Recenze knih z www.knihy.cpress.cz

Šárka  Vydáno: 30.01.07

knížky pro ženy:

Netradiční batika

Veronika Hamplová

Prodejní kód: KH0148

Vyzkoušejte batikování trochu jinak - způsoby, které nejsou úplně běžné a známé. Voskování, jenž je u nás známé především jako technika zdobení velikonočních kraslic, je v práci s textilem způsob barvení, při kterém část látky pokrytá voskem zůstává vůči barvě odolná, a zachová si tedy barvu podkladu. V projektech na ni zaměřených se naučíte jednoduchou i postupnou rezerváž a také krakelování, kdy díky popraskání vosku jemnými trhlinkami pronikne barva, a na látce tak vzniknou barevné žilky. V kapitole o africké batice vám autorka nabídne barvení i rezerváž hlínou. Při této technice se využívá hlíny rozmíchané s barvou, která se po zatření do vlákna zapere studenou vodou. Malování voskovkami zkoušel určitě každý - objevte také jejich zažehlování do textilu, při němž vznikají krásné barevné skvrny s voskovým průhledným okrajem. Všechny tyto techniky pak můžete zkombinovat s odbarvováním a na závěr knihy ještě vyzkoušíte grafickou techniku sítotisku.

Všechny projekty jsou zpracovány formou fotografických návodů a nechybí praktické rady a tipy autorky, která je zkušenou lektorkou kurzů pro dospělé i děti.

O autorce:

Veronika Hamplová (*1978)

Vystudovala obor výtvarná výchova a speciální pedagogika na Pedagogické fakultě a psychologii na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Pracuje jako pedagog ve středisku volného času Domeček v Brně. Zaměřuje se na výtvarnou výchovu a vzdělávání dětí i dospělých, vede kurzy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oboru výtvarná výchova.

/---div



Patchwork bez jehly

Mariolina Gasparini

Prodejní kód: KH0191

Znáte patchwork bez jehly? Tato technika je vhodná i pro ty, kteří nemají zkušenosti se šitím či dostatek trpělivosti na tradiční patchwork. Bez jehly a nitě se zcela obejdete a kromě zbytků látek různých barev a vzorů budete potřebovat pouze polystyrénové formy, řezací nůž a občas lepidlo. Podle fotografických návodů si zhotovíte mnohé dekorativní i praktické předměty: krabice a rámečky, girlandy a mobily, nástěnné hodiny, velikonoční vajíčka, zvonky a vánoční ozdoby. Až si techniku vyzkoušíte ve snažších i obtížnějších projektech s použitím forem nejrůznějších tvarů, jistě sami přijdete na další způsoby jak ji využít a vytvořit si originální předměty, které mají stejné kouzlo jako tradiční patchworkové výrobky.

/---div



Jóga pro těhotné - Vnitřní harmonie pro zdravý vývoj dítěte

Bettina Stulpnagel

Prodejní kód: KZ0022

Chcete-li své těhotenství prožít v harmonii a vnitřním klidu, pak je cvičení jógy, meditace či „snění" v tomto období tou správnou volbou. Nemusíte mít s jógou žádné předchozí zkušenosti, tato kniha vás srozumitelně všemu naučí. Díky autorčiným poznatkům z medicíny a jógy se můžete připravit nejen na samotný porod, ale také na tělesné a duševní změny, které těhotenství provázejí. Významným přínosem této knihy je zaměření na konkrétní orgány a části těla matky (srdce, plíce, záda, páteř, ledviny, močový měchýř, játra, pánev, pánevní dno, ramena, krk, štítná žláza, tělo jako celek, imunitní systém).

V knize naleznete:

  • Co vše k cvičení jógy potřebujete.
  • Vysvětlení základních pojmů (čakry, vůně, drahokamy, co je to jóga kundalíní).
  • Jak správně dýchat - několik způsobů dýchání, které pak dokážete využít i při porodu.
  • Jak správně sedět a jak zesílit účinek cvičení.
  • Cviky (asány) zaměřené na posílení a harmonii jednotlivých vnitřních orgánů a částí těla matky s ohledem na jejich změny v těhotenství. Tyto cviky pozitivně působí na matku i na dítě.
  • Uvolnění, návody na snění (jóga nidrá) a několik meditací.

/---div



Životospráva ženy po čtyřicítce - Jak úspěšně hubnout a zůstat štíhlá

Marlisa Szwillus

Prodejní kód: KZ0041

Praktický rádce jak se stravovat a jak upravit životní styl po dosažení magické čtyřicítky, abyste byla zdravá, cítila se stále mladá a vitální, nepřibírala a přesto netrpěla hlady. Ženský metabolismus se v tomto období poněkud mění, udržet si postavu dvacetileté modelky vyžaduje jiný přístup.

V této knize naleznete

  • Revoluční dietu sestavenou pro organismus ženy po čtyřicítce - kniha přináší velké množství receptů na velmi chutná jídla.
  • Jaké změny nastávají v organismu po dosažení čtyřiceti let a jakou změnu životního stylu je třeba učinit.
  • Jak předcházet zdravotním potížím blížícího se přechodu, jak snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění a osteoporózy.
  • Výpočet vaší ideální váhy (podle indexu tělesné hmotnosti).
  • Jaký máte tvar postavy, zda hruškovitý nebo jablkovitý, a jaký vliv má na vaše zdraví.

Autorka je specialistka v oblasti stravování, mnoho let se věnuje také kulinářské žurnalistice. Je vedoucí redaktorkou rubriky o vaření v největším německém časopise o jídle. Doposud bylo vydáno přes 30 jejich knih.

/---div



Bodyforming, posilování a strečink pro plnoštíhlé ženy - Jak najít radost z pohybu a vylepšit si postavu 


Markus Hederer

Prodejní kód: KZ0040

Komplexní program pro ženy, které vědí, že mají pár kilogramů navíc, ale chtějí dobře vypadat a udělat něco pro své zdraví. Sady protahovacích a posilovacích cviků jsou sestaveny tak, aby šetřily klouby a organismus, který dosud není zvyklý na pohybovou zátěž, a zároveň aby posilovaly a formovaly svaly směrem k vysněné postavě. Dalším cílem knihy je zvýšení fyzické kondice a zařazení pravidelného pohybu do běžného života.

V knize naleznete:

  • Jak správně začít - soubor zahřívacích a protahovacích cviků, které vás připraví na další pohyb.
  • Proč je důležité posilovat svaly - nejen pro zformování ladných křivek, ale také pro vytvoření svalové hmoty, která účinně „požírá" energii (třeba i ve spánku), a tím pomáhá hubnout.
  • Dvě série posilovacích cviků. První série je jednodušší, druhá série navazuje na první a vychází z předpokladu, že organismus je již lépe adaptovaný na pohyb.
  • Série cviků, zpracované do denních posilovacích a vytrvalostních fitness plánů.
  • Základní kurz walkingu a nordic walkingu pro začátečníky - optimální techniky chůze, zaměření na konkrétní části těla, doporučená výbava atd.
  • Stanovení optimální tepové frekvence pro vytrvalostní aktivity.
  • Návody na uvolnění svalového napětí, umění relaxace a jógu.

Autor je sportovní specialista a osobní trenér. Kromě toho pracuje jako žurnalista a píše o tématech ze sportu a fitness.

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 0.0 bodů

Nikdo zatím tento deníček nekomentoval. Buďte první!

 Váš příspěvek