Alergie na Amoksiklav, teď Ospen

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
zuza92
Zasloužilá kecalka 662 příspěvků 12.06.19 18:52
Alergie na Amoksiklav, teď Ospen

Ahoj, nenašel by se tu někdo, kdo má trochu přehled v lécích? Jde o to, že asi před čtvrt rokem jsem prodělala svojí první alergickou reakci na ATB amoksiklav. Měla jsem úplně rudé skvrny po těle, mizelo to snad 3 týdny. A teď jsem od dcery chytla anginu a dostala ATB Ospen. Obě jsou to penicilinová antibiotika. Doktora jsem upozorňovala, ještě jsem se ptala na možnou reakci. Řekl mi, že alergii jsem měla nejspíš na nějakou sloučeninu v amoksiklavu a ospen, že je čistý penicilin, který jsem měla asi před 2 roky a bez reakce. Jeden prášek jsem si vzala a bez reakce, ale mám prostě strach. Máte to někdo tak, že jste prodělali alergickou reakci a od doktora jste dostali ATB se stejnou látkou? Přijdu si jako pokusný králík. Děkuji za zkušenosti.

Reakce:
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 12.06.19 19:04

Nejsem odborník, ale mám bohatou zkušenost s intolerancí léků a na pár léků alergii.
U praktického lékaře jsem řešila reakci na Penbene (reakce potvrzena na pohotovosti) a později mi dával nějaká jiná ATB podobná, ale jiná s tím, že by tahle vadit nemusela. A opravdu to bylo v pořádku.
Jinak jak jsem psala výše, vadí mi hodně léků, ale prostě pokud je nezkusím, tak nevím, jestli budu reagovat anebo ne. A i přesto každý lék zkouším s vidinou toho, že mi pomůže a ne s nějakým zbytečným stresem, že mi zase něco bude. To řeším až nastane něco, a to něco mě hodně omezuje nějaké „drobné“ neduhy mě nechávají klidnou.

zuza92
Zasloužilá kecalka 662 příspěvků 12.06.19 19:12
@Anonymní píše:
Nejsem odborník, ale mám bohatou zkušenost s intolerancí léků a na pár léků alergii.
U praktického lékaře jsem řešila reakci na Penbene (reakce potvrzena na pohotovosti) a později mi dával nějaká jiná ATB podobná, ale jiná s tím, že by tahle vadit nemusela. A opravdu to bylo v pořádku.
Jinak jak jsem psala výše, vadí mi hodně léků, ale prostě pokud je nezkusím, tak nevím, jestli budu reagovat anebo ne. A i přesto každý lék zkouším s vidinou toho, že mi pomůže a ne s nějakým zbytečným stresem, že mi zase něco bude. To řeším až nastane něco, a to něco mě hodně omezuje nějaké „drobné“ neduhy mě nechávají klidnou.

Děkuji za zkušenost. Jasně vim, že na anginu jsou ATB nutná. Ale minule mě právě doktor celkem vystresoval. Mluvil o tom, jak příště už ty antibiotika nesmim nikdy dostat, že při další reakci by mi mohl otéct krk a začít se dusit. Tak teď místo toho abych se v klidu léčila tak jsem na nervy z léků :mrgreen:

Ijen
Ukecaná baba ;) 1806 příspěvků 12.06.19 19:29

Taky jsem mela reakci po Augmentinu, coz je to same a predtim jsem mela xkrat v zivote penicilin i amoxicilin a bez alergicke reakce. Ale ta se samozrejme muze vyvinout a nemam nijak overene, ze ta reakce byla opravdu na amoxicilin v Augmentinu. Faktem je, ze ja si netroufnu vzit uz ani cefalosporiny ktere muzou mit s betalaktamovymi ( pnc, amoxicilin) skrizene alergicke reakce. Takze kdyz uz musim beru Klacid.

Any111
Kecalka 287 příspěvků 12.06.19 22:53

Mam alergii na penicilin. Nikdo mi testy nedělal, tak mi to jiná doktorka nechtěla věřit a po zoufalých pokusech vyléčit odolného streptokoka mi nasadila augmentin a po třech dnech jsem myslela, že mi shoří tělo. Od té doby si nenechám nasadit nic s penicilinem a doktoři to mají jasně červeně poznačeno. Neriskovala bych to. Zkus homeopatika, mě pomohla lépe než ATB

Váš příspěvek
Reklama