Redaktorky vyzkoušely dietu The 1:1 Diet. Zhubly, nebo naopak přibraly?

Boj s přebytečnými kily se stal během pandemie jedním z nejdiskutovanějších témat. Zavřely se fitness centra, odpadly cesty do kanceláře, výlety městskou hromadnou dopravou i kulturní akce. Pět našich redaktorek se rozhodlo shodit (nejen) covidová kila dolů pomocí revolučního redukčního programu The 1:1 Diet by Cambridge Weight Plan. Jak se jim to povedlo?

*
1. Motivace: Zbavit se nespokojenosti se svou postavou 1/10

Určitě to všechny znáte. Všichni vám slibují, že až bude vašemu drahému potomkovi rok, bude pěkně spinkat, bude poslouchat, všechno bude lepší a sluníčkové. Když ne rok, tak 18 měsíců… Mému synovi jsou 2 roky a stále v noci nespí, neposlouchá a celkově je to dost svéhlavé, inteligentní, ale taky náročné dítě.

Frustrace a únava se na mně podepsala především neustálou potřebou doplňovat cukry, ideálně ve formě sladkostí a večerní skleničky vína. Začarovaný kruh, který mi způsobil nemalý přírůstek na váze, výčitky svědomí, že jsem zase snědla něco, co jsem neměla, a s tím spojenou nespokojenost s vlastní postavou a věčně špatnou náladou. Jednoho dne jsem se rozhodla, že takhle to dál nejde. Vyhodnotila jsem, že když zapracuji sama na sobě, určitě se to odrazí i na mém synovi. A jak funguje vesmír? Během pár dnů jsem byla vybrána do testování programu The 1:1 Diet, který mnoho znás dříve znalo pod Cambridge dietou.

The 1:1 Diet je komplexní redukční program založený na velmi nízkém příjmu sacharidů a navození stavu tzv. ketózy. V minulosti jsem již podobný program zkusila, věděla jsem tedy vcelku přesně do čeho jdu. Čekala jsem, že si tedy někde na internetu vyberu produkty, budu je užívat a snad zhubnu. Velmi příjemně mě však překvapilo, když mi bylo řečeno, že se mám sejít s jejich specializovanou výživovou poradkyní, která se mnou vše probere a produkty si u ní přímo vezmu.

Mnou zvolená výživová poradkyně, paní Gabriela Mertová, je sama krásná žena a už to tento fakt, jakož i její péče a podpora, pro mě byla velkou motivací. Vídaly jsme se každý týden a jednoduše jsem ji nechtěla zklamat.

*
1. Výsledek: Zhubla jsem 10 kilogramů za měsíc 2/10

A výsledek? Zhubla jsem 10 kilogramů, a to i přesto, že jsem v průběhu hubnoucí kůry odjela na 10denní dovolenou s all inclusive. :)

První krok programu spočíval v tom, že jsem jedla 3 produkty The 1:1 Diet denně a jedno vlastní jídlo (kousek masa a zelenina). Chuťově jsem si velmi oblíbila především jejich tyčinky, vynikající ale byly taky koktejly a ovesná kaše s příchutí javorového sirupu, který ráno provoněl celý dům. Jasně, nebudu zastírat, že jsem zpočátku měla hlad a jako rodilé Moravačce mi chybělo víno. :) Ale výsledky byly znatelné a natolik motivující, že jsem to vše s radostí přestála.

Pokud tedy hledáte efektivní způsob, jak zhubnout, doporučuji The 1:1 Diet všemi deseti. Není to zadarmo, ale pokud vás okolí podpoří, tak jako mě můj skvělý manžel a rodina, určitě to hravě zvládnete. A uznalé pohledy a pochvaly od vašich známých vás natolik nakopnou, že i když budete vstávat 7× za noc k vašemu miláčkovi, ráno budete plná energie. A i když testování pro emimino.cz už končí, já rozhodně nekončím. Jedu dál. Ten pocit za to stojí!

*
2. Motivace: Vyhnout se opakovanému jojo efektu 3/10

Moc děkuji za možnost zapojit se do tohoto skvělého programu. Myslím to zcela upřímně, když říkám, že mi změnil život k lepšímu. Nejen, že mi pomohl zhubnout, ale pomohl mi začít o jídle více přemýšlet. Co mi přináší? Dodá mi dneska dostatek energie pro můj den?

Pevně doufám, že jsem zastavila koloběh jojo efektů, kterých jsem v minulosti zažila už nespočet. Uzdravovací proces u mě však ještě zdaleka neskončil. To vím. Vymanit se totiž z roky zažitého systému (nezřízeného přejídání na tajňačku a bez rozmyslu), do kterého jsem po krátkých dietních epizodách vždycky sklouzla, bude náročné. K paní Markétě se tak rozhodně po čase vrátím – na přeměření a hlavně popovídání si.

To vnímám totiž jako největší přidanou hodnotu celého programu. Osobní přístup, pochopení a nesmírnou podporu od výživových poradců The 1:1 Diet by Cambridge Weight Plan. Já jsem necelé 2 měsíce docházela k Markétě Liškové na Praze 5, kterou všem vřele doporučuji. Na první konzultaci (následovně jsme se pak potkávaly vždy jednou za 14 dní) se důkladně věnovala zdravotní anamnéze, mojí minulosti a přístupu k jídlu, psychickému rozpoložení a také přístupu ke sportu. Také mě přeměřila na profi přístroji, který na displeji ukázal nejen mou váhu a míry, ale i poměr kosterního svalstva, tuků, vody a dalších látek v těle. Místo původně plánovaných 30 minut jsem u ní nakonec strávila skoro dvě hodiny.

Do programu jsem vstoupila odhodlaná, že konečně trvale zhubnu. Jak mi paní Markéta řekla, to je první a asi nejdůležitější krok v celém procesu. Proces hubnutí jsem započala již před létem, kdy jsem opět začala pravidelně plavat, chodit po horách a do fitka. Právě můj denní sportovní výkon byl asi tím nejdůležitějším prvkem, proč mi paní Markéta doporučila začít až Krokem 3 a příjmem 1000 kcal/denně. V tomto kroku jsem vydržela celý měsíc a je pravděpodobné, že se k němu brzy vrátím, abych stáhla další kila dolů.

*
2. Výsledek: 6 kilo tuků dole 4/10

Co tento krok obnáší?

Každý den jsem cvičila minimálně 30 minut, víkendy jsem si nechávala na regeneraci. Od 1:1 Diet jsem měla snídaně v podobě různých chutných instantních kaší a smoothies a na odpoledne proteinovou tyčku nebo drink. Sama jsem si pak připravovala dopolední svačinu, která měla obsahovat nějaký mléčný produkt a dát 100 kcal. A obědy a večeře o 250 kcal, které sestávaly z kombinace bílkoviny a zeleniny. Zcela zapovězený jsem měla alkohol. Dále také pečivo, ovoce, oříšky, obiloviny, přílohovou zeleninu jako brambory a v omezeném množství také kávu.

Zpočátku jsem se bála, jak moc se mi moje porce omezí, ale vlastně opak je pravdou. Díky pravidelnému režimu jsem vůbec neměla hlad, paradoxně jsem jedla více než předtím. Navíc jsem si díky sportování nemusela dělat starosti s občasným přesáhnutím 1000 kcal/denně a hlavně pak ke konci jsem si občas dopřála nějaké to 1-2 piva o víkendu s přáteli. A moc jsem si je užila. :-)

Můj jídelníček například vypadal následovně:

  • snídaně: Breakfast Smoothie jahodovo-banánové s vločkami
  • svačina: selský jogurt
  • oběd: zeleninový salát (okurka, rajče, zelný salát) s 2 vejci natvrdo
  • svačina: proteinová tyčinka Lemon Yoghurt Bar, filtrovaná káva s ledem
  • druhá svačina po tréninku: kus salátové okurky
  • večeře: 160 g kuřecího steaku a 200 g kombinace zeleniny pečené a salátové
  • přísun tekutin: 4,5 litru vody

Ano, čtete správně, k redukci váhy jsem se projedla. Sama tomu nemohu uvěřit :-)

Výsledky v číslech:

  • před létem jsem měla konfekční velikost 48, nyní 44 - takovou jsem neměla od základky :D
  • váha 93 > 89 kg
  • kosterní svalovina 29 kg > 31 kg
  • tělesný tuk 41 kg > 35 kg tohle je prý nejvýraznější úspěch, za měsíc dát toto dolu
  • útrobní tuk 131 > 126
*
3. Motivace: Zhubnout pár kilo pro dobrý pocit 5/10

Pro testování programu jsem se rozhodla, protože se mi nedařilo shodit tuk kolem bříška. Za život jsem zkusila mnoho hubnoucích programů, počínaje radou mojí babičky „Jez jen tři vajíčka natvrdo a mražené borůvky“ po soukromou trenérku ve fitku a omezování se v jídle, které ve výsledku končilo přejídáním.

Součástí hubnutí s The 1:1 Diet jsou i konzultace s výživovým poradcem, které vše mění. Já jsem docházela k paní Liškové, které jsem řekla, že se chci zbavit přebytečného tuku na břiše. Ta mě zvážila, změřila a vypočítala, kolik mám v těle tuku, svalů, vody atd. Podle výsledných čísel jsem byla zcela v normě a doporučeno mi bylo shodit jen pár kilo „pro pocit“.

*
3. Výsledek: Opět se vejdu se do velikosti 36 6/10

Začínala jsem tedy krokem 1, který byl dost náročný, protože jsem měla dovoleno přijmout pouze 3 produkty + zeleninu + bílkovinu. Jídlo, které jsem dostala připravené v pytlíčkách, mi chutnalo a pro mé překvapení mě i zasytilo.

Po dvou týdnech jsem se přesunula ke kroku dvě, kde byly mé kalorie navýšeny na 1 000 kcal za den. Vše jsem v pravidelných intervalech konzultovala právě s mojí výživovou poradkyní. Bavila jsem se s ní o tom, kde jsem zhřešila, jaká jídla preferuji a co mi v jídelníčku chybí. I když mi dieta tu a tam ujela, paní Lišková mě nikdy nesoudila, neměla nepříjemné poznámky, jen mě upozornila, že se musím vrátit na správnou cestu :).

Hubnutí jsem kombinovala se sportem a začala se na jídlo koukat trošku jinak. Dříve nudný a blemcavý cottage sýr byl nyní zaslouženou pochoutkou. Díky počítání kalorií jsem si začala říkat „Stojí mi to za to?“ zhltnout někde po cestě do práce sušenku.

Výsledek hubnutí:

Za 3 týdny 4 kg dole, já s jiným pohledem na stravování a šťastná jako blecha, že se vejdu do dříve velmi oblíbených kalhot velikosti 36.

*
4. Motivace: Uvědomit si svůj denní příjem a výdej 7/10

14. července:

Vyzkoušela jsem si delší pobyty v zahraničí a vždy jsem zhubla na krásných 60 kilo a nebyla sebemenší potíž váhu udržet. V Čechách se moje váha pohybuje kolem 70 kilo. A ručička váhy se nechce pohnout směrem dolů. V šatníku se mi tak hromadí dvě různé velikosti a radši bych, abych se vešla do té menší a větší nosila jako „oversize“.

5. srpna:

Čeká mě první vstupní prohlídla. Dietu jsem nikdy dříve nedržela, takže The 1:1 Diet je pro mě úvodem do světa počítání kalorií a hraní si s kalorickým příjmem a výdejem během dne. Na první konzultaci se mi výživová poradkyně věnuje déle jak hodinu, trpělivě odpovídá na všechny mé otázky (třeba jak program zvládnout dodržet během blížícího se filmového festivalu a plánované dovolené). Nakonec získávám plán ušitý na míru, kde nemusím počítat kalorie, jak jsem se bála. Doufám, že i motivační kalhoty, které mi leží několik let ve skříni, budou po programu vypadat jako ušité od krejčího.

*
4. Výsledek: Vrátila jsem se ke sportu a pohybu 8/10

13. srpna:

Týden držím „detoxikační“ část programu. To znamená velmi malý příjem kalorií, díky čemuž se tělo „očistí“. Navíc v této fázi dojde k nejvyššímu váhovému úbytku a další týdny půjde o pozvolné přidávání kalorií, aby nedošlo k jojo efektu. Sedím na svatbě kamarádky, popíjím vodu, šilhám po vínu a proseccu a chce to obrovskou vůli.

Dietní svatba – ráno sklenice vody, k snídani shake od The 1:1 Diet, během obřadu voda, k obědu zhruba 100 g čistého kuřecího masa, trochu salátu jako příloha, několik perlivých a neperlivých minerálek, k večeři opět salát a jedno malé zhřešení v podobě závěrečného vinného střiku. = cca 800 kcal

Klasická svatba – ráno sklenice vody, míchaná vajíčka, během obřadu sklenka prosecca, k obědu kuřecí prsíčka přelitá bazalkovou omáčkou, mačkané brambory, kuřecí vývar s játrovými knedlíčky, zapít pivem, chvíli počkat a v rámci druhého kola těstoviny s mozzarellou a rajčaty. Další pivo. Přecházíme na prosecco, na stole máme flašku, takže skleničky nepočítám. Tapas v podobě sýrů a šunky. Ovoce. Svatební dort. Přichází večeře v podobě grilovaného hermelínu se salátem a perfektně propečené panenky. = cca kalorický příjem na 3 dny

Už jste někdy slyšeli o tom, že jíme mnohem víc, než ve skutečnosti potřebujeme?

29. září (haha):

Mám dole 1,5 kg tuků a 0,5 kg svalů. I s tímhle drobným úbytkem se cítím podstatně lépe. Výživová poradkyně mi doporučuje zařadit pravidelné cvičení. Podle výsledků mi chybí svaly, ale přebývá tuk, což se právě zařazením pohybu spraví nejlépe. Motivačním kalhotám chybí ještě kousek. Do šatů dovezených ze zahraničí už se s přehledem vejdu.

Chcete zlepšit ve sportu? Zajděte za trenérem. Chcete se naučit vyšívat? Najděte si workshop. Chcete zhubnout? Objednejte si konzultaci v The 1:1 Diet. Dostanete potřebné „know how“ a kolik z něj vytěžíte, je už na vás.

PS: Po roce jsem se vrátila k józe a v dietě pokračuji. :)

*
5. Motivace: Shodit covidová kila 9/10

Do programu jsem vstupovala jako žena (55) se sedavým způsobem života a postupným (zejména v uplynulém roce „nuceného“ klidu) nárůstem váhy a podkožního tuku, a to zejména v oblasti břicha a nohou. Vlastní pohybová aktivita byla limitována obtížemi s kolenními klouby a mírně sníženou pohyblivostí. Záměrem bylo s podporou erudovaného konzultanta a „na míru“ upraveným výživovým programem dosáhnout úbytku váhy, břišního tuku a navýšení aktivity organismu celkem.

Místo setkání i konzultant (p. Marek Hoffmann) působí příjemně, pozorně a hovorně.
Měřící váha zobrazuje docela přesně stav klienta. Podstata plánu hubnutí zjevně spočívá v konzumaci 3× denně náhražkami potravin pro následující týden, ty jsou doplňovány a postupně nahrazovány doporučenou stravou, která odpovídá běžně známému a dostupnému režimu stravování při redukci váhy: jíst čerstvé suroviny, často a méně, vynechat nadbytek cukru, bílého pečiva anebo tuků apod.

*
5. Výsledek: Covidová kila jsou dole 10/10

Dokud jsem byla účastníkem programu, velice jsem se snažila abych uspěla. Psala jsem si deník (co, kdy a kolik jsem jedla, jak mi bylo).

Záznamy z mého deníku:

28.7.

První schůzka sjednána s nabídkou na základě vhodných termínů v centru Prahy v Opletalově ulici, konzultant p. Marek Hoffmann, trvání cca 40 min.

Po úvodním představení došlo na zvážení/změření na „multifunkční“ váze. Určil se výchozí stav a byly nabídnuty ve volném výběru náhražky potravin pro následující týden (3× jídlo The 1:1 Diet, zelenina a bílkovina).

4.8.

Úbytek váhy 2 kg. Doporučeno pokračovat, ale stravu doplnit i zeleninovými saláty anebo rybou, doporučen vyšší příjem bílkovin.

11.8.

Pokračuje úbytek váhy (cca 1,5kg) a nechuť k nabízeným pokrmům. Nedaří se nastavit pravidelný jídelníček. Konzultant s pochopením rozvolňuje režim, nenutí ke striktní dietě.

4.10.

Váha o 2 kilogramy méně. Jím už běžné potraviny a občas si dám sklenku vína nebo střik. :)

Článek vznikl ve spolupráci s The 1:1 Diet by Cambridge Weight Plan.

Autor:

My píšeme, vy čtete. Pokud chcete zapřáhnout naše klávesnice, posílejte své tipy na info@emimino.cz. více

Témata článku

Přečtěte si také

Váš příspěvek

Odesílám...