Kojení a antibiotika

emimino  Vydáno: 18.08.01

může kojící žena užívat antibiotika, mohou léky způsobit změnu chuti mateřského mléka ?

Milá Šárko,
nevím zda se na Vašich stránkách můžu zeptat na následující: Mám 3,5 měsíčního chlapečka. Už několik dnů mě bolí v krku a lékařka mi doporučila užívat napřed pastilky a potom penicilin.
Chlapeček je pouze kojen.
Bude mít vliv užívání antibiotik na chuť mléka? Bojím se, aby ho nezačal odmítat.
Chtěla bych se ještě zeptat, zda potraviny obecně ovlivňují chuť mléka. A co bych eventuelně měla jíst, aby chuť mléka byla lepší při konzumaci antibiotik?
Jestliže nevíš, milá Šárko, poraď mi, kde bych se měla zeptat.
Díky. Lenka

Ahoj Leni,
v žádném případě není užívání antibiotik důvod k odstavení dítěte. V současné době existuje celá řada antibiotik, které mohou užívat jak těhotné, tak kojící ženy, aniž by se musely obávat o zdraví miminka.
Je pravda, že užívání léků může ovlivnit poněkud chuť mléka a dítě může začít mléko odmítat. Tato situace ale nastává jen zřídka. Pokud máš jakékoliv obavy, zeptej se dětského lékaře, který ošetřuje Tvého chlapečka.
Zda některé potraviny mohou změmit chuť mléka a vylepšit ji, nevím, v každém případě ale jez zdravě a vyhýbejte nadýmaným potravinám. Šárka

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 0.0 bodů

Nikdo zatím tento deníček nekomentoval. Buďte první!

 Váš příspěvek