Tvoříme s dětmi: I. Figurky z přírodnin

alice01  Vydáno: 23.10.06

Figurky z kaštanů už asi každý někdy dělal nebo je aspoň viděl. Vzpomínám si na první výtvarku z přírodnin - bylo to v první třídě, paní učitelka nám několikrát připomněla, že si máme o víkendu nasbírat někde šišky, kaštany, žaludky, komu se to nepovede, může si přinést zeleninu. Dopadlo to tak, že všechny děti měly zeleninu, jen já jediná jsem vyráběla ze šišek! od té doby jsem dělala páňácy často, ale letošní vyrábění se mi líbilo nejvíc ze všech. Asi je vám jasné proč - pomáhaly mě naši dva zlobíci.

Začalo to tím, že jsem na procházkách ze školky nacházeli různé zajímavé předměty, které se pak postupně hromadily přede dveřmi našeho bytu - peříčky, javorová semínky, lusky akátů, bukvice. Když k tomu přibyla pořádná igelitka kaštanů, nastal ten správný čas na tvoření. Vytáhla jsem z ledvinky hrst párátek (Kubíček je vysypal na dovolené v Poříčí nad Sázavou dřív, než nám stihli donést oběd…), po:,–(ila děti ke stolu a jala se dělat díry. Kubíček si jako první vytvořil lízátko - prostě si napíchnul kaštan na špejli a my jsme si musely od něj lízat. Jako druhý výtvor udělala činku . dva kaštánky napíchnuté na špejli. Neskutečně si s tím vyhrál! Nikdy bych netušila, že ho taková činnost tak úžasně zaměstná. Verunka udělala chobotnici, pak se inspirovala Kubíčkem a udělala si vlastní činku. Nejvíc výtvorů jsme sice stihla já, ale to hlavní se podařilo - děti to zaujalo, bavily se aktivně asi hodinu, s výtvory si pak hrály do úplného zničení. Ale to vůbec nevadí, po lese je šišek!! A kaštanů najdeme také ještě dost!

Věková kategorie: od dvou ažpo školáky

Procvičované dovednosti:
rozlišování tvarů a barev
jemná motorika
představivost
počítání
poznávání

Pomůcky:
kaštany, žaludy, bukvice, skořápky ořechů, jeřabiny, mech, klacíky, šišky…
hřebík na propíchnutí děr
párátka nebo špejle, popřípadě kancelářské sponky nebo drátek
kdo chce lepit detaily, může si nachystat Herkules Postup:
Pro menší děti nachystáme přírodniny, odstraníme ostré špičky, napícháme hřebíkem díru. Můžeme vymyslet jednoduchý příběh nebo přečíst pohádku. Potom vyrábíme zvířátky, postavičky a předměty. Nechme děti, aby popustily uzdu fantazii. Připravené přírodniny můžeme roztřídit, pojmenovat, určit tvar a barvu, povyprávět, kde jsme je našli, na jakém stromu rostou, kdo se jimi živí, vyprávět, jak ze semínek vyroste nový strom. Nakonec nezapomeňte všechny výtvory nějak pojmenovat, udělejte si pár fotek na památku (a šup s nimi do galérky!!). Večer můžou děti samy vyprávět, jak vyráběly nebo vymyslet příběh o tom, co vyrobily. Druhý den můžou své výtvory nakreslit. Pro inspiraci:
Panáčkům sluší i vlásky, zkuste použít třeba mech nebo trávu!
Když chcete, aby se některé části ohýbali, použijte drátek nebo roztáhnutou kancelářskou sponku.
Drobné detaily se krásně dotvoří pomocí čepiček ze žaludů, jeřabinami nebo kořením (hřebíček, nové koření)
Když vám chybí přírodniny, můžete si formičkami vykrájet tvary z pomerančové a citrónové kůry a navléct je na niť.

Takže vykasat rukávy a do toho!!

Alice

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 3.0 bodů

Nikdo zatím tento deníček nekomentoval. Buďte první!

 Váš příspěvek