Asistent pedagoga na ZŠ - zkušenosti

134
23.10.19 19:57

Asistent pedagoga na ZŠ-zkušenosti

Ahoj všem, prosím chodí Vaše děti do ZŠ kde maj ve třídě asistenta? Nebrzdí to výuku? Dnes už nejsou ‚zvláštní školy‘? Připadá mi to trošku podivné :think:.. Na jedné straně fajn ‚jiné‘ děti integrovat, na druhé straně si to neumím v praxi představit.. Díky

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

13629
23.10.19 20:15

Asistent je tam proto, aby výuka bržděna nebyla. Učitel vede normální výuku a asistent pomáhá těm, kteří úplně nestíhají, nedávají pozor. Opravdu moc záleží na tom, jaký asistent je. Zažila jsem takové, kteří jen seděli, pak ty, kteří byli aktivní moc, že děti nemusely dělat nic. Zlatý střed je děti popostrčit, nasměrovat, ale nechat pracovat samotné

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
18011
23.10.19 20:19

Syn mám asistenta ve třídě, je pro celou třídu né pro konkrétní dítě, podle toho co povídá tak jim poradí pokud si nejsou jistý, s určitým dítětem které je trošku víc rušivý element se chodí učit zvlášť

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
111
23.10.19 20:19

Mě jako učitelku asistent pedagoga velmi brzdí. V první řadě musím po pracovní době naučit látku na další den asistenta. Rozumím, že nemohou umět všechno, ale jde o to, že ve většině případů látce nerozumí a musí se s nimi detailně probrat. Dále me vyrušuje, kdyz asistent paralelně se mnou mluví na svého žáka v hodině. A že své zkušenosti vim, že bych své dítě do tridy, kde je asistent pedagoga s žákem nedala. A bohužel se stále více objevuje model, kdy je těchto žáků s asistenty v jedné třídě víc.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.10.19 20:24

Nebudu vám nic nalhávat, některé děti to ruší, že je ve třídě víc lidí, ale nejvíc ruší spolužák, co třeba „odpočívá“ na sedací vaku a šustí…nedělá to, co spolužáci, je integrován jen tím, že v té třídě je. Jinak je mentálně úplně někde jinde…sama budu dceru z této třídy stahovat a dávat ji do jiné školy a třídy pro matematicky nadané děti. Tam inkluze ještě naštěstí nedorazila. :mavam:

  • Nahlásit
  • Citovat
20269
23.10.19 20:27

@tmeren koukám jak puk 8o Co ten asistent neuměl? Nedokážu si představit učivo ZŠ, které by asistent nezvládl. Pokud se jedná o odbornou SŠ, tak tam to chápu…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
19159
23.10.19 20:29

U nas taky je, podle toho, co kluk povidal, tak neni pro konkretni dite. A prej nic nedela, jen lepi vzkazy do notysku a rozdava pracovni listy. :mrgreen:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
111
23.10.19 20:31

@Novire z matematiky na druhém stupni bohužel velké množství výpočtů či postupů. Pokud budu brát zeměpis, tak byste se divila. Ti lidé, se kterými jsem se setkala, nebyli ochotni si sami nic nastudovat - tedy od výpočtu měřítka, po vysvětlování souvislostí, po probrání struktury hodiny. Ano, měla jsem dvě asistentky, které byly výborné, přesto mě a některé děti, tento model výuky ruší. Nevyhovuje mi to.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
19159
23.10.19 20:31

@tmeren Kterou ucis tridu? 8o

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.10.19 20:33

Tak u me ve tride teda asistentka maka jako sroub, mam 29 deti a z toho 9 s podpurnymi opatrenimi. Pro me velka pomoc.

  • Nahlásit
  • Citovat
111
23.10.19 20:34

A upřímně řečeno, ano, někomu asistent skutečně pomůže a do běžné třídy patří (například Aspergerův syndrom, apod.), ale některé děti by si skutečně zasloužili být ve „zvláštní“ škole - ulevilo by se jim (nebyli by na ně takové nároky, tempo, posměch spolužáků) a i třídě, protože by mohla postupovat rychleji a mít náročnější požadavky. Samozřejmě je to případ od případu.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
111
23.10.19 20:35

@Svistice teď jsem čerstvě na mateřské, ale celý druhý stupeň své předměty - tedy od 6. do 9. tříd. Naposledy jsem měla asistenty v devítkách.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
926
23.10.19 20:40
@Anonymní píše:
Tak u me ve tride teda asistentka maka jako sroub, mam 29 deti a z toho 9 s podpurnymi opatrenimi. Pro me velka pomoc.

Tohle me celkem zajima… To je opravdu sila, mit 29 deti ve tride, z toho 9 deti potrebujici asistenci. Klobouk dolu… Opravdu, verim, ze to je pro Vas a pani asistentku narocne. Neexistuje zadny strop v poctu zaku s podpur. opatr. na 1 asistentku? To se mi zda jako velky extrem. Ale jste fakt dobre, ze to zvladate :palec:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.10.19 20:41
@tmeren píše:
@Novire z matematiky na druhém stupni bohužel velké množství výpočtů či postupů. Pokud budu brát zeměpis, tak byste se divila. Ti lidé, se kterými jsem se setkala, nebyli ochotni si sami nic nastudovat - tedy od výpočtu měřítka, po vysvětlování souvislostí, po probrání struktury hodiny. Ano, měla jsem dvě asistentky, které byly výborné, přesto mě a některé děti, tento model výuky ruší. Nevyhovuje mi to.

Mohu se zeptat v jakém ročníku učíte a kolik je Vám let?

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
23.10.19 20:41

Mám asistentku ve třídě a jsem naprosto spokojená. Ale učím prvňáčky. Řekla bych, že u nás je to opodstatněné. Pomáháme dětem dvě a je to vidět, protože zvládám mnohem víc věcí, her a dalšího. Někdy ji posílám do prázdné učebny, aby s některými dětmi docvicila to, co neumí, když se třeba vrátí po nemoci.
Ale ono hodně záleží, ke kterému dítěti je. U nas se věnuje více jinym dětem. To jedno, na které je psaná, ji vlastně nepotřebuje.
Sama jsem měla syna ve třídě s AP a byl spokojený. Dítě už bylo ale přerazene jinam. Tam by byl ale problém, protože dítko se stávalo agresivní a bralo ostatním dětem věci, škola ho nebavila, často jsem viděla naminku, že ho táhne s řevem…
Na druhou stranu je pravda, že takové děti často výuku narušují a některé děti to mohou špatně nést.

  • Nahlásit
  • Citovat

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama