Můj deník z Afriky

Riky69  Vydáno: 05.12.13

Zatím jenom první část, ke druhé se nemůžu dostat, ale snad ji brzy dopíšu. :-) Nejkrásnější a nejzajímavější dovolená, kterou jsem prožila. Moc se mi tam nechtělo, ale když to člověk zažije, začne se mu strašně stýskat. Už teď plánujeme, že se tam jednou podíváme znova…

Přílet do Kapského města jsme vítali s takovou radostí, že si to umí představit jen ten, co letěl taky tak dlouho. Ono sedět v letadle 6 hodin, chvíli pauza na letišti v Dubaji a pak znova 10 hodin, je opravdu o záda. A když přihlédneme k faktu, že jsem odlétala ve 24. týdnu těhotenství, musím se sama pochválit, že jsem to zvládla bez zbytečných keců.

Nárazový vítr, který se obouval do letadla, nám tu radost chtěl zkazit. Několikrát se letadlo propadlo o pár metrů dolů a děti vyděšeně křičely. Ano, zážitek pro ty, co rádi létají jako já, neskutečný. No a co, ale i já musela být ta statečná a dceři vysvětlovat, že se nic, ale opravdu vůbec nic neděje, protože je to jen vítr. A asi jsem musela vypadat fakt přesvědčivě, protože se Lenička uklidnila a byla na rozdíl ode mně v pohodě. Klobouk dolů před pilotem, přistál hladce a krásně, takže se nám o tom v charterových letech ani nezdá. Né že bych létala tak často, ale říkal to můj chlap. A ten létá dost často. :-)

Hned po přistání nás čekala kontrola jako tady u nás za stara, přistupujete k okénku a tam se vás celníci ptají, proč jedete do Afiky, na jak dlouho, služebně, dovolená. A musím uznat, že jsem si to i užívala. Mluvit jsem nemusela, protože já se umím hezky usmívat, a tak všechno toto za mě vždy okecal (neboli odřel) můj milovaný manžel.

A protože já opravdu anglicky neumím ani žbleptnout, tak aby se bál si pomalu odskočit i na záchod. Po tom, co nás pustili pro kufry, si samo odskočil a já s malou Leničkou čekala u pásu na kufry. Né že bych je tahala, jen abych koukala, aby je někdo jiný netahal. K nám přišel takový malý pejsek, krásný k pomazlení, ani mě nanapadlo, co v letištní hale dělá pes. Lenička si ho hned začala hladit a on byl tak roztomilý a pořád se od nás nechtěl hnout?? Tak přišel jeden celník a říká něco anglicky, já se na něj hezky usměju, ale ono to nějak nestačilo a ani nezabralo, ještě že v tu chvíli už dorazil Mirek a hned se s ním dal do řeči. A světe div se, my pašovali do Jižní Afriky kousek tvrdého sýra, který jsme nesnědli v letadle a ten pejsek to na nás takhle prásknul. :-) Naštěstí jsme vyndali ten minikousíček sýra, 2×4 cm, odevzdali celníkovi a ani už ty kufry nechtěl vidět.

Venku, po těch všech kontrolách, na nás čekal řidič z hotelu, chudák si už musel myslet, že jsme asi nepřiletěli. Stál tam tak sám, ale hned jsme se mu přihlásili, tak byl viditelně spokojený, že tam není nadarmo a mile nás přivítal. Ono všeobecně jsem se v Afice nesetkala s nikým tak příšerně otráveným, jako jsou naše prodavačky a jim podobné bytosti. Naopak na nás všichni byli strašně hodní a milí. U pokladny byly vždy dvě (dva) človíčci, jeden markoval zboží a druhý nám je dával do tašek, na pumpách tankovala obsluha i u typu občerstvení McDonalds se obsluhovalo jako v restauraci a skoro na každém záchodě tam měli i desinfekční náplně na toalety. Toalety měli pořád a všude kamkoliv jsme přijeli čisté, takže mé obavy ohledně mého těhotenství a hygieny byly v celku rychle zažehnány.

Radisson je sám o sobě krásný a luxusní hotel. Spali jsme v něm tři noci a i když to byl ten nejluxusnější hotel, v kterém jsem kdy spala, líbilo se mi víc v rodinných hotelech a ubytováních. Bylo to osobnější a o každého se tam starali individuálně.

Kapské město mě nadchlo, je krásné, velké a čisté. Ani se nedivím Krejčířovi, že utekl právě sem. Silnice široké a přehledně značené. Doprava, o které si my můžeme nechat jen zdát, nikdo vás nechce přejet na přechodu, naopak vás každý rád a ochotně pustí. Konstatovala jsem, že bych se tam nebála pustit samotnou holku do školy, což si myslím mluví za vše. Naopak jsme zjistili, jak jezdíme my tady u nás hrozně.

První den v Kapském městě byl odpočinkový. Ubytovali jsme se a já si šla lehnout. Mirek prozkoumat nejbližší okolí a do krámu pro něco málo k jídlu. To kdybych měla hlad.

Druhý den jsme navštívili akvárium, bylo to na celý den a natočili jsme tam nejhezčí videa, které jsme s sebou přivezli. A na závěr, když jsme se šli najíst, tak na se molu kousek od nás opaloval tuleň. Prostě to se u nás nevidí. :-)

Třetí den jsem já zůstala na pokoji, abych si odpočinula před další cestou, a Mirek a Lenička si udělali tůru na Stolovou horu a do zoo, cestou se zastavili i na pláži a posbírali pár mušlí. Jejich dojmy popsat nemůžu, ale fotky si myslím jsou nádherné.

Další den jsme přejížděli do Hermanusu, cestou jsme se zastavili na útesu tučňáků. Volně žijících a užívajích si pobřeží jižní Afriky…

V Hermanusu jsme spali dvě noci, byla tam zima a my až druhou noc zjistili, že máme vyhřívanou postel. No co, aspoň tu druhou noc nám bylo už teplo.

V Hermanusu se dají pozorovat velryby u pobřeží, škoda jen, že jsme neměli tu možnost nafotit více fotek. Nebo nahrát více videí. Ony jako by to vždycky vycítily a neukázaly se, ale jak byl foťák a kamera vypnutá, tak jich tam bylo…

Po pobřeží chodil trubač a hlásil, kde zrovna v tu chvíli jsou k vidění. Zaplatili jsme si výlet i na moře lodí za velrybami. Kdybych věděla, co nás čeká, v životě by mě, ani nikoho z nás na tu loď nikdo nedostal.

Kapitán té lodi jen suše komentoval, že jsou vlny. No a co, řekne si suchozemský člověk ze středu Evropy, to je přece normání, že jsou na moři vlny. Když mě viděl s tím břichem, už teď vypadám jak před porodem, tak se obával, že mu tam buď porodím nebo přinejmenším pozvracím celou loď. Pomalu a plíživě jsme vyjeli na moře a to, čemu on říkal vlny, já říkám tsunami. Byly 5 metrů vysoké vlny a my tam skákali jak opice na houpačce. Člověk by řekl, že se to bude líbit aspoň tomu dítěti, přece jen je zvyklé na ty koloče a houpačky o malinko více, než my dospělí, ale ani jí se to nelíbilo. Doslova se modlila, abysme tu vyjížďku po moři přežili a byli zase na molu. Až mi jí bylo líto. A že nepřeháním, to mi i potrvrdila půlka osazenstva, co si naivně zaplatili vyjížďku (ne horskou dráhu) a celou plavbu seděli v podpalubí a blinkali a blinkali. :-)

Já jsem prohlásila, že bych mohla dělat námořníka, protože jsem si to užívala, něco málo i natočila a kochala se pohledem na posádku, jak na mě uznale pokyvují, že nezvracím. :-) Ano, to bylo moje malé vítězství nad škatulkováním lidí a to, že je ženská těhotná, neznamená, že bude nutně zvracet.

A ani si neodpustím se s vámi o tento můj krásný zažitek podělit. Nu což i chlapi mají své dny…

Další den nás čeká nejdelší úsek autem, 400 km na jeden zátah, ale máme dost času, a tak v klidu vyrážíme. Jak už jsem řekla silnice zde mají opravdu široké, takže se bezproblému vejdou i čtyři auta vedle sebe při předjíždění na obyčejné dvouproudé silnici. A co potom ty jejich dálnice, vyrazíte na dálnici a razíte si to rovnou cestou pořád dál a dál, třeba 170 km pořád rovně, odpočinek na pumpě a znova pořád rovně. Jen se trefit na ten správný výjezd. To, čeho jsem se obávala, že se jezdí vlevo, nám ani nepřišlo. Jen jsme si museli hlídat nádrž, protože tam mají jednu pumpu po 200 km. Trošku se zpožděním (kochali jsme se pohledem na krásné, dlouhé, písečné pobřeží) se ubytováváme v jednom z těch dvou rodinných hotelů. A protože už byla tma, tak jsme celkem toho moc neviděli, takže nás ráno čekalo krásné probuzení.

Menší rodinný hotel uprostřed oázy květů a palem.

Hned po snídani jsme vyjeli se podívat a nakrmit slony. Jelikož sama vypadám jako malý slon, říkala jsem si třeba mě vezmou i mezi sebe. :-) Lenička je krmila sama a já se radši jen zpovzdálí dívala, jestli jí nějaký neukousne ruku. A pak nám chovatelé řekli, teď se půjde na procházku se slony. No ty kráso, pomyslela jsem si, ale oni nás ani neudupali, ani do nás nestrkali, nic prostě jen šli vedle nás. :-) Dokonce jsem si i jednoho pohladila a překvapilo mě, že jsou sloni chlupatí, asi se k nim ještě nedoneslo o dnešním moderním vyholování všech partií našeho těla, jaké to mají štěstí, pomyslí si těhule před porodem, která si nevidí pomalu ani na špičku bot.

Další návštěva v tomto okresu je Monkey Land a v překladu to znamená země opic. Ne planeta opic, dámy, ale skoro jsme si tam tak připadala. Kolik druhů opic tam měli, vám neřeknu, ale bylo jich hodně. Naštěstí nám neskákali po hlavě, tak se dal vydržet i ten jejich řev. A že řvali šíleně, asi jako já budu koncem roku…

A hned vedle jsme si skočily do oázy ptačího světa Birds of Eden…

Tam jsem si říkala, fajn sednu si budu koukat na ptáčky, oni to projdou (Lenička + Mirek) a pak spolu všichni pojedeme dom teda do hotelu. Tak zase jsem si jednou naběhla, tato oáza měla jen jeden vchod a druhý východ až na druhé straně areálu. Chtěla jsem mít křídla!!! Nu co se dá dělat, kupředu a zpátky ni krok. :-) Odměnou mi byl papoušek, co na mě dorážel a já si připadala jako neodolatelná krasavice. Aspoň malá úleva, po tak náročném dni.

A na dalším výletě jsem už odevzdaně čekala v autě, protože jsem toho ten den měla opravdu dost. Šli na prohlídku záchranné stanice pro šelmy, kde viděli divokou kočku, geparda, levharta, surikaty, marabu ptáka a želvy. A když nebyli moc nebezpeční, tak je pustili i do těch klecí a chodili mezi těma zvířatama. Já si zatím trošku oddychla a jeli jsme se vyspat na další den, kde nás čekalo přes 300 km do Addo Elephant Park.

To, že jsme v Jižní Africe jsem si naplno uvědomila, když jsme se cestou do Addo parku zastavily na jídlo a nakoupit něco v krámě. Mají tam taky SPAR, JAKO NÁŠ INTERSPAR, čekala jsem na parkovišti, protože se mi do krámu nechtělo, tak šli sami Mirek a Lenička. A najednou přijeli policajti, ty jen zaparkovali, jako že tam nejsou, a hned za nima obrněný transpotrér. Z něho vyskákala v neprůstřelných vestách a s se samopalama ochranka, tři chodili po parkovišti a hlídali a nevím, kolik jich šlo pro tržbu, ale tipuju tak minimálně dva.

Kdybych u toho nebyla, myslela bych si, že to je jen ve filmu, ale připomělo mi to staré časy na pumpě, kde nás ještě tenkrát takhle hlídali a několik takových nájezdů od zásahovky jsem zažila, i když byly plané.

A řeknu vám, že příjemné to není ani ve chvíli, kdy víte, že vás jdou policajti chránit, ale ani ve chvíli, kdy vám nad hlavou míří takovým velkým samopalem a vy se radši opravdu ani nehnete. Tak i toto jsme v pořádku přežili. :-)

V Addo Elephant Parku jsem strávily tři noci. Dvě na jednom konci parku a jednu na druhém konci parku. Prvé dvě noci tady a jednou „tady“: http://www.sanparks.org/…ty_dates.php?…

Tady v tom jejich národním parku se dalo jezdit i vlastním autem, ale za podmínek, že se vrátíte do určené hodiny a nebudete vystupovat a ani vystrkovat hlavy z okének aut. No a myslím, že každý normálně uvažující člověk, který chápe, že by ho ta zvířata opravdu mohla sežrat, se tím prostě a jednoduše řídí. A pak na vás čeká krásná pohoda volně žijících zvířat, která jen těsně vedle vás ledabyle projdou, jako byste byli vzduch. Nebo si otráveně probudí a zívnou na znamení toho, proč že je budíte.

Já jsem po tom cestování jeden den opět odpočívala a Lenička s Mirkem jeli na safari z průvodcem. My pak projeli znovu stejnou trasu sami, ale s tím safari autem si to já dost dobře nedovedu představit. Mirek byl rád, že jsem zůstala na chatě, protože říkal, že to tak skákalo, že bysme mohli i malého Mirečka lovit pod sedadlem. Což náš záměr určitě nebyl. Povedlo se jim vidět lvi, krásné a divoké a byly jen metr od nich. No má představa, že po Leničce by mohl skočit a sežrat jí, musela být rychle zažehnána, jinak bych jí už nikam nepustila a strávila by zbytek pobytu vedle mě a nic by z té divoké Afriky neměla. A že nás toho ještě čekalo. :-)

Já mezitím v klídku vybaluju a srovnávám kufry. Už máme půlku cesty za sebou, tak dávám do jednoho kufru všechny špinavé a nošené věci, taky ty, co jsme nakoupili jako suvenýry a nebudeme je už vybalovat. A musím to vůbec celé přerovnat, protože jsme pro jistotu měli každý v každým kufru nějaké oblečení. To kdyby náhodou se nám jeden kufr ztratil, abysme nemuseli kupovat hned všechno oblečení.

A protože si o sobě myslím, že jsem inteligentní, :-) tak jsem do toho kufru prostříkavávala deodorant proti pocení od DOVE, aby nám ty hadry tolik nesmrděly. Joooooooooooooo, to jsem neměla dělat, ono to tak hezky voní, že nám do toho srubu dostlova začaly nájezdy divokých včel, a to byl hukot. No představa, že v tom budeme muset trávit noc, mě fakt děsila. Nejdřív jsem je jednu po druhé vždycky vyhodila ven a doufala, že se už nevrátí, ale nějak jim to asi vážně vonělo, protože jich bylo víc a víc. Pak mě napadl geniální nápad, který zabral. Měla jsem lahvičku s koženým náramkem proti komárům a moskytům, tak jsem celou tu lahvičku vylila na talířek, aby to přehlušilo tu vůni a světe div se, ono to zabaralo. Jak já se bála, že se nám tam budou rojit.

To jsem ještě nevěděla, co mě čeká dál. Tuhle noc jsem se krásně vyspala, a spokojeně přejížděli do druhého srubu. Čekalo nás milé ubytování, na to, že to byl srub, tak fakt pěkné.

Litovali jsme, že nemáme s sebou nic na grilování, protože to by jsme si užili. Když jsem vybalili, tak se ještě Lenička s tátou jeli projet po parku (podezřívala jsem svého muže, že chce ulovit něco na ten gril, ale vrátili se s prázdnou). A já jsem spatřila něco, co jsem věděla, že mi nedá v noci spát…

Pokračování příště!

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 4.3 bodů

LadyTommy
Extra třída :D 14791 příspěvků 05.12.13 01:33

Kurna a ted mi to pokracovani taky neda spat!

Tak krasny denicek, ze mam chut jit si hned rano zabookovat letenky do Afriky :) no nic, s dvema detma na krku a manzelem, co ma fobii z letani, ti budu jen tise zavidet :mrgreen:

Jo a brala bych podeleni se o fotky :)

stankaSR
Kecalka 303 příspěvků 05.12.13 05:49

Jé, parádny denníček, teším sa na pokračovnie. Skvele a vtipne napísané.

Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 05.12.13 07:43

Mě se je nepodařilo nahrát, když jsem nahrávala ten deníček

kopretinka1211
Závislačka 4014 příspěvků 05.12.13 08:39

Krásně napsané :potlesk: Navnadila jsi mě a hned bych tam letěla :dance:

Slečna Ferka
Echt Kelišová 8250 příspěvků 05.12.13 09:29

No nevím. Musím říct, že kdybych neuměla slovo anglicky a byla ve 24.tt, tak teda na druhej konec světa nejedu. Ale každýho věc - jsem ráda, že jste si užili a dobře to dopadlo.

amstafík
Kecalka 300 příspěvků 05.12.13 09:50

Jéééé, to je naprostá bomba! :mrgreen: Je to tak krásně popsané, že mám taky chuť si tam zaletět. A obdivuji Tě, že jsi to s bříškem zvládla :mrgreen: Tak honem, další deníček :pankac: :pankac:

Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 05.12.13 10:06

Další díl už je napsaný, brzy se dočkáte pokračování. Osobně si myslím, že co se má stát se stane. A že jsme to zvládli tak dobře bylo fajn. Neplánovali jsme letět těhotná, ale taková cesta se plánuje minimálně půl roku dopředu. A pak se nám zadařilo otěhotnět, když jsme zaplatili letenky. Čekali jsem do poslední chvíle na vyjádření doktora, který nám to vše schválil a dokonce mi dal na cestu i nějaké léky, kdyby náhodou něco. Nakonec jsem je ani nepotřebovala. Cestu jsme pak přispůsobili mému stavu. Čekala jsem dva roky, než jsem ten deníček jsme dala, kluk je v pořádku a žádné zdravotní problémy jsme kvůli té cestě neměla. :kytka:

LadyPet
Závislačka 3947 příspěvků 05.12.13 10:07

Musel to být úžasný zážitek na celý život, děkuji za zprostředkování a těším se na druhý díl :potlesk: Okouzlující fotky :palec:

jan1610
Zasloužilá kecalka 724 příspěvků 05.12.13 11:18

Nádherný deníček! Moc bych se tam chtěla také podívat. Prosím dopište druhou část co nejrychleji. Fotky jsou dech beroucí záležitost. :kytka:

marketa131313
Povídálka 20 příspěvků 05.12.13 11:42

To je krásné a moc hezky napsané. Kéž by jste to už dopsala… :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :palec:

petulle
Kecalka 339 příspěvků 05.12.13 12:34

Deníček naprosto úžasný, už se těším na pokračování, moc závidím, tam se nikdy nepodívám. No a ty fotky :palec: :palec: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk:

beckie
Závislačka 4132 příspěvků 05.12.13 13:09

Krásné, Afrika je můj sen. S mužem máme v plánu procestovat ji od severu k jihu, ale to až děti odrostou a opustí rodinný dům. Nahoře si pořídíme auto a pojedeme áááž dolů. Doufám, že na důchod nezlenivýme a sen si dokážeme splnit. Nerada bych o ten zážitek přišla. Už jsem v životě měla dvě nabídky na stěhování právě do Afriky, ale odmítla jsem. Někdy je mi to líto, protože pro mě je Afrika kouzelná země. Mám tam známé rozeseté snad po celém kontinentu, takže jsem zásobována historkami a zprávami, nad kterými se často tají dech.
Ty fotky jsou úchvatné a já Ti hrozně závidím.

Adinka_2012
Ukecaná baba ;) 2128 příspěvků 37 inzerátů 05.12.13 13:25

Krásné :potlesk: :potlesk: :potlesk:, to musí být nádherný zážitek. Úplně cítím tu atmosféru exotiky, hned bych jela taky :) :) :)

Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 05.12.13 13:32

Děkuji za krásné ohlasy :oops:, rozhodla jsem se jen kvůli vám holky, že až sem dám ten druhý díl deníčku (což bude do týdne ), tak vám sem hodím odkaz na fotky na mém facebooku profilu, kde jich je daleko víc. Nikdy nevíte, která se tam můžete podívat. Já za to vděčím jen svému muži. Sama bych se tam nikdy nedostala a jeho jsem potkala před pěti lety. Takže nikdy neříkej nikdy :mrgreen: :kytka:

Extra třída :D 10271 příspěvků 05.12.13 18:07

Jee to je krasny :kytka:
Chci pokracovani :D

1.zizi  05.12.13 18:08

Ja budu brecet..a chci takyyyyyy :,( :,( :,( :,( :,( :,(

Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 05.12.13 18:24

@LadyTommy @stankaSR @kopretinka1211 @amstafík @LadyPet @jan1610 @marketa131313 @petulle @beckie @Adinka_2012 @kaja00 @1.zizi
Tak jsem pro vás děvčata nahrála i video :-D

1.zizi  05.12.13 18:47

@Riky69 parada :palec:

Extra třída :D 10271 příspěvků 05.12.13 19:08

@Riky69 Jee nadhera… :) To je slune, ze? :hug:

febee
Kecalka 164 příspěvků 05.12.13 19:45

Teda, krasne si to napsala, uzasny fotky.Po tomhle touzim uz 3 roky.Mame uz vybrane misto.Tak snad se me taky splni sen:

Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 05.12.13 20:12

@kaja00 jj sloní miminko :-) trošku větší než ty naše miminka no :srdce:

Nejhodnější  05.12.13 20:31

Úplně úžasné :-) Tiše závidím :oops: ;)
Tam bych se taky jednou ráda podívala :-) Akorát já lezu do letadla fakt už v těch absolutně nejnutnějších případech. :oops: :mrgreen:

Kamča.dalmatinka
Hvězda diskuse 46984 příspěvků 05.12.13 20:41

Pavouka, určitě si spatřila obrovského pavouka že jo?? :mrgreen:

Foteini
Ukecaná baba ;) 2089 příspěvků 18 inzerátů 05.12.13 20:43

V JAR jsem byla na dovolené, je to asi 7 let a byla jsem tou zemí nadšená. Krásná příroda, divoká zvířata (jeli jsem hlavne na safari), výborné jídlo, příjemní lidé a všude měli skvělé kafe. :mrgreen:
Děkuji za tento deníček, krásně jsem si to připomněla.

Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 05.12.13 20:45

@Kamča.dalmatinka :mrgreen: :pankac: :pankac: :pankac: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Extra třída :D 10271 příspěvků 05.12.13 22:03

@Riky69 Jů maly slune :srdce: To musel byt krasny pocit :potlesk:

Kakika
Extra třída :D 13432 příspěvků 05.12.13 22:13

@Riky69 Proč nejsi moje maminka, ja chci taky do Afrikyyyyy!!! :lol:
Krása, můj sen se tam jednou (možná, doufám) podívat. Nechci zemřít a neprožít si Afriku na vlastní kůži, ale mám strach, že pak se nebudu chtít vrátit zpátky, nebo když se vrátím, tak budu trpět, že jsem tam nezůstala :lol:

Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 05.12.13 22:32

:lol: :lol: :lol:
Mě se strašně po té zemi stýská fakt, šetříme, aby až děti povyrostou jsme tam mohli znova. :hug:

beckie
Závislačka 4132 příspěvků 06.12.13 08:57

@Riky69 Já se nechci na to video ani kouknout. Celý den si budu závistí kousat nehty. :cert: :cert: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

svycarka
Kelišová 6323 příspěvků 06.12.13 09:05

Tise zavidim.to musela byt super dovolena :palec: tesim se na pokracovani…

Petiik
Ukecaná baba ;) 1848 příspěvků 06.12.13 10:19

Tak to musela být fakt božííí dovolená :pankac: Mě třeba Afrika nikdy nijak zvlášť nelákala, ale tenhle deníček by mě „překecal“ :lol: A fotky jsou okouzlující :)

Něnunka
Nováček 1 příspěvek 06.12.13 11:38

Růženko, opravdu jsi to moc hezky napsala, úplně jsem to prožívala s tebou.Taky čekám na druhý díl. Všechno si to zasloužíš, jsi úžasný člověk. Měj se hezky, Věra :)

kopretinka1211
Závislačka 4014 příspěvků 06.12.13 16:50

To je nádherné video :palec: Lenička má zážitek na celý život a myslím si, že jako rodiče jste jí dali něco co jen tak každý nezažije :potlesk: :srdce: Bříško jsi měla krásné :palec:

pomenkova
Generální žvanilka 24082 příspěvků 07.12.13 00:13

Nadhera ;) ;) krasne pospane, ze by jsem tam tak jela ;) ;) ;) tesim se na dalsi denicek :kytka: :kytka: :kytka:

Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 07.12.13 07:48

Druhý díl bude publikován 12.12. :mavam:

werunkaw123
Extra třída :D 14091 příspěvků 07.12.13 19:57

Nádhera :potlesk: :potlesk:

Lucinatko
Závislačka 4725 příspěvků 1 inzerát 08.12.13 09:15

Teeeda to muselo byt uzasne! Cetla jsem to na nekolik pokracovani, tak nevim, jestli mi nekde uniklo, na jak dlouho jste tam leteli? Taky me pred lety prekvapilo, ze jsou sloni chlupati :) a ti mali takovy krasni ;)

Závislačka 4903 příspěvků 1 inzerát 08.12.13 11:59

@Lucinatko Byli jsem tam něco přes tři týdny, mála byla uvolněná ze školy a veškeré učivo co se měla naučit doháněla většinou v autě, protože to byl čas, kdy si k tomu mohla v klidu sednout. :kytka:

marketa131313
Povídálka 20 příspěvků 09.12.13 15:41

Jůůůůů, moooooc díky, jdu se hned podívat a pokochat se. Končím, jsem nedočkavá… :) :)

Povídálka 20 příspěvků 09.12.13 17:57

Koukala jsem na videa, je to nádhera - musel to být úžasný zážitek!!! Dopiště už, prosím, pokračování… :) :) :)