na přehled Encyklopedie

Cvičení v těhotenství

Už když plánujete těhotenství, měla byste myslet na svou celkovou fyzickou kondici. Pro oba partnery je příjemné si zasportovat a protáhnout si tělo. Až pak budete těhotná, rozhodně budete mít z čeho těžit. Existuje celá řada cviků vhodných pro těhotné a některá sportovní centra také nabízejí přímo cvičení pro těhotné nebo pro maminky s dětmi.

V těhotenství byste měla běžné cvičení trochu poupravit. Co smíte a co nesmíte?

Dechová cvičení

Tato cvičení využívá zejména jóga, která má celý systém, jak a kdy dýchat, aby bylo cvičení co nejsprávnější. Proto je dobré se i před obyčejným cvičením natáhnout na podložku, zavřít oči a zhluboka se několikrát nadechnout, vnímat každý nádech a výdech. Pro lepší dýchání je dobré mírně pokrčit nohy a během každého nádechu vnímat proud vzduchu.

Při cvičení byste se také měla zaměřit na zvedající se a klesající břicho během každého nádechu a výdechu. Toto cvičení nijak neuspěchávejte, buďte v naprostém klidu. Po několika nadechnutích by měla být pauza, ve které dýchejte normálně.

Jestli se vám zatočí hlava, na chvíli s cvičením přestaňte a odpočiňte si. Poté dýchejte méně hluboce.

Jaká další cvičení v těhotenství můžete provádět?


Přečtěte si informace v dalších článcích:

Většina těchto cviků slouží pro udržení fyzické kondice, přípravy na porod a celkovému duševnímu naladění.

Diskuse o tomto tématu:

 Váš příspěvek
Jaká informace podle vás chybí v hesle
"Cvičení v těhotenství"?