Recenze knih nakladatelsví CP Books

Ruční výroba papíru
Gabriela Havlíčková
96 str. plnobarevných
Datum vydání: leden 2005
Kód knihy: KH0055
ISBN: 80-251-0295-5, EAN: 978-80-2510-295-4

Chcete-li si vytvořit vlastní originální dopisní, dárkový či upomínkový papír, otevřete naši knihu. Autorka vás provede jeho výrobou od výběru pomůcek až po využití hotového papíru pro další tvorbu. Zhotovíte si síto na ruční čerpání papíru, naučíte se používat přírodní materiály, barvit papír syntetickými i přírodními barvivy a tvořit vzory pomocí formiček. Postupně se propracujete až k dvouvrstvému papíru, kreslení, papírovým „vitrážím" a prostorovým technikám práce s ručním papírem jako je reliéf a otisk. Na závěr se dozvíte jak si vyrobit z vlastního papíru zápisník či knihu se šitou nebo lepenou vazbou.
Gabriela Havlíčková (1979)
Absolventka oboru vědecká ilustrace a kresba na Střední škole uměleckých řemesel v Brně. Aktivně se věnuje grafice, kresbě a výtvarné činnosti spojené s ručním papírem. V roce 2003 se účastnila Mezinárodního bienále Papír ’03 a její práce byly vystaveny v Synagoze na Palmovce (Praha) a v Předklášteří u Tišnova. Nyní studuje na PdF MU obor výtvarná výchova a vizuální tvorba. Pod vedením doc. ak. mal. Blanky Růžičkové si rozšiřuje znalosti o papírovém médiu.

Originální šperky z vaší dílny
Helena Řeřábková
112 str. plnobarevných
Datum vydání: prosinec 2004
Kód knihy: KH0061
ISBN: 80-251-0297-1, EAN: 978-80-2510-297-8

Společně se zkušenou lektorkou kurzů si vyrobíte své vlastní šperky: co kus, to originál. Zlato a stříbro ponecháte profesionálům, vy budete využívat především přírodních materiálů - kamenů, mušlí, perleti, dřeva či kůže. Dozvíte se, jaké mají různé materiály výhody nebo nevýhody a také jak se rozhodnout v obchodě při výběru nářadí. Naučíte se odrátovat kamínky a zkombinovat je s měděným plíškem či dřevem. Vyřežete si ozdobné jehlice ze dřeva, upletete si kulatou šňůru z řemínků, vytepete drobnosti z drátků. Vytvoříte si spoustu jednoduchých a působivých šperků pro sebe a své blízké - náhrdelníky, spony do vlasů, náušnice, přívěsky, ale také knoflíky a jiné doplňky.
Helena Řeřábková (1957)
Vystudovala Střední průmyslovou školu chemickou v Praze a Školský ústav umělecké výroby - obory ruční výšivka, tkaní, šitá krajka. Působila na Vysoké škole chemicko-technologické na oddělení technické fotografie. Již od roku 1994 spolupracuje se Studiem volného času Čachnov. Od roku 1996 pořádá ve spolupráci s kolegou Zbyňkem Malým pod hlavičkou Ateliéru Arttif umělecké kurzy a tvoří v oborech tiffany, fussing a textilní techniky. Měla několik výstav a přehlídek originálních oděvů a textilních technik v Praze.

Paličkování
Lenka Malátová
144 str. plnobarevných
Datum vydání: leden 2005
Kód knihy: KH0067
ISBN: 80-251-0300-5, EAN: 978-80-2510-300-5

Pojďte se s námi naučit paličkování od začátku, krok za krokem, od výroby herdule, přes navíjení paliček, vázání tkalcovského uzlu, základní techniky až po první vlastní výrobky. S naší knihou se seznámíte s pomůckami a materiály a procvičíte si jak krajku začínat i ukončovat. Autorka, zkušená lektorka kurzů ručně paličkované krajky, vám prozradí jak schovat uzlík, který do vzoru nepatří či jak výrobek správně natužit. Jednotlivé návody jsou doplněny barevnými fotografiemi pracovních postupů zachycujícími důležité detaily pro zvládnutí techniky. Nechybí ani podvinky, které jistě ocení i pokročilejší krajkářky, a mnoho inspirativních výrobků z paličkované krajky.
Lenka Malátová (1967) se profesionálně věnuje krajce a paličkování již od roku 1987, kdy začala pracovat v ateliéru Otýlie Borské a realizovat zde také vlastní návrhy. O rok později nastoupila místo učitelky ručně paličkované krajky v Brně a pedagogické činnosti se věnuje dodnes v Centru volného času Lužánky. Zúčastňuje se mezinárodních krajkářských soutěží i setkání, pořádá výstavy, publikuje v časopise Krajka