Reklama

Angličtinka od miminka

  • Komerční sdělení
  • 24.01.11

Možná i vy navštěvujete se svým dítkem kurzy angličtiny pro nejmenší a máte pocit, že tak svému dítěti přinášíte něco navíc, co mu přinese výhodu do budoucna...

Angličtinka od miminka

*Možná i vy navštěvujete se svým dítkem kurzy angličtiny pro nejmenší a máte pocit, že tak svému dítěti přinášíte něco navíc, co mu přinese výhodu do budoucna. V mnoha mateřských centrech v České republice či mateřských školách probíhá výuka angličtiny pro nejmenší. Prvotní euforii, kdy nová paní učitelka ukázala vašemu potomkovi auto a řekla: „Tohle je autíčko a to se řekne anglicky CAR.“, vystřídá po půl roce zklamání, kdy zjistíte, že mimo pár slovíček, které vaše dítě na požádání řekne, z angličtiny nic neumí a jazyk aktivně nevyužívá. Logicky tak dospějete k závěru, že výuka angličtiny v takto nízkém věku je nesmysl.*

Je to však skutečně pravda? Nestala se někde ve výuce chyba? Pravděpodobně ano! A to hned zásadní… „Velmi malé děti není možné vyučovat angličtinu překladem – tedy v hodinách hovořit na děti anglicky i česky a překládat jim jednotlivá česká slova do angličtiny,“ říká Barbora Tošenovská, metodička výuky "Helen Doron Early English":http://www.helendoron.cz pro Českou republiku. „Děti v předškolním věku ještě dostatečně nechápou, že existuje jeden jazyk – čeština, kterým hovoří doma s maminkou, a jiný jazyk – angličtina, který používají v zájmovém kroužku. U velmi malých dětí také není možné očekávat, že mají dostatečnou slovní zásobu českých slovíček, aby bylo možné vyučovat na základě překladu. Za nejvhodnější a nejefektivnější metodu výuky angličtiny u malých dětí považuji takovou metodu, jejíž základní principy kopírují způsoby, kterými dítě přijímá mateřštinu,“ dodává Tošenovská.

Metoda "Helen Doron":http://www.helendoron.cz imituje proces, kterým dítě přijímá mateřský jazyk. Nestaví na již nabyté slovní zásobě v jiném (mateřském) jazyce. Děti se neučí formou překladu – nepotřebují tedy mít zvládnutý mateřský jazyk k tomu, aby se mohly učit jakýkoliv jiný jazyk. Není tedy důvod, proč by se už i v raném věku nemohly přirozenou formou učit i jiný než mateřský jazyk. Metoda Helen Doron staví na dvou stěžejních aspektech – pravidelném opakovaném poslechu a pozitivním upevňování již nabytých znalostí. Vychází zejména z učení a teorií Marie Montessorri, Dr. Suzuki a z vědeckých poznatků Dr. Glen Domana. Učí jazyk kombinací vizuálních, auditivních a pohybových vjemů. Základem výuky je pravidelný podvědomý poslech nahrávek v domácím prostředí. Hodiny jsou vedeny výhradně v angličtině. Smyslem je, aby děti pochopily význam toho, co už důvěrně znají z poslechu a co jsou bez problémů schopny reprodukovat, čemu ovšem prozatím nerozumí. Aktivity se velice rychle střídají, stejně tak tématické okruhy, kterých je v jedné hodině vždy několik. Děti se učí všemi smysly a prostřednictvím zkušeností a zážitků, které mají z hodiny. „Výsledky začaly být vidět už po několika hodinách. Díky písničkám a jednoduchým pomůckám si Matěj brzy osvojil učená slovíčka a k mé radosti počítá dnes již do sedmi v angličtině (podotýkám, že dříve, než v češtině),“ říká Katka Šípková, která navštěvuje se svým tříletým synem Matějem centrum Helen Doron Early English na Praze 10. Výuka angličtiny metodou Helen Doron je známá mezi maminkami v celé České republice, neboť výuková centra vyučující touto metodou jsou již ve více než 60 městech a v současné době je navštěvuje již téměř 5000 dětí. Také finančně jsou kurzy Helen Doron Early English dostupnější než kdykoliv předtím. Klienti České spořitelny mohou využít v rámci Bonus programu slevu na kurzy HDEE ve výši až 2500Kč.

www.helendoron.cz


Reklama


Reklama