1. motivační texty pro děti vhodné k nácviku techniky čtení, hlasitému čtení
  2. úkoly pro práci s textem, vedoucí k zaměření pozornosti na porozumění čtenému textu, rozvoji sluchové analýzy a syntézy, vytříbení jazykového citu a rozvoji logického myšlení
  3. instrukce pro práci dítěte

4)  metodický návod pro dospělé, který:

• - upozorňuje na možná úskalí při nácviku techniky čtení
  • - shrnuje zá:,–(y, jež by se měly dodržovat při čtení

Právě Vás zaujala jedna netradiční pohádková knížka pro začínající čtenáře. Byl to snad její název, ilustrace, grafická úprava, co Vás vedlo k jejímu prolistování? A tak jste při prohlížení dospěli až k zadní straně obálky, na níž si dovoluji upozornit na některé zajímavosti knihy, napsat pár slov o její autorce a jejím ilustrátorovi.

Začněme tedy od autorky Jiřiny Bednářové a ilustrátora, malíře Richarda Šmardy. Po dříve vydaných knihách zaměřených na dětskou kresbu a psaní nyní spojili své tvůrčí síly v knize věnované rozvoji čtení. Autorka dokáže svým vtipným textem zaujmout malé čtenáře tak, že rádi napravují, spolu s žáčky naschválovské školy, zmatky napáchané skřítkem Alfrédem, který se v Naschválově u:,–(il. Je to ale skřítek docela milý, vede totiž nenásilně malé čtenáře ke hře s mateřským jazykem za pomoci lákavých obrázků malíře, který rozumí dětem, vtipných úkolů a rébusů. A tak se postupně malý čtenář, občas s podporou blízkého dospělého, seznamuje se smyslem slov, vět a celého textu. Rozvíjí se tak jeho zrakové i sluchové vnímání a samozřejmě také logické uvažování, když opravuje skřítkem popletené věty a konečně i delší texty. Autorka, poradenský pedagog s dlouholetou praxí v podpoře dětí s výukovými obtížemi, vede malého čtenáře v promyšlených a metodicky výborně zvládnutých krocích k radosti z hry se slovy, k pochopení textu. Kniha je uspořádána tak, že dítě bude dychtivě očekávat, copak ještě skřítek Alfréd provede, jaké žertíky dětem i dospělým připraví. My dospělí vidíme, že dítě je k plnění úkolů motivováno, je stále znovu povzbuzována jeho zvídavost, pracuje s radostí, nemusíme je ke čtení nutit.

Fabián a strašidla

Pohádková kniha pro děti s úkoly rozvíjejícími pozornost

Tomáš Jirků

Prodejní kód: KD0138

Napínavý příběh o Fabiánových ukradených a rozbitých hrnečcích a strašlivě strašidelném rojeníčkování

Fabián, veliké lesní psisko, se těší na rojeníčkování, kdy se z široširého okolí scházejí a slétají všechna možná strašidla, aby společně projuchala tuto veledůležitou noc. Ale ouha, v předvečer té slávy se nějaký drzý chuligán vloupal Fabiánovi do spižírny a rozházel mu jeho přepečlivě uložené zavařeniny. Něco dokonce rozbil, a považte to drzounství, pěkných pár hrnečků si odnesl! Asi si dovedete představit, jak strašně to Fabiána rozčílilo.

Psisko se rozhodne, že zloděje vypátrá, ať se děje, co se děje. Najít viníka však nebude vůbec lehké, když se to teď všude rojí tolika strašidly!

Tato bohatě ilustrovaná publikace vás provede oním velkým a slavným rojeníčkováním. Pojďte s námi do Lesína za strašidly a psiskem Fabiánem, pomozte mu najít zloděje a splňte úkoly, které na vás v knize číhají.

Moje slůvka 1., 2., 3., 4.

Leporelo pro nejmenší

pevná vazba

Prodejní kód: KD0149 - KD0152

Tato milá kniha pro děti je plná krásných a dětem blízkých ilustrací znázorňující slůvka, které si malé děti osvojují mezi prvními. Děti zde naleznou nejen zvířátka, běžné předměty každodenní potřeby, ale i oblíbené pohádkové postavičky. Leporelo je navíc vyrobeno z praktických a odolných materiálů. Má velmi praktický tvar - držátka, který se dětem dobře uchopuje, takže si s ním mohou hezky hrát.