Bolest zad z nošení miminka: Pomůže šátek a správné zvedání

Nosíte dítě na rukou? Necháváte ho sedat na vašem boku? Pak si zaděláváte na pekelné problémy s bederní, hrudní i krční páteří. Raději noste dítě v šátku a naučte se ho správně zvedat.

* Maminky malých dětí bolestmi zad trpí často.

Naučte se správně zvedat miminko

Spousta lidí se totiž ohýbá s napnutýma nohama a ohnutými zády. Jenže maminky tento pohyb udělají mnohokrát za den… a čím těžší bude jejich dítě, tím více budou zatěžovat svá záda.

Všimněte si proto, jak se skláníte pro věci nebo své miminko.
Je důležité myslet na to, abyste dělaly ty nejběžnější pohyby správně. Na videu níže názorně uvidíte, jak vypadá dobře provedené zvednutí miminka – maminka má rovná záda, zpevněné břicho a jde do dřepu. Tím šetří svá záda a zároveň posiluje svaly nohou.

Fyzioterapeut také posoudí, jestli se umíte správně otáčet, zvedat a případně poradí, jak pohyby dělat lépe. Chvilku trvá, než si člověk na nový způsob zvykne (respektive vzpomene si včas!) a postupně přetvoří svůj pohybový stereotyp… za ty bezbolestné dny to rozhodně stojí.

Šátkování šetrné k zádům

Řada maminek na eMiminu doporučuje šátkování nejen pro praktičnost, ale také kvůli narovnání zad. Váha dítěte se rovnoměrně rozloží, navíc postupně přibývající hmotnost nebude pro záda takovou zátěží.

Já si šátkem záda docela pěkně narovnala. Vždycky při vázání jsem si správně stoupla a pak dotáhla šátek a to mi nedovolilo se potom hrbit, protože by to bylo nepohodlné jak mně, tak synovi. Nosím teď syna 10,5 kg a skoro 11 měsíců, ale zvládám s ním v šátku tak dvě hodiny, pak se začne vztekat, že chce na zem lozit.

Šátek nebo nosítko jsou mnohem lepší variantou než jen nosit dítě na rukou. Když zvládnete správné uvázání, bude dobře vám i miminku. Pokud vás dlouhodobě bolí záda, zeptejte se svého fyzioterapeuta, jestli šátek nebo nosítko jsou to pravé.

Jak zmírnit nebo předcházet bolesti zad?

Pokud vás trápí časté vystřelující nebo tupé bolesti, které vás ochromují, na nic nečekejte a objednejte se k fyzioterapeutovi (řadu z nich hradí pojišťovna). Ten vám doporučí vhodné cviky, které při pár minutách denně pomohou.

Také vynechte sportovní nekoordinované „divočiny“, které vám mohou způsobit ještě více bolesti, např. zumba nebo trampolínky. Naopak vám velmi prospějí procházky s kočárkem, pilates nebo jóga pod dohledem zkušeného instruktora. Zpevňování středu těla nedá bolesti zad šanci a vy vydržíte dennodenní nošení miminka s úsměvem… a to i když pěkně přibírá. :)

Rady a tipy od maminek

Téma Poslední příspěvek Reakcí

Nošení dětí v šátku a bolavá záda

ugluk
24.11.19 10:21 
21

Šátek na nošení miminka a bolesti zad

Artuše
8.9.16 20:10 
11

Tělo bolí z nošení miminka

ThinkPositively
16.11.15 23:37 
17

Autor:

Monika na eMiminu začala pracovat jako administrátorka v roce 2011. Web se nakonec stal nedílnou součástí jejího života. Stále ji baví zlepšovat eMimino po textové a uživatelské stránce. více

Témata článku

Přečtěte si také

Váš příspěvek

Odesílám...