Boj s předčasným probouzením u dospělého

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
10.11.21 15:56

Boj s předčasným probouzením u dospělého

Krásný den holky,

každou noc se předčasně probouzím. Nejčastěji kolem 4hod. ráno, ale není nezvyklé, pokud se probudím ve 2 nebo v 1. A pak neusnu. Zcela výjimečně tak 1× za 3 měsíce se mi ještě potom podaří usnout.

Mám to od prvního těhotenství, aspoň co si sama vybavím. Takhle to mám už 11 let. Pořád jsem si říkala, že není co řešit…prostě usínám moc brzo (cca mezi 9-10hod.), vstávám na kojení…bla bla bla… Mám velkou nadváhu, přes den žeru rychlovky, sladkosti, tučné…potřebuju energii. Když jednou za tři měsíce ještě po probuzení usnu, tak je den úplně jiný a strava také jiná. Dnes jsem si fakt uvědomila (proč až po 11 letech sakra!!!), že je to fakt problém a zapeklitý kolotoč (hubnutí versus nespavost).

Nemám energii, přestává mi to myslet - včera jsem koukala na mlýnek na maso a nemohla si vybavit, jak ho sestavit a to ho používám několikrát do týdne. Padá z ruky, občas se nožem fiknu, požár na plotně už byl 3×…jako už to přestává být sranda.

Snažím se dodržovat tmu, nic nejíst před spánkem, žádnej tablet a tv, nerozsvícet, když jdu na wc…, ale můj problém bude zřejmě hlubší. Nebo musím vytrvat, zkouším to asi 3 týdny. Když jsem o tom mluvila s lékařkou, řekla, že se mám hýbat a zhubnout, že se pak bude spát líp…no, jako chodila jsem pravidelně svižnou chůzí x kilometrů denně a moc to neúčinkovalo. A k tomu, jak jsem nespala, jsem měla daleko větší deficit, který jsem doháněla kravinama.

Zajímá mě, zda s tím někdo bojuje a jak se mu daří. Naprosto odmítám medikaci, ale jestli nebude jiná cesta ven…

Melatonin jsem zkoušela, mám u něj hodně divoké sny a ráno nejsem vůbec odpočatá. Když se ve 4 probudím (bez melatoninu), tak většinou mám pocit svěžesti, ale být vzhůru od 2, 3… to už je fakt hardcore!

Mám žádanku na různé odběry, takže to budu řešit s novou lékařkou. Ale proboha, je mi 35 let…jak bude má nespavost vypadat v důchodu??? Jako nemusím popisovat, jak vypadá můj den „mumie“.

Stresy pochopitelně jsou, chodím několik let na psychoterapii. Pomohl mi biofeedback, ale brzy jsem na biofeedbacku řešila něco jiného a spánek nedochodila.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
58
10.11.21 15:59

Tak sem se připíchnu, mám to hodně podobně, jen tedy „pouze“ 8 let… :roll:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
239
10.11.21 16:29

Agomelatin je lepší než melatonin. Podobné složení, ale je to lék na recept.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
18721
10.11.21 17:22

Hele to co popisuješ je učebnicový příznak deprese, která už je propsaná do neurochemie.

Má tě v péči i psychiatr?

Někam bych zašla na diganostiku, protože by to mohly velmi efektivně řešit vhodně zvolená antidepresiva, která navíc můžou být i stimulující přes den a mirně tlumit chut k jídlu, což posléze dost usnandí držení takového režimu, že budeš jíst méně na záchranu alepsoň trochu energie z nevyspání a budeš mít víc sil se hýbat, což povede k čemu? Ke kvalitnějšímu spánku.

A nebránila bych se ani regulérním práškům na spaní na pár týdnů než si mozek zvykne. Ať už tritticu a nebo něčemu typu atarax.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
18721
10.11.21 17:24

Jinak melatonin pomáhá při potížích s usínáním, ne s předčasným probouzením, to už je zmetabolizovanej a není úplně efektivní ani při příliš mělkém spánku.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
10.11.21 17:41
@Kazimíra Olejovka píše:
Krásný den holky,

každou noc se předčasně probouzím. Nejčastěji kolem 4hod. ráno, ale není nezvyklé, pokud se probudím ve 2 nebo v 1. A pak neusnu. Zcela výjimečně tak 1× za 3 měsíce se mi ještě potom podaří usnout.

Mám to od prvního těhotenství, aspoň co si sama vybavím. Takhle to mám už 11 let. Pořád jsem si říkala, že není co řešit…prostě usínám moc brzo (cca mezi 9-10hod.), vstávám na kojení…bla bla bla… Mám velkou nadváhu, přes den žeru rychlovky, sladkosti, tučné…potřebuju energii. Když jednou za tři měsíce ještě po probuzení usnu, tak je den úplně jiný a strava také jiná. Dnes jsem si fakt uvědomila (proč až po 11 letech sakra!!!), že je to fakt problém a zapeklitý kolotoč (hubnutí versus nespavost).

Nemám energii, přestává mi to myslet - včera jsem koukala na mlýnek na maso a nemohla si vybavit, jak ho sestavit a to ho používám několikrát do týdne. Padá z ruky, občas se nožem fiknu, požár na plotně už byl 3×…jako už to přestává být sranda.

Snažím se dodržovat tmu, nic nejíst před spánkem, žádnej tablet a tv, nerozsvícet, když jdu na wc…, ale můj problém bude zřejmě hlubší. Nebo musím vytrvat, zkouším to asi 3 týdny. Když jsem o tom mluvila s lékařkou, řekla, že se mám hýbat a zhubnout, že se pak bude spát líp…no, jako chodila jsem pravidelně svižnou chůzí x kilometrů denně a moc to neúčinkovalo. A k tomu, jak jsem nespala, jsem měla daleko větší deficit, který jsem doháněla kravinama.

Zajímá mě, zda s tím někdo bojuje a jak se mu daří. Naprosto odmítám medikaci, ale jestli nebude jiná cesta ven…

Melatonin jsem zkoušela, mám u něj hodně divoké sny a ráno nejsem vůbec odpočatá. Když se ve 4 probudím (bez melatoninu), tak většinou mám pocit svěžesti, ale být vzhůru od 2, 3… to už je fakt hardcore!

Mám žádanku na různé odběry, takže to budu řešit s novou lékařkou. Ale proboha, je mi 35 let…jak bude má nespavost vypadat v důchodu??? Jako nemusím popisovat, jak vypadá můj den „mumie“.

Stresy pochopitelně jsou, chodím několik let na psychoterapii. Pomohl mi biofeedback, ale brzy jsem na biofeedbacku řešila něco jiného a spánek nedochodila.

Kolik hodin denně tedy spíš? Já se budím taky kolem čtvrté a mě se to moc líbí. Mám pár hodin pro sebe když vsichni ještě spí a všude je ticho. Taky chodím brzy spát a spím 6 až 8 hodin a to mi přijde vyhovující. S tím jídlem ti doporučuju připravit si jídlo ráno na celý den. Stejně nespíš tak máš čas. A pěkně hezky hlavně svačiny do krabiček a když přijdou chutě, budeš mít kam sáhnout. A večer jist málo a od všeho klidně kousek. Noc si noeodpirej nebo tě to stejně dožene. Raději třikrát denně půl sušenky, než tě přepadne žravá a sniš je všechny najednou.

  • Citovat
  • Nahlásit
10.11.21 17:49
@Ou píše:
Hele to co popisuješ je učebnicový příznak deprese, která už je propsaná do neurochemie.

Má tě v péči i psychiatr?

Někam bych zašla na diganostiku, protože by to mohly velmi efektivně řešit vhodně zvolená antidepresiva, která navíc můžou být i stimulující přes den a mirně tlumit chut k jídlu, což posléze dost usnandí držení takového režimu, že budeš jíst méně na záchranu alepsoň trochu energie z nevyspání a budeš mít víc sil se hýbat, což povede k čemu? Ke kvalitnějšímu spánku.

A nebránila bych se ani regulérním práškům na spaní na pár týdnů než si mozek zvykne. Ať už tritticu a nebo něčemu typu atarax.

Nemá. Jsem k němu objednaná už tři měsíce, teď to snad vyjde. Ale jak říkám, bráním se medikaci jak čert kříže. Mám v okolí medikované osoby - užívají antidepresiva a vidím u nich jen nárůst hmotnosti a to dost výrazný. Bojím se, že mě to hodně utlumí a už nebudu tak crazy veselá, co dělá blbiny…na druhou stranu ty následky se teď objevují v plné míře. Potřebuju psychiatra, který mě bude respektovat a zkrátka mi to velmi dobře vysvětlí. Také se bojím té závislosti. Do nedávna to bylo fakt super, dokázala jsem udělat spoustu věcí, než se rodina vzbudila, ale teď už ne…teď jsem unavená od samého rána.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10.11.21 17:58
@Anonymní píše:
Kolik hodin denně tedy spíš? Já se budím taky kolem čtvrté a mě se to moc líbí. Mám pár hodin pro sebe když vsichni ještě spí a všude je ticho. Taky chodím brzy spát a spím 6 až 8 hodin a to mi přijde vyhovující. S tím jídlem ti doporučuju připravit si jídlo ráno na celý den. Stejně nespíš tak máš čas. A pěkně hezky hlavně svačiny do krabiček a když přijdou chutě, budeš mít kam sáhnout. A večer jist málo a od všeho klidně kousek. Noc si noeodpirej nebo tě to stejně dožene. Raději třikrát denně půl sušenky, než tě přepadne žravá a sniš je všechny najednou.

6 hodin. také se mi to na začátku líbilo. Těhotná ve 4 ráno jsem žehlila, uklidila půlku baráku…učila se na státnice, psala BP…atd. Jenže teď už to nejde. Dítě chodí do školy, je třeba fungovat i odpoledne. Já byla zvyklá si po obědě schrupnout…no, tak nevím, jak to budu dělat v práci. Ale dřív jsem aspoň do oběda nebo dejme tomu do 15hod. vydržela. Dnes jsem se probudím ve 4 a v 8 nejpozději v 10 bych už spala. S jídlem je to trable. Nefunguje u mě dát si kousek sušenky, jakmile k tomu čichnu je zle. Ale vydržela jsem asi 2 týdny, k tomu jsme se občas vyspala až do půl páté a bylo to fajn. Sním zdravé, normální jídlo…na mňamku si dám oříšky, mrkev apod. a pak ještě dám tu čokoládu nebo pytlík brambůrek… Teď na to chci jít jinak, nejdřív vyřešit spaní a s tím si myslím hodně vyřeším i to jídlo, protože nebude tolik třeba. Bolí mě hlava, jsem často nastydlá, imunita na prd…nadváha, únava… :(

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6511
10.11.21 18:59
@Kazimíra Olejovka píše:
Nemá. Jsem k němu objednaná už tři měsíce, teď to snad vyjde. Ale jak říkám, bráním se medikaci jak čert kříže. Mám v okolí medikované osoby - užívají antidepresiva a vidím u nich jen nárůst hmotnosti a to dost výrazný. Bojím se, že mě to hodně utlumí a už nebudu tak crazy veselá, co dělá blbiny…na druhou stranu ty následky se teď objevují v plné míře. Potřebuju psychiatra, který mě bude respektovat a zkrátka mi to velmi dobře vysvětlí. Také se bojím té závislosti. Do nedávna to bylo fakt super, dokázala jsem udělat spoustu věcí, než se rodina vzbudila, ale teď už ne…teď jsem unavená od samého rána.

Beru antidepresiva uz radu let a nabrala jsem max 5 kilo. :think: Utlumena vubec nejsem. Mela jsem ohromne problemy se spankem a to jsem brala Nykob 5mg a po tom jsem taky utlumena nebyla.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
239
10.11.21 19:02

V CDZ by Vás vzali hned. Centra duševního zdraví byla zřízena, aby lidé nemuseli čekat několik měsíců na ambulantního psychiatra.
Bývají tam zkušení psychiatři a mají více času na klienty než v běžné ambulanci.
Nějaké CDZ máte poblíž místa bydliště, je v každém regionu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10.11.21 19:21
@jejjej píše:
V CDZ by Vás vzali hned. Centra duševního zdraví byla zřízena, aby lidé nemuseli čekat několik měsíců na ambulantního psychiatra.
Bývají tam zkušení psychiatři a mají více času na klienty než v běžné ambulanci.
Nějaké CDZ máte poblíž místa bydliště, je v každém regionu.

Díky. CDZ mám hodně z ruky. Termín u psychiatra mám za 14 dní. Ale načekala jsem se, to jo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
10.11.21 19:28

@Kazimíra Olejovka
To mi teda ale přijde, že jsi hotová z něčeho jiného než z nespaní jestli spíš 6 hodin, možná z těch depresí. Sice máš ten spánek divně posunutý, že jsi vzhůru brzy a chodíš spát dřív než ostatní, ale já taky víc než 6 hodiny nespím. Chodím spát v půlnoci, budím se kolem třetí až čtvrté a jsem vždycky tak hodinu vzhůru než znovu usnu a vstávám v sedm, a neberu to vůbec jako problém. I s pěti zvládnu fungovat, když se náhodou probudím později kolem páté, už většinou neusnu. Uvidíš co řekne psychiatr, držím palce.

  • Citovat
  • Nahlásit
10.11.21 19:52
@Anonymní píše:
@Kazimíra Olejovka
To mi teda ale přijde, že jsi hotová z něčeho jiného než z nespaní jestli spíš 6 hodin, možná z těch depresí. Sice máš ten spánek divně posunutý, že jsi vzhůru brzy a chodíš spát dřív než ostatní, ale já taky víc než 6 hodiny nespím. Chodím spát v půlnoci, budím se kolem třetí až čtvrté a jsem vždycky tak hodinu vzhůru než znovu usnu a vstávám v sedm, a neberu to vůbec jako problém. I s pěti zvládnu fungovat, když se náhodou probudím později kolem páté, už většinou neusnu. Uvidíš co řekne psychiatr, držím palce.

Max 6 hodin, když se vzbudím v 1, ve 2 je to méně…pravidelně už 11 let, nespím každý den 6 hodin a stává se také dost často, že spím přerušovaně, protože dcera občas chodí, že se bojí atd.

Nepřijde mi, že bych měla deprese, nemám příznaky, až na tohle buzení…sice jsem si prošla těžkými roky, ale nešlo o nic, co by někdo zvládnul levou zadní. Tenkrát mě viděl neurolog, psychiatr ještě ne. Ale je to můj úhel pohledu, možná budu překvapená… :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1094
10.11.21 20:25

Zkus Cbd olej. Manžel má taky takové problémy, ale po 4 kapkach spí jak mimino 🙂

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat