Podzimní kancelářské churavění aneb jak přežít rýmičku

Z kanceláře eMimino

Nádherný, slunečný teplý podzim si užíváme plnými doušky. Je nám totiž jasné, že pak přichází rychlý sesun teplot… a začíná několikaměsíční období kapesníků a odřeného nosu.

Kdo říká, že nachlazení trvá 7 dní nebo týden, zřejmě nikdy neměl děti! Rýmy a chřipky totiž fungují spolehlivě jako štafeta. Několik dní vydržíme nekončící pohádky a probdělé noci, vaříme silné vývary… a jen co se dítě dostane z nejhoršího, padnou do hajan opečovávající matky. Závidíme všem, kteří do jara vydrží bez posmrkaného kapesníku.

Zdroje nákazy bohužel číhají všude – od školky, MHD až po práci. Kdybychom ale my byli chřipkovým virem, schováme se do naší otevřené kanceláře a skáčeme z jedné židle na druhou.

Sedíme tu ve dvou částech, které oddělují nízké skříňky s kávovarem a mísami ovoce (ehm, a s poctivou zásobou čokolády). Od podzimu tedy často churavíme buď v jedné, nebo druhé části kanclu. Jakmile váš spolusedící chrchlá déle než den, je na místě mu/jí zdůraznit, aby si zítra laskavě vzal/a home office a pčíkal/a si v soukromí. Přístup „To je jenom rýma, to dám…“ se tady opravdu nevyplácí, protože údajná týdenní rýma pak potrápí celou rodinu.

Práce z domova se osvědčuje zejména ve chvílích, kdy udeří silnější soupeř – jednou se nám tu šířil nepěkný střevní virus. Skříňky uprostřed kanceláře začaly znázorňovat neprostupnou hradbu, za kterou nebylo radno se přibližovat. Radikálně ubylo kávových pauz ze strany zdravých, aby se minimalizoval kontakt s infikovaným územím.

Poučení: Salát Caesar je od té doby na černé listině!

Jak na nachlazení?

S nástupem podzimu očekáváme větší spotřebu kapesníčků a přirozeně se začínají objevovat babské rady, jak zatočit se začínající rýmou. Chodící lékařskou encyklopedií je u nás Josefina, která má na každý neduh spoustu tipů. Také zkušené mámy Martina, Jana a Petra už leccos vyzkoušely a sestrojily top rady na nachlazení.

Na pomyslný antivirový žebříček se dostávají tito favorité:

  • domácí cibulový sirup s medem (na líbání to pak není, ale zabírá suprově!)
  • zázvorový čaj s medem (silný, až štípe v krku)
  • nastrouhaný česnek, nejlépe zalitý horkým vývarem (servírovaný partnerem z lásky)
  • kvašená zelenina (obsahuje spoustu přírodního vitamínu C a probiotika, lepší než celá lékárna!)
  • nasadit echinaceu v čajích nebo kapkách a pokračovat celý podzim (nebo sirupy na imunitu)
  • inhalovat tymián, kafr nebo eukalyptový olej

Za vším hledej psychosomatiku

Jedna věc je nám přece jen podezřelá – jak je možné, že přes veškerou prevenci stejně někdy odpadneme? Většinou se tak děje na přelomu období, kdy se nakupí spousta pracovních a rodinných povinností zároveň. Nebo když si už už gratulujeme, jak jsme ty kolem lítající virózy přežili bez úhony…

Nachlazení nejspíš zafungují jako stopka. Vždyť i děti někdy podezříváme, že se ve školce hodí marod, protože maminka pak nejde do práce a válí se společně v posteli. :) Takže je na čase si přiznat, že každá dospělá ženská si zaslouží „onemocnět“, aby se o nás taky někdo postaral… Tehdy totiž můžeme beztrestně koukat na Sex ve městě a brouzdat po eMiminu. 8-) Akorát by bylo záhodno ordinovat si takovou relaxaci, aniž bychom u toho musely mít teploty, nateklé oči a tekoucí nosy.

Všem příjemný podzim plný zdraví přeje
redakce eMimina

A co vy, co zabírá na nachlazení vám a vašim dětem?

Váš příspěvek
Náth
Ukecaná baba ;) 1911 příspěvků 19.10.19 08:45

My už nachlazení dávno neřešíme, za nás to dlouhodobě řeší sauna jednou až 2× týdně. Když je nejhůř, zmrznou nebo vidím první náznak, že jim teče z nosu, tak přidám napařování nohou, výplachy nosu slanou vodou, rozetřu záda hřejivou masti a případně udělám baňkovou masáž a ráno jsou jako noví ;)

katintheBOx63
Zasloužilá kecalka 679 příspěvků 21.10.19 12:56

@Náth Jak se dělá to napařování nohou prosím? že bych taky zkusila :mavam:

Náth
Ukecaná baba ;) 1911 příspěvků 22.10.19 21:35

@katintheBOx63 já je normálně posadím do vany na stoličky (mám plastové z ikei) a napouštím vodu (max do půli lýtek, nejdřív příjemně teplou a pak přidávám horkou, co vydrží. Ideálně se mají začít potit. Nechalvám je tak 15-20 minut, vylezou, osuším nohy, sem tam je ještě rozetřu hřejívou masti (záda a chodidla), natáhnu ponožky a pošlu spát.
Ono je ideální to dělat v úplným začátku nebo už jen při poderzření. Třeba když zmrznou nebo zmoknou a tak.
Dřív jsem to dělala trochu jinak, měla jsem dva kyblíky, tak jsem je posadila k telce a džbánkem jsem jim dolévala horkou vodu (vždy vytáhli nohy ven při dolévání), ale to jsem se naběhala, už jsem pohodlná, tak chodí napařovat do vany a myslím, že to i mají docela rádi :-)

katintheBOx63
Zasloužilá kecalka 679 příspěvků 23.10.19 08:50

@Náth Moc děkuji za popis, tak to zkusím tento rok taky. :mavam:

Vložit nový komentář