Co děláte pro své zdraví - z hlediska jídla a vitamínů

798
8.2.21 16:56

Co děláte pro své zdraví - z hlediska jídla a vitaminu

Ahoj holky,

zajímalo by mě, jestli vědomě jíte nějaké potraviny, které vám třeba ani moc nechutnaji, ale jsou skvělé pro zdraví?

Dále jaké doplňky strany a vitaminy berete?

Já začnu:

4× týdně si dávám zeleninové stavy - nejčastěji mrkve nebo řepu, občas ovocné smoothie (jinak ovoce totiž moc nejim)

Snažím se jednou max dvakrát týdně snist jogurt nebo vypít kefír (nemám to rada, ale vím, ze je to zdravé, tak se snažím)

Občas v týdnu sním hrst ořechů, nejčastěji mandle

Jinak samozřejmě klasická strava, toto jsou ale věci, které zařazuji schválně a kvůli zdraví.

Z hlediska doplňků a vitamínů beru denně:
Cecko
Omega tuky
B (b12, kyselinu listovou)
Občas biosil (pleť a vlasy)
Zinek (kvůli pleti)

Pila jsem rakytník, ale už ne.

Dekuji - a bude super když i napíše důvod, proč danou věc berete a zda to funguje :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
8419
8.2.21 17:00

@SunSan Sezamová semínka, kimchi to miluji, listové saláty, křemelina, kefiry bez příchutě, Matcha čaj ten mi moc nejede ale piju ho. Zinek. Kimchi mi pomáhá na zažívání, zinek a křemelina na vlasy a pleť

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4465
8.2.21 17:04

Kromě drcených semínek ostropestřece (kvůli játrům abych si pročistila organismus) a prášku z Maca nejím nic co by mi nechutná a ani to mi nepřijde nijak hnusné. Jinak jíme co nám chutná, ale hodně zeleniny, lehce jsme omezili lepek, žádná umělá dochucovadla, éčka, konzervanty apod. Nesmažíme, pokud dělám něco v trojobalu tak to peču na pečícím papíru v troubě. U nás byl impuls tinnitus mého muže a strava to ovlivňuje hodně. Jako bonus jsme oba zhubli.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
803
8.2.21 17:05

Jim zdravě, ale to, co mi chutná. Jogurty, zakysaná smetana, ovoce, zelenina (tu ke každému jídlu), celozrnné pečivo, potraviny s nízkým GI - mám predispozici k diabetu, semínka, obilné i bezlepkové kaše. Zdravou stravu držím tak z 80% ;) Žádné doplňky neberu, jednu chvíli jsem brala magnesium, kvůli únavě. Snažím se ale jinak vše nahnat stravou.
Kefír je zdravy, ale já mu ještě nepřišla na chuť.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
734
8.2.21 17:28

Jím zdravě a beru bylinky, něco mi vypěstuje babička něco koupím u nás v bylinkach. Na nějaké umělé vitamíny z lékárny nevěřím.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4735
8.2.21 17:29

Jím všechno možné. Ze suplementů nejím nic.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
214
8.2.21 17:40

Doplňky stravy neberu (jen v létě betakaroten na lepší opálení a každý večer kolagen na krásu :D ).
Každý den si nachystám do misky odváženou denní dávku zeleniny (270g). Minimálně toto množství musím sníst. :palec: Většinou sním víc, ale toto je minimum.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3602
8.2.21 17:46

Jím asi celkem zdravě, ale ne věci, co mi nechutnají. :nevim:
Mám ráda jogurt, který si sladím většinou medem, ráno jím domácí müsli, jím celkem hodně ovoce a zeleniny, snažím se mít ryby aspoň jednou týdně, naopak nejíst moc často maso. Pečivo nemívám skoro vůbec.
Většinu věcí vařím doma (i marmelády, kečupy, sirupy apod.), nekupujeme polotovary. Nejím uzeniny ani fast food (občas výjimečně - třeba jednou za 2-3 měsíce -zajdu na kebab), nepiju sladké limonády, sladkosti jím dost vzácně.

Ze suplementů akorát magnesium přes léto, kdy dost sportuju, jinak nic.

Ale asi spíš to beru tak nějak intuitivně (a naštěstí jsem na to naučená z domu), než že bych si říkala, že abych byla zdravá, musím dnes sníst ještě tolik a tolik gramů zeleniny.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
546
8.2.21 17:49

Nechutná mi žitný chleba ale úplně bez pečiva být nedokážu tak jím ten žitný. Snídám bílý jogurt s ovesnými vločkami a ořechy (to mi taky moc nechutná tak si do toho vždycky přimíchám nějaké ovoce). Večeřím často zeleninové saláty i když ne každý den. Doplňky stravy pravidelně neberu, jen občas magnézko kvůli křečím a když se blíží nějaký stres nebo rozjíždí nemoc nadopuju se Céčkem.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1265
8.2.21 18:19

Piju kombuchu, v zimě kvašenou zeleninu a klíčím. Kam to jde, sypu Tebi kvůli Béčku.
Z doplňků betaglukan, acerolu (raw C), doplňuju Mg podle mg protokulu a letos navíc i Déčko

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1192
8.2.21 18:28

Nic.
Pár měsíců ročně beru železo, protože musím.
Téměř každý den večeřím zeleninový salát už od svých 10 let, ale jen proto, že mi prostě chutná a neobejdu se bez něj.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
194
8.2.21 18:32

Ja loni nasadila kombo Ccko, Bcko + listovka a Dcko, ted jsem k tomu pridala Magnesium (Magnebe6 stress, protoze blbe spim) a nejakej produkt na vlasy, protoze mi hrozne padaji (je tam zinek a pantothen ci co to :D ). Jinak jim vsechno, nijak se neomezuji, snazim se vic hybat (akorat mi hrozne chybi plavani ted). A uz 2 kg dole :dance:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2961
8.2.21 18:55

Ovo, zele, hodně mléčného + doplňky od Nahrin

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
33424
8.2.21 19:14

Beru céčko, déčko a rybí tuk. Děti taky. Sem tam ještě hořčík nebo pijeme Magnesii, Gemerku.

Zakladem je přiměřená strava, z mého pohledu se to ale nerovná žádný extrém, všeho s mírou.

Od dětství mám odpor k mléku a většině mléčných výrobků. Čím jsem starší, tím je ten odpor silnější. Takže nárazově ještě supluji vápník.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
165
8.2.21 20:53

Snažím se jíst potraviny, ne otraviny s chem. sajrajty, a díky za to, že v posl. měsících jsem objevila hodně bio produktů: vejce, mléko, máslo… (Důležité jsou pro mne i obaly: takže se vyhýbám mléku v plast. lahvi, nevařím čaje v pytlíku…) Lze říct, že v mnohém souhlasím s tím, co hlásá Margit Slimáková.

Co se týče tzv. vitamínů v lékarnách, nevěřím jim. Kdyby pomáhaly, farmalobby je neprodává. :cert:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat