Jedna z mnoha

 Vydáno: 10.07.03

Zdravím všechny snažilky,čekatelky i budoucí maminky!!

Již přes půl roku navštěvuji stránky emimina,ale teprve nyní jsem se rozhodla přidat svůj příspěvěk a svěřit se se svým trápením a také si trochu ulevit.

Vše začalo tím, že jsem po čtyrech letech vy:,–(ila hormonální antikoncepci s tím, že bychom rádi miminko.

Po vysazení HA jsem ale přestala menstruovat a můj gynekolog mě půl!!! roku ujištoval, že je vše v pořádku, že se to časem urovná a pořád mi menstruaci vyvolával injekcema.Po půl roce jsem změnila gynekologa, který mi udělal všechna vyšetření a zjistil, že nedochází k ovulaci, tudíž nemohu menstruovat.Te´d je tomu již rok, co užívám 3 krát denně clomhexal a vždy večer k tomu tabletu mysalfonu.Tím se mi vyvolává alespoň ovoluce, ale menstruace zatím samovolně nepřichází,takže chodím pravidelně každý měsíc na provokačky.Jsem z toho již zoufalá a ze všeho unavená.

Pohled do kočárku nebo na těhotnou kamarádku mi přináší slzy do očí a je mi to všechno moc líto, že zrovna já nemůžu otěhotnět a dala bych za to nevím co na světě.Holky,mějte se všechny mooooc krásně,všem snažilkám držim palečky a přeji co nejvíce pozitivních testíků!!

Bára

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 5.0 bodů
 Váš příspěvek
 
Anonymní  10.07.03 19:57

Ahoj Báro!
Měla jsem ten samý problém po vysazení antikoncepce, kterou jsem užívala 3 roky. Poté jsem měla přes rok problémy s menstruačním cyklem, měla jsem intervaly i 60 a více dní. Stává se to poměrně často - v mém okolí je nás několik, říká se tomu porušená zpětná vazba regulace ovariálního cyklu. Posléze se mi bez léčby obnovil cyklus a za 3 roky jsem otěhotněla (neplánovaně). Narodil se mi zdravý chlapeček. Takže držím palečky, určitě se všechno srovná, akorát to bude chtít nějaký čas (ach jo:-(.
 Káča

 
Anonymní  10.07.03 20:27

Ahoj Báro, já jsem také důvěřovala doktorům ohledně neškodnosti antikoncepce a po sedmi letech užívání jsem vy:,–(ila a měla stejný problém. Naštěstí žijeme ve 21.století a tak pokud opravdu po dítěti toužíš, nezoufej. Jsem i bez vlastní ovulace ve 3.měsíci těhotenství! - po hormonální stimulaci a IVF. Doporučuji ti obrátit se na některé z center asistované reprodukce. Držím pěsti. Lili

 
Monticka
Ukecaná baba ;) 1177 příspěvků 10.07.03 20:29

Ahojky Barčo!

Mysalfon byl pro mě poslední dobou stejnou samozřejmostí, jako kartáček na zuby… Poslední výsledky testu ukázali, že snad zabral jak má a tak to zkusíme bez něj a bez všech dalších injekcí. Bojím se, co na to řekne mé tělo, ale na druhou stranu se těším, že to třeba konečně půjde bez prášků. Připadám si bez nich taková svobodnější:)
Přeji, ať je i u tebe co nejdřív všechno v pořádku a ty se raduješ ze dvou čárek na testíku, z rostoucího bříška a z toho nádherného uzlíčku štěstí, po kterém všechny tolik toužíme. Držím palečky
Montička

 
Anonymní  11.07.03 01:23

Báro,
já byla po čtyřech letech HA cca rok bez pravidelné menstruace a ještě dalšího cca půl roku bez ovulace. Moje lékařka tenkrát mínila, že jestli nespěchám na miminko, tak by bylo dobré počkat, jestli se tělo nevzpamatuje samo. Že když „zlenivělo“ tím, že jsem mu dodávala umělé hormony, tak když zůstane bez pomoci, cyklus se sám obnoví.
Mimi jsem tenkrát nechtěla (HA jsem vy:,–(ila po rozchodu s přítelem), takže jsem počkala… Po obnovení ovulace jsem ještě cca dva roky dávala do kupy svůj život jako takový (svatba, stěhování, zařizování domácnosti, hledání práce v novém místě), Přes půl roku jsme nakonec na mimi čekali. Jsem v 18 týdnu. :-))

 
Anonymní  11.07.03 10:43

Ahoj holky,
já mám taky s HA špatnou zkušenost. Často jsem měla silné křeče a bolesti, ale doktor mě ujišťoval, že je vše v pořádku. Nakonec jsem se bolestí zhroutila na ulici. Teď už HA neberu a je mi krásně. Už pár měsíců se snažíme o miminko, ale zatím nic. Věřím, že se to nakonec podaří. A určitě se to podaří i Tobě, Báro. Držím Vám všem palečky. Pa Kiki

 
Anonymní  11.07.03 11:27

Ahoj Montičko,

děkuji ti za odpověď. Čtu pravidelně tvoje deníčky a moc se mi líbí a vždycky se u nich pobavím a vždy mi zvednou náladu.Monty, chtěla jsem se tě zeptat,píšeš, že jsi užívala mysalfon,já ho beru již 13!!měsíc a je mi po něm stále špatně a na zvracení.Chtěla jsem se tě zeptat, jak dlouho jsi ho užívala, než se ti vše urovnalo?Pan doktor mi říkal, že u mě to vidí ještě MINIMALNĚ na další rok.Jinak ti Montičko přeji hodně štěstíčka ve tvém snažení a co nejdříve kulaté bříško!!!

Pa pa Barča

 
Anonymní  11.07.03 11:32

Milá Lili

děkuji za odpověď a moc ti držím palečky, aby ti vše dobře dopadlo a ať máš spokojeného mimíska.

Bára

 
alice01
Ukecaná baba ;) 1461 příspěvků 11.07.03 18:56

Ahoj Báro!

Mě by jen zajímalo, jestli Tobě nebo jiným holkám, které braly HA, někdo vůbec řekl, že takovéto problémy můžou být! Hormonální antikoncepce se vychvaluje do nebe, jako nejspolehlivější, nejpohodlnější … a přitom může mít veliký dopad na organismus ženy.

Jestli si tyto příspěvky přečtou holky kolem dvacítky, co o antikoncepci uvažují, at zváží, jestli jim to stojí za to. Krom totálního rozhození cyklu a následné komplikované léčby, škodí HA na játrech, ledvinách a dalších orgánech, obzvlášt, když se na:,–(í mladým děvčatům a když jí užívají dlouhodobě.

Alice

 
Anonymní  11.07.03 19:08

Alice,
před tím jsem se nepodepsala, ale jsem ta 4 roky ha, pak rok bez ms a pak ještě půl roku bez ovu.
O HA mi všichni vykládali jak je báječná, že se mi po ní spraví pleť (s kterou jsem nikdy problémy neměla) a kdesi cosi - ale o tom, že pak bude honba za miminkem běh na dlouhou trať mi neřikal nikdo. Jako by těch 10% žen, které mají takovéhle následky, vůbec nebylo… to je to, co mě na tom štve nejvíc. Sice jsem vy:,–(ila v době, kdy jsem dítě nechtěla, takže mi to bylo „jedno“, ale co maj říkat holčiny, které si myslí, že dělají to nejlepší pro sebe - a pak ve třiceti vy:,–(í HA - a mimi nikde - mají čekat rok dva, jestli laskavě naskočí cyklus? A pak další rok dva, jestli se podaří přirozeně - a bude jim pomalu pětatřicet - a mimi nikde.
Kdybych o tom riziku věděla, asi bych HA stejně brala (prostě jsem si tenkrát nemohla dovolit otěhotnět a chtěla jsem mít jistotu), ale alespoň bych počítala s tím, že to může mít následky. Někdy mě dokonce napadá, jestli nakonec různé méně spolehlivé metody ochrany (i s tím rizikem miniinterupce) nejsou nakonec mnohem méně škodlivé než celá slavná HA
 sally

 
Monticka
Ukecaná baba ;) 1177 příspěvků 11.07.03 19:29

Ahojky Barčo!

Tak že bereš Mysalfon tak dlouho, to jsem netušila. Já ho brala tuším 3-4 měsíce 2× denně. Špatně mi po něm nebylo, teda pokud jsem ho nesnědla ráno na lačno. To se mi naštěstí podařilo jen jednou a málem jsem nedojela do práce, myslela jsem, že budu muset každou zastávku vystoupit a jít na čerstvý vzduch:) Jinak se to dalo snést. Nebylo mi zle ale tak nějak jinak jsem se cítila. Nevím, jestli to bylo tím.
Já jsem absolutně nesnášela Nutrogestan, takže místo něj dostala Duphaston, ale ten byl zase moc slabý, takže jsem musela chodit na injekce.
Přeji spoustu štěstíčka!!
 Montik

 
alice01
Ukecaná baba ;) 1461 příspěvků 11.07.03 19:53

Mrzí mě, když vidím, jak se někdo marně snaží otěhotnět a nejde to, čeká rok dva a furt nic… Nejraděj bych to těm doktorů, co předepisují ty sajrajty, omlátila o hlavu.

Já jsem si v životě nevzala ani piluli. Už jsem to někde psala, mám kámošku lékarnici a byla jsem u ní na poradě, co teda brát a ona mi řekla jednoznačně - pokud si nechceš zhuntovat tělo tak NIC! Pročetla jsem si různé info o HA a poslechla jí.

Vedu si tabulku bazálních teplot a používáme metodu neplodných dní. Je fakt, že nám to jednou selhalo a to mojí vinou, ale následky jsou tak krásné, že mi to manžel ani nevyčítá!!! :o)

Pápá! Držte se a vytrvejte!

Alice

 
Anonymní  15.07.03 08:18

Ahoj Báro,

měla jsem úplně stejný problém - málo estrogenu po vysazení HA (tudíž žádná ovulace) a brala jsem Clomhexal. Zabralo to napodruhé (po zvýšení dávky) a výsledkem jsou naše dvojčata (10. týden, kluk a holčička). Neklesej na mysli, chce to hlavně klid, pokus se na to nemyslet příliš (vím, jak snadno se to říká a těžko dělá) a užívej si života, jestli můžeš. Mě to vyšlo v momentě, kdy jsem vyrazila na dovolenou a úplně zapomněla na všechny stresy v práci atd.
Držím palce
 Marie

 
Anonymní  28.11.03 09:53

Ahoj Zlatko,
dúfam že tá tvoja situácia sa už zmenila a si krásne tehotná. ja som takisto brala HA 5 rokov. Vy:,–(ila som ju v 6/03 a odvtčedy som mala menštruáciu iba 1× aj to v´daka vyvolávačke a dnes idem na ´dalšiu. Tiež som zo toho poriadne nešťastná a hlavne ke´d som si prečítala tieto príspevky. Som z toho uplne zhrozená. Nikdy v živote neodporučím brať HA žiadnej kamarátke. Ak máš niečo nové odvtedy ako si sem píslala dsaj mi prosím vedieť na maya@zoznam.sk a poteš ma tým že sa ti to konečne podarilo. Budem sa tešiť s tebou. Pá Mária

Vložit nový komentář