• Nechte se inspirovat touto knihou a s pomocí jednoduché pumpičky si z modelovacích balonků vytvořte veselou postavičku, voňavou květinu, originální kostým nebo legrační zvířátko.
  • V knize naleznete celkem 30 zajímavých nápadů i s podrobným návodem výroby a barevnými fotografiemi.
  • Kniha je určena všem tvořivým dětem, které si rády vyrábějí netradiční hračky, kostýmy nebo dárečky, ale jistě potěší i jejich rodiče a pedagogy působící v oblasti výtvarné výchovy.
  • Kniha nabízí pestré možnosti tvorby z originálních modelovacích balonků.

Začínáme s patchworkem

Zdeňka Hermannová

Publikace vás provede základy patchworku a poslouží zároveň jako návod na ušití „základní deky", která obsahuje 12 bloků. Seznámíte se s pomůckami a potřebami a pod vedením zkušené lektorky začnete objevovat kouzlo této techniky. Krok za krokem pomocí nákresů a fotografií zhotovíte jednotlivé bloky, sestavíte vrchní část přehozu a získáte mnoho užitečných a praktických rad, které vám usnadní vaše začátky s patchworkem.

O autorce:

Zdeňka Hermannová se patchworku věnuje již 8 let. Od té doby ušila více než stovku přehozů, polštářů a kabelek, začala vést kurzy patchworku. A stále před sebou vidí spoustu věcí, které chce vyzkoušet a vyrobit.

Tašky a taštičky

Lucie Kyselová

Pokud jsou tašky a kabelky vaší vášní, je tato kniha určena právě pro vás. Autorka dvou úspěšných publikací a také lektorka kurzů vám nabídne 21 návrhů, podle nichž si dokáže zhotovit tašky nejrůznějších tvarů a stylů pro každou příležitost i ten, kdo nemá příliš zkušeností se šitím a ručními pracemi. Budete využívat běžné i méně obvyklé materiály a vytvoříte si například originální tašky na pláž a na nákupy, kabelky do práce i do divadla, peněženku či pouzdro na mobil. Každý projekt je popsán krok za krokem, nechybí ani praktické rady, tipy a fotografické postupy.

O autorce:

Lucie Kyselová
Vystudovala Vysokou školu ekonomickou, obor informatika, specializuje se na počítačovou grafiku. Zabývá se fotografií a různými druhy ruční tvorby - dekorováním textilu, malbou na sklo, tvorbou oděvních doplňků a bytových dekorací. V poslední době se nejvíce věnuje tvorbě šperků, své výtvory prezentuje na vlastních internetových stránkách www.e-mandala.net. Je autorkou knih Dekorování textilu a Šperky z korálků.

Mozaika

Výtvarná inspirace

Michala Šmikmátorová

Technika zdobení stěn obrazy poskládanými z drobných barevných prvků lákala po celá staletí architekty, malíře a sochaře a je oblíbená dodnes. Lze ji použít jak v interiéru na stěny, podlahy, stropy, nábytek či nejrůznější dekorační předměty, tak v exteriéru. Vyzkoušejte si mozaiku kamínkovou, keramickou, skleněnou, zrcadlovou, kachlíkovou, korálkovou, plíškovou nebo z malovaných sklíček a vytvořte si pomocí názorných fotografických postupů originální stolek, lampičku, šperkovnici, talíř, brož, zrcadlo i nejrůznější dekorativní předměty.

O autorce:

Michala Šmikmátorová (*1979)
Od dětství se zabývá nejrůznější výtvarnou činností. Vystudovala Střední průmyslovou školu textilní v Brně. Je šéfredaktorkou časopisů Creative Amos a Golem. Vede kurzy malby na sklo, mozaiky, výroby svíček a dalších řemesel. Kromě kurzů pro dospělé se věnuje také tvorbě s dětmi ve výtvarné dílně Matilda v Brně. Je autorkou knih Malované sklo, Tvoříme z přírodních materiálů a Nápady na jaro a léto.

Sashiko

Japonská technika prošívání

Susan Briscoe

Sashiko je tradiční japonská technika, která využívá jednoduchých stehů k vytvoření dekorativních vzorů ideálních pro patchwork, quiltování a vyšívání. V této knize se dozvíte o fascinující historii sashika a naučíte se pomocí jednoduchých a rychlých technik vytvářet krásné vzory. Seznámíte se s pomůckami, základními postupy a naleznete zde více než 100 různých vzorů. Postupy jsou popsány krok za krokem pomocí fotografií a nákresů. Jednotlivé vzory pak využijete ve 33 projektech, v nichž si zhotovíte například prostírání, blahopřání, tašku či polštář.

O autorce:

Susan Briscoe
Píše a navrhuje pro časopisy věnované quiltování a patchworku, který také stejně jako sashiko vyučuje. Tuto techniku studovala u japonských odborníků a zabývá se jí již 20 let. Je rovněž autorkou knihy 21 originálních patchworkových tašek [Computer Press, 2007].