Vzhůru do plavek - týden do konce :)

hanickar  Vydáno: 27.06.16

Třetí červnový týden je pryč a s ním posílám další deníček. Utíká to a s vidinou konce se motivace nevytrácí, paráda. Na začátku července pak jedeme na dovolenou k vodě, už teď mě těší, že mi toho na pláži z plavek poleze o něco míň. :)

Tento týden šla kila dolů trochu hůře, jela jsem s malou k našim na týden a znáte to, strava od maminky, plná péče, doma uvařeno, pohoda. Ale tentokrát jsem se zařekla, že si budu vařit sama zdravě. Musím říct, že mě tahle „soutěž“ k tomu dost motivovala, jsem soutěživá a nechci zklamat jak sebe, tak vás. :)

Taky jsme o víkendu měli rovnou dvě oslavy narozenin, na stole samá lákadla - buchtičky, dortíčky, chlebíčky. Ale taky jsem to docela zvládla. Hodně jsem upíjela vody, kterou jsem měla stále před sebou, a ochutnala jeden chlebíček a kousek dortu, toť vše, žádný nezřízený ládování se.

V týdnu jsem opět najela do svého režimu procházek, cvičení, zdravé stravy, dnes cítím, že jestli jsem o víkendu trochu nabrala, je to zase pryč. Tento týden neposílám žádný čísla, protože tu nemám svou osobní váhu a chybí i metr. Nevadí, za týden už stejně budu hlásit konečný stav a pošlu fotky. :)

Co se týče stravování, držím se těchto zásad:

Piju v průběhu dne vodu. Snažím se alespoň o 1,5 litru, pravidelně, po dvou deckách. Hlavně se snažím ráno. Když to nevyjde, už to nedoháním večer, to jsem párkrát udělala a pak jsem celou noc lítala na záchod. Piju hlavně vodu, snažím se vyhnout jakýchkoliv sladkých limonád. A třeba dvakrát do týdne si dám malou skleničku piva, to si zas neodříkávám.

Nejím vůbec žádné balené sladkosti, tím mám na mysli sušenky, bonbóny, čokoládu, apod. Ale třeba buchtu či koláč si sem tam dám k snídani. Přiměřeně.
Taky slazené jogurty vůbec nejím, pouze bílé, nejlépe Activii nebo choceňský bílý jogurt, ty mi chutnají nejlépe.

Snažím se omezit pečivo a lepek obecně, proto jsem taky hodně omezila vaření těstovin, raději nahrazuju jídly s bramborami a rýží. Zase to neznamená, že bych si úplně nedala. Když už, tak třeba k snídani nebo v malém množství k salátu k večeři.

Jím spoustu zeleniny. S tím dodávám, že je nutné si ji hlavně koupit, aby měl člověk doma z čeho vařit :) Když není, sáhla bych v případě hladu po něčem, co je po ruce, ať zdravé či nezdravé, to už je člověku v takových chvílích jedno. Takhle se tomu vyvaruju. U nás jsou stálé zásoby rajčat, papriky, okurek, pórku a sem tam koupíme brokolici, květák, ledový salát. Z toho se dají vymyslet opravdu chutná jídla.

Nejvíc mi chutná zelenina jakkoliv pečená v troubě. Mám tak pět šest oblíbených receptů, které si dělám pořád dokola, vůbec mě neomrzely a jak už to mám ve cviku, mám to za chvilku hotové. Pro inspiraci jsem je vložila i do receptů tady na eMiminu.

Nepřejídám se. Sice ráda hodně jím a mám ráda ten pocit, kdy jste do sytosti zaplněný, ale teď se úplně necpu. Třeba raději vezmu menší talíř, aby se tam tolik jídla nevešlo. S tím souvisí, že jím pravidelně a častěji, cca pětkrát denně. Když se nepřejíte, za chvilku vám vyhládne. A je to docela příjemný pocit.

Tady jsou příklady, jak si skládám jídelníček. Většinou si alespoň den dopředu rozmyslím, co jíst, abych věděla, jestli mám všechny ingredience doma.

DEN 1


Snídaně: chléb, lučina, šunka, sýr, zelenina (rajčata, papriky, okurka, apod.)
Svačina: květáková pizza s paprikou a sušenými rajčaty (recept je v sekci recepty)
Oběd: losos s grilovanou zeleninou (recept je v sekci recepty)
Svačina: květáková pizza s paprikou a sušenými rajčaty
Večeře: Caprese (mozzarela, rajčata, čerstvá bazalka, olivový olej)

DEN 2


Snídaně: 30 g vloček, 15 0ml mléka, lžíce marmelády (Vločky se v mléce narychlo dají vařit do mikrovlnky, až se vytvoří kaše. Pak se přidá marmeláda.)
Svačina: zapečená brokolice se sýrem (Brokolice se lehce povaří v osolené vodě, pak se slije. Dále se zapékací mísa vymaže máslem, dá se do toho povařená brokolice. Pokryje se plátky 30% eidamu a dá se zapéct na 200°C, cca 20 minut, až sýr chytí hnědou barvu)
Oběd: rukola s tuňákem, vajíčkem a medovou zálivkou (Rukola, plechovka tuňáku v oleji a dvě uvařená, na kostičky pokrájená vejce se připraví do hlubšího talíře. A zálivka je 2 lžíce olivového oleje, 2 lžíce plnotučné hořčice, 2 lžíce citronové šťávy a 1 lžíce medu, vše rozkvedlat a nalít na salát)
Svačina: zapečená brokolice se sýrem
Večeře: Zapečené kapie se sýrem (Kapie se očistí od semínek a rozkrojí napůl. Pomažou se směsí olivového oleje s prolisovaným česnekem. Dají se na vymazaný plech. Peče se na 200°C cca 20 minut (musí se sledovat a mezitím alespoň jednou obrátit). Pak na ně poklademe sýr (dle chuti - balkánský, feta, hermelínového typu). Může se podávat s pečivem, ale i samotné je to výborné)

DEN 3


Snídaně: Zapečená cuketa s kuřecím masem, rýží a sýrem (Čtete dobře, i toto si dávám k snídani. :) Jinak recept je v sekci recepty)
Svačina: jahody (je sezóna)
Oběd: těstovinový salát s kuřecím masem (Recept je v sekci recepty)
Svačina: jahody
Večeře: šopský salát (rajčata, okurka, papriky, balkánský sýr)

Musím říct, že i manželovi tyhle jídla chutnají. Jsem ráda, že nemusím vařit zvlášť pro něj a zvlášť pro mě.

Malinká na sobě taky pracuje. :) Snaží se dostat do pozice v sedě. Když je o něco opřená, už ji to jde, ale na rovině se do něj ještě sama nedostane. Je vtipný to pozorovat, vždy hodí zadečkem a čeká, jestli to tam dozadu dopadne nebo ne. :))) O víkendu bude mít deset měsíců, neskutečně to letí.

Tak vzhůru do posledního týdne, mějte se krásně a ať to jde. :)

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 4.5 bodů
 Váš příspěvek
 
Popelka12
Kecalka 288 příspěvků 27.06.16 07:50

Super! Vždy vyhlížím Tvůj deníček. Moc děkuji za inspiraci k denním jídlům. A také jsi mi dokázala, že i když má člověk oslavu, nemusí ztrácet hlavu a vše vzdát, když si vezme trochu dortu apod.
jak už jsem psala, my dostali svatební koláčky a taky jsme právě měli oslavu narozenin, svátků a za týden dostaneme další svatební koláčky. :mrgreen:
Já teda moc poctivě necvičím, ale začínám s dlouhými procházkami. Koupila jsem si Pulsmetr, tak se těším na další vycházku.
K Jillian a jejím 30 Day Shred jsem si pořídila nové činky s váhou 1,5 kg. Původně jsem měla 3 kg a bylo to opravdu moc.
A k dcerce - je moc šikovná. To snažení je nejlepší. Má dcera teda sedí od 7. měsíců, od 8. chodí kolem nábytku a teď v devíti a něco se snaží stát bez opory. :-) Mám z ní radost - jen ji už trošku nestíhám! :mrgreen:
Přeji krásný nový týden a těším se za týden na nové míry. :potlesk:

 
Ornwen
Ukecaná baba ;) 1039 příspěvků 7 inzerátů 27.06.16 21:16

Držím palce. Jídla i s recepty jsou super nápad.
Co luštěniny a takové ty „nové“ věci typu quinoa? To já dost můžu právě do plněných pečených paprik (+ sýr) a hodně dělám červenou čočku, třeba i s dýní, ochuceno kari nebo co mi přijde pod ruku. Je to rychlé a zdravé a pochvaluje si to i manžel.

 
hanickar
Povídálka 25 příspěvků 28.06.16 09:38

@Popelka12
Děkuji za zprávu, určitě pošlu brzy další deníček s měřením a fotkama, jsem sama zvědavá :) Jde to dolů fakt pomalu, ale jde to, to je důležitý :potlesk: Tak mi potom taky dej vědět, jestli se podařilo něco shodit, nebo jestli se míry zmenšily. Jilian si nechávám na léto a děkuju za radu s činkama, uvidím, jestli taky budu pořizovat.
K naší holčičce - je malinko pozadu, dlouho jsme cvičili vojtovku, ale už jsem se na ni vykašlala, neměla už jsem do ní chuť a nechtěla jsem to s ní cvičit zuby nehty. Teď cvičíme formou hry a myslím, že to celkem stačí, pokroky vidím každým dnem :kytka: A u vás je teda vývoj rychlý, to je paráda :potlesk: Sice si teď pár let neodpočineme, ale ještě že to prťatům tak jde ;) Měj se krásně, užívejte hezkýho počasí na procházkách :palec:

@Ornwen
Quinou neznám, ještě jsem nechutnala. Ale podívám se po tom ;) Teď jsem zrovna koupila hokaido, takže ty to děláš uvařit červenou čočku, do toho osmahnout hokaido a přidat kari koření? Děkuji za tipy, musím posbírat nový recepty, ať nás naše jídla neomrzí. :palec:

 
Ornwen
Ukecaná baba ;) 1039 příspěvků 7 inzerátů 28.06.16 12:15

@hanickar jj, ta červená čočka přesně tak. Jí to i náš 1,5 roční.
Ta quinoa (mají v bille, dm…) já jí našla jako náhradu za kuskus, ten mi prostě nechutná.

Vložit nový komentář
Poslat
nový deníček

Všechny deníčky uživatele