Recenze knih z edice Computer Pressu

Testy IQ II

Testy IQ II.
Philip Carter, Ken Russell
172 stran černobílých
Kód knihy: KE0178
187,–Kč / 287,– Sk

Publikace Testy IQ II. je psána stejnými autory jako dřívější Testy IQ. Věnuje se stejným okruhům a rozvíjí a rozšiřuje první knihu o dalších 230 cvičení. Podobně i ona bude užitečná těm, kteří se chystají např. na přijímací řízení do zaměstnání a chtějí si natrénovat testy IQ, které mohou být součástí osobní zkoušky vedené budoucím zaměstnavatelem. Pomůže i studentům, kteří budou absolvovat zkoušky na školu a nemine je obecný test inteligence. Věříme, že titul bude dále zajímavý pro široký okruh hloubavých lidí, které jednoduše zajímá, jak jsou na tom s pamětí, dovednostmi kombinovat, vyvozovat, shrnovat a zobecňovat informace. Kniha nabízí souhrn standardních cvičení a jejich řešení na konci knihy. Hlavním záměrem bylo vytvořit banku takových příkladů, které by umožňovaly procvičit si testy inteligence v reprezentativní šíři a pomohly čtenáři poznat, ?kde jej tlačí bota?.

Radost z inteligence aneb příručka pro dočasné majitele IQ s názornými ukázkami
Jan Vodňanský
116 stran černobílých
Kód knihy: KE0129
119,– Kč / 179,– Sk

Zvu vás na putování po stopách inteligence, jejích tvořivých schopností napříč dějinami. Celá ta pouť, chvílemi možná i poněkud spletitá, bude pokusem o odpověď. Jednu jedinou z mnoha. Jako jsou miliardy očí, jsou i miliardy možných odpovědí. Dobrodružství, které laskavý čtenář a spanilomyslná čtenářka podstoupí, bude sledovat proud myšlenek jednoho autora, totiž Jana Vodňanského. Toho, který se pohybuje na tenké hranici výkladů světa (a potažmo i lidské tvořivosti a inteligence) filozofií, spíše pak filozofiemi. Nezapírám, že se již mnohá léta zabývám tvorbou básní a textů, jakož i jejich autorskou prezentací a performancí na scénách divadel a klubů. Tvořivost mne tak dlouhodobě zajímá z nejrůznějších aspektů. O tvořivosti se totiž nedá pouze filozofovat tak říkajíc ?od stolu?. Proto mě přitahuje tvůrčí otevřenost, a zejména pak tvorba jako improvizace monologu, který se může, ale nemusí stát dialogem, pakliže vám odpovídá (nebo neodpovídá) právě váš partner, totiž ?pan Publikum?. V daném případě jste jím vy, moji čtenáři. Někde uprostřed, ve styčném bodě mezi řádkami knihy a pohledem vašich očí, dochází ke stavu porozumění, nebo neporozumění, ale třebas i vášnivého nesouhlasu, z něhož se náhle a pro některé z vás i zcela překvapivě zrodí z bouře námitek Váš a jenom Váš zcela původní názor. V takovém případě pak gratuluji. Vám i sobě. Spokojený autor si pak může jen zamnout ruce, říci si ono pověstné ?dobře jsi ryl, starý krtku?, a odejít třeba na zaslouženou procházku.

Stavíme draka
David Michael
40 str. plnobarevných
Kód knihy: KD0046
139,– Kč / 209,– Sk
Když končí léto a s ním radovánky, které toto roční období nabízí, nemusíte být smutní. I podzim má své kouzlo, barvy a radosti. Jednou z nich je právě výroba a pouštění draka. Užijete si hned dvakrát ? poprvé, když budete s tatínkem draka stavět a něco nového se naučíte. Podruhé, když vyjedete za město, rozmotáte provaz, dáte svému drakovi volnost a necháte ho vystoupat do závratných výšek. Až k drakovi připutuje po provaze vaše psaníčko, budete mít teprve tu pravou radost z dobře vykonaného díla, kterou nic nenahradí. Kniha vám poslouží jako podrobný návod k výrobě hned několika druhů draků, abyste si mohli vybrat toho, který se vám bude nejvíce líbit. Nebo si udělejte hned dva. Čeká tu na vás drákulův plášť, černá mamba, dvojplošné nebeské sáně, krabicový drak, drak s kulatými křídly nebo třeba známý drak trojúhelníkový či šestiúhelníkový. V závěru najdete další nápady, třeba jak udělat draka z obyčejné pláštěnky. Přejeme vám rychlé starty a měkká přistání. Ať vám drak vystoupá nejvýš ze všech.

Detektiv v galerii
Anna Nilsen
48 str. plnobarevných
Kód knihy: KD0031
349,– Kč / 529,– Sk

Londýnská galerie má velké problémy. Po celém světě se pohybují čtyři gangy padělatelů a soutěží mezi sebou o prvenství v počtu zcizených obrazů. Každý ukradený obraz nahrazují padělkem a není před nimi bezpečná žádná ze světových galerií. Jak to vypadá, právě navštívili i tu londýnskou. Pomůžete vyřešit zločin a najít padělatele vzácných obrazů? Kniha zaujme svojí detektivní zápletkou určitě každé dítě a možná i dospělé …