6 let - přípravka, nezvládá (přesto že už píše i čte atd.)

Anonymní
23.11.18 00:52

6 let - přípravka, nezvládá (přesto že už píše i čte atd.)

Syn dostal odklad pro malou schopnost soustředění a šel do přípravné třídy. Od začátku roku promarodil už 7 týdnů (včetně operace).
Včera byly třídní schůzky. Paní učitelka si stěžuje, že si při hodině zpívá, nevnímá, je pomalý, úkoly dělat nechce a o nic nemá zájem a to až do té míry, že navrhuje, abychom si zažádali o asistenta (jeden už ve třídě je, takže tomu úplně nerozumím). Není moc oblíbený. Má zvláštní smysl pro humor. Třeba k někomu přijde, vezme hrst písku a řekne: „Hele jak jsem hustej!“ a sní tu hrst písku. 8o :roll: Přitom je to chytré dítě. Mluvil výrazně dřív než děti v okolí, čte, píše, počítá tak nějak v rámci systému ruka noha, ale vše se naučil proto, že ho to zajímalo.
Má pravděpodobně ADHD, ADHD mám já (39) i můj bratr(48), takže žádné veliké překvapení. Čeká nás EEG, abychom měli potvrzeno zda to tak je.
Spíš mě zaráží, že je opravdu chytrý, ale bez jakékoliv snahy. Nic se mu nechce pokud ho to nebaví (rébusy, hlavolamy, logické hádanky, IQ testy).
A nevnímá. Dlouho měl v uších vodu a tím také velmi omezený sluch - přičítali jsme to tomu. Teď má ale po operaci a nijak zvlášť se to nelepší. Prostě vypne a nevnímá.
Všechno se to ve mně mele - vím, že se ráno probudím a bude to lepší a nebudu o něj mít strach, ale teď…
Myslím, že by mu pomohla nějaká alternativní škola, méně žáků, indvindi přístup…jenže…máme 4 děti a 3 z toho jsou úplně v pořádku a já si nejsem jistá, jestli je fér, aby byli na státních školách, když by on byl na soukromé? Jedno školné na rok zvládneme, zvládli bychom asi i dvě, ale to neřeší všechny děti, že…prosím, máte někdo zkušenost?
Já si stále dokola opakovala, že je jako já, ale není, nerozumím tomu proč se chová tak jak se chová. ADHD je u něj zcela jistě podstatný problém, ale to snad nemá spojistost s tím, že se mu líbí „špatné věci“. Neumím napsat nějaký konkrétní příklad, ale můžu ilustrovat příkladem známého, který se zcela otevřeně netají obrovským obdivem k mafiánům z Ruska a neustále se jim snaží vetřít do přízně - samozřejmě v měřítku šestiletého kluka, takže jsou to někdy nechutnosti někdy prohlášení „nikdy nebudu…“…teď jsem si i na nějaké věty vzpomněla, ale ani anonymně je nemám sílu zopakovat.
Jsme samozřejmě objednaní k psychologovi a na testy na psychiatrii (ADHD), ale je to až za 6 týdnů a já se užírám. Bojím se o něj. CHci aby byl štastný a nechci aby trpěl ve škole tak jako jsem kdysi trpěla já…já školu nenáviděla a dnes vůbec nechápu, jakto, že jsem dostudovala jak střední, tak VŠ…
Pokud jste to někdo dočetl až sem a máte radu. Děkuju. Omlouvám se za nekonzistentnost textu, ale je skoro jedna ráno a všechno mě to vyhnalo z postele a jsem už unavená a mám z toho depku, že jsem na prd máma, když neumím synovi pomoct sama…

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

Anonymní
23.11.18 01:00

A v kontrastu jeho podivných prasáckých vtípků, má velké množství momentů, kdy je naprosto něžná, nezkažená a krásná duše. Když obdivuje kytky a lístky na stromech, když houpe v náručí svou malou sestřičku, když jí maluje obrázky aby měla radost. Když jí vybírá hračky. Nebo když si hraje s bráškama. Nebo když poslouchá něco, co ho opravdu zajímá, tak se mu zvětší oči a je to ten nejkrásnější andílek. A pak jde a vyčůrá se do lahve a přinese mi to, že je to pití :zed: Jak ho tohle napadne? Já to nechápu. a nebo jinak, já chápu tak nějak všechno, ale jsem bezradná, co s tím…manžel má momenty, kdy mu promlouvá do duše a je to vážně úplně zbytečný. Mluvit na ADHD človíčka o tom, že musí dávat pozor je jako říkat člověk s oční vadou, že má na něco zaostřit. Musíte mu dát nástroj a o to se snažím já, jenže on je nechce…on chce jen to co chce on. Je to povaha prostě? Ufff…

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
23.11.18 01:02

A taky mi vadí, že narušuje dynamiku výuky ve třídě…že prostě zdržuje, že je tam tahle negativní pozornost…

  • Nahlásit
  • Citovat
23.11.18 01:39
@Anonymní píše:
Syn dostal odklad pro malou schopnost soustředění a šel do přípravné třídy. Od začátku roku promarodil už 7 týdnů (včetně operace).
Včera byly třídní schůzky. Paní učitelka si stěžuje, že si při hodině zpívá, nevnímá, je pomalý, úkoly dělat nechce a o nic nemá zájem a to až do té míry, že navrhuje, abychom si zažádali o asistenta (jeden už ve třídě je, takže tomu úplně nerozumím). Není moc oblíbený. Má zvláštní smysl pro humor. Třeba k někomu přijde, vezme hrst písku a řekne: „Hele jak jsem hustej!“ a sní tu hrst písku. 8o :roll: Přitom je to chytré dítě. Mluvil výrazně dřív než děti v okolí, čte, píše, počítá tak nějak v rámci systému ruka noha, ale vše se naučil proto, že ho to zajímalo.
Má pravděpodobně ADHD, ADHD mám já (39) i můj bratr(48), takže žádné veliké překvapení. Čeká nás EEG, abychom měli potvrzeno zda to tak je.
Spíš mě zaráží, že je opravdu chytrý, ale bez jakékoliv snahy. Nic se mu nechce pokud ho to nebaví (rébusy, hlavolamy, logické hádanky, IQ testy).
A nevnímá. Dlouho měl v uších vodu a tím také velmi omezený sluch - přičítali jsme to tomu. Teď má ale po operaci a nijak zvlášť se to nelepší. Prostě vypne a nevnímá.
Všechno se to ve mně mele - vím, že se ráno probudím a bude to lepší a nebudu o něj mít strach, ale teď…
Myslím, že by mu pomohla nějaká alternativní škola, méně žáků, indvindi přístup…jenže…máme 4 děti a 3 z toho jsou úplně v pořádku a já si nejsem jistá, jestli je fér, aby byli na státních školách, když by on byl na soukromé? Jedno školné na rok zvládneme, zvládli bychom asi i dvě, ale to neřeší všechny děti, že…prosím, máte někdo zkušenost?
Já si stále dokola opakovala, že je jako já, ale není, nerozumím tomu proč se chová tak jak se chová. ADHD je u něj zcela jistě podstatný problém, ale to snad nemá spojistost s tím, že se mu líbí „špatné věci“. Neumím napsat nějaký konkrétní příklad, ale můžu ilustrovat příkladem známého, který se zcela otevřeně netají obrovským obdivem k mafiánům z Ruska a neustále se jim snaží vetřít do přízně - samozřejmě v měřítku šestiletého kluka, takže jsou to někdy nechutnosti někdy prohlášení „nikdy nebudu…“…teď jsem si i na nějaké věty vzpomněla, ale ani anonymně je nemám sílu zopakovat.
Jsme samozřejmě objednaní k psychologovi a na testy na psychiatrii (ADHD), ale je to až za 6 týdnů a já se užírám. Bojím se o něj. CHci aby byl štastný a nechci aby trpěl ve škole tak jako jsem kdysi trpěla já…já školu nenáviděla a dnes vůbec nechápu, jakto, že jsem dostudovala jak střední, tak VŠ…
Pokud jste to někdo dočetl až sem a máte radu. Děkuju. Omlouvám se za nekonzistentnost textu, ale je skoro jedna ráno a všechno mě to vyhnalo z postele a jsem už unavená a mám z toho depku, že jsem na prd máma, když neumím synovi pomoct sama…

Ahoj, docetla jsem…
Synek bude osobnost, iq bude mit asi celmi nadprumerne, problem bude v kazdi a socialnich kolektivnich dovednostech (humor)?
Ze by melo byt nefer vuci sourotencum ho dat na soukr.skolu bych takto nebrala. Proste potrebuje jiny pristup, nic, na co by mely deti zarlit, nebo brat spatne, kdyz se jim to dobre vysvetli…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
8661
23.11.18 01:53

hele, neporadím ti, ale asi by nebylo od věci si uvědomit, že odklad má proto, že je nesoustředěný. takže asi je zbytečné být na větvi z toho, že opravdu je nesoustředěný :-) kdyby se soustředěním problém neměl, byl by v prní třídě a ne stále předškoláček. na nesoustředěnost má nárok vzhledem ke své diagnóze, ty o ní víš, přijímáš ji a nějak se s ní snažíš pracovat (minimálně chodíš s dítětem po vyšetřeních a předpokládám, že pokud ti tam doporučí nějakou práci s ním, že ji nehodíš za hlavu, protože s diagnózou máš osobní zkušenost).

pokud škola navrhuje asistenta, tak se tomu nebraň a zmiň se v PPP. to, že ve třídě už jeden je, je fajn, ale jednak to neznamená, že v té třídě bude i ve chvíli, kdy tvůj syn půjde do první třídy a jednak jestli jsem to správně pochopila u nás ve škole, tak na počtu dětí s různými (PPP uznanými) problémy záleží jak to, jestli ve třídě bude asistent, tak i to, jestli třída bude smět mít snížené množství žáků ve třídě.

a další věc. já mám taky kluka, vždycky byl tak trochu živější, v PPP mu do zprávy napsali ADHD, ale podle mne nikdy ne tak výrazná, abych to musela řešit. taky měl odklad - mimo jiné byl hravý, nechtěl pracovat na zadaných úkolech, u činností dlouho nevydržel. přitom byl chytrý, jako odklaďák četl, tiskace psal i docela dobře počítal. u něj se to zlomilo někdy zhruba v lednu v odkladovém roce a do školy pak nastupoval s tím, že jeho učitelka zmiňovala, že sice dělá deset věcí najednou, z čehož devět vůbec nesouvisí se školou, nicméně dělá si je v klidu, a přitom zvládne dobře udělat i to, co se po něm chce. jenom k tomu musel dozrát. tak dej svému dítku taky ještě čas :-) jako nejspjíš to s ním budeš mít těžší, než jsem měla já s tím svým, nicméně kdyby byl tvůj kluk byl připravený na školu, odklad by nedostal, dej mu šanci ke škole dozrát a netlač na pilu. jestli tě to trochu potěší, můj kluk jako odklaďák chodil normálně do školky a tam jsem zažívala situace, že jsem si pro něj přišla - a viděla ho třeba, jak zrovna rychlostí blesku vylezl po skříních až ke stropu, aby si podal hračku nebo jak během chvilky učitelce za zády totálně rozložil pěvecký sbor předškoláků :roll: přípravku ve škole naštěstí měli jenom jednou týdně a to ještě až ve druhé polovině školního roku, když už se sklidnil.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
17646
23.11.18 05:26

Jen k té soukromé škole, v rodině by se nemělo koukat na to, co je fér a nefér, ale na to, co kdo potřebuje. Když ti to prevedu i na to tvé fér/nefer, tak vůči tvému synovi je nefér neposkytnou mu pro něj vhodnou skolu, když ji dalším dětem poskytujes.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
997
23.11.18 05:41

Podle tvého popisu bych se spíš přikláněla k Aspergrovi. Intelekt u dětí s Adhd i aspergerem nemusí být výrazně omezen. Spíš naopak.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
69308
23.11.18 06:22

Já ti mohu napsat jen jedno, pokud jsou zbylé děti normální a jedno není a potřebuje prostě soukromou školu s indivindi přístupem, tak prostě půjde jedno do soukromé a vůbec neřeším, jestli je nebo není to fér k ostatním. To mi přijde úplně mimo, korektnost za každou cenu.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
21754
23.11.18 07:11

Také si myslím, že pokud tvé dítě potřebuje individuální přístup ve vzdělávání, tak na něj má právo bez ohledu na to, jestli ostatní tvé děti vyrostly na veřejné škole. Víš, ono je to těžké. Učím na běžné základní škole, kde je ve třídě spousta dětí zdravých, teď je obrovský příliv cizinců, do toho děti, které potřebují zvláštní přístup jako tvůj syn, zkušené a i nadšené učitelky ale s minimem zkušeností právě s těmito dětmi a hora požadavků na výkon a výsledky. Kdybych měla dítě, jako je tvůj syn, buď bych hledala konkrétní učitelku v konkrétní škole rodinného typu, kterou znám a vím, že mému synovi pomůže, nebo bych bez rozpaků volila soukromou školu. Jako v běžném velkém kolektivu byť s asistentkou - které ale nemají vůbec žádné znalosti a zkušenosti - si to neumím představit. Hodně štěstí.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.11.18 07:54

Podle projevů chování bych řekla, že by to klidně mohl být Aspergerův syndrom s poruchou pozornosti , to jsou děti většinou s vysokým IQ. Ale to musí říci odborník. Čemu se ale divím, že ještě nebyl na žádných vyšetřeních. Má odklad, tak tam by už přece měl vědět, proč ho má a jak s ním pracovat, aby tu ztrátu mohl nějak během toho roku vyrovnat a kompenzovat. Synovec má vývojovou dysfázii a poruchy pozornosti a již teď ví, že bude mít příští rok odklad. Pokud potřebuje soukromou školu, tak bych to vůbec neřešila, že ostatní chodí do státní. On jí nepotřebuje kvůli tomu, že byste ho nějak upřednostňovali, ale kvůli tomu, že má specifické požadavky na vzdělávání. Ono je to hezká idea všem stejně, ale tak to nechodí, i když se nám to všude snaží namluvit. Vždycky tím někdo trpí - buď nadaní, hendikepovaní nebo průměr. To je jak kdybychom si šli nechat opravit zuby k psychiatrovi. Doktor jako doktor by se dalo říct. A stejné to je s učitelem. Běžný pedagog toto nezná, to by musel být superman.

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
23.11.18 08:40

Já bych napsala o naší dceři: Problém s ušima - dva roky v předškolním věku neslyšela (nádor). Hodně jsem s ní pracovala, než šla do školy (logopedie, ruka,…) tak 3 hoďky denně/2 roky. Přemýšlela jsem, že bych ji učila doma a dodnes mě mrzí, že jsem to neudělala. Do školy šla s tím, že umí psace psát, znala písmenka, trochu četla, matematika do dvaceti bez prstů - za 12 týdnů, totálně vyčerpané dítě, unavená (aby ne, když úkoly jí trvali od 2 do 3 hodin každý den a i přes moje prosby musely být) ruka úplně strnulá,...… ADHD - ale taková ta vnitřní forma, u doc. řekli, že doma s tím nebyl problém, protože jsme měli pořád pauzy - vždycky jsme pracovali tak 30 minut. A zjistili, že má opravdu vysoké IQ, ale nízké emoční. Ve 2. třídě přišli těžké deprese - měli jsme opravdu „milou“ učitelku :pocitac: (ten rok vyhozena za chování k dětem).
Taky problémy s chováním, ale jiného typu. (neustále děti napomínala, vysvětlovala ap. prostě se chovala jako maminka atd.). Byla ve třídě, kde jich bylo 22.
Bojovali jsme a postupně se zlepšuje - ona vyzrává nervová soustava, učili jsme jí soc. chování, určité „fígle“ atd. Dneska je v deváté a půjde na gympl. Je téměř bez problémů - jen potřebuje víc času a pauzy při dlouhých písemkách, ale že by byla oblíbená v kolektivu to ne, ale taky nestojí mimo.

Kdybych mohla vrátit čas, tak bych jí učila prvních 3-5 let doma, stejně jsme ten čas museli věnovat DÚ, k tomu příprava do školy, nikam se nemohlo jezdit (dřív muzea, zoo atd.) a čím si ta holka chudák prošla… V osmičce lepší vysvědčení, než v první třídě.

Taky máme větší rodinu :) a řeknu ti úpřímně, že na soukromou nemysli, tam ti ho nevezmou - tam spíš chodí děti, aby neměli ve třídě nikoho, kdo by třídu zpomaloval, proto je tam rodiče dávají. Aspoň tady v okolí. Ohledně asistenta - asistent by byl jen pro něj, ve třídě jich může být x a často opravdu hodně pomůže.

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
23.11.18 12:01

Taky me okamzite napadl Asperger, i kdyz tech info je malo. Neco si o tom precti. 70% deti s Aspergerem ma taky poruchu pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), nebo bez hyperaktivity. A ADHD je taky nejcasteji prvni diagnoza, kterou tyto deti obdrzi. O te alternativni skole si myslim to, co ostatni. Tvuj syn ji potrebuje, ostatni tvoje deti ne, vubec bych o tom takto nepremyslela, pokud si to muzete dovolit.

  • Nahlásit
  • Citovat

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama