Vyzkoušejte lehká jídla ze sezónní zeleniny, ideální pro horké letní dny

Vaření

Vlna veder udeřila, ale i v horkých dnech musíme něco jíst a neměl by to být zrovna přepálený langoš ze stánku. Existuje spousta lehkých receptů, které vás zasytí tak akorát. Zkuste dát šanci sezónním potravinám, kterým se v letním období skutečně daří.

* Salát s černou quinoou je skvělá letní večeře. / Zdroj: Fitrecepty.info.

Cuketa pročistí ledviny

Tato zelenina podobná okurce má mnoho benefitů, jak po stránce chuťové, tak z hlediska našeho zdraví. Obsahuje spoustu cenných látek, vitamínů, minerálů a betakarotenů, k nimž patří například vitamíny B, C, E, hořčík, vápník, železo, draslík, fosfor, měď, zinek a také vláknina.

Díky vysokému podílu vody je také skvělým pomocníkem při redukční dietě, detoxikaci a odvodnění organismu. Čistí ledviny a je skvělá pro cukrovkáře, protože pomáhá udržovat stabilnější glykémii. Navíc má hojivý účinek na výstelku střev a pomáhá při potížích s trávením, gastritidou nebo syndromem dráždivého tračníku. Můžete ji tepelně upravit, anebo vyzkoušet syrovou v salátech či jiných studených pokrmech.

Recept na cuketové rolky se sýrem ricotta a piniovými oříšky »

Rajče posiluje imunitu a chrání srdíčko

Takové jedno rajské jablíčko je zdrojem vitamínu A, C, B, E, K, draslíku, niacinu, antioxidantů, biotinu a karotenu. Se svým nízkým počtem kalorií je ideální pro hubnutí, vyživuje vlasy i nehty. Navíc chrání srdce, díky látce zvané lykopen, která se vyskytuje ve zralých plodech. Dokonce má vliv na dobrou náladu, protože tělu dodává tyramin. Rajčata jsou univerzální potravinou. Hodí se do teplé i studené kuchyně, do omáček, a dokonce si z něj můžete udělat skvělý džus (výjimečně i Bloody Mary).

Recept na rajčatové gazpacho »

Žampiony zasytí na celé odpoledne

Houby obecně sice nejsou zelenina, člověk je však nějak podvědomě do této skupiny řadí. Žampiony obohatí vaši stravu o velké množství vitaminů, minerálů a stopových prvků. Pokud máte problémy s pletí, nadváhou, srdečními chorobami a únavou, tak právě žampiony by ve vašem jídelníčku neměly chybět. Můžete je podusit, ogrilovat, upéct nebo restovat, záleží na vaší chuti. Vynikající jsou i v polévkách, které zahřejí v zimních měsících.

Recept na salát s černou quinoou a žampiony »

Podívejte se na další zdravé a chutné recepty na stránce Fit recepty »

Váš příspěvek