Autor: Mariela Michelena
152 stran, 148×210 mm, brožovaná
Cena: 175 Kč
Rok vydání: 2006
Edice: Psychoporadna
ISBN: 80-7366-041-5

První rok pro celý život. Fascinující první rok, v jehož průběhu se měníme měsíc po měsíci způsobem, jenž nás poznamená na celý zbytek života. Potom se už nikdy, v žádném jiném roce, nenaučíme tolik a tak rozhodujících věcí. Plakat, sát mléko, smát se, čekat, mít rád, hrát si, loučit se, mluvit, chodit.
Autorka Mariela Michelena, jíž klinická činnost umožnila pozorovat zblízka mnoho dětí a matek, nemá v úmyslu předkládat tuto publikaci jako příručku pro výchovu dětí ani jako psychologický „receptář“. Prostřednictvím této knihy chce doprovázet kteroukoli maminku i vás osobně na cestě od snění o dítěti až do okamžiku, kdy je budete vidět pokoušet se o první kroky. To znamená, že budete společně prožívat jejich představy, často nečekané odpovědi, bezmeznou něhu, obavy, a dokonce i pocity zlosti a frustrace. Onen „most“ vyrůstající nejprve v matčině bříšku a potom v její náruči, který spojuje matku s dítětem, je součástí tajemného a krásného emocionálního světa, který pro vás autorka na stánkách této půvabné a čtivé knihy postupně odhaluje.

Název: Rekonstrukce bytu
Autor: Tomáš Jenček, Zdeňka Lhotáková, Marcela Počinková, Zdeněk Němeček
132 stran, 210×200 mm
Celobarevná, brožovaná
Cena: 295 Kč
Edice: Dům a zahrada
ISBN: 80-7366-044-X

Populárně naučná publikace určená laickému čtenáři se zájmem o moderní bydlení si klade za cíl seznámit jej s možnostmi individuálního stavění v již existujícím bytě, nabídnout netradiční pohled na prostorové, funkční či technické možnosti úpravy vlastní domácnosti a také provést jej úskalími schvalovacích a jiných procedur. Pomocí pečlivě vybraných příkladů realizovaných v posledních letech se autor snaží podnítit zájem čtenáře o kultivaci vlastního vkusu. Kniha je doplněna množstvím fotografií a schémat.

Název: Bezpečný domov pro dítě
Autor: Radmila Gálová
128 stran, barevná
148×210 mm, brožovaná
Cena: 135 Kč
Edice: Zdravá rodina
ISBN: 978-80-7366-096-3

Je alarmující, jak velké procento úrazů dětí se děje v přítomnosti jejich rodičů. Ne všem se dá samozřejmě zabránit. Někdy ani sebelepší vůle nestačí ochránit to nejcennější, co máme - ne nadarmo se říká, že děti jsou „živé stříbro". Většině úrazů je však možné předcházet. Autorka, zkušená dětská lékařka, vás seznámí s rizikovými místy a činnostmi ve vaší domácnosti - s těmi běžnými, ale i s těmi méně zřejmými.
Dozvíte se, jak zabezpečit jednotlivé místnosti či nábytek v domácnosti (například elektrické zásuvky, rohy nábytku, kuchyňský sporák, toaletu, pokojové rostliny a spoustu dalších), ale také na co si dávat pozor v situacích, které se na první pohled jeví jako zcela bezpečné. Hlavní kapitoly jsou členěny podle období věku dítěte a pro ně specifických rizik. Zmíněny jsou i možné nástrahy dětských hřišť, hrátek s domácími mazlíčky či při cestování autem.
Pokud však již k nějakému úrazu dojede, je třeba rychle reagovat, aby následky byly co nejmenší. Kniha proto názorně představí i základy první pomoci a uvede rady, jak postupovat při nehodě a kam se obrátit o pomoc, včetně důležitých telefonních čísel. Zbavit se zbytečných obav vám může pomoci také řada fotografií a názorných kreseb.

Název: Barvy v bytě
Autor: Karolína Fořtlová
144 stran, 210×200 mm
Celobarevná, brožovaná
Cena: 295 Kč
Rok vydání: 2006
Edice: Dům a zahrada
ISBN: 80-7366-036-9

Barvy jsou nezbytnou součástí našeho života, působí na naši psychiku, mohou vytvářet různé nálady a optické efekty. Působením barev se malé místnosti mohou stát většími, tmavé světlejšími, přesvětlené tmavšími, úzké a dlouhé širšími a kratšími. Patří k nim harmonie i kontrast, je pouze zapotřebí je správně pochopit a pak jimi můžeme dotvořit vlastní obytný prostor tak, aby vyhovoval našim potřebám. V knize architektky Karolíny Fořtlové se dozvíte, čím barvy působí na člověka, vše o jejich symbolice a psychologii, zákonech harmonie a míchání. Na barevných fotografiích najdete příklady použití barev v interiéru a více se dozvíte také o konkrétním výběru barev do jednotlivých částí obytného prostoru. Neodmyslitelnou součástí publikace je také kapitola věnovaná nátěrům stěn a stropů, doplněná vhodnými kombinacemi barev obytného celku.

"