Do Thajska s 2,5 letým dítětem 1. část

Cestování

Doufám, že tímto deníčkem inspiruji spoustu maminek, které by rády s rodinou do exotiky, ale mají obavy. Já byla taky plná obav a očekávání jak to vlastně to naše dítě zvládne, ale syn to dal líp než já. :) Dovolená byla dlouhá a zážitků spousta, takže udělám více deníčků. Jinak by to byl oooobrovský román. :)

1 komentář

Syn se jmenuje Péťa a v době odletu mu bylo 2,5 roku. Je to velice živé dítě, ale miluje autíčka, se kterýma si opravdu rád a dlouho hraje a na to jsme spoléhali. Takže jsme měli zásobu autíček, které ještě neviděl a v případě, že bude zlobit nebo se bude nudit, auto vyndáme a je o zábavu postaráno. :)

5. března 2017 jsme odpoledne odlétali z Prahy se společností Emirates airlines. Let byl Praha-Dubaj (let 6 hodin), tam 3 hodiny pauza a pak zase 6 hodin letu Dubai-Bangkok. Čekání na letišti uteklo velice rychle. Malý se zajímal o vše nové kolem, takže to bylo super.

Když jsme přišli do letadla, tak nám oznámil: „Hele, teta letuška,“ a hnal se na sedadlo mačkat čudlíčky. :) (Sedadla měla dotekové obrazovky). Prostě můj strach, jak bude reagovat na letadlo, byl fuč. Totálně nás odboural přístupem, jako že o nic nejde a tvářil se, jako by létal denně. :-D

Cesta proběhla dobře. Mačkání čudlíčků nás zabavilo na opravdu dlouhou dobu. Celý let nespal. V Dubaji jsme dostali zdarma golfky na pohyb po letišti a tam si tedy na hodinku zdříml, jinak pak zase běhal a řádil. Další let už byl lepší v tom, že alespoň 3 hodinky spal a zbytek zase čudlíčkoval. :) S přistáním a startem nebyly vůbec žádné problémy. Ouška nebolely. Cucal lízátko nebo cucal pitíčko.

Když jsme přiletěli do Bangkoku, tak zase měl oči na vrch hlavy. Nevěděl, na co dříve koukat. Jak jezdí kufry, na davy lidí okolo nebo krásnou výzdobu na letišti. Když jsme konečně měli kufry, tak jsme se vydali na letištní metro, které nás odvezlo do centra Bangkoku. Hotel jsme měli zamluvený přes Booking.com, tak jsme si to zamířili přímo do hotelu s vidinou koupele v bazénu. Jen pro upřesnění. V ČR bylo v době odletu 7 stupňů a v Bangkoku 37. :) Takže pěkný skok.

Než jsme se dostali do hotelu, bylo pár komplikací. Museli jsme jet místní nadzemkou Sky Trainem a několikrát přestupovat. Bohužel na nádraží vede opravdu hodně schodů a na většině mají jen ty schody. Žádné výtahy. :( Takže já měla bágl na zádech, syna v golfkách a manžel měl taky baťoh a dva kufry. Bohužel jsme asi 4× museli vyběhnout a seběhnout schody s touto zátěží. Nemusím vám říkat, že to bylo složitější po tom nevyspání z letadla a ještě v tom veeeelikém horku.

Když jsme konečně dojeli do hotelu, první naše kroky vedly do bazénu, který je umístěný na střeše té vysoké budovy. Takže super výhled na celé město. Paráda. Péťa se kachnil a nechtěl ven ani za nic, :) což jsme se ani nedivili. Jenže byl večer a my museli na večeři a konečně do postele, protože druhý den ráno nás čekal přesun autobusem do Tratu (cesta 6 hodin busem) a pak hodinu trajektem na ostrov Ko Chang.

Ráno jsme vyrazili na nedaleké nádraží. Opět jsme museli jet nadzemkou a opět s náloží kufrů, báglů a kočáru. :) Dobrá rozcvička. Syn dostal nové auto a šli jsme do autobusu. Ten se mu tak líbil, že po 6 hodinách ani nechtěl vystoupit. :) Dvě hodinky tedy prospal, ale zbytek pozoroval z okna auta a kamiony a jezdil s autíčkama po sedadle. :) Ani já a ani manžel jsme syna nepoznávali. Dítě, které neposedí a všechno takhle hezky a v klidu zvádlo. Prostě paráda. Trajekt se mu líbil moc. Když už jsme byli na ostrově, tak nás převezli k hotelu na korbě Pick-upu (běžné ostrovní taxi). Prostě jede, a když na něj někdo mávne, přistoupí a jede dál.

Konečně jsme byli v hotelu. Už byl večer a my se šli ubytovat a na večeři. Hlad byl silnější, než se jít vykoupat do bazénu. A teď teprve začíná naše krásná dovolená.

Pokračování příště.

Jen pár věcí na vysvětlenou.
Byla to naše svatební cesta. Stavba byla v srpnu 2016, takže většinu peněz na dovolenou jsme vybrali ve formě svatebních darů. Odpovídám na otázku, kde jsme na to vzali, :) která padla v diskuzi.

Jinak letenky nás vyšly na 14500 Kč na osobu. Syn měl 1500 Kč slevu. Do dvou let létá dítě zdarma, ale pak už normálně platí. Ubytování nás vyšlo na 13000 Kč a jídlo a výlety cca 12-13000 Kč.

Délka dovolené 3 týdny. A časový posun 6 hodin jsme při cestě do Thajska nezaznamenali, ale po příletu domů jsme se budili ve 2 ráno a nechtělo se nám už spát. :) Protože v Thajsku jsme v tuto dobu vstávali. Ale to se za 2 dny upravilo. Nic hrozného.

Pište prosím, co vás všechno ještě zajímá, a já to zmíním v příštím deníčku. Jinak zážitků a výletů bylo dost, takže se máte na co těšit. Snad se vám deníček líbí a rádi si přečtete i pokračování…

tumpach
Kelišová 6675 příspěvků 05.05.17 07:49

Mohla jsi to udělat zakladatelko delší, bohužel, jsem se v deníčku toho moc nedozvěděla a to to vypadalo nadějně :( :(. No tak doufám, že se pro příště více rozepíšeš!!!

Deňulec
Kecalka 405 příspěvků 05.05.17 07:58
:potlesk: :palec:
Nairol
Echt Kelišová 8870 příspěvků 05.05.17 08:18

Musim souhlasit s @tumpach v denicku jsem se krome toho, kolik jste meli zavazadel a ze v letadle byly cudliky, moc nedozvedela.

Ale pokud ma jit jen o to pochlubit se, kde jste byli, tak v poradku tento ucel denicek splnil. ;)

Kacenecka216
Zasloužilá kecalka 678 příspěvků 05.05.17 08:20

Založila jsem diskusi s tím aby holky psali co je zajímá, takže sem se
držela toho :palec: :kytka:

Příspěvek upraven 05.05.17 v 08:20

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.05.17 08:58

Taky chceme příští rok vyrazit, takže budu za pokračování a tipy, kde se ubytovat, co se nejvíc líbilo moc ráda. U nás jsme počítali s tím, že to pro (tou dobou) 5ti člennou rodinu vyjde tak na 100tis. Dva dospělí, dvě děti nad dva roky a tou dobou asi 8měsíční kojenec…Všichni kdo byli ze známých si to nemohli vynachválit :kytka:
Prosím o odkaz na diskuzi, děkuji.

Laya
Kelišová 6514 příspěvků 05.05.17 09:06

My když jsme byli prvně, dvě děti 28 dnů jsme měli dohromady 1 velký kufr a to už jen kvůli těm přesunům. Dá se tam vyprat za pár kaček. Jsem zvědavá na pokračování. Na Ko Changu jsme také byli.

Linda1985
Kecalka 134 příspěvků 05.05.17 09:35

Ježiš lidi nechtěla se chlubit proberte se. Je to pouze prvni cas denicku, takze pravdepodobne se dalsi veci dozvime! Ja litala ctyri roky na koh chang jako svobodna, ted s ditetem si to nedovedu predstavit, jsem na to posr*na.. :palec: :palec: :palec: :palec: :palec:

Ukecaná baba ;) 1862 příspěvků 4 inzeráty 05.05.17 09:50

@Kacenecka216 Mám dotaz, jste očkování na žloutenku? Jedeme na podzim, dcera má jen myslím béčko z povinného očkování, uvažuju, že ji dopichneme áčko. Muž je očkovaný snad úplně na všechno, já na nic. Na spoustě serveru jsem se dočetla, že ani očkování není nutné, když nejedes do pralesa :mrgreen: Díky za info.

reinkarnace
Závislačka 4472 příspěvků 05.05.17 09:57

Tak prvně nechápu to omlouvání se za to, že jste si někam vyjeli a obhajování těch částek (mezi náma - to jste zvládli až podezřele levně :-D ). Spíš mám jinou otázku: co všechno jste museli malému před odletem naočkovat a jak na to reagoval? Mám doma tříletou a neumím si představit do ní rvát žlutou zimnici nebo břišní tyfus…z MMR byla mimo..jinak se těším na pokračování :palec:

Uživatel je onlineaivetka
Kecalka 213 příspěvků 05.05.17 10:11

Co dobrého jste tam jedli a jak malému Petříkovi chutnalo? :)

Ukecaná baba ;) 1862 příspěvků 4 inzeráty 05.05.17 10:23

@reinkarnace My se chystáme na podzim, prý stačí žloutenka, někdo nedává ani to… záleží na osobní odvaze a statečnosti :mrgreen: Ale tato otázka mě taky zajímá. A pak otázka antimalarik, to je taky taková nepříjemná věc.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 05.05.17 10:23

My bychom chteli vyrazit s prckem 18mesicu, myslite, ze je to uz taky v pohode?

ReTraktor
Kecalka 123 příspěvků 05.05.17 10:25

Díky za zajímavý deníček. Každá dovolená začíná cestou a díky za super shrnutí jak jste to zvládli vy. Každé dítě je sice originál, ale pro rejpalky, kdo píše že to je jen chlubení, si normální čtenář z tohoto psaní může odnést - je super že to bylo rozděleno na dva lety s odpočinkem, nutno zabalit zábavu pro děti (pracovala jsem jako letuška a plno rodičů předpokládá, že ve vlečňáku vozíme asi dětský koutek), zároveň je super když si vyberete moderní aerolinku, kde je zábavní systém na sedadle. Jako poučení bych si vzala - lépe zabalit, protože na cestě může být plno přestupů, takže tak aby se to unosilo bez zničení rodičů.

Díky za cenové shrnutí a smekám jak se vám to zadařilo levně :) Těším se na další deník. Rozhodně mě zajímá jídlo pro prcka, přeprava na ostrově - jezdili jste taxi, nebo jste meli scooter? jak jste to v tom případě řešili s malým. Jaké jste měli očkování, co pojištění? Co by sis příště přibalila a nebo naopak nechala doma

Díky

Janina_81
Ukecaná baba ;) 2496 příspěvků 05.05.17 11:10

@reinkarnace Žlutá zimnice do Thajska není nutná, jen do některých afrických a jihoamerických států. Resp. vyžadují očkování na žlutou zimnici, pokud jedeš ze zasaženého státu.

Do Thajska bych dětem i sobě nechala tu žloutenku a zvážila bych břišní tyfus. Jinak nic. Malárie v těchto zemích je, ale antimalarika nejsou pro dovolenkáře, kteří nejedou prolézat džungli moc smysluplný. Spíš vsadit na prevenci - dospělým přípravek na komáry s obsahem tzv. DEET, děti po večerech zakrývat do dlouhých kalhot a trika a do pokojů pořídit nějaké komárníky. A to stačí.

EmmaAnna
Závislačka 3397 příspěvků 05.05.17 11:14

Spíš by mě zajímalo jestli jste cestovali po Thajsku, nebo jste byli jen na pláži

jestli jen na pláži, nepřipadá mi to až tak světoborný :nevim:

janakaja
Povídálka 32 příspěvků 05.05.17 11:41

Teda před Peťou smekám :D. Mám co dělat, abych ty svoje dva draky udržela v klidu jedinou hodinu v autě. :roll:.Máme v plánu dovču autem po Slovinsku a už teď se na to psychicky připravuji :lol:.Těším se na Vaše pokračování :potlesk:

Adrasteia
Závislačka 3147 příspěvků 05.05.17 12:18

@Anys29 Nedá mi to. Nejde o odvahu a statečnost, ale o míru zodpovědnosti za zdraví svých dětí. Můj osobní názor je, že takové cesty jsou hazard se zdravím vlastních dětí a nezodpovědnost. Možná mám takový názor proto, že v mém okolí došlo k případu, kdy rodiče vzali malé dítě na exotickou dovolenou a dopadlo to tragicky. Podrobnosti nechci psát, aby někdo rodinu nepoznal, bylo to velmi bolestné. Argument, že přeci nikdy nevím, co se může stát, neberu, protože to, co se dítěti stalo v té cizině, by se mu tady nikdy stát nemohlo.
Nicméně každý je svého štěstí a osudu strůjcem. Pokud se nic nestane, tak pohoda, pokud ale ano, stane se z dovolené noční můra. U svého dítěte bych já toto nikdy neriskovala.

Příspěvek upraven 05.05.17 v 12:19

svycarka
Echt Kelišová 7629 příspěvků 05.05.17 12:19

Pekne jste to zvladli. Ja se s nasim malym desim jet i vlakem. U vseho musi byt. Pravdepodobne by chtel sam to letadlo pilotovat :mrgreen: Tesim se na pokracovani :kytka:

Trinetka
Závislačka 4772 příspěvků 05.05.17 12:32

@EmmaAnna Když píše, že je výlety vyšli teĎ nevím na 12000, tak asi cestovali

Ukecaná baba ;) 1862 příspěvků 4 inzeráty 05.05.17 12:40

@Adrasteia Ono hodně záleží i na destinaci, kam konkrétně jedeš, jak máš vše připravené a načtené, což v dnešní době internetu není problém.
Já se spíš ohledně očkování zabývám otázkou, zda přínos očkování převáží nad jeho riziky a zda je pro tuto destinaci opravdu nutné.
Navíc si myslím, že dnes už Thajsko není až taková exotika… ale tvůj názor samozřejmě respektuji a do jisté míry s ním souhlasím.

Tichošlápek
Neúnavná pisatelka 15538 příspěvků 05.05.17 13:01

@svycarka taky mam doma takový exemplář a kupodivu v letadle je vždy jak andilek. Takže pro nás je vždy nejhorší cesta z letiště do hotelu :lol:

Jahudka82
Závislačka 2993 příspěvků 05.05.17 13:01

@janakaja Ahoj, a kam vsude do Slovinska se chystate, jestli se muzu zeptat - my ho taky mame docela projete a s prckem jsme v jeho 2 a 1/4 roce za jednu dovcu vystridali 3 mista cca po tydnu vcetne termalu:) a byla to jedna z nej dovolenych tam - do Slovin. jezdime uz dost let a je to nase :srdce: zalezitost :lol:

Závislačka 2993 příspěvků 05.05.17 13:04

@janakaja P. S. kdybys o tom pak napsala taky denicek, moc rada si ho prectu :palec: :)

Fiialka
Ukecaná baba ;) 2256 příspěvků 05.05.17 13:09

Díky za článek :-) Nemyslím si, že by člověk měl sedět s dětma pouze v ČR. Věřím, že cestování děti může obohatit o nové podněty a dospěláci vypadnou z každodenního stereotypu, což může dodat energii na dlouhou dobu. Ta cesta vám vyšla obdivuhodně dobře :-) Těším se na další díl…

Jahudka82
Závislačka 2993 příspěvků 05.05.17 13:18

Peta je sikula :palec:, zvladal to fakt uzasne, vsechny ty presuny, nas malej byl na dovce v jeho roce a dvou skvelej partak, loni kdyz mu byly 3 a neco tak uz trochu prudil ke konci, ze chce domu, pritom to bylo o polovinu kratsi nez ty predchozi roky a max. prizpusobene jeho zajmum, i aby mel nove zazitky. Nekdy to holt asi detem nesedne, nekdy zase jo…Auta u nas taky vedou a nemuzem bez nich nikam :D Jsem zvedava na pokracovani, znami s malou od jejiho asi roka a pul litaj na Kanary, poprve jim to tam skoro cele promarodila, ale pak uz to bylo jen a jen lepsi. Ja jen doufam ze nase 2. dite bude taky tak „cestovni“ jako to 1.,ktery ty dlouhe jizdy autem (do Slovinska tak 8-10h) snasi mnohem lip nez ja, a nezdedi po mne sklony k cestovni nevolnosti za 1. zatackou ;) Se mnou si nasi kvuli tomu uzili, ale letadlo je na to lepsi, pokud nejsou zrovna turbulence:)

Pudloslava
Vesmírná mluvilka 34977 příspěvků 05.05.17 13:19

Já bych si asi potřebovala upřesnit pojem „exotická dovolená“. Je to exotická dovolená, když jedu do Asijské země a tam chodím z hotelu na pláž a zpět?

Lumíkovec
Ukecaná baba ;) 1040 příspěvků 05.05.17 13:27

Super, těším se na pokračování :) Byla jsem ještě jako svobodná na 4 týdny na Borneu v Malajsii jen s baťohem a vzpomínám dodnes :) Cestování rozšiřuje obzory :)

123Soňa
Ukecaná baba ;) 1500 příspěvků 05.05.17 14:19

Už se těším na další díl!

zaludova
Kecalka 227 příspěvků 05.05.17 14:32

Super deníček a těším se na další díl :) nechápu proč některé z vás musíte tak rýpat…(nejspíš proto, že na to buď nemáte nebo jste v životě byly maximálně někde po Evropě…)Náhodou nápad je to super…spousta z nás ráda cestuje a je fajn vědět, jak se dá dovča do vzdálenějších destinací zvládnout s malými dětmi :)

hapovab
Kecalka 442 příspěvků 05.05.17 14:55

@Nairol jezis vy jste urypana, pani pise ze bude na pokracovani, tak jako kdyz x hodin zabere cesta coz si myslim, ze je fajn si precist jak travi takovou dlouho cestu male dite. Nevim proc by se chtela chlubit, asi zavidite jen vy, myslim ze neni jedina na svete kdo byl v Thajsku.Jako cestu do Chorvatska asi nema cenu popisovat, tam jezdi s ditetem druhy, ale do Thajska s ditetem to uz je odvaha. To chcete cist je denicky o potratech nebo co?? :roll: :roll:

Nairol
Echt Kelišová 8870 příspěvků 05.05.17 15:06

@hapovab a ja zase absolutne nechapu tenhle komentar. :nevim:
S mymi detmi mame projezdeno kde co (a fakt to nebyla cesta do Chorvatska a zpatky), holky stale jsou a na ruznych cestach byly mnohem mensi nez 2,5 roku, takze vim co takove cestovani obnasi. Proto jsem take cekala neco vic, nez pocet schodu na nadrazi a vyzdoba na letisti. :nevim: Nic vic.

janakaja
Povídálka 32 příspěvků 05.05.17 15:26

Jahudka82 spis bychom chteli projet vice ty hory a pak treba na 2-3 dny k mori. Manzel je spis na tu prirodu a hory a me je celkem fuk kde budu. Hlavne kdyz nebudu muset varit :dance:.Ale stale je to otazka penez :think:.Tak uvidime jestli vubec letos klapne.Ale pokud to klapne, tak urcite neco napisu. :)

Eemii
Neúnavná pisatelka 17723 příspěvků 05.05.17 15:30

@Pudloslava :lol: jsi v exoticke zemi, ale zazivas naprosto neexotickou dovolenou.

Divver
Ukecaná baba ;) 1465 příspěvků 05.05.17 18:24

Super denicek! My letame se synem po svete od jeho sesti mesicu. Zijeme v USA, ale mame rodiny daleko. Takze na pul roce letel 6hodin do Texasu a na deseti mesicich 14 hodin do cech. To uz bylo narocnejsi. Pak jsme na 14mesicich leteli opet do Texasu a to bylo maso :))) za 5 tydnu se stehujeme do Nemecka, takze dalsi let na 19ti mesicich. To bide nastesti nocni :))) jinak s malymi detmi se doporucuje nastupovat jako uplne posledni. Nechat dite poradne vybehat po letisti. Jakmile dosedne, zavrou se dvere a prakticky hned se odleta. Ja to do ted delala spatne. Pokud ma dite sve vlastni sedadlo, doporucuju lehkou cestovni autosedacku. Dite je zvykle tak cestovat a je to pro ne i nejbezpecnejsi v pripade turbulenci. Jinak opravdu sebou co nejvic dobrot (co kdo rad). Hracky, videa, pisnicky, knizky. Byla jsem vzdycky ve stresu, ze se na nas lidi budou zlobit, ale naopak se snazili maleho zabavit, kdyz uz se nemojl
Udrzet. Cestovatelum drzim pesti a zavistivcum a rypalum preji krasny den ;)

Příspěvek upraven 05.05.17 v 18:41

Barbora1993
Kecalka 430 příspěvků 05.05.17 20:45

Hezké :) :) Doufám, že jste si to pořádně užili :) Rádi bychom za pár let až dostavíme domek a konečně se vezmeme :D také na svatební cestu někam dál…Bohužel jsme zvolili Kubu a jen cesta tam trvá přes 10 hodin, tak jsem zvědavá jak to zvládneme (pokud se to vyplní) s malým dítkem :) Díky za uklidnění, že to jde. Syn je zatím také takový rarach :D :D má teprve 11 měsíců, ale někdy máme co dělat abychom ho uhlídali, když se někam najednou rozeběhne :D těším se na další část :)

Kecalka 430 příspěvků 05.05.17 20:47

@Divver Díky za rady, vůbec jsem nevěděla, že dovolí rodičům s dětmi nastupovat až těsně před odletem :)

Lenka_Hal
Extra třída :D 10109 příspěvků 05.05.17 20:49

Taky hodne cestujeme, protoze zijeme ve Statech. Kdyz jsme se sem stehovali, starsi mel tri roky a mladsi tri mesice. Mimco to prospalo, starsi koukal na pohadky, proste pohoda. Jedina zaludnost je dle meho to ockovani, co je nutne a co zbytecne…

xstrasilka
Ukecaná baba ;) 1993 příspěvků 17 inzerátů 05.05.17 21:49

@Adrasteia Mám na to naprosto stejný názor. Taky jsem zaslechla v okolí nepříliš vydařený příběh… ono když jde všechno v pořádku, tak je to pěkné, ale běda, když se něco zvrtne a musí se tam s mrnětem do nemocnice. Ale ať si každý dělá co chce, je to jeho život. Já bych si to nelajzla.

Xsenova
Zasloužilá kecalka 645 příspěvků 06.05.17 10:27

Thajsko je super kým všetko ide ako má. Ale ak niekto z rodiny ochorie tak to bude taký prúser o akom sa nikomu z vás ani nesnívalo. Nejde ani tak o starostlivosť - tú možeš mať v bangkoku v pohode, ale o to, že zo 14 dní sa kluďne možu stať 2 mesiace (chorého cestujúceho na palubu airolinky nezoberú), a po prílete príde účet za ošetrenie a hospitalizáciu. Mali sme poistenie v KB a oni neručili za nič - mali dokonca napísané, že neručia za ublíženie slonom alebo za nehodu pri vodných športoch :roll: Bli sme v Thajsku viackrát a plánovali sme tam zobrať aj dcéru keď mala po 1 roku. Potom sme zhodnotili, že to je blbý nápad, práve preto, čo som ti napísala.

lucenka
Hvězda diskuse 37631 příspěvků 06.05.17 11:57

@Xsenova ale to je o tom, kde uzavřete pojistku. popravdě nechápu, že lidi nad pojištěním do ciziny moc nepřemýšlí a vezmou cokoliv.

zakladatelko super a už se těším na pokračování. My se chystáme už teda se starším dítětem do jihovýchodní Asie, ale zase na delší dobu.

Příspěvek upraven 06.05.17 v 18:45

Kacenecka216
Zasloužilá kecalka 678 příspěvků 08.05.17 11:31

Holky děkuji vám za vaše názory a komentáře :kytka: Na pokračování se vrhnu tento týden :) na vaše otázky určitě odpovím. :palec:

Divver
Ukecaná baba ;) 1465 příspěvků 08.05.17 13:06

No dovoli vam nastupovat, dokud jsou otevrene dvere :)) tak jsem to myslela. Ale vetsinou kdyz se zavrou dvere, behem chvilky se letadlo odpoji od stojanky. Je to vyhoda hlavne u batolat, ktera maji problme chvilku posedet :)) my vzdycky nastupovali co nejdriv a bylo to za trest :)))

Jirka Lála
Nováček 1 příspěvek 08.05.17 16:57
Zajímavý první díl deníčku,

Přes Dubaj je cesta asi nejlepší, nejen proto, že Emirates jsou kvalitní aerolinky, ale přestup je napůl cesty. Letět třeba z Amsterodamu v kuse do Bangkoku je „oser“. A když člověk hledá, najde letenky za velice pěknou cenu. Možná to místo útrap s cestováním do hotelu BTS chtělo vzít na letišti taxíka. Nejsou drahé a měli byste cestu bez komplikací. Syn to zvládl perfektně. K očkování: Když jede člověk do hotelu, není až tak potřeba, samozřejmě, očkováním proti žloutence nic nezkazíte. Já jezdím na sever do vnitrozemí, na vesnici, takže před první cestou jsem si nechal udělat komplet, 2 typy žloutenky, břišní tyfus a ještě něco. A nelitoval jsem. Samozřejmě je dobré mít kvalitní cestovní pojištění.

Smazaný anonym
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 09.05.17 07:13

Ahoj, těším se na pokračování. Zajímalo by mě kde jste na Ko Changu bydleli, vystřídali jsme tam několik resortů a srdce jsem nechala na Lonely Beach, nechápu proč, je to pláž jako každá druhá ale místní atmosféra mě dostala. A přesouvali jste se na další ostrovy, na Ko Maak a Ko Kood?
Já po zkušenosti s přesunem Bangkok - Trat ( tam multivanem zpět autobusem ) konstatovala, že příště volím letadlo, bylo to pro mě dost úmorné. Ale syn to snášel v pohodě, on miluje dopravní prostředky obecně všechny.

Jak jste řešili očkování? My máme žloutenku A a po třech letech obnovujeme tyfus, lítáme do JV Asie často.

A pak mě zajímá jídlo. Rádi ochutnáváme místní speciality, manžel a starší kluk milují pálivé všecho druhu, mladší syn je na tom hůř, ale oblíbil si krevety, kraby, sépie a jiné potvory. A já jsem většinou na kuřeti. :mrgreen:

Tak piš piš! :lol:

Příspěvek upraven 09.05.17 v 07:14

efis
Zasloužilá kecalka 536 příspěvků 09.05.17 07:19

@xstrasilka @Adrasteia Holky, prece nesedite s dětmi doma na zadku jen proto, ze se někomu na dovolené neco stalo? To je jako byste nesly s dětmi na hřiště, protoze se musí jit pres přechod, kde srazili dítě…

xstrasilka
Ukecaná baba ;) 1993 příspěvků 17 inzerátů 09.05.17 08:27

@efis Ne, to samozřejmě ne, ale určitě je rozdíl jet na dovolenou s malým dítětem po Evropě a do Thajska. Však to nikomu neberu, ať si každý dělá, co chce. My se s dětmi (v létě jim bude 5 a 3) chystáme letos poprvé do Rakouska, zatím jsme s nimi v cizině nebyli. Moře bych viděla až napřesrok a to asi Chorvatsko nebo Řecko. Kdyby děti onemocněly, tak je určitě jiná péče v nemocnici tady než v Thajsku a i přesun domů je o něčem jiném.

Adrasteia
Závislačka 3147 příspěvků 09.05.17 15:07

@efis Nikdo nemluví o sezení na zadku, ale nepotáhnu dítě do země, kde je v případě potřeby lékařská péče špatně dostupná a na mizerné úrovni. Osobně nechápu právě ten opačný názor - vezmu mimino a hurá třeba do Egypta. Spousta dětí to špatně snáší, vidím to i svém okolí - dlouhá cesta, změna klimatu, šílené vedro a vlhko v kombinaci se silně klimatizovaným hotelem, špatná hygiena apod. S dítětem rozhodně na zadku nesedím, ale volím státy a destinace úměrné jeho věku a možnostem. Nikomu to neberu, ale mě to za to riziko nestojí.

Duckula
Nadpozemská drbna 25390 příspěvků 10.05.17 01:06

Hezký deníček :palec: a těším se na pokračování ;)
Pro mě je fajn číst, že to děti dávají, v září poletíme a doufám, že to pro našeho Petika (26m) bude taky v pohodě :D
Kačka bude mít čtyři a půl, o tu obavu nemám, loni v létě sme s ní dali autem Potugalsko, spali sme ve francii a ve španělsku, byla zlatá.

paviocko
Nováček 1 příspěvek 17.05.17 13:04
Očkování

Žloutenku áčko bych určitě nechala doočkovat, to se Vám neztratí ani v ČR, jistota je jistota. My létáme s dětmi po světě úplně od malička a z nepovinných očkování mají zmíněné „áčko“, plané neštovice a nově i klíšťovku (ale tu hlavně kvůli ČR). Ještě zvažuji TBC a momentálně břišní tyfus, kvůli další návštěvě Asie. Ale děti už jsou školního věku.

markru
Nováček 1 příspěvek 16.08.17 23:03

Zajímá mě pokračování☺. Také se chystáme z jara na Ko Chang. S tříletou dcerou. Zajímá mě jak jste se tam pohybovali, ceny na ostrově, výlety.

Vložit nový komentář

Všechny deníčky uživatele

Když za exotikou, tak jedině do Thajska!