Zápisky jedné NEsnažilky

Keshi  Vydáno: 13.05.14

Už to jsou 3 roky, co jsme se snažením začali. Chvilku se snažili, pak zas ne, pak zas ano a tak pořád dokola. Tříletá cesta protkaná trním, smutkem, pláčem, hormonální stimulací, kyretážemi, bolestmi, zvracením, operacemi, omdlíváním a z toho plynoucími četnými úrazy a výkyvy nálad. Tohle vše teď po třech letech končí…

Někdy je to opravdu náročné...

CAR - centrum asistované rychlopůjčky
CAR jsme poprvé navštívili před 2 léty. Tenkrát to bylo IVF, po kterém jsem skončila na měsíc v nemocnici a zadlužená až po uši. Tentokrát jsme se rozhodli pro jiné centrum. Řekli jsme si, že to zkusíme jinde a jinak. Vzhledem k tomu, že jsme na tom byli zdravotně trošku lépe než onehdá, bylo nám gynekologem doporučeno IUI.

Bylo 24.4., seděli jsme v ordinaci a domlouvali co a jak.
„Vy chcete IUI?“
„Ano.“
„Myslím, že IVF by bylo lepší.“
„Ale naše výsledky nejsou tak strašné.“
„To sice ne, ale IVF je větší jistota.“
„Ale také větší zátěž pro tělo a peněženku.“
„Je tady možnost bezúčelné půjčky.“

Rozhlédla sem se po ordinaci a najednou tak nějak nevěděla, zda jsem opravdu u lékaře, nebo v kanceláři nezávislého bankovního poradce. Nějak se mi udělalo nevolno, a tak sme se omluvili a odešli s tím, že se další návštěva odkládá na dobu neurčitou, až se rozmyslíme.

Horská expedice - vyčistím si hlavu

Už toho na mě bylo nějak moc jak ze snažení, tak po pracovní stránce. A tak jsem si vzala dovolenou, nazula pohorky, nahodila krosnu na záda, čapla přítele a vyrazili jsme směr Bavorský les. Na zlomenou duši je nejlepší pořádná tůra! Na správě NP jsme si vyjednali povolení spaní pod širákem a dobrodružství mohlo začít…

Den první - nekonečný déšť. Hned od samého rána vydatně pršelo. Pršelo tak hustě, že nám ani pláštěnka nestačila. To nás však neodradilo od našeho výšlapu. Každý metr stoupání ztěžuje řídké bahno, které se postupně, jak déšť sílí, mění v bahnité potůčky.

Jdeme dál! Tam, kde nejhustší je les, tam zakempíme. Nohy už nás sotva nesly, když konečně déšť ustal. Pod hustým porostěm smíšeného lesa jsme našli relativně suchý plácek, rozložili celtu a jednu uvázali mezi stromy pro případ, že by opět začalo pršet. Nasoukali jsme se do spacáků alá zakuklené housenky. Můj drahý usíná hned. Já si v hlavě promítám katastrofické scénáře toho, jak mě sežere rys, nebo budu roztrhána medvědem. :-D Únava je silnější než strach, a tak i já brzy usínám.

Den druhý - ráno mě probouzí hlasitý smích mého drahého. Pootevřu jedno oko a vidím cosi zeleného na mé tváři. Vyjeknu a vyskočím. Žabka… teda spíš pořádnej žabák, co odpočíval na mém obličeji, rychle hopsá pryč. Fuuuuj, jsem se lekla. :-D

Ranní hygiena. Podle našeho teploměru je 14°C a voda v potoce má 8°C. No, nedá se svítit, jdu na to. Drkotání mých zubů je jistě slyšet až na druhý konec lesa. :-D Po očistě balíme a jdeme dál, cestou, necestou. Mlčky pozorujeme okolní krajinu, která se mění každým metrem převýšení. Dnešní noc trávíme u Roklanského jezera.

Den třetí - od rána jsme ušli kolem 10 km skalnatým terénem. A tak není divu, že když vidíme první stánek s občerstvením, děkujeme bohu, i když jsme ateisté. :-D Ledové pivíčko, to bodlo. A ta teplá klobáska, to je slast.

Napapaní a nabumbaní si lebedíme blahem na lavičce. Nu nic… musíme dál, máme před sebou ještě kus cesty. Začíná pršet, a tak se radujeme, že se zrovna nacházíme u dřevěného přístřešku, kde můžeme v suchu přenocovat.

Den čtvrtý - v dopoledních hodinách přicházíme do městečka Zwiesel, kde budeme trávit dnešní den. Trošku se zkulturníme a užijeme si trošku té civilizace. Přicházíme do penzionu, recepční si prohlíží nás, pak naše zabahněné pohorky a pak se zeptá, zda můžeme zaplatit předem. :-D Vymydlení a opět voňavoučcí se vydáváme na prohlídku městečka.

Den pátý - teplota prudce stoupá, teploměr nám ukazuje 34°C na sluníčku. Vyrážíme tedy na cestu až trošku déle. I tak jsme ale po pár km chůze zpocení jak dveře od chlíva. Osvěžení v tůňce byla jasná volba. Jak jinak se koupat v malé lesní tůňce než nazí. Uživáme si klidu a pohody, když tu se z houští vynoří banda turistů asijského původu a začne si nás zběsile fotografovat. Rychle se balíme do ručníků a utíkáme se obléct. Pokračujeme v naší cestě…

Den šestý - pomalu, ale jistě se blížíme k cíli našeho putování. Velký Javor se před námi noří z mlhy. Přicházíme k Javorskému jezeru a čerpáme síly na velký výstup. První část cesty je parádní. Přes lesíky a loučky… jen mírně svažitý terén. Pomaličku zapadá sluníčko a my se chystáme zavrtat do spacáků na krásném paloučku. Dobrou noc.

Den sedmý - probudilo mě telátko, které mi olízávalo obličej. Promnula jsem oči a najednou koukám… kravky, kam jen oko dohlédne. :-D Stoupáme výš. Úhel stoupání je ostřejší a ostřejší, bujná vegetace postupně ustupuje v kleč a pustá skaliska. Funíme, tedy já funím, ale stále stoupáme. Měli jsme jít tou lepší cestou, ale to bych nebyla já, kdybych si nevybrala tu obtížnější.

Konečně na vrcholu! Je tu živo jak o trzích na Václaváku. Sedím na kameni, kochám se krajinou a hlasitě se vydýchávám. Rozhlížím se kolem dokola. Náááádhera. Jako by ze mě všechno spadlo… všechna tíže je pryč. V hlavě nemám žádné myšlenky, žádné otázky, nic. Jen úsměv na tváři a výraz totální blaženosti.

A právě tam „na vrcholu“ jsem si slíbila, že už nic nebudu hrotit. Nebudu si společně s lékaři hrát na boha a nechám vše na přírodě. Má-li to tak být, bude to tak.

Cesta k uvědomění a smíření je někdy náročná, trnitá, kamenitá… ale je, věřte že je. :-) Tímto tedy zavírám kapitolu snažení a otvírám novou - NEsnažení.

P. S. Osude, já se tě nebojím! :-D

Líbil se vám deníček? Máte také co říct? Přidejte na eMimino.cz svůj deníček.
Průměrné hodnocení zápisku v deníčku 4.8 bodů

Tučňačka20
Ukecaná baba ;) 1582 příspěvků 13.05.14 02:15

:palec: moc hezké, drží palce ať se co nejdříve zadaří :-) :kytka:

mounky23
Ukecaná baba ;) 1219 příspěvků 13.05.14 03:52

Hezke :palec: moc ti drzim palce :hug:

Saroya
Neúnavná pisatelka 17592 příspěvků 13.05.14 05:41

Fandím. Praktiky v CARech jsou nechutný. At se daří

pomenkova
Generální žvanilka 24082 příspěvků 13.05.14 06:32

Krasny denicek, je dobre, ze mas opet takovou naladicku a nadhled :kytka: :kytka: :kytka: :hug:

TerezkaW
Ukecaná baba ;) 1622 příspěvků 13.05.14 06:41

Konečně čtivý deníček :potlesk: Je z něho cítit, že jsi vyrovnaná. Držím palce :kytka:

Denisa76
Nadpozemská drbna 29647 příspěvků 13.05.14 07:19

Uvědoměním si člověk udělá trošku jiný nadhled a super, že jsi k tomu došla. Drž se :kytka:

janička_opička
Ukecaná baba ;) 2432 příspěvků 13.05.14 07:22

Moc hezky denicek :kytka: moc ti preju, aby se co nejdriv zadarilo a meli jste malou zabicku :)))…taky mam spatnou zkusenost s jednim CAr kde meli podobne praktiky a nechali jsme tam majlant a nervy… (bohuzel po tom co jsem. malem umrela na akutni zanet slepaku a prisla o oba vejcovody pomoc ve forme Ivf byla jedina moznost).pak jsme zkusili zmenit Car…ja pred poslednim pokusem odesla z velkeho stresu v praci a rekla si, ze kdyz to nebude udelam si jeste jednu skolu a najdu novou praci a predelam chaloupku a ze holt manzel se bude muset smirit s tim, ze ma jen vyzeneneho syna :)(on je skvelej chlap a kdyz mi bylo lito, ze se to nedari tak me vzdy ujistoval, ze mame prece sebe a Kubu) ;) procestovali jsme si kousek sveta a pak sli do toho ivf a svete div se…za mesic uz s nami bude mala treperenda :))) takze fakt drzim pesti!!!

Příspěvek upraven 13.05.14 v 07:27

Moni111
Ukecaná baba ;) 1268 příspěvků 13.05.14 07:54

Moc hezký. Mas můj obdiv.

MKKaca
Povídálka 24 příspěvků 13.05.14 08:29

Super deníček, moc držím palce :palec:

Mica82
Stálice 60 příspěvků 13.05.14 09:05

Úžasný deníček, děkuji za zpříjemnění rána :)

AniNevim
Neúnavná pisatelka 16803 příspěvků 13.05.14 09:54
:palec: :potlesk: :hug:

Safira77
Zasloužilá kecalka 930 příspěvků 13.05.14 10:03

Přeji ať to co nejdříve vyjde :-)

Generální žvanilka 23595 příspěvků 13.05.14 10:06

Bezva deníček a bezva přístup :potlesk: :palec: Že tys tu byla jako snažilka pod jiným nickem kdysi? Zněl tak nějak Hymalájsky… :think: :lol:

Claire7
Závislačka 2566 příspěvků 13.05.14 10:18
:kytka: :palec:

Drzim, drzim…

Petra 1982
Kecalka 363 příspěvků 13.05.14 10:50

Drzim palecky :potlesk:, spravny pristup…

Taky jsem si prosla koleckami IVF, po tech letech uz ani v prirozene poceti nedoufala. Pak jsem si naordinovala lazne, akupunkturu, srovnala telo a hle, bum bac a za tyden budu maminkou :srdce:
Hlavne to nevzdavat :palec:

koldy26  13.05.14 10:54

:potlesk: Krásně jsem si početla - v mý „hodině osobního volna“ (když mi dítko vedle v pokoji spinká). Přeju vám hodně štěstíčka! Ať se co nevidět v bříšku klube maličký zázrak.

ChZuzka
Zasloužilá kecalka 909 příspěvků 13.05.14 11:11

Moc krásné :) držím palce :hug:

Duckula
Generální žvanilka 21147 příspěvků 13.05.14 12:13

Držím palce!!!, věřím, že to pude, pak dej echo :hug:

Lynette
Echt Kelišová 7585 příspěvků 1 inzerát 13.05.14 12:25

No sláva! :dance: :dance: :dance: Myslím, že to je ten správný přístup. Co se má stát, to se stane. :kytka:

solip
Kecalka 211 příspěvků 13.05.14 14:20

Teda…uff… právě jsem dočetla všechny tvoje deníčky a nemůžu jinak, než ti napsat, že jsi naprosto skvělá pisatelka! Určitě si jednou koupím tvoji knížku, až konečně někomu dojde, že je tu spousta čtenářek, kterým se líbí příběhy ze života napsané přesně tou formou, kterou volíš ty.

Tvůj příběh mě chytil za srdce, je to tak pravý a surový… V prvních kapitolách je cítit zoufalství, potom ses snažila psát o tom, jak jsi v pohodě, ale myslím, že jsi nebyla, já jsem z toho projevu cítila jen další a mnohem větší zoufalství, které se snažíš překrývat pohodou a sluníčkem.. Poslední kapitoly jsou veselejší, zdá se, že to opravdu překonáváš, že jsi silnější než dřív a nenecháš se tím skolit. Jen tak dál!

Každopádně to, co se ti děje, není fér. Opravdu není. Už jen z toho, jak píšeš, si myslím, že budeš naprosto skvělá máma a není fér, že to nejde. Ale to, co ti řekla v jedné z kapitol kamarádka - to, že všechno zlý je k něčemu dobrý a ty musíš hledat ty pozitiva, to je pravda, holka, beztak ti nic jiného nezbývá. Třeba právě to, cos prožila tě učinilo úplně jiným člověkem, třeba právě díky tomu všemu budeš jednou DOKONALÁ matka, třeba se staneš slavnou spisovatelkou a budeš moc dobře vědět, že bez toho, cos prožila, bys neměla o čem psát (nebo asi měla, ale řekněme si to otevřeně, tohle je chytlavý téma a lidi chtějí číst příběh někoho, komu se opravdu stal, né toho, kdo si ho vymyslel).

Já ti prostě děkuji za báječné počteníčko a doufám, že i nadále budeš přispívat tak intenzivně, jako do teď. Nemůžu se dočkat dalšího příběhu :potlesk:

catrina007
Ukecaná baba ;) 1813 příspěvků 2035 inzerátů 13.05.14 14:35

:potlesk: :kytka: :potlesk: Držím moc palečky:palec: Moc hezky napsaný

Eva117
Stálice 85 příspěvků 13.05.14 16:08

Krásně napsané a bezva přítup :D Moc vám přeji, aby se co nejdřív zadařilo :hug:

kaja00
Extra třída :D 10275 příspěvků 13.05.14 17:14

Bezvadne napsany :palec: :palec: :palec: Nekdo tu zminoval knihu, nebylo by spatne to vsechno nejak napsat, byla by to velika inspirace pro cely svet :tleskam: ;)
Preji at se brzy zadari :hug: :hug: :hug:

Martina84
Ukecaná baba ;) 1249 příspěvků 13.05.14 18:24

Cesta k uvědomění a smíření je ta správná, ne hormony a prát se s přírodou, pokud nemáte zjevný důvod, proč to nejde přirozeně, vykašli se na CARy a mimina okolo. Žíj, užívej, cestuj, sportuj, MĚJ SE RÁDA! a ono to příjde :)

Janule34
Závislačka 4747 příspěvků 13.05.14 18:40

Tak přesně tohle jsem udělala taky. no těhotenství, které tragicky zkončilo. to tady nebudu popisovat. ale skončilo úmrtím před koncem. pak další dvě nevydařené těhotenství. po dvou letech jsme byli na jedné dovolené, pak na druhé na horách. a řekla jsem si, že to prostě ten nahoře nechce a život jde dál. přijeli jsme z hor a po dvou týdnech jsem měla pozitivní test a za měsíc se má narodit naše vymodlené dítě. Přeju hodně štěstí. Ale většinou to tak bývá, že když si člověk udělá v hlavě pořádek, tak se na něj štěstí usměje

katkatel
Ukecaná baba ;) 1608 příspěvků 13.05.14 18:54

Respekt :kytka:

alena36
Ukecaná baba ;) 1112 příspěvků 1 inzerát 13.05.14 19:54

Souhlasím, psychika je magická čarodějka…na vlastní kůži odzkoušená, přeji ať se co nejdřív zadaří

Karolll000
Zasloužilá kecalka 625 příspěvků 13.05.14 21:13

Moc krásné!!! Držím palce a vím, že vždycky existuje naděje :-) :)

wobludka
Extra třída :D 11364 příspěvků 13.05.14 21:36

:D pohodové příjemné čtení :palec: ještě je hodně kapotol, které Tě čekají, ale věřím a moc přeju, ať Tě i kapotola Nesnažení posune zase o kousek dál :kytka:

jarušenka
Povídálka 19 příspěvků 14.05.14 04:57

Díky za optimistický deníček, poránu přišel k chuti víc než kafe!. Všechno na světě jde líp, když člověk ze sebe dokáže vykutat NADHLED. A že je to někdy sakra práce :D

Fitmamka
Kecalka 206 příspěvků 14.05.14 19:41

Krásné zážitky a čtivě napsaný deníček. Potěšilo mě jeho shlédnutí. Co se má stát, to se stane. My jsme už nedoufali, také to nechali volně :-) :srdce:

@Petra 1982 Gratuluju :kytka:

Petra 1982
Kecalka 363 příspěvků 14.05.14 23:12

@Fitmamka

Děkuji :hug:

jan1610
Zasloužilá kecalka 724 příspěvků 15.05.14 20:10

Moc Vám držím palečky…a pokud ten nahoře nechce aby jste měli miminko vlastní, zkuste adopci. Mám kamaráda Františka, nešlo jim to, leta se trápili, říkal vždy mi už se milujeme na povel… Manželka dělala a dělá učitelku v Mš. Měl deprese z těch všech návštěv sociálky výslechů, vždy říkal, jsem obyčejný chlap povoláním řezník..nevím co mám říkat, vyslíchali je solo :-). Pak najednou volali, přijeďte si máme pro Vás dítě. Jeli, doma nic neměli. František vždycky bulí, když to má vyprávět. Dostali Andulku 9 mesíční holčičku. během jednoho dne život naruby! Ale Andulka je dnes 20letá slečna možná o rok 2 starší. Studuje vysokou školu a pisatelko!!!JE SESTROU asi 8letého klučíka. Onehdy jsem Františka potkala v autě autosedačku…já Fanouši ty jsi dědek!!! Fandy prdlačky táta mám SYNA VLASTNÍHO! Andulka mi dělá radost, byl jsem na maturáku…studuje vysokou, bude právnička! Pisatelko hlavu vzhůru i stromy umí zpívat!!! :srdce: :srdce: :srdce: :srdce: :srdce:

Kecalka 215 příspěvků 16.05.14 01:14

@jan1610
Podmínky pro adopci jsou dnes přísné. Už sme nad tím párkrát seděli, radili se s úřady… ale neprošli bychom. :?

Generální žvanilka 23595 příspěvků 16.05.14 11:21

@Keshi to se divím. Mám kamarádku - měli zažádáno a nějak v průběhu toho řízení se rozvedli. No a přesto ona dvouleté dítě nakonec „dostala“ do své péče a exmanžel se kvůli tomu dítku vrátil a dali to dohromady i tak nějak po jiných stránkách. Určitě to není ideální rodina - tedy papírově, jinak jsou moc fajn lidi a dostali fakt krásné zdravé a moc chytré dítě, až si říkám, kdo se takovýho děcka vůbec chtěl zbavit. :think:
Ale tak neznám Tě, nevím, co jsou to za důvody, abys neprošla, ale třeba to nebude tak žhavé s těmi důvody… ;) :nevim:

Kecalka 215 příspěvků 16.05.14 11:59

@Gina108
Jelikož nejsme manželé, musel by žádat jen jeden z nás, v tom případě nesplňujeme podmínky finanční a z mé stránky pak nesplňuji ani podmínky zdravotní.

Generální žvanilka 23595 příspěvků 16.05.14 12:03

@Keshi no vidíš, jedna malá svatbička by to spravila… ;) :mrgreen: Promiň už nebudu rejt :oops: jen prostě když vidím to adoptované dítě, tak mám z té celé rodinky takovou radost, že bych to přála všem :srdce:

Kecalka 215 příspěvků 16.05.14 12:11

@Gina108
Když mi najdeš ženicha, jdu do toho. :lol: :mrgreen:

jan1610
Zasloužilá kecalka 724 příspěvků 16.05.14 15:21

Zkuste kontaktovat lidi tady je to středisko náhradní rodinné péče
Pokud byste tedy potřebovala znát více informací, volejte nám na tel. 233355309.
Za Středisko NRP p. Alena Vávrová
Za pitomej telefon nic nedáte, zkuste to… :srdce:

lilia81
Extra třída :D 14649 příspěvků 1 inzerát 16.05.14 17:34

Držím palce, třeba změna postoje pomůže. Mimochodem teda mě dost vyděsil přístup CARu, to od nás neznám, nám na první návštěve nastínili samozřejmě všechny možnosti a dali nám ceník, ale vše jsem si v podstatě řídila já, počet IUI a pak i následné IVF a v tomto momentě je to taky tak, když chceme druhé. A pokud jsi skončila v nemocnici s OHSS, tak evidentně to byly špatně zvolená výše léků, mě se to stalo také… takže NESNAŽENÍ ZDAR, ať ti ten pozitivní přístup vydrží

Zabak_kvak
Kecalka 193 příspěvků 17.05.14 16:29

Moc hezký! Pěkně se to četlo a žrala sem každý slovo! ;) Asi bych měla začít s turistikou, abych si taky pročistila hlavu :D

Korčulka86
Ukecaná baba ;) 1885 příspěvků 03.06.14 13:40

Miluju tvoje deníčky :potlesk: :palec: už podle popisku jsem myslela, že to vyšlo. Ale jde vidět, že jsi vyrovnaná a v pohodě.
PS: Těším se už nA DALŠÍ :kytka:

pipiska
Kecalka 143 příspěvků 03.07.14 14:50

Moc se mi tvé deníčky líbí. Trošku mi připadáš jako Carrie Bradshaw ze Sexu ve městě. Možná taky jednou vydáš knihu plnou svých deníčku :) Jsou vtipné, místy cynické, ironické.