Au pair sociální/zdravotní pojištění

Anonymní
14.2.21 16:52

Au pair sociální/zdravotní pojištění

Ahoj,
ráda bych odjela jako au pair. Studuju školu, ale chtěla bych z ni odejít a odjet do zahraničí. Ale nevim jak by to bylo se socialnim a zdravotnim pojistenim vzhledem k tomu, ze bych nebyla nikde v čr zaměstnaná a ani bych neměla status studentka. Prosím nevite nekdo jak to s tim pojistenim je?
Predem dekuju.

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
805
14.2.21 17:09

Záleží na tom, kam odjedeš (EU nebo mimo EU), na jak dlouho a jestli tam budeš mít pracovní smlouvu nebo ne. Au-pair ji často nemají, takže musí být pojištěné normálně v ČR přes cestovní pojištění. Na pojišťovně ti poradí, stačí tam zavolat nebo napsat mail. Ale chtělo by to konkrétní informace, kam pojedeš a na jak dlouho asi, jestli budeš mít smlouvu nebo ne.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6524
14.2.21 17:09

Sociální není povinný. Ze zdravotního se můžeš odhlásit a platit si ho ve státě kam pojedeš a jak se vrátíš tak se zase prihlasis tady.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
14.2.21 17:12

@solip Jela bych do země EU a asi na půl roku nebo na rok. A jela bych přes agenturu, ale nevím jak je to s pracovní smlouvou.
@JancaS84 takže sociální si muzu nadale platit tady v čr? Nebo vůbec?

• Citovat
  • Nahlásit
14181
14.2.21 17:23