• Orchideje
  • Anglické písničky pro děti
  • Psaní na počítači pro samouky

Jak společně s dětmi zvládat výchovné kriz

Annette Kast-Zahn

Zkušená dětská psycholožka předkládá rady a tipy, jak společně s dětmi řešit problémové situace.

Kniha je určena zejména rodičům dětí ve věku od 2 do 7 let. Každé dítě mívá své krize, ale může je všechny bez problémů zvládnout, pokud má chápavé a poučené rodiče. Některé děti bývají neklidné, bázlivé, agresivní, nesoustředěné, vzpurné, mají poruchy pozornosti, ubližují kamarádům, nedaří se jim chodit na nočník, zlobí u jídla… Autorka mnoha bestsellerů nám zde poskytuje rady a tipy, jak společně s dítětem můžeme tyto problémové situace vyřešit.

V knize naleznete:

• Jak zažehnat dětské „bouře a vzpoury", aniž bychom ustoupili ze svých rodičovských požadavků, a jak dítě během této „vzpoury" uklidnit.
  • Jak řešit situace, kdy dítě chce něco, co nemůže dostat nebo kdy naopak nechce udělat to, co po něm vyžadujeme (svět přání a svět povinností).
  • Návody na hry, které dětem pomohou dostat se z problému (např. zklidnění agresivního dítěte).
  • Jak překonat strach dítěte ze samoty, tmy, strašidel, jeho vlastních představ.
  • Vzorové pohádky, pomocí kterých mohou rodiče překonat dětské fobie či zlozvyky.
  • Jak zvyšovat pozornost nesoustředěného dítěte.
  • Postupy ke zvládání sporů mezi sourozenci.
  • Jak naučit dítě chodit včas spát, způsobně stolovat a zvládat svou osobní hygienu, včetně používání nočníku nebo toalety.
  • Testy na prověření schopností a povahových rysů dětí i rodičů.

Autorka je zkušená dětská psycholožka, která již napsala několik velmi úspěšných knih o výchově a problémech s dětmi.

Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř

Logopedie pro děti od 4 do 7 let

Bohdana Pávková, Richard Šmarda

Publikace Jak se holky a kluci učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř obsahuje:

• 1) soubor her a obrázků k procvičení hlásky - dělení slov na slabiky, skládání slov, tvoření slov odvozováním, rýmování, tvoření zdrobnělin, opačný význam slov… (slouží k obohacování slovní zásoby, cvičení paměti, rozvíjení fonematického sluchu, usnadňuje počáteční čtení)
  • 2) krátké povídky se zvýšenou frekvencí dané hlásky (lze je využít pro upevňování nově vyvozených hlásek a k napodobování modulačních faktorů řeči: rytmu, tempa, dynamiky)

Vážený dospělý,

oslovuji vás záměrně takto, protože nevím, zda jste rodič, prarodič, případně učitel nebo student zajímající se o kultivaci naší mateřštiny. Možná také, že máte ve své blízkosti človíčka, kterému není moc dobře rozumět a vy si děláte starosti, jak se domluví s kamarády a jak to asi zvládne ve škole. Nyní, kdy má komunikace stále větší vliv na uplatnění člověka ve společnosti a ve světě práce, chceme našim dětem i z tohoto hlediska poskytnout co nejlepší podporu. Proto jste možná sáhl po knize Bohdany Pávkové s ilustracemi Richarda Šmardy Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř. Nebo se snad vašemu dítku zalíbila lákavá barevná obálka? Tím lépe, protože bude s tím větší chutí, s vaší pomocí, rozhýbávat mluvidla, jak se odborně říká rtům, jazyku, zubům…, tedy všem částem našeho těla, které se na řeči podílejí. Nesmíme také zapomenout na zrak a sluch a samozřejmě na mozek, který vše řídí. Uvědomujeme si totiž, že pro správnou řeč nestačí jen dobře otvírat ústa a hýbat jazykem. Musíme přemýšlet o obsahu toho, co chceme sdělit a hlavně nás musí mluvení těšit. Nutíme-li dítě k mluvení, určitě je nepřimějeme ke správné řeči a ještě navíc v něm vzbudíme k řeči odpor a bohužel často i odpor k učení. Využijeme-li však doporučení a výborně, na vysoké odborné úrovni zpracované hry a cvičení významné logopedky s dlouholetou úspěšnou praxí Bohdany Pávkové, určitě se nám podaří dítě pro společnou práci získat. Ti z nás, kteří znají dřívější úspěšné publikace autorky, mi dají za pravdu, že tato nová knížka dále rozvíjí předchozí (např. Hrajeme si s řečí, 2004, Říkej si se mnou, 2005) a liší se od nich. V prvé řadě je tu příběh dětí, které si s řečí „hrají„. Ten tvoří z „logopedických cvičení“ celek, který povzbuzuje chuť dítěte v práci pokračovat. Dalším kladem je povzbuzování aktivity dítěte formou úkolů, „čtení" obrázků a konečně naslouchání příběhům a jejich vyprávění. Autorka samozřejmě uplatnila všechny odborné zá:,–(y umožňující upevnění správné výslovnosti, rozvíjení vyjadřovacích schopností dítěte. Proto je vhodné postupovat přesně podle jejích doporučení, nespěchat, zkrátka si to s dítětem užívat a radovat se z úspěchu. Bude to pro ně jistě příjemná práce - hra, protože bude mít prostor i pro dotvoření - vybarvování lákavých ilustrací Richarda Šmardy. Knížka bude užitečná pro děti předškolního věku i pro začínající školáky, které podpoří v začátku čtení.

Hodně radosti ze společné práce přeje

PhDr. Alena Šafrová
speciální pedagožka, logopedka

Nápady pro děti na každý měsíc v roce

Iveta Žižková

Zajímavé nápady doplněné podrobným návodem na výrobu pro mladší školní děti!

• Nechte se inspirovat touto knihou a z papíru, látek, hlíny a přírodního či odpadového materiálu si v každém měsíci v roce vytvořte veselou hračku, originální dárek či nápaditou dekoraci dětského pokoje.
  • V knize naleznete celkem 16 zajímavých nápadů i s podrobným návodem výroby a barevnými fotografiemi. Na každý měsíc v roce jsme zařadili jeden projekt a navíc jsou připojeny i bonusové nápady na jednotlivá roční období.
  • Kniha je určena všem tvořivým dětem mladšího školního věku, které si rády vyrábějí netradiční hračky či dárečky, ale jistě potěší i jejich rodiče a pedagogy působící v oblasti výtvarné výchovy.

Plastikové modelářství

Letadla

Václav Šorel

Detailní a podrobný popis výběru, tvorby a úprav plastikových modelů!

Výrobou plastikových modelů se v dětství zabýval snad každý kluk. Někomu tento koníček zůstane až do dospělosti, jiný ho opustí po několika slepených modelech. Oběma těmto skupinám lidí je určena naše kniha, i když samozřejmě nejvíce z ní budou mít radost právě vytrvalci, kteří u své záliby zůstali.

Patříte-li k těm, kteří lepení plastikových modelů jen zkouší, můžete se hned pustit do čtvrté kapitoly, kde se dočtete jaký model si vybrat, aby byl vhodný pro začínajícího modeláře. V následujících kapitolách se krok za krokem dozvíte vše podstatné, co pro zdárné lepení modelu budete potřebovat vědět. Jste-li již pokročilejší modelář, jsou pro vás připravené části, které podrobně pojednávají o specifičnostech jednotlivých dílů plastikového modelu. Nechcete-li být závislí pouze na originálních dílech z tovární stavebnice, třeba proto, že vám některý z nich plně nevyhovuje, autor vám dá návod, jak si nové díly vyrobit nebo přizpůsobit. Důležitou součástí celé výroby je finální barvení nebo stříkání modelu a i této fázi se autor pečlivě věnuje. Uvádí zde nejen různé způsoby závěrečné povrchové úpravy modelu, ale i druhy vhodných barev a barevných :,-(.

Kniha se plastikovým modelům věnuje velmi detailně od jejich výběru, lepení až po jejich případnou úpravu nebo přestavbu. Vše doplňuje velké množství ilustrací a v mnoha případech unikátních fotografií. Na závěr je připojen rozsáhlý seznam modelů letadel, se kterými létali čeští a slovenští piloti.

Velká kniha výtvarných technik

Kolektiv autorů

Přehled nejoblíbenějších výtvarných technik v jedné knize!

Kniha je určena všem, kteří rádi tvoří a chtějí si vyzkoušet některou z následujících 10 výtvarných technik:

• Tiffany vitráže
  • malba na sklo
  • tvorba z papíru
  • malba na hedvábí
  • dekorování textilu
  • drátování
  • smalt
  • aranžování květin
  • Fimo hmota
  • keramika

Každé z vybraných výtvarných technik je věnována jedna kapitola, která vás nejdříve seznámí s jejími základy, poté poskytne přehled potřebných pomůcek a materiálů a nakonec vám nabídne podrobný návod na výrobu tří originálních projektů.

Nechte se inspirovat tvorbou 9 zkušených autorů a vytvořte si nejen přitažlivě zpracované předměty denní potřeby, ale také zajímavé bytové dekorace, netradiční šperky, nápadité oděvní doplňky či originální oblečení. Tuto širokou paletu inspirace pro vás společně připravili: Monika Jankůj, Hana Krejsová, Lucie Kyselová, Markéta Lukáčová, Petr Matuška, Martina Molnárová, Helena Řeřábková, Zdena Sitarčíková a Michaela Šmikmátorová.

100 a jedna bytová dekorace

Monika Brýdová

Využijte nejrůznějších technik a materiálů k výzdobě svého domu či bytu!

Využijte nejrůznějších technik a materiálů k výzdobě svého domu či bytu! Zkušená autorka a lektorka výtvarných kurzů se s vámi podělí o stovku nápadů z vlastní dílny. S pomocí přehledných fotografických návodů, autorčiných dobrých tipů a rad si můžete vyrobit originální hodiny, rámečky, květináče, židle, věšáčky, obrázky, vázy, lampičky, prostírání a spoustu dalších praktických i dekorativních předmětů.

O autorce:

Monika Brýdová (*1969)
Své nápady zpracovává do článků pro časopisy a představuje v pořadu Rady ptáka Loskutáka. Je autorkou úspěšných publikací Window Art, Twist Art, 100 a jeden nápad na originální tričko a Svíčky, spoluatorkou knihy 52 nápadů na každý týden v roce. Zkušenosti předává také prostřednictvím kurzů, které pořádá po celé České republice.

Orchideje

Ned Nash, Isobyl la Croix

Publikace Orchideje podrobně popisuje více než 1 500 druhů a kultivarů orchidejí z celého světa.

Orchideje, květy jedinečné až neobvyklé, krásné až bizarní, jsou již dlouho symbolem krásy, elegance a vytříbenosti. Ačkoli je často vnímáme jako exotické tropické květy, ve skutečnosti se orchideje přirozeně vyskytují na všech kontinentech s výjimkou Antarktidy. Náležejí do největší skupiny rostlin, jež zahrnuje tisíce druhů a hybridů. Vzhledem k této obrovské škále a rozličným stanovištím platí, že existuje orchidej téměř pro každou situaci.

Publikace Orchideje, podrobně popisující více než 1 500 orchidejí, je zá:,–(ní příručkou pro orchidejářské nadšence. Položky, jež představují jednotlivé rody, přinášejí informace o přirozeném výskytu, charakteristice a umělém pěstování, představení druhů zahrnuje jejich popis, symboly určující typ rostliny (terestrická, litofyt, nebo epifyt), průměrnou výšku a rozptyl a nároky na teplotu a světlo. Přes 1 300 skvělých fotografií ukazuje detailní pohledy na vzorové rostliny a kdekoli je to možné, také rostliny na jejich přírodním stanovišti. Úvodní kapitoly se zabývají historií a taxonomií orchidejí, technikami pěstování a množení, škůdci a nemocemi a ochranou orchidejí ve volné přírodě. Užitečná referenční tabulka shrnuje informace o podnebí a pěstování pro každý druh a komplexní slovník a rejstřík umožňují snadnou orientaci v knize.

O autorech:

NED NASH získal v roce 1975 titul BA v botanice na University of California v Santa Barbaře. Po většinu svého profesního života se angažuje v oblasti orchidejí, zhusta publikuje v listech po celém světě. Roku 1995 přijal pozici ředitele pro vzdělávání v Americké orchidejářské společnosti (AOS), kterou zastával do roku 2003. Tento post přišel po dlouholetých aktivitách v dobrovolnické části AOS, kde Ned Nash působil jako porotce, člen výboru a předsedající, po dvě období také jako kurátor. Po více než dvaceti letech práce akreditovaného porotce se nedávno této pozice vzdal. Vydal nesčetné články o orchidejích i příznivě přijatou knihu.

ISOBYL LA CROIX studovala botaniku na univerzitě v Edinburghu. Vždy se zajímala o orchideje, a tak když jejího manžela zavedla práce do Malawi, strávila tam většinu svého času jako lovkyně orchidejí. Její práce vyvrcholila publikací Orchids of Malawi. Po návratu do Británie napsala pro sdružení Flora Zambesiaca dvousvazkovou práci o orchidejích Malawi, Mozambiku, Zambie, Zimbabwe a Botswany. Od té doby napsala pro Flora Zambesiaca také práce o čeledích Colchicaceae a Dracaenaceae a popsala mnoho rodů orchidejí pro slovník britské Královské zahradnické společnosti Dictionary of Gardening. Roku 1997 publikovala v nakladatelství Timber Press knihu African Orchids in the Wild and in Cultivating. Nyní žije s rodinou v severozápadním Skotsku, kde pěstuje africké orchideje a pracuje jako redaktorka časopisu The Orchid Review.

Anglické písničky pro děti

Christopher Barickman

Učí se Vaše děti anglicky? Rádi byste jim výuku zpestřili? Tak aby se při ní bavily a přitom si zapamatovaly nová slovíčka? Aby se seznámily s anglickými lidovými písněmi, a tím i s dřívějším životem v Anglii či v Americe?

Zpěvník jim nabídne 14 typických anglických písniček, a to s notami pro zpěváka (1 notová osnova) i s klavírním doprovodem. Pod anglickými slokami najdou přebásněný český překlad, vysvětlení o čem písnička pojednává i malý slovníček.

AUDIO CD obsahuje písně doprovázené živými nástroji a hlavně řadu z nich skvěle nazpíval sám autor. Věříme, že jeho cítění a výraz nenechají děti chladnými a strhnou je k tomu, aby se přidaly a písničky hned opakovaly.

Jak si je zapamatovaly, si mohou vyzkoušet na KARAOKE verzích, tedy instrumentálních doprovodech beze zpěvu!

O autorovi:

Chris Barickman
autor knihy, zpěv - spolupracoval 5 let s dětským divadelním souborem v New Yorku. Pro děti napsal a zrežíroval tři muzikály. V současné době žije v České republice v Brně, kde se věnuje výuce angličtiny a své rockové skupině, která vystupuje pod jménem Chris Black.

Andrea Jandejsková
překlad do češtiny - věnuje se řadu let studiu angličtiny a francouzštiny. Vyučuje jazyky a zabývá se grafickým designem.

Pavel Novotný
instrumentace písní, hudební režie - s nakladatelstvím Computer Press spolupracoval mimo jiné na projektech Písničky pro děti a Písničky o zvířátkách.

Psaní na počítači pro samouky

Efektivní psaní na české klávesnici „naslepo“

Jaroslav Zaviačič, Petra Zaviačičová, Helena Matoušková

Naučte se rychce a správně „naslepo“ psát na klávesnici pomocí moderní efektivní metody!

Také bojujete s psaním na počítači a máte pocit, že schopnost bezchybného rychlopsaní je hlavně věcí talentu, nebo vyžaduje příliš úsilí? Nezoufejte, existují osvědčené metody, podle nichž zvládne aspoň 200 bezchybných úhozů za minutu každý, kdo si najde trochu času na pravidelné procvičování.

Při tvorbě textu je velmi významné, zda převážnou část pozornosti musíme věnovat hledání písmenek na klávesnici, opravování četných nepřesností v textu jako důsledku nejisté techniky psaní, nebo naopak píšeme „naslepo", díváme se na papír v psacím stroji nebo v současné době převážně na obrazovku počítače a myslíme přitom na obsah a styl nerušených myšlenek.

Je obvykle jen otázkou několika desítek hodin naučit se pomocí programované výuky na klávesnici psát bez dívání se na ruce. Publikace obsahuje výukové lekce vypracované Jaroslavem Zaviačičem a jeho školou ZAV vyznačující se speciální metodikou výuky v psaní „naslepo". Je to nejefektivnější metoda, prověřená na tisících žáků a po léta zdokonalovaná. Lekce jsou nejen v tištěné podobě, ale jejich významnou část si lze projít přímo na počítači ve speciálním programu z přiloženého CD, který zhodnotí vaše schopnosti a může vás vést i k individuálnímu procvičování jevů, které vám působí potíže.