Asertivita - téma závěrečné práce

269
9.2.21 08:23

Asertivita - téma závěrečné práce

Při práci ještě studuji obor sociální práce a dostala jsem za úkol rozvést téma " Proč je asretivita potřeba při práci s klienty, kteří dochází kvůli nejake sociálí pomoci. Když si přijdou třeba pro radu atd, Jaký probleby musel nastat, aby racovník využil asertovní techniky. Úpřímně jsem v tom teď njěka ztracená. Děkuji za veškeré nápady.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1475
9.2.21 08:31

Tak ja myslim, ze asertivita je dobra ve vsech oblastech ne? A asertivni techniky by mel clovek pouzivat neustale. Nejen v praci.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2540
9.2.21 08:34

Když klient bojkotuje návrhy aktivně se podílet na zlepšení své soc. situace?
Když se klient nedostavuje na smluvené schůzky?
Když je klient agresivní?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20713
9.2.21 08:37

Nerozumím dotazu - to je zadání bakalářky? Nebo se jedná o nějaký kurz?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17415
9.2.21 08:38

Pokud víš, co je asertivní jednání, pak si přece můžeš v jakémkoli oboru vymyslet miliony situací, kdy se ti hodí :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6068
9.2.21 08:41

@Dracietka myslím že skoro vždycky 8o Protože naopak málokterý klient v sociální nouzi sám udrží tu asertivní linii jednání.
Nejčastější přístup je asi ten, že se snaží ze sebe udělat oběť a vzbudit soucit…nebo naopak ten, kdy se všeho domáhá silou a jedná arogantně a zlostně.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
9.2.21 09:19

@Dracietka Protože spousta klientů tebou bude zkoušet manipulovat. A protože spousta klientů se bude odmítat podílet na řešení své situace a bude mít pocit, že problém máš vyřešit ty, jeho úkolem je jen tě zaukolovat. Protože spousta klientů tě bude nutit poskytnou službu na rámec toho, co máš v náplni práce. Nebo po tobě bude chtít, abys mu doporučila někoho konkrétního, kdo je nejlepší (což ty nesmíš), ptát se tě na osobní názor, na to, jak bys reagovala ty, jakou možnost by sis vybrala. Také musíš umět mluvit s klientem tak, abys svá řešení nenavrhovala agresivním přístupem. Představ si třeba situaci, kdy děláš na dávkách HN a chodí ti tam lidé, kteří na tebe řvou, že mají málo a nemají z čeho živit děti a vyhrožují ti tím, že ti je tam přivedou a nechají ti je tam. Představ si situaci, kdy ti přijde člověk, kterého vlastně vůbec nezajímá, proč dostal málo, on už to ví, dostal málo, protože má špatnou barvu kuze, tenhle stát na ně kašle. Nebo klienta, kterého mu se nechce vyplňovat všechny ty formuláře a snaží se ti vysvětlit, že to máš udělat ty a že všechna ta potvrzení nepotřebuje. Nebo klienta, co ti bude skoro ve všem lhát a dávat ti za vinu jeho špatnou situaci. Ty si a tím vším musíš umět rozumně poradit.

  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat