Vezměte maminku do lázní. Víme, kde si užijete společný čas i zasloužený odpočinek

Zdraví a krása

V neustálém kolotoči denní rutiny občas zapomínáme na ty, kteří si naši pozornost zaslouží – na rodiče. Zastavte se na pár dní a vyrazte s nimi do lázní.

I já jsem to tak udělala, nejela jsem do lázní sama ani s žádnou z kamarádek nebo kolegyň, vzala jsem s sebou moji mamku.

Když jsem jí s nabídkou výletu volala, měla velkou radost a zamyslela se, jestli jsme někdy byly na více dní jen my dvě, nakonec prohlásila, že asi jenom v porodnici. A tak bylo rozhodnuto: jedeme!

Lázně Kostelec leží jen tři kilometry za Zlínem. Hotel i lázeňská budova jsou obklopené nádhernou přírodou a cyklistickými stezkami. Pokud se tedy chcete vydat na procházku nebo projížďku na kole, možností máte víc než dost.

Hotel se hodí ke krátkým i delším rekreačním pobytům. Rodinám s dětmi během léta nabízí animační program s hlídáním. Zatímco se děti baví, rodiče si mohou užít lázeňské procedury. Mezi časté návštěvníky patří také starší lidé, kteří posilují své zdraví nebo léčí neduhy.

Pohodlné bydlení je základ úspěchu

V hotelu se hosté ubytovávají v komfortně vybavených pokojích s televizí, Wi-Fi a vlastním sociálním příslušenstvím. Co určitě oceňuju, je klid. V hotelu rozhodně nejsou „papírové“ zdi, takže vás ráno nevzbudí hluk z ostatních pokojů.

Hotel je obklopený přírodou.Hotel je obklopený přírodou.

Jak jsme si užily první den?

Využily jsme blízkosti zoo, která je v nádherné zahradě zámku Lešná. Otevřená je každý den v roce od 8:30 do 18:00 hodin a láká hlavně na expozici Zátoka rejnoků. Tady se totiž návštěvníci můžou těchto paryb dotknout.

Večer jsme strávily v hotelové restauraci, kde jsme si pochutnaly na dobrém jídle, koktejlech i víně a kde právě probíhal dětský program, takže jsme se mohly přesvědčit o tom, že animátoři to s dětmi opravdu umí. Měli pro ně připravené soutěže i spoustu zábavy. Až nám přišlo líto, že jsme s sebou nevzaly naší čtyřletou Emily.

Hotelová kuchyně vaří výborně.Hotelová kuchyně vaří výborně.

Hurá do lázní

Druhý den po snídani, která probíhala formou bohatého bufetu, nás hýčkali v lázních. Obě jsme si dopřály sirnou koupel a pak masáž. Tady musím vyzdvihnout empatii pesonálu. Mamka si kromě samotné masáže pochvalovala také popovídání si s masérkou. Já naopak potřebuji klid, abych na chvilku vypnula a odpočinula si. Proto se moje procedura nesla v naprosté tichosti, a když mi paní masérka potřebovala říct něco k masáži, mluvila potichu a klidně.

Odpoledne jsme ještě vyzkoušely hotelové koupaliště, které nabízí 25metrový plavecký bazén, bazén pro neplavce s hloubkou 20 až 75 cm a brouzdaliště pro nejmenší. Všechny bazény jsou až do konce září (a někdy také déle, v závislosti na počasí) vyhřívané. Bez povšimnutí jsme samozřejmě nepřešly ani vířivky s masážními tryskami, které celoročně mají 36 až 38 stupňů Celsia.

Výhodou pro obyvatele okolí je, že na koupaliště mají přístup i ti, kdo v hotelu nebydlí. Díky tomu sem jezdí rodiny i jedinci ze Zlína a dalších měst a vesnic.

Koupaliště nabízí vyžití pro děti i dospělé.Koupaliště nabízí vyžití pro děti i dospělé.

Jaké procedury Lázně Kostelec nabízejí?

Historie Lázní Kostelec se vztahuje k roku 1742, v němž bylo do kroniky zapsáno, že místní pramen léčí. Postupem času zde vznikl lázeňský komplex, o jehož koupi měl svého času zájem i Tomáš Baťa.

V nabídce lázní jsou tyto procedury:

• Sirná koupel – Sirovodík proniká kůží do těla a vstřebává se i po koupeli. Příznivě účinkuje na kožní onemocnění.
  • Uhličitá koupel – Oxid uhličitý zvyšuje prokrvení, zároveň ale snižuje krevní tlak a odlehčuje vnitřním tkáním.
  • Sirná minerální koupel s kozí syrovátkou – Kombinuje blahodárnost sirovodíku a syrovátky z kozího mléka.
  • Skořicová minerální koupel – Skořice působí jako přírodní antibiotikum, podporuje trávení a napomáhá krevnímu oběhu. Účinkuje proti celulitidě a striím. Koupel má také regenerační účinky a pokožku zanechává hebkou.
  • Perličková koupel – Mikro masáž s pomocí vzduchových trysek napomáhá prokrvení pokožky a relaxaci organismu, uvolňuje svalové napětí a je účinná také při řešení nespavosti a neuróz.
  • Koupel s rašeliníkovým extraktem – Rašelina má protizánětlivé a analgetické účinky, díky tomu je koupel s jejím extraktem účinná proti revmatu, artritidě, svalové únavě a dermatologickým potížím.
  • Koupel se solí z mrtvého moře – Voda a sůl z Mrtvého moře dodávají řadu minerálů a stopových prvků, díky kterým je aktivován oběhový systém a vyživovaná pleť. Koupel má také silné relaxační účinky.
  • Jalovcová koupel s rakytníkem – Jalovec napomáhá léčbě revmatických bolestí svalů a kloubů, rakytník zase obsahuje vitamíny B, C, D a E, organické kyseliny a minerály, navíc pomáhá při kožních onemocněních, popáleninách a akné, zabraňuje vypadávání vlasů a čistí organismus.
  • Ovesná koupel – Oves působí na ekzémy, dokáže zklidnit svědění kůže a úspěšně napomáhá odstraňovat rozličné dermatitidy, revma, ischias nebo ústřel. Navíc je zdrojem vitaminu B, který je důležitý pro nervový systém a krvetvorbu.

Koho byste na lázeňský pobyt vzali vy?

Článek byl vytvořen ve spolupráci s Lázněmi Kostelec.

Témata článku

Meduňková
Stálice 79 příspěvků 17.08.19 13:25

Hezký článek, takové lázně by se mi libily. Klid a příroda. Jela bych s manželem, budu o tom uvažovat. Výlet na kole, pak masáž a nakonec dobrá večeře..to je akorát neco pro nás.

lampicka11
Závislačka 3688 příspěvků 15.08.19 15:06

Kdyby to nebylo z Prahy tak daleko. Hned by jsme jeli