Batole (2,5) používá u podstatných jmen 2. pád.

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
38
22.1.22 16:51

Batole (2,5) používá u podstatných jmen 2.pad.

Dobrý den, nemáte někdo zkušenosti s tím, že dítko 2,5 let užívá většinou 2.pád podstatných jmen tam, kde má být třeba 1.pád.
Pr. Ukáže na obrázek a řekne „medvěda“ místo „medvěd“. Pojmenovává i hračky 2.pádem. Sebe, sourozence a tátu s mámou pojmenovává 1.pádem. Dá se to nějak nenásilně odnaučit. Děkuji za konstruktivní příspěvky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
11557
22.1.22 16:58

Myslím že jak se bude učit mluvit přejde to samo. Loni dítě říkalo sankam baboa letos jim už říká normálně sáňky.

Ve 2.5 letech to že říká medvěda místo medvěd je úplně v pohoda… Ty třeba řekneš vem medvěda… A on slyší medvěda řekne medvěda… Učí se to. Jsou mu 2.5 roku.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
158
22.1.22 17:03

Náš syn používá kromě 1. pádu i 7.pád od 15.měsíců. Ale používá je správně. Takže pá bábou, houpa dědou (ještě nenapojuje s předložkou „s“).

Děti se učí nápodobou, takže tady prostě asi pomůže opakovat po něm ale správně.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1890
22.1.22 17:05

Gramatiku dite odposloucha. Je to naprosto v poradku. Maximálně mu muzes prikyvnout ve stylu ‚Ano, medved je nahore na policce‘ apod., ale rozhodne bych ho neopravovala a nepreucovala.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
38
22.1.22 17:44

Vím, že je to jen taková ptakovinka a časem ji to asi přejde. Spíš mě zaujalo, že to říkala nejdřív správně, ale později začala dělat tuhle chybu. Doma to slyší správně a snažím se jí zpívat, vyprávět a komentovat, co vidí nebo co se dělá, aby měla pestřejší slovní zásobu a slyšela to ve správných tvarech…
Jinak si taky „jede“ vlastní slovní zásobu, pr. tišiky jsou pastelky :lol: (nikdo neví proč). A sloves by taky mohla užívat víc.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
158
22.1.22 18:06

@Perlice to chce klid. Prostě dělejte co děláte teď, a ona se časem naučí sama. :wink:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
982
24.1.22 13:02

Na slovesa existují takové kartičky
https://www.logopediesusmevem.cz/…lovesa-tisk/
Můžeš je i vyrobit :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3383
29.1.22 21:20
@Perlice píše:
Dobrý den, nemáte někdo zkušenosti s tím, že dítko 2,5 let užívá většinou 2.pád podstatných jmen tam, kde má být třeba 1.pád.
Pr. Ukáže na obrázek a řekne „medvěda“ místo „medvěd“. Pojmenovává i hračky 2.pádem. Sebe, sourozence a tátu s mámou pojmenovává 1.pádem. Dá se to nějak nenásilně odnaučit. Děkuji za konstruktivní příspěvky.

To přejde samo. Dítě tu gramatiku nechápe, zkouší, časem na to přijde a opravovat špatné tvary mu budeš ještě v předškoláku. Anebo z toho budeš tak zblblá, že už to budeš říkat s ním a považovat to za normu - já už taky říkám „zabočovat“ a „napíjím se“ :zed: :mrgreen:
Můj prostřední syn v tomhle věku třeba hodně používal slovesa v druhé osobě, ještě kolikrát takové gramaticky šílené konstrukce jako „budeš ťapáš!“ (když byl v golfkách a chtěl z nich vyndat a jít sám).
Nejstarší kluk zase o sobě hrozně dlouho mluvil ve třetí osobě („Pája udělá“, „Pája ujede“, „Pája nece“) - až téměř do tří let, postupně s tím přestal až těsně před nástupem do školky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat