Varování před nákupem v prodejnách OKAY elektrospotřebiče

semeda  Vydáno: 26.04.08

A už je to tu zase… Zase další článek jako varování před nákupem v některém obchodě…

Když jsem podobné články čítala, kroutila jsem hlavou proč proboha se autorky musí takhle ventilovat a proč celou záležitost neřeší jinak, dokud jsem se nestala další v řadě…

Proč si tu tedy vylívám srdce? Protože jsem NAŠTVANÁ, PONÍŽENÁ, BEZMOCNÁ a znovu NAŠTVANÁ a chtěla bych varovat i další, aby nedopadly/i ja­ko já.

Co že se mi to vlastně stalo? Vzhledem k tomu, že mi na začátku zimy ukradli z auta autorádio, manžel si řekl že by zakoupení nového mohl být dobrý vánoční dárek a tak jsme se vydali do prodejny OKAY v Praze 9 na Kolbenově ulici. Neměli jsme zrovna moc peněz a v této prodejně měli zrovna na autorádia slevy, po chvilce výběru a rad od personálu prodejny jsme si jedno levnější rádio vybrali (myslím že značka není důležitá tak jí tu uvádět nebudu).
Hned po Štědrém dni mi manžel rádio namontoval a já si opět vychutnávala každodenní jízdy do práce s oblíbenou hudbou. Jenže ouha - cca po 14 dnech přestal fungovat na odnímatelném panelu rádia displej… Jelikož bydlíme kousek za Prahou a vzhledem k tomu že máme malého syna a rádio přinesl Ježíšek, nemohli jsme ho jít reklamovat s ním, museli jsme počkat až budeme mít oba volný víkend a pak jsem já zůstala se synem doma a manžel jel - jenže to bylo už 7.2. Tato reklamace proběhla v celku bez problémů - přijali rádio do reklamace, bohužel ale zneužili toho že reklamovat ho byl manžel (který nemá takové vyjadřovací schopnosti a trpí takovým tím „strachem z autorit“ - tedy když mluví s vedoucím prodejny, chová se spíše podřízeně) a na jeho žádost o odstoupení od smlouvy jelikož se rádio porouchalo do 1/2 roku od koupě mu vysvětlili, že to není možné, že musí jít do servisu kde jeho stav posoudí.

Po necelém měsíci nám přišla informační SMS že je rádio opravené. Jel tam zase manžel a rádio převzal, i když s výhradou že odnímatelný panel je již od pohledu použitý - na to mu bylo vysvětleno že ho museli celý vyměnit.

Když přijel manžel domů, moc jsem ho nepochválila - čelní panel byl ošoupaný, vypadal že už je používaný opravdu dlouho, čísla na tlačítkách byla setřená, displej poškrábaný… Zkusili jsme i přesto rádio namontovat jenže tentokrát jsem se z něj těšila pouhý den. Druhý den jsem totiž zjistila že nejde přidat hlasitost… Tentokrát jsem do prodejny s reklamací vlítla já. Nekompromisně jsem se dožadovala odstoupení od smlouvy a vrácení svých peněz, mluvila jsem jak s pracovníkem reklamací (takový starší děda, který vypadal že se za chvíli rozbrečí) tak s „vedoucím“ (občan slovenské národnosti, který předstíral že mi nerozumí ani slovo). Moje argumeny a vytištěné citace zákona nepomohly - jejich argument s posouzením závady v autorizovaném servisu byl neprobijný… Vynutila jsem si tedy poznámku v reklamačním protokolu že nechci opravovat výrobek, ale jenom posoudit a že chci odstoupit od smlouvy… Doslovně je v dokladu napsáno: „Zákazník žádá pouze diagnostiku, chce odstoupit od smlouvy. POUZE DIAGNOSTIKA“

Po dalším měsíci čekání jsme opět dostali informační SMS. Možnost zajet do prodejny se vyskytla až dnes - jelikož si manžel musel v Praze něco zařídit, jel zase on a já zůstala doma se synem. Jaké bylo moje překvapení, když mi manžel volal o radu co má dělat - rádio opět opravili, v servisu se vyjádřili že závada je způsobená mechanickým opotřebením a nevztahuje se na ní reklamace, peníze že nám tedy nevrátí a vrátí nám „opravené“ rádio a prý můžeme být rádi že nám nenaúčtují opravu… Nejdřív jsem se do telefonu rozeřvala (chudák manžel), pak se mi chtělo brečet… Nebylo to ale nic platné - ačkoliv manžel rádio odmítl převzít, nekompromisně mu sdělili že ho tedy posílají ZNOVU na DIAGNOSTIKU (pokud ho ale tentokrát opravili dobře, tak samozřejmě na nic nepřijdou a my budeme bez rádia a možná i bez peněz)…

JAK SI MŮŽOU TOHLE DOVOLIT?! Je pravda, že byla naše chyba, že jsme si rádio pořádně neprohlídli hned po vyřízení první reklamace a přijali jsme opotřebovaný kus. Je pravda, že jsem tam asi měla od začátku být já a svoje si vydupat. JENŽE ONI PROSTĚ NEMŮŽOU ZNEUŽÍVAT TOHO, ŽE S REKLAMACÍ PŘIJDE ČLOVĚK BEZ PRÁVNÍKA a jednají s ním jako (s prominutím) s blbcem.

Prosím, dejte si na praktiky tohoto obchodu pozor - když už tam něco koupíte a rozbije se to, buďte při reklamaci opatrní a vyzbrojení všemi dostupnými informacemi!

Přeju vám aby se Vám nic takového nikdy nestalo, pocit je to fakt strašný. Připadáte si najednou jak hmyz - méněcenní, obtěžující, bezmocní… Poslala jsem jim své stanovisko přes formulář na jejich webu, uvidíme jak to bude pokračovat…

Semeda

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 3.8 bodů
 Váš příspěvek
 
standup
Nováček 1 příspěvek 26.05.08 19:45

Literární talent máte docela obstojný, ale znalosti obchodního zákoníku a reklamačního řádu nulové. Lituji Vašeho manžela, že musí snašet domácnost s takovou cholerickou osobou, za což Vás po přečtení tohoto jednoznačně považuji. Plivete a špiníte na jeden z nejserioznejsich obchodů s elektronikou u nás. Doplňte si své mezery ve znalostech a začněte být trochu soudná.

 
Kamčák
Nováček 1 příspěvek 26.06.08 21:31

Jak víte, že ta paní je semetrika? Nevím z čeho jste tak usoudil. Nechci se dohadovat o mezerách ohledně reklamací, ale pokud vám někdo vrátí  používaný kus, tak je to opravdu divné počínání. Jestli pracujete v této prodejně a chováte se k lidem slušně, tak byste se neměl rozčilovat, ale podle Vašeho příspěvku soudím, že si pro hrubost nejdete daleko. A neměl byste litovat někoho, koho pravděpodobně ani neznáte, patrně o to ani nestojí…

 
mimi.janicka
Nováček 1 příspěvek 24.11.08 11:56

S reklamací v OKAY mám také velice špatné zkušenosti, zažila jsem něco dost podobného co zde bylo popisováno.

 
aleff
Nováček 1 příspěvek 27.12.08 14:32

okay bude zřejmě vypečená firma, ale nejsou sami. kupoval jsem mikrovlnku v hornbachu. asi měsíc byla v pořádku, pak šlus - nereagovalo žádné tlačítko jako by tomu vyhořela nějaká pojistka. když jsem od mikrovlnky hledal doklady z obchodu, co nevidím - u dodacího listu byl překvapivě i reklamační formulář z okay s popisem té samé poruchy, co se stala mě. i vydal jsem se do hornbachu zbavit se toho krámu. obsluha byla asi tak ochotná jako ta, kterou autorka popsala v článku. nechal je tedy, aby vyčerpali svůj repertoár výmluv a pak jsem tnul do živého pomocí osvědčeného postupu: optal jsem se jich, zda by jim nevadila medializace této kauzy. slušně mě poslali do (_°_), tak jsem vytáhnul fotokopii toho skvostného reklamačního protokolu a požádal je, aby mě, jejich zákazníkovi, vysvětlili, jak je možné, že se v novém výrobku z jejich obchodu objevil tenhle papír - najednou zkrotli, že jako buď si vebru něco jiného v té samé ceně nebo dostanu peníze zpátky, ale že musím absolvovat nějaké kolečko od jedné pokladny k druhé a pak že bude vše vyřízeno k mé spokojenosti. i podoknul jsem, že o spokojenosti nemůže být ani řeč, led aby mi refundovali kromě ceny toho šmejdu i ztracený čas, benzín apod. a že jsem jasně řekl, že kromě vrácení peněz mě žádná jejich jiná nabídka nezajímá a už vůbec nemám náladu pobíhat od čerta k ďáblu a vysvětlovat, proč vracím jejich šmejd a obhajovat svoje nároky a to, že jsem v právu. tentokrát jsem jim vysvětlil, že je mi úplně jedno, odkud dostanu ten obnos do svých rukou - zda mi to dá jako honorář blesk, na vlatsní oči, aha či jiný bulvár nebo zda se oni budou namáhat, abych byl ušetřen dalšího obtěžování jejich nesmyslnými prvaidly, zejména, když shledávám jejich jednání jako důvodné pro podezření ze spáchání podvodu klamání spotřebitele atd. atd., učinil jsem jim tedy nabídku, že si jdu dát do kfc hamburger a za půl hodiny se vrátím, abych si převzal peníze a podepsal příslušné doklady - když to dokážou, nebudu se namáhat s podáváním podnětu k ČOI a na sdružení na ochranu spotřebitelů, když ne, zvolím efektivní způsob, jak ty peníze dostat a bude mi jedno, zda někdo z hornbachu přijme novou výzvu na trhu práce nebo zda dostane jejich market pokutu milion za takové svinstvo. když jsem se vrátil, bylo to vyřízeno. ty doby, kdy si výrobce zákazníka předcházel, jsou nenávrtaně pryč, dnes musí být každý ostražitý, aby ho neokradli.

 
Tonda1298  04.02.10 23:34
souhlas

Přesně tak.Paní tady nesmyslně slučuje neslučitelné věci jako odstoupení od kupní smlouvy a závada do 1/2 roku.Od kupní smlouvy můžete odstoupit pouze v případě že je výrobek neopravitelný,máte 3 stejné závady diagnostikované servisem nebo není reklamace vyřízena v zákonné lhůtě 30-ti dnů.OKAY naprosto chápu,není to půjčovna ale prodejce a řídí se zákonem.Pokud ne,máme tu státní orgán ČOI který dává pokutu minimálně 10.000kč za každé porušení zákona.Pokud si spočítáte že OKAY má 50 prodejen tak vážně pochybuji že porušují zákon.

 
baghira
Závislačka 2902 příspěvků 06.02.10 16:18
Pro standup

Vypadá to, že vám autorka článka šlápla na kuří oko, že? Jinak nechápu, proč byste reagoval tak uboze a napadal JI osobně za to, že si dovolila stěžovat na chování obchodníka.
Ach jo, kdy už se prodejci u nás naučí chovat k zákazníkovi s úctou a respektem a přestanou z lidí dělat naprosté blbce… :roll:

P.S. Jsem zvědavá, co za charakterové vlastnosti přičtete mě ..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Příspěvek upraven 06.02.10 v 16:19

 
macinka85
Extra třída :D 13375 příspěvků 06.02.10 19:49

Já se přidám, co jsem koupila v Okay, to se rozbilo…možná smůla, možná ne…

 
HellaRi
Povídálka 24 příspěvků 09.02.10 13:55

Nedalo mi, abych si tento clanek neprecetla a nepridala i svuj nazor. Pracovala jsem jako prodavacka elektra nekolik let a je pravda, ze jsou lidi hodne rozmazleni nasimi skvelymi super a hypermarkety, kde penize vraceji za vadne zbozi do 30 dnu bez udani duvodu (ale jen u malych veci, drazsi tez posilaji nejdrive do servisu)…ale je to pouze jejich „dobra vule“, ze zakona takovato povinnost neni a pokud nekdo koupi neco funkcniho a poroucha se mu to, musi to jit do servisu - narok na odstoupeni je az po 3 stejnych zavadach nebo pri neopravitelnosti vyrobku… velke supermarkety nakupuji ve velkem a maji jine obchodni podminky od svych dodavatelu a tez jine ceny nez male kamenne obchody a soukromnici, kteri tyto reklamace musi resit i nadale u dodavatelu ci vyrobcu a nechteji dotovat toto zbozi ze sveho, nebot by brzy prisli na mizinu… A s tim navrhem aby se pani klidne obratila na COI souhlasim - my to tak delali vzdy a zakaznici slyseli primo z ust pracovnika COI, ze zadny zakon se neporusuje a ze si holt musi pockat…

 
Kamus  11.02.10 23:15
Reklamace dle zákona

Musím dát za pravdu. Zákon umožnuje odstoupit od smlouvy jen při 3 stejných závadách, či více různých a rovněž tehdy, nelze-li výrobek pro neustále se vyskytující závady využívat. (v kostce řečeno). Do 6ti měsíců od prodeje se na vadu (byť jen jednu) pohlíží tak, jako by existovala již při koupi, v čehož důsledku tak věc nebyla v souladu s kupní smlouvou. Povinnost prodejce je uvést tento aspekt do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, čehož lze docílit jak opravou, tak výměnou za nový kus (je většinou nutné posouzení servisu). Prodejce je ovšem povinen zvolit tu variantu, kterou požaduje zákazník-oprava nebo výměna. :wink:

 
zvp004  06.08.10 09:14
samochvala smrdí

zdravím

zase tu firmu nepřechvalte sám jsem v ní pracoval celkem dlouhou dobu a řeknu bVVám že z některých věcí které se tam dějí by se Vám otočil žaludek ale jinak s Vámi souhlasím než takovou pipinu tak to radši budu sám

 
chocholoušek tě vidí  06.08.10 09:56
okay elektro

Zdravím

mám svůj soukromej názor na tuto firmu jsem jejim bývalým zaměstnancem vždycky jsme se snažili zákazníkům vyjít vstříc ale tahle paní to je přesně ten typ pravničky co studovala v Plzni co všechno zná všechno ví a všichni před ní musí padnout na prdel znalosti obchodního zákoníku a podmínek reklamaci méně než nulové Vážená paní nestači si jen něco vyklikat na internetu a vytahnout si určitej odstaveček kterej se Vám hodí a nemá s touhle reklamací vůbec nic společného!!!!! pro vaši odstoupení od smlouvy by bylo možné v případě 3 stejných závad 4 různé nebo pokud by zboží bylo neopravitelné zkuste se nad sebou zamyslet a budte na manžela hodná!!!!!! nebo Vás vymění:-):-) chudák ten kterýmu žena vladne a ještě taková semetrika!!!!!!!

 
abbee
Neúnavná pisatelka 18277 příspěvků 08.08.10 09:07

Je krásný, kolik reaguje nepřihlášených. :-? Já se paní na druhou stranu nedivím, v zákonech se nevyznám, ale v elektrech někdy s lidmi zacházejí jako s deb-lama - já byla nejednou reklamovat telefon - prostě nešel zapnout, až tak na 10. pokus. Dokud jsem tam chodila já - podle prodejců asi blbá blondýna, tak se mnou jednali jako s blbem - neumím tel. zapnout atd., když tam šel přítel a dupnul si, najednou oprava šla. A to byl telefon v záruce. Nevím, jestli si prodejce myslel, že telefon, který zapínáte půl hodiny, je v pořádku, každopádně to pro mě byl signál, že tam už nikdy nic (nešlo o OKAY).

 
Gina108
Generální žvanilka 23597 příspěvků 08.08.10 09:53

Hele, vy prodavači, neškodilo by vám trochu si přečíst občanský zákoník, zejména §597. Neznalost zákona neomlouvá. :wink:
Jinak OKay jsou pěkný k…y co vím z okolí v životě bych si tam nekoupila ani baterky, jelikož nemám žaludek na vyřizování reklamací. Prej nejserióznější obchod - to mne fakt pobavilo :mrgreen: Kdyby to byla pravda, tak snad elektroniku radši nenakupuju nikde.
Když už něco reklamujeme, přítel si vždycky počká, až ho naserou v práci a chodí se pak vybíjet :oops: :mrgreen: ale musím uznat, že jak nakupujem v těch hypermarketech, tak není problém aby hned vrátili peníze a fakt se moc nevybije :mrgreen: , dražší věci většinou máme z Alzy a reklamovat jsme zatím nemuseli :nevim:

Příspěvek upraven 08.08.10 v 09:58

 
MiP  27.08.10 19:39
ubohost - vysvětlení pro neználky a nechápavce

Je opravdu ubohé, jak dokážete špinit jméno firmy. Buď jste konkurence; nebo zákazníci, kteří zjistili, že pracovníci firmy jsou trošku znalý v elektronice a vás utřeli a nebo jen plácáte do vzduchu, když jedna bába povidala apod.

Dle obchodního zákoníku má zákazník právo na odstoupení kupní smlouvy (tedy vrácení peněz) do 48 hodin po nákupu, pokud se vyskytne vada bránící ve funkčnosti přístroje. U Okay (jako jediných) platí i výjimečně pravidlo, že lze vrátit zboží do 30 dní od koupi, samozřejmě nepoškozené (tedy na vyzkoušení).
Pokud chcete uplatnit nárok na odstoupení kupní smlouvy do 6 měsíců, MUSÍ jít zboží na diagnostiku na autorizovaný servis výrobce/dodavatele, jelikož Okay NENÍ servis. Diagnostika se dělá z toho důvodu, jelikož často se stává, že zákazník vymění nějaké součástky přístroje (např. u notebooku třeba HDD) nebo lže (např. upadne fotoaparát o dovolenou do vody a tvrdí, že s ním nic nedělal..). Ano, i takový jsou Češi vyčůraní. Okay se samozřejmě MUSÍ řídit servisem.

Právo na vrácení peněz nebo výměnu výrobku dle sebe má zákazník jen tehdy, když je reklamace nevyřízena do 30dní, byly UZNÁNY 3 shodné či 4 různé závady u výrobku a nebo je výrobek přímo neopravitelný či byl vydán dobropis. Samozřejmě 30denní lhůta se počítá do následujícího pracovního dne (už někdo viděl jezdit pošťáky v neděli????).

Nejubožejší na tom však je (co nikdo z vás netuší), že v Okay reklamační oddělení a příjem zboží (sklad) vede jen jeden člověk. Tedy pokud na něj ječí bába, že jí odešly tužkový baterky za 50kč po 14 dnech (ano, celkem častý případ) a současně s ní zvoní zvonek na příjmu a bábu vyřeší za půl hodiny až ji uklidní (zákazník má přednost před příjmem), tak teprv pak muže za řidičem, který na něj taktéž řve, že pospíchá zas na jinou adresu.

Trochu se styďte lidi a trochu soudnosti.

Pracovník Okay

 
dodon  09.07.11 23:42
lidi

No, občas, co pozoruju, co do elekter chodí za „inteligentní lidi“ a vyčůránky, co reklamují i věci, který nejsou v rámci záruky a dělají, že o tom neví, se ani nedivim chování těchto prodejen

 
martulkasloník
Extra třída :D 12163 příspěvků 10.07.11 07:10

tak ani nevím co napsat abych nevypadala jako další vyčuránek který chodí do okay na nich vydělávat!!!!! :pocitac:

já osobně jsem si koupila v okay pouze 2 spotřebiče do domácnosti a všechny se pokazili do roka!!!!!!! vítězem v rychlosti (pokazilo se za 2 měsíce) bylo dvdčko za cca 5 litrů, to mi sice vyreklamovali v klidu a řekli ať si přijdu pro peníze ale jelikož to dvdčko bylo kupované v jiném městě a já to reklamovala pak v nové pobočce u nás trvalo pomalu měsíc než se paní vedoucí naučila to nějak vyřešit účetně takže jsem tam chodila pořád jak blbka ale jinak tohle bylo fakt to nejmenší.
další věc byla varná konvice, a ta byla zase vítězem v nejdelší a nejstupidnější reklamaci jakou jsem kdy zažila!!!
konvice stála kolem tisícovky, na to že kafe doma moc nevaříme se pokazila do 8 měsíců, jeli jsme jí reklamovat, pracovník přijal reklamaci v pohodě to jo ale co se pak dělo no mazec, když jsme si pak po uplynutí lhůty jeli pro ni (nebo teda vůbec pro výsledek ať už je to opravené zboží nebo peníze) tak tam šel dovnitř manža já čekala v autě s očekávám že to bude šup šup dají mu jí a jedeme domů. přišel do auta s konvicí a já na ní kouknu a koukám jak puk, moje reklamovaná konvice byla zelená, ale dostala jsem nazpět modrou, dle nich je to ta moje stará konvice(no podle stavu té konvice stará byla ale zřejmě ne moje) k tomu vůbec barevně neseděl ten „talíř“ na který se ta konvice usazuje, tak jsem tam šla zpět že to není moje konvice a pak z reklamačního mě začal přesvědčovat že jsem úplně blbá že nevím že to je moje konvice a jsem zřejmě barvoslepá že nevím co mám doma!!!!!! nakonec po hodině hádání kdy jsem mu vysvětlovala že mám kuchyň do zelena a že modrou konvici bych si tam pamatovala navíc že nesedí ten talíř si jí nasraně vzal s dovětkem že o co mi jde, však konvici mám a barvu ať přežiju(dle něho je totiž fuk že dáte do reklamace stříbrnou televizi a vrátí vám černou úplně jinou opotřebovanou, hold máte být rádi že máte aspoň nějakou) Slíbil že mi zavolá až sežene tu mojí konvici nebo novou zelenou.ozval se za týden přijdu tam a zase jiná barva, zase neseděl ten talíř ten byl navíc už zase úplně jiný než ten původní a i ten z první reklamace, prostě to tam skládají jak lego!!!!!!! peníze že mi neuznají že buď si vemu tuhle konvici nebo smůla, jelikož jsem v té době řešila nějaké zdravotní problémy tak jsem je donutila aby mi aspoň vyhrabali pasující ten talíř a ač se mi barevně konvice nehodila do kuchyně tak jsem si jí vzala páč jsem na to neměla sílu ani nervy.
no a doma jsem zjistila že ani tahle konvice nefunguje byl už pan vedoucí velmi nepříjemný a ironicky si tam ze mě dělal srandu že nám asi nefunguje elektrika když nám nefungují konvice!!!! nakonec po pomalu 2 měsících neustálého dohadování o blbé konvici jsem se na to vys.ala,mrskla jsem jim tam tu konvici na stůl a odešla bez peněz protože kvůli tisícovky a okay prodavačům si nehodlám zničit nervy.
následné 3 roky jsem do prodejny ani nepáchla ale jelikož jsme sháněli novou pračku manžel mě tam donutil opět jít a opět zážitek, chtěla jsem nějakou levnější pračku s vrchním plněním, prodavač mě tam tahal k té nejdražší když jsem mu řekla že chci nějakou kolem 10 tis. tak mi řekl že takový pračky jsou šunty, nechtěl mi ukázat u těch levnějších vnitřek pračky (buben zásobník nic) a když se ho manža ptal jak by to bylo s dopravou v případě odvozu řekl že odvoz myslím 2 stovky(ač prodejna je cca 5 minut chůze od našeho bytu), za výnos do patra stovka za každé patro atd. s tímto jsme odešli a šli do vedlejší prodejny a tam měli pračky stejně drahý, ochotně vše ukázali a zadarmo mi jí hned druhý den dovezli, vynesli a zapojili a za 50 kč si akorát odvezli tu starou!!!!!!! od té doby kupuju jen tam a na nějaký okay bych se mohla víte co!!!!!!!!!!!!! nehledě na to že podobnou zkušenost s personálem a jeho chováním a „kvalitou“ zboží má víc mých známých!!!!!

 
martulkasloník
Extra třída :D 12163 příspěvků 10.07.11 07:44

jinak jako nechápu ty urážky na pisatelku, jako co tak hroznýho napsala?? za prvé když už z člověka dělají fakt idiota takdlouho nebo po nělikokáté tak to se nedivím že se vztekla do telefonu,a za druhé obdivuju jak všichni znáte do puntíku obchodní zákoník!!!!! tchánům společník je právník a i ten když jsme s ním někdy něco konzultovali (ať už se jednalo o obchodní, pracovní nebo věci ohledně dědictví) neházel žádné paragrafy od boku a to právo dělá už tak 35 let!!! vždycky řekl že tak si myslí že to je ale určitě že se podívá už jen proto že zákoník je obsáhlý a neustále se tam něco mění.
i v televizi když člověk sleduje nějaké ty kauzy tak nikdy tam nevidím chudáky ublížené prodejce jak jim vyčáránci tupci neznalý zákona zákazníci ubližují spíš naopak vidím případy kdy vyčůrané firmy opravdu využívají neznalost zákona u zákazníků a nebo to umí udělat tak že udělají nakonec debila i z genia :cert:

 
Tomík123  06.11.11 13:38
OK=KO

Musím se přidat.OK jsou pěkní lháři.Na webu i při osobní otázce mluví o nároku vrátit zboží bez udání důvodu do 14 dnů.Vzhledem k tomu že zde není možné vyzkoušet zde prodávané mobily´,foťáky atd. bych řekl spíše nutnost vzhledem k tomu že většina konkurence toto umožňuje( na webu toto info mají zahrabané mezi jinými body a výjmenovanou 3/4 sortimentu u které to nelze).Ovšem nějak zapomínají že na většinu prodávaného zboží se toto netýká a pokuď budete chtít vrátit nefukční zboží nebo jenom vyměnit budete čekat min.14 dní na tzv.,,přezkum"
Jednoznačně nedoporučuji cokoliv kupovat u OK.

 
MiP  28.03.12 00:23

martulkasloník: Tak to jste natrefila na blba, pač já se snažil lidem na reklamacích, když jsem dělal v okay vždycky vyjít vstříc. Ať už to bylo na reklamacích nebo při prodeji výrobků. Uplně normální věc je, když zákazník neřekne částku, za kterou chce něco kupovat (ve Vašem případě pračka) jít k nejprodávanější ve střední třídě. No a podle toho se potom orientovat, zdá se drahá, co tam nepotřebujete… potom se ukáže výrobek levnější apod. ale nebudu tvrdit o výrobkách, který máme na prodejně a prodáváme je, že jsou šunty…to se nezlobte, ale to Vám nevěřim! A mužete si tech vykřičníků napsat třeba sto..
K dopravě, pokud vim ve většině obchodech nejenom s elektrem platí jednotná cena po celém městě a potom se počítají kilometry, pokud je to mimo město. Nebo jste sto let za opicema a obouváte se uplně zbytečně jen do firmy, protože jste tam měla 1 špatnou reklamaci? Výnos za stovku za každé patro je kravina, stovka navíc je jenom za odvoz starého spotřebiče…zadarmo je hloupost, nebo podle Vás auta jezdí na vzduch?

„nehledě na to že podobnou zkušenost s personálem a jeho chováním a „kvalitou“ zboží má víc mých známých!!!!!“ - PLKY A KECY… (nejste konkurence?)

„a za druhé obdivuju jak všichni znáte do puntíku obchodní zákoník!!!!! tchánům společník je právník a i ten když jsme s ním někdy něco konzultovali (ať už se jednalo o obchodní, pracovní nebo věci ohledně dědictví) neházel žádné paragrafy od boku a to právo dělá už tak 35 let!!! vždycky řekl že tak si myslí že to je ale určitě že se podívá už jen proto že zákoník je obsáhlý a neustále se tam něco mění.“ - najednou mají všichni lidi jako známýho nebo „společníka“ pravníka a všichni všecko víte…já bohužel obchodní zákoník jako zaměstnanec znát musel (protože si lidi rádi vymýšlí, obzvášť v ČR), tak nevim co se divíte…zákoník je sice obsáhlý a neustále se mění, ale ty základní pravidla u reklamací se naposled měnili v 90. letech madam (když nepočítam reklamace po internetu) ;)

„…i v televizi když člověk sleduje nějaké ty kauzy tak nikdy tam nevidím chudáky ublížené prodejce jak jim vyčáránci tupci neznalý zákona zákazníci ubližují spíš naopak vidím případy kdy vyčůrané firmy opravdu využívají neznalost zákona u zákazníků a nebo to umí udělat tak že udělají nakonec debila i z genia…“ - až budete dělat reklamanta tak pochopíte, že i lidi dělají blbce z druhých, ono to neni jednostranný; firmy si stěžovat nemusí, jelikož ten kdo to schytá je jejich zaměstnanec, co to tam řeší a toho stáhnou klidně o většinu výplaty, tak proč by brečely, když na tom ve finále vydělají??? JENŽE TO VY NEVIDÍTE!!!

Nebo Vám opravdu přijde normální, aby na prodejnu přišli 2× denně lidi reklamovat po 14 dnech tužkový baterie, že jim nefungují a mají na ně záruku 2 roky? Jestli ano, tak se zařaďte do stáda a běžte bučet dál… :|

 
Lenka-K-85
Závislačka 3458 příspěvků 29.03.12 01:31

MiP
Ted jste mě pobavil/a já teda nevím ,ale ve většině elektro a jiných obchodech kde mají objemnější a dražší výrobky je odvoz zdarma pokud nakoupíte nad nějakou částku nebo je doprava max. za 100.- … Kupovali jsme lednici ,vezli nám ji přes celé město ,donesli na druhé patro,dali do kuchyně - odvezli si starou a to vše za 100.- tak jsem jim dala ještě na pivo.O tom,že nelze vyzkoušet zboží ani nemluvím…Chtěli jsme koupit LED tv měli vedle sebe vystavené 4 značky ,stejné uhlopříčky, manžel tedy požadoval zapnutí všech, pustit stejný film či ukázky a režim obrazu…pán s tím měl velký problém,že je na jednou zapnout nemůže atd. Upozorňuji že to bylo v době kdy Led tv začínali a cena byla okolo 40tis. to se asi nemůžete divit ,že jsme chtěli koupit to nejlepší.Nakonec jsme si zajeli do Alzy a ikdyž za vyšší cenu pořídili jsme tu nej televizi podle našeho posouzení a nábidli nám i odvoz zdarma a to byldlíme 50km daleko ,odvoz jsme odmítli protože se nám tv ,vešla pohodlně do auta.

Také nechápu jak ,když jste pouhý zaměstnanec můžete dávat ruku do ohně za někoho kdo pracuje třeba na druhém konci republiky a nikdy jste ho ani neviděl/a ? Já bych tedy nikdy za lidi ve stejné firmě ,které ale neznám ani z doslechu nedala…

 
MichalMITO  19.06.12 07:53
Ho taková trubka

Tak takovou trubku jako autorka tohoto článku bych poslal makat do dolů. Krom toho že je totálně blbá a nezná obchodní zákoník ( po půl roce odstoupení od kupní smlouvy lol, to by se mohli všechny obchody spakovat), tak i to že když si koupí,,levnější´´ rádio, přesně rádio roadstar které patří mezi jedny z nejlevnějších na trhu, nemůže čekat že ji vydrží dva roky, aspoň většina ne. No paní mě teda vytočila. A další věc, jak za to může nést odpovědnost obchod? Vždyť když se něco pokazí, tak se to prostě musí poslat na servis a ti na servisu můžou za to jak to rádio pošlou zpět. Neříkám že jsem fanda okaye, nicméně někteří lidi vydí jenom to svoje a nic okolo je nezajímá. Chudák váš syn, hlavně nezapomeňte že když s váma bude bydlet i ve třiceti a bude sám, že je asi něco špatně. :,(

 
smon83
Ukecaná baba ;) 1244 příspěvků 19.06.12 08:26

Musím souhlasit s autorkou. Když jdete do Okay něco koupit, hned kolem vás prodavači krouží a doporučují vám i ty nejhorší šunty. A když se něco porouchá, udělají z vás akorát pitomce a nikdo se s Vámi nechce bavit.

 
Blanka Deccastel  10.08.12 19:59

Musim souhlasit se spatnym jednanim firmy Okay. Zakoupila jsem vyrobek, ktery se ukazal hned po nakupu jako vadny. Reklamace byla sepsana. Dala jsem jim na vyrizeni mesic a 14 dni. Reklamace neni vyrizena a pan na prodejne mi penize vratit nemuze a nemuze sepsat ani odstoupeni od smlouvy. Tak mam pry smulu! Snad az se sef vrati z dovci. Uz nikdy vic!

 
brnda  23.08.12 01:26
Semetrika

No já napsat o svém manželovi, cituji „bohužel ale zneužili toho že reklamovat ho byl manžel (který nemá takové vyjadřovací schopnosti a trpí takovým tím „strachem z autorit“ – tedy když mluví s vedoucím prodejny, chová se spíše podřízeně)“, tak by mě hanba fackovala! To autorku článku někdo donutil vzít si ho za trest? Doufám, že se synka nevyroste takový jojin jako je maminka :D
Nehledě na to, že si autorka plete pojmy, takže se nedivím, že tu píše jen své dojmy!!

 
Aladina
Echt Kelišová 7584 příspěvků 23.08.12 10:14

Jé, to je ale směšná reakce. :lol:

 
stockbroker  29.09.12 10:26
okay - nikdy vice

Celkem trikrat jsem ted kupoval elektro, vsechny tri typy zbozi v prumeru o 20% drazsi. S reklamacemi zatim nemam zkusenost a uz ani mit nebudu. Televizi, ktera jinde stoji 12.300 nabizeji v OKAY za 14.999 :mrgreen:

 
MiP  30.11.12 23:13

To Gina108:

hele vy inženýrko z Prahy, zákony znam dost dobře, i Vámi psaný paragraf, ale znam i další paragrafy, kterýma se musí reklamace řídit, takže necucejte z prstu a běžte cucat něco jiného :)

Oni i zákazníci nejsou seriózní a co Čech, tak většinou vyčůránek, včetně ženských… snaží se obejít vše, co jde ;)

 
MiP  30.11.12 23:18

Lenka-K-85:

ano jistě, mnoho firem vám dá odvoz zdarma s tím, že většinou tu cestu naúčtují do každého spotřebiče

 
-ms-  30.12.12 14:57
"Znalí"?

Obchodníčci v OK jsou znalí v elektronice? Opravdu? A kolik těch obchodníčků například má elektrotechnickou kvalifikaci aspoň na úrovni „znalý“?
Jinak, kdo může sledovat slovenské stanice, jistě zaregistroval reklamu NAY (slovenská obdoba OK) a „odbornících“, tak zákazník se „smí“ zeptat pouze a jen na vybrané dotazy…
OD diskont nikdy nebyl extra obchod s elektronikou a o odbornosti obchodníčků si nelze činit jakékoliv iluze…

 
aminkadf  30.12.12 15:15
další domácí "šikula"

„po Štědrém dni mi manžel rádio namontoval“ - už z tohohle důvodu bych Vám reklamaci neuznala jako prodejce. Autorádio musí být odborně nainstalováno. Není to jen o tom ho správně zapojit, ale též o proměření napětí na kontaktech atp. Neházela bych tedy vinu na Okay, ti Vás měli poslat s reklamací hned poprvé hezky domu s razítkem „neuznáno“.

Příspěvek upraven 30.12.12 v 15:16

 
Jura007
Neúnavná pisatelka 18319 příspěvků 30.12.12 20:14

Díky za tenhle deníček. Zrovna tu probírám zboží na netu i jinde a v roce 2013 mám v plánu kupovat foťák (ultrazoom) a notebook. volných mám tak 15 tisíc. Tak to radši nějakou tisícovku ještě přihodím - a už vím, kde rozhodně nakupovat nebudu…

 
Sofie92
Závislačka 2986 příspěvků 31.12.12 07:57

Já jsem tam ani nikdy nic koupit nestihla, jen co vejdu do obchodu přilepí se na mě prodavač a jako pes za mnou beží v tom jejich bludišti až je mi to silně nepříjemné. Jen co mě doběhne a funí jak tank už mele o výrobku o který ani nemám zájem. Stojí mi celou dobu za prdelí tak mě přejde chuť a jdu si to najít do jiného obchodu.
Takže vidím, že je dobře, že jsem nic nekoupila. :D

 
AngelLilly
Echt Kelišová 8776 příspěvků 31.12.12 09:33

Tak my tam ted koupili televizi ;) jinak známá od tam má asi 3 spotřebiče a vše v pořádku, tak nevím :nevim: navíc když tak přišli a řekli, že jinde našli levnější stejný zboží, tak jim tu cenu srovnali na tu, kterou našli jinde a ještě přidali slevu.

 
Petr c  03.01.13 17:21

Bylo by dobré zveřejnit značku toho radia aby se tý značce lidi vyhnuli.

Není to totiž servis OKEY, ale servis distributora(třeba i smluvní firma) té vaší značky - jemu to oni v OKEY posílají, mužete si mu to poslat i sama - urychlíte si to tak.
Jestli je to nějaký radio za par stovek tak je to ještě v pohodě.
DObrá značka poskytne kvalitní zaruční servis, a je to poznat už i od záručního listu že to není žadnej cancour, ale solidní barevná listina kde vám davají razítka, je na něm hologram proti padělaní a servis často vše poctivě doloží, v případě radia mám značku pioneer - tam to tak je. Reklamovali sme lednici LG a taky to byl super přístup, tak jsme od nich vzali i pračku.
Ten dojeb co nabízejí v tedle elektrech za ušetřený peníze nestojí, tydle řetězce jsou to nejhorší!

PS: Mám notebook MSI a servisem je Penta, už sem si s tím zažil sám dost - jak zjištuji ostatní jsou na tom podobně

 
Romana18  05.02.13 08:08
reklamace výsměch lidem

Taky jsem jedna z těch která nemá dobrou zkušenost s reklamací. když jsem přišla naprodejnu s reklamací připadala jsem si jak vetřelec a ještě pán, který mě šel obsloužit ani nevěděl co chci reklamovat a první jeho slova byla tak paní když Vám reklamaci neuznáme zaplatíte 1000kč to necháme opravit ale na Vaše náklady a to je drahé (a to výrobek stát 972,kč) tak si pak nestěžujte. a to ve mě začalo vřít tak jsem mu řekla že je to výrobek v reklamační době ještě ho nemám ani půl roku a pán prodavač na to, stejně Vám to neuznáme, ale no tak podívá se na to technik.Tak jsem se ho ptala co je to za nesmysl proč bych měla něco platit a on víte kolik lidí se tady tak rozčiluje a vypadal že je to jejich rutina. A divil se že i potěchto slovech chi stále výrobek reklamovat.Ve finále reklamace zamítnuta a dostala jsem adresu na servis i s jménem, kde si vadný díl mám koupit už týden nikdo nereaguje. Víckrát si v okay nic nekoupím a vidím, že nejsem sama

 
Romana18  26.04.13 13:58

Tak jen se s Vámi chci podělit o mou zkušenost. Výrobek stále nefunguje a náhradní díl okay shání už od prosince 2012.když jsem chtěla odstoupit od smlouvy bylo mi řečeno že na výrobek negarantují servis tak mám smůlu a můžu být ráda, že se s tím vůbec někdo zaobírá. tak jsem dopadla.jsem z toho rozladěná naštvaná a nešťastná byla jsem ráda že jsem si mohla koupit výrobek, ale kdybych to věděla že to takhle dopadne radši jsem šla jinam a věřte i svým známým OKAY rozmlouvám. A v Okay si už nic nekoupím. :(

 
Marlazne  26.05.13 18:12

Plně s vámi souhlasím, dík za zkušenost, nic tam nekoupím a kromě zákonů existuje něco jako kulance

 
xyzq  05.06.13 23:08

Taky jsem koupil výrobek za 8000 s prodlouženou zárukou a po rozbalení jsem zjistil, že je napadrť - reklamaci samozřejmě neuznali, prachy za prodlouženou záruku nevrátili a ještě do reklamačního protokolu napsali o týden dřívější datum koupě! Okay už nikdy více! Ještě zkusím ČOI, já se nevzdám…

 
Budik2  06.06.13 09:16
Chudák standup

Standup
Odkdy OKEY postupuje podle obchodního zákoníku??? Snad občanského né? A reklamační řád má každá firma krapet jiný, ale v žádném případě nemůže být nad zákonem. Mám podobně špatnou zkušenost s vyřízením reklamace u tohoto prodejce.

 
Budik2  06.06.13 09:20

Toto řeší mám dojem § 164 OZ :palec:

 
Budik2  06.06.13 09:31

Mám z jednoho originálního servisu, že MT je sice v pořádku, ale s konkrétním operátorem nebudou fungovat všechny aplikace. Nelíbí se mi to a odstoupil jsem od smlouvy, mělo by by někde být upozornění, že nemusí být 100% kompatibilní se všemi operátory (tel je asi 4 měsíce používaný). MT se vrátil z diagnostiky, podle které je OK ale při předávání mnou reklamované aplikace nefungovali. Nějak se zadrhává komunikace mezi mou a OKEY.

 
viikii
Nováček 2 příspěvky 07.07.13 13:23

To asi jste tam vsichni tak zdvozili.Ze…Je vubec pravda ze zarucni doba se skracuje na pul roku, nebo nikoliv.?Dekuji za pochopeni, a doufam ze se polepsite!!!To jako fakt doufam..

 
MarieOVMUC
Kelišová 7382 příspěvků 08.07.13 21:27

Já nechápu, proč to resite přímo s okey. Koupila jsem mycku bosh, ihned po zapojení nefungovala rozmontavat a převážet se mi to nechtělo.. Napsala jsem konkrétně na servis bosh, do týdne jsem měla mycku spravenou, přišel k nám domů technik. Vše v záruce. Úplně nová celá elektronika.

 
Hodan13
Povídálka 18 příspěvků 11.11.16 16:06

WWW.OBHAJOBAPRODAVACU.CZ Doporučuji přečíst, hodně informací o tom, jak to v OKAY chodí… Smutné…

Příspěvek upraven 11.11.16 v 16:07

Vložit nový komentář