Poslání moderní hračky

  • Komerční sdělení
  • 08.11.10

Napadlo vás někdy, proč si vlastně děti hrají? Právě tuto otázku si ve dvacátém století položilo několik významných psychologů a dospěli k poznatku, že dětská hra vůbec není samoúčelným trávením času, jak se nám dospělým může zdát. Prostřednictvím her dět

Poslání moderní hračky

Napadlo vás někdy, proč si vlastně děti hrají? Právě tuto otázku si ve dvacátém století položilo několik významných psychologů a dospěli k poznatku, že dětská hra vůbec není samoúčelným trávením času, jak se nám dospělým může zdát. Prostřednictvím her děti rozvíjejí své duševní i motorické schopnosti a objevují zákony světa, který je obklopuje. A hračka je předmětem, který jim v této maximálně důležité činnosti má napomáhat..

Co je dnes v kurzu

Letmý pohled na současný trh s hračkami pro nejmenší rychle odhalí masivní trend této doby - snahu poskytnout v rámci relativně jednoduchých výrobků dětskému „zákazníkovi“ co nejvíce podnětů. Takové hračky nejenže jsou nejzábavnější, ale také se díky nim dítě nejvíce naučí. Jako dobrý příklad této tendence mohou posloužit hračky z nové produktové řady společnosti Fisher-Price nazvané Roll ´n Racers. Právě v těchto dnech probíhá na adrese www.hracky-fisher-price.cz soutěž, v níž můžete tyto hračky vyhrát, stejně jako spoustu dalších cen.

Materiál pro všechny smysly

Na příkladu Roll ´n Racers lze dobře ukázat všechny podstatné rysy současných hraček. Jak napovídá název nové produktové řady, její tvůrci se nechali inspirovat automobilovými závody a motorismem vůbec. Různé druhy autíček především podněcují dítě k tomu, aby jimi pohybovalo a tím rozvíjelo svou motoriku. I ty nejjednodušší modely, jako např. sada Závodních autíček, ovšem disponují řadou dalších akustických, hmatových a vizuálních prvků, které dítě neustále povzbuzují ke hře a přispívají k rozvoji jeho senzomotorického ústrojí. Rafinovaněji konstruované výrobky, například Rychlodráha se zvuky nebo Rozkývaný náklaďák, nejenže přinášejí více zábavy, ale také napomáhají vzniku logického myšlení. Samostatnou kapitolu pak představují melodické útvary, které přispívají ke kultivaci hudebního cítění.

Srovnání s minulostí

Nabízí se otázka, zda jsou dnešní hračky pro nejmenší jiné než ty dřívější. Zdá se, že odpověď je jasná. Současné hračky kladou mnohem větší důraz na propracovanost, interaktivitu, vrstvení a prolínání jednotlivých prvků a v tomto ohledu se jim žádný výrobek minulosti nemůže rovnat. Není to jistě nijak překvapivé, neboť ještě nikdy nežil člověk v tak složité a dynamické společenské realitě – a hračkám nezbývá, než na tyto výzvy moderního světa reagovat. Na druhou stranu ta nejdůležitější vlastnost všech hraček zůstává po staletí stejná. Je jí schopnost uchvátit dětskou pozornost, poskytnout dítěti zábavu, radost a potěšení. Bez toho by žádná hračka nebyla pořádnou hračkou a pro ty moderní to platí stejně jako pro ty starší. Dobrou zprávou je, že takové hračky stále vznikají a my se můžeme stále znovu těšit, jakými novými nápady nás a naše děti jejich výrobci opět překvapí.