Nikolasův pobyt v Chorvatsku

busaci  Vydáno: 19.02.09

Přestože nejsem moc hodný a někdy v domově zlobím, vybrala mě teta ředitelka a teta Gabka se strejdou Láďou na pobyt do Chorvatska - do Baško Polje. Bylo to od 13.6. do 22.6.2008. Bylo to ze sponzorů. 13.6. jsme se sbalili a odjížděli autobusem, spolu s dalšími děckami bylo nás celkem 9. Jeli jsme odpoledne a na místě u moře jsme byli druhý den v 10hodin.

Jízda autobusem byla super až na strejdu, který se rozvalil na sedačku tak, že sem se nemohl pohnout a prohlásil ,že musí ležet jinak že mu bývá blbě. Tak jsem ho raději nechal tak ať spi a poslouchal jsem písničky ve sluchátkách. Museli jsme se trochu všichni namačkat protože jsme jeli i s cizími lidmi. V autobuse se o nás starala teta Gabka, která nám pořád organizovala jídlo a pití, teta ředitelka nám říkala ať žvýkáme žvýkačky, které nám dávala, ať nezvracíme. Asi nejlíp na tom byl strejda Láďa, ten pořád spal. V noci se vzbudil a pořád nás budil ať se díváme z oknano jako do tmy. Teta ředitelka mu řekla,že nejhodnější je když spal. Tak jsme se smáli. Nakamerovali jsme ho jak spal a jak mu padala hlava. Teta Gabka potom řešila ať si de sednout jinde a pak to už bylo lepší.

Jak jsme dojeli k moři, uvítali nás z Vitkovicetours, delegát Tonda. Šli jsme k moři. Tam to bylo teda bezva. Všichni jsme se vrhli do moře bylo sice studené ale dobré. Potom nám teta Gabka a teta ředitelka řekli ať jdeme na oběd no nebylo to nic moc ale měli jsme hlad tak jsme snědli skoro všecko. Nesmím pomlouvat protože to bylo jídlo z domova.

Nejlepší byl ale výlet do Baško Polje kde jsme si mohli utratit kapesné, nejhorší to měla teta ředitelka, protože ti malí ji furt otravovali, kolik mají peněz, protože nepoznali ty peníze z Chorvatska -kuny. Ta jim pomáhala s nakupováním. Já jsem si tam koupil čepku New York. Tak to šlo každý den jídlo, moře a zase jídlo, moře. Taky jsme tam měli program od delegátů z cestovou Neptun klub. To jsme ráno buď něco nakreslili, nebo jsme si zasportovali. Večer nás vždycky odměnili,no to se mi moc nelíbilo bylo to spíš pro malé děcka.
Nejlepší zážitek jsem měl z výletu na ostrov Hvar a Brač. To bylo něco. Nikdy jsem neplul lodí, tak to bylo něco. Cestou tam jsme se dívali na přírodu, strejda nám říkal ať se díváme na kopce že je tam sníh a že je tam i sjezdovka mladší děcka se hrnuli podívat a teta Gabka mu řekla že fakt nikoho neviděla tak praštěného. Bylo to fakt dost sranda. Cestou zpátky jsme dostali ryby a maso, no maso jenom strejda, ale ten se s námi rozdělil, ryby jsme dali tetě Gabce, která jich snědla asi 8 možná míň. My jsme ty naše tajně se strejdou a jedním klukem Láďou házeli ptákům, kteří tam poletovali.Měli jsme štěstí že nás neviděla teta ředitelka, protože by nám dala co proto. Cestou zpátky jsme měli zastávku na ostrov Brač, tam jsme se koupali, moře tam bylo moc čisté a teplé. Zpátky po příjezdu jsme šli na večeři, potom jsme hráli s tetou karty.

Nejlepší a super zážitek jsem měl ale z výletu na raftech. To se mi moc líbilo, bylo to dobré pluli jsme po řece s Láďou, Verčou a strejdou, taky tam byli 4 cizí lidi ze Slovenska. Největší strach měla Verča. Na jedné zastávce, kde jsme čekali na ostatní nás přivítali ostatní tím že na nás házeli vodu z přileb. Moc jsem to neschytal protože jsem se dostal rychle na břeh. Bylo to super odpoledne a byli jsme všichni nadšení, protože nevím jestli si to ještě někdy vyzkouším.

Spal jsem na pokoji se strejdou, to bylo teda něco, on je sice pořádný, ale tety vždycky jak tam přišly tak řekly že takový bordel ještě neviděly. A to fakt pořád něco hledal. Já sem se snažil mít věci uklizené, ale on ne. A jak se balil tak to naházel do kufru a nadával že jak se mu to tam mohlo vlez všecko, když to teď nedá zpátky. Taky jsme si furt dělali srandu z tety Gabky, když se chtěla opalovat, tak jsme ji říkali že máme žízeň, nebo hlad, určitě poznala že si děláme srandu. Ke konci týdne jsme se balili na odjezd domů. Moc se nám nechtělo ale tetám a strejdovi už asi jo. Měli už nás asi dost. Cestovali jsme v noci odjezd byl ve 20 hodin z Baško Polje. Po cestě jsme chvilku spali, chvilku se dívali z okna měli jsme i přestávky na to abychom se prošli.

Do domova jsme přijeli ve dvě hodiny odpoledne. Bylo to moc hezké a nevím jestli se ještě někdy podívám k moři.
Nikolas

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 5.0 bodů

busaci
Nováček 7 příspěvků 19.02.09 00:22

Fotky z pobytu si můžete prohlédnout zde :

Lesina
Echt Kelišová 9857 příspěvků 19.02.09 00:23

Psát o moři a koupání v téhle zimě je zcela normální provokace!!! Já už chci teplooo!

Sati
Extra třída :D 11440 příspěvků 19.02.09 00:27

Tak si zatop :--)), zatáhni závěsy a půsť si nějaký hezký film od móře a těm děckám to tak nezáviď .

Nikolasi, děkuji za reportáž z pobytu - to jsem se zas dozvěděla věcí :-)).

mumis
Závislačka 4460 příspěvků 19.02.09 09:50

Nikolasi - reportáž z dovolené perfektní, jde vidět, že jste si to tam s tetama a strejdou užili. No já bych jela k moři taky hned. Ještě se musím podívat na fotky. A neboj se, určitě k moři zase pojedeš.
Mám strašnou radost, že díky některým lidem máte Nikolasi i vy šanci se někam podívat. A je moc dobře, že vás tety a strejda vzali zrovna k moři.
Tak moc nezlob, ať můžeš zase příště jet.
Všechny u vás moc pozdravuj.
 Silva

Kača.M
Závislačka 2786 příspěvků 19.02.09 17:08

Jsem moc ráda,že si děti mohly užít sluníčka,moře,pláží a moc jim přeju,aby takových zážitků měli co nejvíc!!!!! Nikolasi,jsi fakt šikula, moc pěkně si to napsal!

xxsigi
Ukecaná baba ;) 2282 příspěvků 19.02.09 20:37

Jsem se docela pobavila ctenim tohoto clanku. Musela to byt fakt prima dovolena. Jen tak dal Nikolasi a bude s tebe spisovatel.

DanaCe
Echt Kelišová 8205 příspěvků 20.02.09 09:49

Ahoj busaci!
to je dobře, že jste se zase ozvali!!!!
Niku, tam, kde jste byli to znám. Jezdíme do Bašky Vody a ta je s Baško Pole spojená procházkou kolem vody. Takže přesně vidím, kde jste byli. Akorát my jsme neměli takový program jako vy. Rafty musely být super zážitek. Na lodi jsme jeli taky na Hvar a Brač. Taky se nám to moc líbilo. Přivezli jsme si kamínky a mušličky. Ale jinak jsme se povalovali na pláži. Celý týden jsme měli super vlny. To pak ležíš na pláži a připadne ti, že s tebou všechno háže.

Niku neboj, k moři se podíváš ještě mockrát. O tom nepochybuju!
Těším se na další povídání od Vás. Třeba jaké byly vánoce. Nebo byli jste někdy na horách?
Všechny pozdravuj.
Dana a kluci (Tom a Matěj)

busaci
Nováček 7 příspěvků 21.02.09 15:00

Ahojte tety z emimina,
moc děkuji za přečtení mého článku, byla to jedna z akcí, kterou jsem si užil, protože vůbec nevíte jaké to je být v 17 letech v domově a ještě k tomu v 9. třídě. Je fakt že to není mou vinou, ale co nadělám. Tady to pro mě je jak ve vězení a to je fakt!! Ještě že je tady ten strejda Láďa , kterého mám rád a kvůli němu se fakt dost snažím. Jiní tady v domově dělají takový binec, že se divím že už nejsou v nějakém výchovňáku. Jestli ještě někde pojedu, určitě napíšu. Na začátku března jedeme z domovem do Dolní Lomné na lyžařský pobyt. Rád totiž jezdím na snowboardu a tam to budu učit strejdu. Doufám že si nezlomí nohy v tom je levý a to dost. No budeme se muset střídat protože máme jenom jeden na celý domov. Mějte se hezky a někdy zase naschle.
Nikolas

mumis
Závislačka 4460 příspěvků 22.02.09 12:35

Nikolasi, tak to už se moc těším na zážitky z lyžování. Hlavně teda na to jestli to strejda Láďa ve zdraví přežije bez nehody. Moc moc si to užij a pak hned podej reportáž.
A fotky taky přilož, hlavně jak bude strýc Láďa zabořený pusou ve sněhu :-))