Čekankový sirup - může uškodit?

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
9.1.22 16:36

Čekankový sirup - může uškodit?

Zdravím, před 2 měsíci jsem si zamilovala čekankový sirup jako náhradu za cukr - používám ho na lívance k snídani a sladím si s ním čaj, tvaroh nebo bílý jogurt, ALE cca hodinu a půl po požití mě začne vrčet břiše (jako kdybych spolkla vzteklého psa) a začnu vcelku dost hlasitě prdět. To by ještě šlo jenomže po tak 10 minutách na mě přijde kadění a bohužel musím přiznat, že kdybych nešla hned, tak jsem si docela dost jistá, že se regulérně pos**u. :roll: Prostě mám fakt průjem a křeče. Po vykadění je to většinou ok nebo občas musím třeba po chvíli ještě jednou.
Vím, že ČS je tekutá vláknina, a že tyhle obtíže může způsobit, takže rozhodně to s ním nepřeháním, ale i tak to má tyhle účinky a já mám trochu strach, aby to z dlouhodobého hlediska na mě nemělo negativní dopadlo, co se střev a trávení týče :nevim: Nikde se nic takového nemůžu dočíst. Má někdo zkušenost?
Jinak to, že po něm musím trochu trávicí obtíže mi nijak nevadí, dávám si ho jen když vím, že budu doma. :lol:

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
12151
9.1.22 16:41

Já jsem po něm taky jak prdící balónek, ale průjmy tedy nemám, a už vůbec ne už po 1,5h, to máš hrozně rychlý metabolismus. Manželovi nedělá vůbec nic.
Osobně by mi za tu sladkou chuť ty průjmy nestály a hledala bych alternativu. Ze zdravotního hlediska neporadím, nejsem zdravotník.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3959
9.1.22 16:42

A kolik si toho davas, mne prijde ze proste regulerne prehanis davkovani a z toho se samozrejme pos…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
19127
9.1.22 16:44

No evidetnně tvému trávení škodí.

A není to rychlý metabolismus, ale zní to jako dráždivý tračník se syndromem bakteruálního přerůstání. V případě že to tak je, tak tím že dále konzumuješ snadno fermentovatelné polysacharidy, což inulin v čekankovém sirupu je, tak jen celý problém zesiluješ.

Zajdi to probrat - ideálně na gastro entero, tipuju že těch obtíží budeš stejně mít povícero.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10498
9.1.22 16:46

Cekankovy syrup je teď hodně moderní ale bohužel ne každému sedne… :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
821
9.1.22 16:56

Taky jsem z něj byla nadšená, než jsem zjistila, co to se mnou dělá. A od té doby maximálně olíznu víčko. Mám po tom křeče v břiše, nadýmání a průjem.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
9.1.22 17:07

@Ernais tak dvě lžíce na lívance ráno nebo do tvarohu nebo do jogurtu - záleží, co zrovna snídám a pak třeba k večeru malou lžičku do čaje :nevim: nepřijde mi to moc

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
9.1.22 17:13

@Ou Vím, že jsi lékař nebo zdravotník dle diskuzí akorát je vtipné, že tebe tahle možnost napadne z jednoho příspěvku aniž bys mě znala, ale mého doktora ne… :roll: Já si už nějakou dobu myslím, že trpím dráždivým tračníkem jenomže a už jsme se o tom zmiňovala dvou obvodním doktorům, které jsem měla a bohužel oba mě na tohle odmítli léčit nebo mi nechat udělat nějaké vyšetření :roll: na gastro mi řekli, že musím mít doporučení od obvodního lékaře :zed: prý dráždivý určitě nemám a naznačili mi, že mé trávicí problémy jsou kvůli špatné životosprávě - ano já jsem měla vždycky nadváhu (ne nijak výraznou) než jsme zhubla takže se snažím hlídat ve stravě abych nenabrala a hodně chodím na procházky :roll: myslím, že moje životospráva není nejhorší, ale pravda je, že těch obtíží mám víc takže v jídle si musím dávat pozor… nicméně k tomu sirupu, může mi to pak třeba způsobit nějaký problémy se střevy? Díky za odpověď :kytka:

  • Citovat
  • Nahlásit
1122
9.1.22 17:19

Ja ho pouzivam leta do snidane, i cekankovy topinky. Ale ja trpim na zacpy, takze pro me je sranec opravdu vitanej :lol: ale hlidam si mnozstvi, abych nepresahla 20g denne :mavam:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17957
9.1.22 17:24
@Anonymní píše:
@Ernais tak dvě lžíce na lívance ráno nebo do tvarohu nebo do jogurtu - záleží, co zrovna snídám a pak třeba k večeru malou lžičku do čaje :nevim: nepřijde mi to moc

Max denně by se mělo 20g.to jecca jedna polévková lžíce.

Pokud toho jíš víc, tak je průjem běžný vedlejší účinek předávkování

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
188
9.1.22 18:50
@Anonymní píše:
Zdravím, před 2 měsíci jsem si zamilovala čekankový sirup jako náhradu za cukr - používám ho na lívance k snídani a sladím si s ním čaj, tvaroh nebo bílý jogurt, ALE cca hodinu a půl po požití mě začne vrčet břiše (jako kdybych spolkla vzteklého psa) a začnu vcelku dost hlasitě prdět. To by ještě šlo jenomže po tak 10 minutách na mě přijde kadění a bohužel musím přiznat, že kdybych nešla hned, tak jsem si docela dost jistá, že se regulérně pos**u. :roll: Prostě mám fakt průjem a křeče. Po vykadění je to většinou ok nebo občas musím třeba po chvíli ještě jednou.
Vím, že ČS je tekutá vláknina, a že tyhle obtíže může způsobit, takže rozhodně to s ním nepřeháním, ale i tak to má tyhle účinky a já mám trochu strach, aby to z dlouhodobého hlediska na mě nemělo negativní dopadlo, co se střev a trávení týče :nevim: Nikde se nic takového nemůžu dočíst. Má někdo zkušenost?
Jinak to, že po něm musím trochu trávicí obtíže mi nijak nevadí, dávám si ho jen když vím, že budu doma. :lol:
Čekankový sirup obsahuje celkem dost vlákniny, takže pokud někdo není zvyklý na dostatečnou denní dávku vlákniny, měl by dávkovat opatrně a pak pomalu zvyšovat dávky.
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat