uděláte představu, jak to vypadá přímo v porodnici, kde chcete rodit - a možná jej povede přímo porodní asistentka, která bude u vašeho porodu.

KNIHY: Opět sice musím konstatovat, že vše lze najít na internetu, ale mít ty věci pohromadě a moct si v nich listovat je podle mého názoru o hodně lepší. Hlavně teda pro člověka jako jsem já, který potřebuje mít všechno pokud možno dopředu nastudované. Ten internet samozřejmě nezavrhuju, pro detailnější informace o konkrétní věci, která vás zajímá, je k nezaplacení. Jaké knihy jsem si teda obstarala 

  • Co čekat v radostném očekávání - obsahuje hodně postřehů o konkrétních problémech, které jsem jinde nenašla
  • Něžná náruč rodičů - pro prvorodičku bez zkušeností moc dobrá pomůcka pro manipulaci s malým človíčkem
  • Zdravé těhotenství, přirozený porod - návod jak používat bylinky, olejíčky, homeopatika jako alternativu klasické léčbě (před porodem a v šestinedělí)
  • Mám ještě Velkou knihu o matce a dítěti, ale ta je podle mě akorát pěkná na pohled, je tam sice hodně pěkných obrázků, ale moc podrobností v ní nenajdete
    Každopádně doporučuju si knížky nejdřív půjčit v knihovně a prolistovat..

DOPIS PRO MIMINKO: Zaregistrovala jsem se na stránkách www.pregnancyweekly.com a každý týden mi chodil „dopis pro miminko". Kromě užitečných informací o vývoji miminka a těhotného organismu je tam deníček těhulky, která je ve stejném týdnu, jako vy.

OBLEČENÍ: Doporučuju H&M, jediný problém je, že aspoň prozatím mají těhotenské oblečení jen v Letňanech. A nebo v zahraničí. Každopádně je výrazně levnější, než v jiných obchodech a všechno mi sedělo.

PÉČE O BŘÍŠKO: Moc mi pomohl těhotenský pás (Anita). Pokud jsem ho nosila, prakticky mě nebolely záda a taky myslím přispěl k tomu, že na břichu nemám žádné strije. Tomu jsem teda bránila i tím, že jsem si denně břicho masírovala, mimo jiné olejíčkem z Welledy. (podotýkám, že moje kůže není až tak dokonale pružná, protože už mám dost jizviček na bocích poté, co jsem kdysi celkem rychle přibrala).

KOJÍCÍ POLŠTÁŘ: Kromě toho, že je výborný na kojení, se mi na něm moc dobře leželo v těhotenství.

HOMEOPATIKA: Toto jsem bohužel zjistila až těsně před porodem, ale na stránkách www.boiron.cz je mimo jiné brožura o homeopatii v porodnictví a jsou tam doporučená homeopatika třeba při těhotenské nevolnosti.

MASÁŽ HRÁZE: Sice jsem se bála, jaký z toho bude mít manžel pocit, ale nakonec mě poctivě denně masíroval. A nakonec mě opravdu nemuseli nastřihávat, i když se teda museli hodně snažit.. Možná mi pomohlo i pití malinového čaje.

DULA: Poslední, ale velmi důležitý bod - vědomí, že se mnou u porodu bude někdo, kdo má zkušenost a poradí mi, mě moc uklidnilo. Samozřejmě to ale nevylučuje to, že si připravíte porodní plán, nacvičíte dýchání a projdete porodní polohy.

Přeju všem stejně pohodové těhotenství, jaké jsem měla já!

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 0.0 bodů

Nikdo zatím tento deníček nekomentoval. Buďte první!

 Váš příspěvek
Poslat
nový deníček

Všechny deníčky uživatele