Co si uvařit na Vánoce, když se snažíte zhubnout?

Pokud jste pevně rozhodnutá, že letos o Vánocích se ručička váhy nehne směrem nahoru ani o deko, vyzkoušejte tyto recepty, které vaši linii tolik neohrozí.

Vsaďte na zdravé vánoční recepty, které budou chutnat i dětem.  Zdroj: Romrodphoto/ Shutterstock, IncVsaďte na zdravé vánoční recepty, které budou chutnat i dětem. Zdroj: Romrodphoto/ Shutterstock, Inc

Pečení bez másla, cukru a mouky? Jde to!

Největšími „zabijáky“ štíhlé postavy jsou cukr, máslo a mouka. Možná si říkáte, že pečení a vaření bez některé z těchto ingrediencí je prakticky nemožné. Ale vše je pouze o zvyku.

Vařit bez másla se vyplatí

Pokud se naučíte péct bez másla, pak věřte, že se to vyplatí nejen vašemu tělo, ale ulehčíte i peněžence. Hlavní výhody pečení bez másla:

  • Méně cholesterolu
  • Méně kalorií
  • Více nasycených mastných kyselin
  • Více antioxidantů

Čím nahradit máslo?

Kakaové máslo se používá k výrobě čokolády a obsahuje vysoký obsah nejen cenných antioxidantů, ale také polyfenolů. Podle některých studií mohou snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění.
V současné době je velmi populární bambucké máslo. Prospívá nejen naší pokožce, ale také trávení. Při nákupu se vždy ujistěte, že jste zakoupili nerafinované bambucké máslo.

Kokosový olej a máslo můžete využít jako další alternativy klasického másla. Přestože v poslední době nemají úplně dobrou pověst a hodně se o nich mezi odborníky debatuje, pořád platí za lepší volbu nežli máslo. Z kokosového oleje můžete upéct třeba vánoční čokoládovo-arašídové sušenky. Obsahují spoustu dobrých a zdravých přísad.

Jedním z nejoblíbenějších zdravých tuků je rozemleté avokádo, které je bohatým zdrojem vlákniny a podle studií dokonce snižuje růst nádorových buněk.

Výborné a zdravé nepečené cukroví. Zdroj: Petrovich Nataliya/ Shutterstock, Inc.Výborné a zdravé nepečené cukroví. Zdroj: Petrovich Nataliya/ Shutterstock, Inc.

Cukroví bez cukru

Cukr je vhodné vynechávat nejen o Vánocích, ale prakticky kdykoliv. Čím méně budete sladit, tím více prospějete své postavě i zdraví. Klasický bílý cukr můžete nahradit kvalitním třtinovým a medem. Anebo ještě lépe agávovým či javorovým sirupem.

Už jste vyzkoušeli raw stravování? Jde o nepečené pokrmy vyrobené ze samých zdravých a dobrých věcí. Přesně taková jsou tato raw srdíčka

Pečení bez mouky

Chcete-li zhubnout a udržet si svou váhu, jezte bílou mouku co nejméně. Řešením je pečení se zdravější variantou, jakou je jáhlová, ovesná, amarantová nebo kaštanová mouka.

A už jste slyšeli o takzvané cvrččí mouce? Ano, jedná se o mouku vyrobenou z rozemletých cvrčků. Ačkoliv to může vzbuzovat odpor, je velice zdravá, bezlepková a obsahuje vysoký podíl proteinů.

Praktické tipy, jak odolat, ale přesto „nestrádat“

O Vánocích je těžké odolat oblíbeným pokrmům. Ale pokud si je připravíte v „odlehčené variantě“, nemusíme se tolik omezovat. Stačí, když například do bramborového salátu přidáte místo majonézy bílý jogurt a místo tučného salámu přidáte šunku. Řízek či rybu si udělejte bez trojobalu.

Místo smaženého kapra a řízku vsaďte na lososa.

. Losos skvěle nahradí kapra nebo řízek. Zdroj: Jacek Chabraszewski/ Shutterstock, Inc.Losos skvěle nahradí kapra nebo řízek. Zdroj: Jacek Chabraszewski/ Shutterstock, Inc.
  • Jezte pravidelně, ale v menších porcích.
  • Když zhřešíte, nic si nevyčítejte. Jsou přeci Vánoce. Pokud budete na Štědrý den jíst více než obvykle, vaši štíhlou linii to rozhodně neohrozí.
  • Naplánujte si více venkovních aktivit. Místo návštěv příbuzných, kdy se většinou pouze sedí a hoduje, raději vyrazte s rodinou na procházku, výlet nebo na hory. Zkrátka využijte vánoční volno aktivně.

Diskuse o hubnutí a zdravém vaření

Máte nějaký zdravý recept nebo tip, jak mlsat bez výčitek? Podělte se s námi.

Autor:

Martina je maminkou osmiletého školáka a psaní je jejím koníčkem i prací. Většinu času věnuje redakční činnosti pro eMimino a Arome.cz. Píše převážně rozhovory, příběhy, aktuality i PR články. více

Témata článku

Přečtěte si také

Váš příspěvek

Odesílám...
Velikost písma:
36
21.12.18 18:31

Haha

Přibírání přes Vánoce je holý nesmysl, logicky svátky trvají tři dny, tudíž kolik,lze přibrat za 3 dny? 20dkg? :). Pokud i do Nového roku někdo vyžírá lednici nemůže přibrat víc než půl kila :lol: . Takže žádná dieta nebude. Je to sproste slovo ..

  • Zmínit
  • Nahlásit
27075
19.12.18 13:45

Když já jenom dvě ochutnat neumím :oops:

  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
19.12.18 12:58

Trochu mimo

Tento příspěvek je tak trošku mimo, možná by si měl autor přečíst pár studií, nez vyplodi toto. Kokosový olej je horší než máslo, plný nasycenych mastných kyselin, výborný je ovšem na pokožku. Agavovy sirup je pro změnu horší než cukr. Raději si dejte dva kousky opravdového cukroví- plného cukru, másla a chutí, nez vic „zdravých nahrazek“. Zdravé a veselé…

  • Nahlásit
27075
19.12.18 00:55

Lepek je pro zdravého člověka celkem neškodný. Jako jo, ochutnala jsem letos pár alternativ. Ale odmítám péct linecké bez másla a vanilkové rohlíčky se sirupem z agáve z druhého konce světa. Natož ze crčků 8o

Příspěvek upraven 19.12.18 v 00:55

  • Zmínit
  • Nahlásit