Recenze knih z edice Computer Pressu - Web design

Šárka  Vydáno: 26.06.04

Web design - Kompletní průvodce
Thomas A. Powell

Hledáte již dlouho podrobný zdroj rad, návodů a dalších informací, které potřebujete znát při tvorbě webů?

Publikaci, která by ukazovala zá:,–(y správného návrhu, postupy při vytváření a správu již vytvořených webových stránek? Případně takovou, v níž byste k tomu našli podrobné přehledy příkazů a parametrů nejdůležitějších jazyků a technologií používaných při tvorbě webů? Víme, že nejste sami, a proto jsme pro vás přesně takovou knihu připravili. S publikací Web design Kompletní průvodce získáte nové zkušenosti a prohloubíte své znalosti snad ve všem, co tvorba uživatelsky příjemných a snadno srozumitelných webových stránek obnáší a co by měl profesionální webdesignér znát a ovládat.

Kniha podává ucelený přehled o základních principech tvorby webů a podrobně vás provede oblastmi, na které se dosud ve většině publikací nedostalo. Jmenujme alespoň některé: pravidla pro volbu barev na stránkách, úprava řezů písma podle typografických konvencí, interaktivních funkce, fulltextové vyhledávání, tvorba účelných seznamů a formulářů, navigační techniky, analýza a plánování kapacity webového serveru apod. V jiných částech publikace rozvine vaše základní znalosti o ?webových jazycích? HTML/XHTML, CSS, XML a JavaScriptu.

Publikace je koncipována tak, aby posloužila především pokročilým tvůrcům webů v oblastech, v nichž právě potřebují prohloubit své znalosti nebo dohledat podrobnosti. Ani začínající weboví designéři však nebudou o nic ochuzeni: postupným studiem jednotlivých kapitol se mohou právě s tímto průvodcem brzy vypracovat na úroveň zkušených tvůrců profesionálních webových stránek. Stěžejními tématy knihy jsou:

? základy web designu: určení cílové skupiny uživatelů, použitelnost stránek, webové technologie, zvuk a video na webu, technologie na straně serveru, síťové protokoly, plánování, analýza, testování a hodnocení webových serverů, ? uspořádání a navigace webu: typy a struktury webových serverů, navigace a základní navigační postupy, vyhledávání, mapy webových serverů, ? designové prvky stránek: text, barva, obrázky, formuláře a další prvky grafického uživatelského rozhraní, ? webové technologie: nejčastější postupy, triky a rady pro využití HTML, XHTML, CSS, XML a JavaScriptu.V do­datcích najdete ucelený přehled základních principů web designu, jazyků XHTML a CSS, fontů a barev; obsahují také formulář pro zhodnocení vašeho webového serveru. To vše ve velmi přehledném uspořádání, umožňujícím příležitostné dohledání potřebných informací kdykoli při práci.