Co je najednou špatně se šicím strojem?

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Taciras
Extra třída :D 11133 příspěvků 05.12.18 17:12
Co je najednou špatně se šicím strojem?

Ahoj, mám problém se šicím strojem, šil skvěle, ušila jsem na něm závěsy do celého domu a najednou začal blbnout a cuckat si nit. Vypadá to po každé stejně 4-5 stehů a nejednou se nechce hnout jehla a ze spoda je nit hrozně dlouhá zacuckaná. Natočila jsem to na video s otevřeným okýnkem do spodku stroje, je to asi na minutu a je tam dobře vidět, co ta nit dělá:
Video zde.

Fotku, co to vyvádí na látce přikládám. Jsem šicí amatér, zaobroubila jsem závěsy, ale jinak s tím moc neumím. Poradíte? Vidím, co to dělá, ale nevím, co mám já udělat pro to, aby to nedělalo.

Reakce:
warita
Echt Kelišová 8471 příspěvků 05.12.18 17:15

Typuju na napeti nite. Zkus vytahnout spodni nit, vytahni tu platovou spulku, zase natahni spodni nit dovnitr a zkus znova.

Taciras
Extra třída :D 11133 příspěvků 05.12.18 17:19
@warita píše:
Typuju na napeti nite. Zkus vytahnout spodni nit, vytahni tu platovou spulku, zase natahni spodni nit dovnitr a zkus znova.

To jsem zkoušela opakovaně. S napětím nitě jsem samozřejmě zkoušela hábat, i horní, i dolní, ale bez efektu. Navíc se to stalo uprostřed šití, nic byla seřízená dobře a najednou to začalo dělat tohle. Lemovala jsem při tom záclonu, pokud je to nějak relevantní.

jajara
Stálice 55 příspěvků 47 inzerátů 05.12.18 17:36

Ježišmarja, mě se dělá úplně to stejné. Taky jsem zkoušela měnit napětí spodní i horní nitě a výsledek nula. Stroj mi leží od léta v krabici a nevím, co s tím. Najde se nějaká šikula, která poradí?

Uživatel je onlinebaimoli
Kecalka 404 příspěvků 05.12.18 17:36

1. Vyměň jehlu
2. Zkontroluj, dráhu horní nitě, natáhni tu nit úplně znovu
3. Zkontroluj, že máš správně protaženou spodní niť
4. Zkontroluj prostor u cívky, jestli tam nemáš bordel a vyčisti vše