Reklama

Omega nenasycené mastné kyseliny – objev, který naše tělo zná už dávno

  • Komerční sdělení
  • 29.11.10

Moderní lidstvo nezadržitelně kráčí dál v poznávání záhad vesmíru, vědci pronikli do tajemství lidských genů. Samotný člověk však stále zůstává v mnoha ohledech záhadou. Pořád se málo ví o procesech, které probíhají v lidském těle a co všechno ovlivňují..

Omega nenasycené mastné kyseliny – objev, který naše tělo zná už dávno

Vesmír známe lépe než naše nitro

Moderní lidstvo nezadržitelně kráčí dál v poznávání záhad vesmíru, vědci pronikli do tajemství lidských genů. Samotný člověk však stále zůstává v mnoha ohledech záhadou. Pořád se málo ví o procesech, které probíhají v lidském těle a co všechno ovlivňují. Příkladem je trávení a trávicí systém, který slouží nejenom k příjmu potravy, ale je i místem dalších životně důležitých dějů. Málokdo například ví, že střeva jsou největší imunitní orgán organismu! I drobná změna v jídelníčku proto může pro tělo znamenat důležitou změnu. Zásadní proměna stravovacích návyků z diety s vysokým obsahem sacharidů (polysacharidů a vlákniny) na dietu s vysokým obsahem tuků, která proběhla během několika uplynulých staletí má proto, společně se změněným životním stylem, následky téměř katastrofální. Dochází k nárůstu civilizačních chorob jako jsou obezita, cukrovka a kardiovaskulární onemocnění. Životní prostředí v krátkodobém měřítku napravíme jen těžko, jídelníček však můžeme obohatit o důležité látky téměř okamžitě.

Látky životně nezbytné

Mezi zcela zásadní látky, které tělo získává pouze z potravy patří omega-nenasycené mastné kyseliny. V organismu jsou omega-nenasycené mastné kyseliny nepostradatelnou součástí nejrůznějších tkání, zejména tkání oční sítnice a mozku. V případě oční sítnice vede jejich nedostatek k radikálnímu zhoršování zraku. Omega-nenasycené mastné kyseliny jsou však pro organismus nepostradatelné po celý život, od početí až po stáří. Význam těchto látek pro lidské zdraví potvrzuje množství odborných studií.1-4) Ty prokázaly, že jejich nedostatek u dětí má zásadní vliv na vývoj dětského organismu a zvyšuje náchylnost k určitým onemocněním v dospělém a pokročilém věku. Jedná se zejména o sklon ke kardiovaskulárním onemocněním, autoimunitním chorobám (cukrovka, alergie) nebo dokonce k určitým typům rakoviny (prsu, prostaty).

Mezi nejdůležitější nenasycené mastné kyseliny patří omega-3, 6 a 9. Mezi nimi jsou nejznámější omega 3.

Omega-3 nenasycené mastné kyseliny:

jsou nezbytné pro správný vývoj mozku, mozkových funkcí a nervové soustavy dětí. 70% mozku se vyvíjí již během prenatálního období, 30% pak během předškolních let. Omega-3 nenasycené mastné kyseliny prostupují placentou k plodu a jsou i nedílnou součástí mateřského mléka. Proto by těhotné a kojící ženy měly, v zájmu svého dítěte, dbát na dostatečný příjem těchto kyselin.2) U dětí školního věku omega-3 nenasycené mastné kyseliny pozitivně ovlivňují neuromotorické funkce a tím zvyšují IQ, schopnost koncentrace a učení. Při dlouhodobém užívání snižují omega-3 nenasycené mastné kyseliny u dětí nepozornost, hyperaktivitu a impulzivnost. Jsou nepostradatelné pro správný vývoj očí, oční sítnice a zraku. Snižují riziko kardiovaskulárních chorob a infarktu. Omega-3 působí na snižování krevního tlaku, hladiny cholesterolu atd. Výčet dalších vlivů je velmi široký.3)

Omega-6 nenasycené mastné kyseliny:

pozitivně ovlivňují zdraví pokožky, vlasů a nehtů. Zabraňují tvorbě lupů, nadměrnému vysychání pokožky a lámavosti nehtů. Zkracují dobu hojení různých povrchových zranění pokožky. Přispívají k vyvážené hormonální a emocionální rovnováze. Správný poměr omega-6 a omega-3 mastných kyselin přispívá k boji proti nadváze a obezitě.4)

Omega-9 nenasycené mastné kyseliny

Snižují hladinu cholesterolu a s tím spojené riziko kardiovaskulárních chorob. Pozitivně působí na správnou funkci imunitního systému.

Méďa OMEGA 3 - medvídci s pomerančovou příchutí

Význam výše uvedených informací je zcela nepopiratelný. Současná strava ne vždy poskytuje dostatečné množství nenasycených mastných kyselin. Natož v poměru, ve kterém jsou omega-3, 6 a 9 nejúčinnější. Proto je nejvhodnější využít vhodný doplněk stravy. Výbornou volbu představuje novinka Méďa Omega 3. Obsahuje omega-3, 6 a 9 nenasycené mastné kyseliny v optimálních poměrech a množství, které jsou ideální pro lidské tělo.

Zvláště pro podávání dětem je důležitá také forma. Děti (a nejenom děti) odmítají nevábnou chuť rybího tuku. Navíc se nejedná o tablety nebo tobolky, které mají děti problém spolknout. Méďa Omega 3 má tvar medvídků s výbornou pomerančovou příchutí. Nízkou energetickou hodnotu medvídků zajišťuje přírodní sladidlo xylitol, které navíc přispívá k ochraně zubů.

Zajímavostí tohoto přípravku také je, že narozdíl od většiny jiných přípravků s nenasycenými mastnými kyselinami není vyráběn z rybího tuku, ale ze lněného oleje. Ten patří mezi nejbohatší rostlinné zdroje nenasycených mastných kyselin. Pro obyvatele střední Evropy navíc tento rostlinný původ představuje zcela nejpřirozenější zdroj, ze kterého tyto látky získávali již jeho předci. Navíc velkou nevýhodou rybího tuku je jeho možná kontaminace škodlivými látkami, kterými je ohrožena prakticky veškerá světová populace ryb.

Doplněk stravy Méďa Omega 3 se prodává bez receptu v každé lékárně. Více informací získáte zdarma na infolince 800 17 16 17 nebo na www.valosun.com.

1) Connor WE: Importance of n-3 fatty acids in health and disease. Am J Clin Nutr 2000;71:171S-5S.

2) Whalley LJ et al.: Cognitive aging, childhood intelligence, and the use of food supplements: possible involvement of n-3 fatty acids. Am J Clin Nutr 2004;80:1650-7.

3) Richardson AJ et al.: The Oxford-Durham Study: A Randomized, Controlled Trial of Dietary Supplementation With Fatty Acids in Children With Developmental Coordination Disorder. Pediatrics 2005;115(5):1360-1366.

4) Karlsson M et al.: Serum Phospholipid Fatty Acids, Adipose Tissue, and Metabolic Markers in Obese Adolescents. Obesity 2006;14(11):1931-39.


Reklama


Reklama