Jak potlačit stress?

9163
26.1.21 16:09

Co doplnit na zklidnění a proti stresu?

Ahoj emiminovská kolektivní moudrosti. Hledám tipy, co doplňovat uměle, aby se člověk dokázal udržet co nejvíc v klidu, nebyl pořád nervózní, vystresovaný na maximum, schopen se trochu povznést a uvolnit. Teď mi jde vysloveně o to, co může tělu chybět a dá se z voně dostupného doplnit pro větší emoční stabilitu a pohodu. Co jsem zatím pochytila, tak hořčík a železo a listovka (?). Nějaké další tipy, ideálně i na konkrétní značku/typ s dobrým poměrem cena/výkon/vstřebávání. Díky.

S.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
10584
26.1.21 16:29

Z vlastni zkusenosti doporucuju vic se hybat a zmenit i jidelnicek, chodit na dlouhe prochazky.Jen nejaky umele doplnky z tebe neudelaji slunicko..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9163
26.1.21 16:32
@Ketris píše:
Z vlastni zkusenosti doporucuju vic se hybat a zmenit i jidelnicek, chodit na dlouhe prochazky.Jen nejaky umele doplnky z tebe neudelaji slunicko..

Ano, ja vim. Ale vyse ptam vyslovene na tohle, samozrejme si uvedomuju, ze to neni samospasny.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6766
26.1.21 16:34

Vic alkoholu. Neni na sedmicku pred spanim ci na deset skopiku behem dne. Zadny stres a zadny nervy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
582
26.1.21 17:04

Pangamin B-komplex, Dologran, šampaňský a sex.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
15413
26.1.21 17:05

Hořík v organické vazbě 500 mg ráno 500 mg večer. Pokud by ti to působilo průjem tak sniž dávky.

b-komplex, zejména B3 B6 a B12

D vitamín 1000 UI denně, ideální by ovšem byl rybí tuk tak 10-20 g denně (tedy lžíce ráno a večer)

Železo jen tak nesuplementuj. JEdnak není přímou součátní metabolismu chronického stresu a především se jím můžeš docela snadno předávkovat navíc může docea rozhazovat trávení, před začátkem suplementování železa si nejdřív zajdi na krev, jestli ho fakt potřebuješ doplńovat.

Z adaptogenů má smysl zkusit vitánii (okolo 100 mg) nebo CBD (nižší stovky miligramů)

https://examine.com/…ashwagandha/

Primární je ovšem změna životosprávy a proměna vzorců v hlavě. Tohle je dost praktická kniha jak kompenzovat stres
https://www.kosmas.cz/…-a-v-zivote/

obecně -nejdůležitější e pravidelný pohyb.

Jo a teda především zajdi na pravidelnou prohlídku, nech si zkontrolovat štítnou žlázu a spol.

Příspěvek upraven 26.01.21 v 17:16

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7223
26.1.21 17:11

Hodne mineralu muze zpusobovat tohle, pokud jsou nizke hladiny v tele.
Zasadni je snizit stres na minimum, spat minimalne 8 hodin, davat si pozor na alkohol a kofein, ktery sice muzou v prvni chvili ulevit, ale za par hodin to muze byt jeste horsi.
K tem vecem, co pises, bych jeste doplnila omega 3, vitamin D3, vitamin K2. Ruzne aminokyseliny, bude toho urcite hodne.
Takova sikovna bylinka na srovnani hladin hormonu a na zvladani zatezovych situaci je Ashawagandha. Zabira, mam dojem, asi po 10 dnech a nema zadne vedlejsi ucinky v rozumnem mnozstvi. Naopak ma spoustu dalsich pozitivnich ucinku.
Pokud zenske uz blbnou hladiny hormonu, kvuli zacinajicimu prechodu, tak pak jetel cerveny.
Pokud uz je to vaznejsi, plus se neda spat, tak aminokyselina 5HTP, zabira okamzite. Nemela by se brat vic, jak 3 mesice v kuse. Je dobra i na PMS a behem menstruace.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10
26.1.21 17:18

Určitě bych si nechala zkontrolovat štítnou žlázu. To je pěkná potvůrka, když nefunguje, jak má, tak může být člověk podrážděný, mít výkyvy nálady apod.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3021
26.1.21 17:20

Jack Daniel's :mrgreen:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
162
26.1.21 18:01

Beru doplněk stravy s reishi a sibirskymi bylinami. Je to adaptant. Ideální pro stresové období. Účinky jsem pozorovala již po 10 dnech. Opravdu velké zklidnění, návrhat dobre nálady. Je to prý dobré i na imunitu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
2.2.21 03:48

@sakota nejlepší lék na stres je podle mě jednoznačně jóga… Mám s jogou a stresem jen ty nejlepší zkušenosti, dokonce mi velmi pomáhá mírnit panickou úzkost, se kterou už nějakou chvíli žiju. Hlavně jak píšete to mg je důležité, i vitamín D je fajn. Ale celkově jist lehká a pestrá jídla. Ale jen vitamíny a jídelníček vám nepomohou být psychicky odolnější. Za účinky jógy na psychiku bych dala i ruku do ohně :) jinak můžete také zkusit l-tryptofan, je to serotonin v tabletách a i pomáhá při usínání. Jen se po něm hůř vstává, je normálně volně prodejný a výsledky se objeví cca do měsíce. Ale jinak serotonin je také obsaženy v třezalce teckovane, takže čaje z ní vám také mohou pomoct na uklidnění stejně jako meduňka, heřmánek atd. Hlavně l-tryptofan nikdy nekombinovat s takovými sedativními bylinkami.

  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat