Kažte vodu, zahoďte víno! 3 osvědčené tipy, díky kterým zhubnete

Jak to má s hubnutím do plavek naše redakce? Prozradíme vám kromě toho i naše zaručené rady a tipy, jak se cítit ve svém těle dobře. A zapojíme se i do jedné neodolatelné výzvy. Přidáte se?

Kažte vodu, zahoďte víno! 3 osvědčené tipy, díky kterým zhubnete Cvičíte pravidelně podle online lekcí? Zdroj: Canva

S nadváhou bojuji celý svůj život. Poslední roky (před covidem) se mi však dařilo žít zdravě, pravidelně několikrát do týdne plavat a cvičit a kila šla postupně dolů. Lockdown a zavření veškerých sportovišť do mojí rutiny hodil takzvaně vidle. A i přesto, že už se léto nezadržitelně blíží, já se ne a ne dokopat ke svému osvědčenému hubnoucímu triu: žádné sladké, žádné pečivo a každodenní pohyb.

Zajímalo mě, jak to mají ostatní kolegyně z redakce? Mají nějaké osvědčené triky a tipy, jak se dostat do formy? A chystají se letos hubnout do plavek?

1. Životní pohoda

Všechny jsme přišly s obdobnými tipy na to, jak přebytečná kila po zimě shodit. První skupina však akcentovala ještě něco navíc, a to je vnitřní pohoda a štěstí. Lucka to krásně shrnuje slovy: „Klid, pohoda, nepřehánět to se cvičením. Jsem totiž ten typ, co rychle nabírá svaly :-) A hlavně nejíst sladký a nepít alkohol.“

Do pohody se vyloženě „položila“ Kristi: „Na hubnutí letos bodám :-) Rozhodla jsem se všechny „motivační“ kalhoty velikosti XS, 34 atp. poslat dál. Chci se cítit dobře a mít sílu na syna. Hlídám si zdravé jídlo, začínám opět aktivně cvičit jógu a nemůžu se dočkat až sednu na kolo. Třeba se ke mně Joa letos už přidá.“

Marťa se letos shazovat nechystá, ale trochu z jiných důvodů… Které již můžeme prozradit a hlavně srdečně pogratulovat, protože Marťa čeká miminko. Přesto, co nám poradí, pokud se chceme zbavit nějakého toho kila navíc? „Jednoznačně víc pohybu. S jarním sluncem vždy přijde energie a motivace trávit více času venku a také jíst zdravěji. Využijte toho.“

Při hubnutí je třeba pestrá a vyvážená strava. Zdroj: CanvaPři hubnutí je třeba pestrá a vyvážená strava. Zdroj: Canva

2. Kalorický deficit

To naše šéfredaktorka Zuzka má před létem vytyčený jasný cíl: cítit se dobře i v upnutém tílku a bez zataženého břicha. Jak toho chce dosáhnout? „Zakážu si večerní hodování a začnu se hýbat. Jóga, dlouhé procházky, cvičení online… A když na mě přijde krize, budu si opakovat oblíbenou motivační repliku z Americké krásy „Chci vypadat dobře nahej“.

Jedinou osvědčenou metodou Andy je pak kalorický deficit, v čemž vám mohou pomoct i mnohé mobilní aplikace. V čem to spočívá? „Počítám kalorie a jídelníček v daném dnu upravuju podle toho, jestli se hýbu nebo sedím na zadku. Když vím, že celej den jen sedím, tak mám budget kolem 1300 kcal, když se hýbu tak kolem 1800 kcal. Jakmile sním míň a zároveň se hýbu, kila jdou dolu.“

Hlídat si jídelníček radí i Monika, která si do něj přidává víc bílkovin, aby neměla hlad a nesoukala do sebe malé svačinky přes den. „Soustředím se hlavně na večeři, aby v ní nebylo moc sacharidů a zároveň jsem pak v devět neluxovala ledničku. Co se týče pohybu, většinou na mě zabírá nějaká měsíční výzva. Loni jsem si pak domů pořídila orbitrek, na kterém koukám na Netflix. Občas si vezmu do krosničky malou Adélku, kterou baví výhled. A mně s takovou zátěží stačí zase míň minut.“

Jde to i s malými pomocníky. Zdroj: CanvaJde to i s malými pomocníky. Zdroj: Canva

3. Pravidelný pohyb

Od kolegyň kromě úpravy jídelníčku hodně zaznívala také rada pít hodně neslazených tekutin a omezit alkohol.

Jak říká naše Hani: „Hýbat se, jíst pravidelně, ale jen třikrát denně. To znamená neužírat mezitím hlouposti a po večerech nepopíjet s manželem víno ;-) To Iva si nějaké to víno „s mírou“ dopřeje a radí: „Začněte se rozhodně hýbat. Letos prostě budu hubnout. Už jsem se do toho dokonce pustila. Třikrát až čtyřikrát týdně běhám a silně jsem omezila sacharidy. Alkohol si dopřeji jen jedenkrát týdně a max. dvě skleničky.“

Jenže právě se zavřenými sportovišti a s deficitem této vnější motivace je pravidelné cvičení asi největší výzvou ze všech. Přesto v tom nemusíme zůstat sami. Kromě Youtube lekcí tu jsou i speciálně zaměřené online programy se zkušenými trenéry. Například tým Fitshakeru nabízí komplexní podporu žen v jejich snaze žít zdravěji. A to od online cvičení až po recepty na zdravá jídla.

Výzva do plavek 2021. Zdroj: Facebook Fitshakeru.Výzva do plavek 2021. Zdroj: Facebook Fitshakeru.

Výzva do plavek 2021

Od 10. května bude na stránkách Fitshakeru spuštěna nová hubnoucí výzva, díky které si budeme moci společně vypracovat dokonalá těla do plavek. Nebo se alespoň dostat do lepší formy, žít zdravěji a získat před létem trochu sebevědomí. Co vše bude součástí programu? Každý den budete mít připravené cvičební video v délce do 30 minut a každou neděli videa o stravování. Celý harmonogram je sestavený nejen z intervalových a kardio cvičení a posilování, ale také z jógy, pilates a strečinku. Součástí balíčku budou také nutriční rady od specialistů a zdravý jídelníček.

Více se dočtete na stránkách, Facebooku a Instagramu Fitshakeru.

Přečtěte si také