Co jíst když nesmím mléčné výrobky?

Anonymní
včera v 10:59

Co jíst když nesmím mléčné výrobky?

Dobrý den, mám 3 týdenního syna kterého kojím ale musím omezit mléčné výrobky co vůbec tda jist? :think: :nevim:

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
8993
včera v 11:03

Omezit nebo úplně vyřadit? No můžeš vše v čem není mlíko. Ovoce, zelenina, maso, tofu, těstoviny, rýže, vývary, vejce atd atd. Budeš muset číst v obchodech složení vyrobku

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
977
včera v 11:05
@Anonymní píše:
Dobrý den, mám 3 týdenního syna kterého kojím ale musím omezit mléčné výrobky co vůbec tda jist? :think: :nevim:

specifikuj, co je za problem..
jestli dieta bez bkm nebo musis rovnou eliminacni dietu..
vetsina mlecnych vyrobku ma lepsi a horsi alternativy na bazi kokosu nebo orechu

pokud ma abkm, doporucuje se vyradit i soju, na to pozor

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
458
včera v 11:07

Co se týče mléka, na trhu je spousta alternativ - sojové, rýžové (jsou nejlevnější), mandlové, kokosové…
Jogurty jsou taky sojové nebo kokosové, zmrzliny taky. Během pár let to šlo opravdu dopředu a je to i cenově dostupnější.
Na vaření jsou taky sojové smetany nebo jiné rostlinné tuky

V tomhle případě když se ti nechce až tak moc číst a zkoumat malá písmenka, co obsahuje a neobsahuje mléko, tak prostě přejdi na rostlinnou stravu (kromě masa, pokud ti chutná). Tam je jistota.

Příspěvek upraven 11.06.21 v 11:13

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2157
včera v 11:07

Já třeba do vaření místo mléka a Smetany používám kokosové mléko - speciálně do omáček.

Na pití mandlové. Už je těch alternativ všude mnoho. Vyrábějí se i sýry z ořechu apod.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1239
včera v 11:18

Jinak do kafe doporucuju sojovy, sice se to chce asi zvyknout, ale kdyz si tam das vetsi mnozstvi (ohrateho) sojovyho mlika tak je to vlastne moc dobry :) to se da i v klidu so musli.
Jinak tady si muzes filtrovat dle alergii
https://www.proalergiky.cz/vareni/recepty

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
559
včera v 13:42

Spíš než hledat (sójové) alternativy, zkus se zaměřit na jiná plnohodnotná jídla. Jako jo, můžeš si koupit sojové mléko, ale moc ti toho nedá. Je dobré jíst ovoce, zeleninu, oříšky, semínka, mák (zdroj vápníku, je z něj fajn domácí makové mléko), maso, vejce, obiloviny (pohanka, quinoa, čirok).
Na pečivo mazat třeba hummus nebo jiné luštěninové pomazánky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1870
včera v 15:55

Tak záleží, co jsi zvyklá jíst. Na bezmléčné dietě jsem strávila dohromady pár měsíců (taky při kojení kvůli alergii dětí) a postupně jsem si vždycky našla nový jídelníček a zvykla jsem si.
Na pečivo místo másla nebo lučiny jsem si dávala např. olivový olej, avokádo, sardinky, pomixované luštěniny, vajíčko. V drogerii DM (ale určitě i jinde) mají taky různé pomazánky. Nebo docela jsou dobré i dětské zeleninové přesnídávky.
Hlavní jídla byla celkem bez problémů - pokud se do něčeho dává např. smetana, tak jsem to vynechala.
Jedla jsem taky hodně zeleniny, ořechů, semínek, kokos. Když jsem chtěla mlsat, upekla jsem si bezmléčnou buchtu, dala si hořkou čokoládu, muesli nebo třeba ovesnou kaši (vařenou ve vodě) s pomačkaným banánem nebo politou rozpuštěnou hořkou čokoládou apod. Žádné náhražky typu sojové nebo jiné mléko jsem nekupovala.
Nakonec mi přijde, že ten jídelníček je jen o zvyku.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
70
včera v 16:46

Cokoli veganskeho by mělo být ok. Jak už psaly ostatní výše, nabídka je značná - rostlinná mléka, sýry, lusteninove pomazánky,..
Na eshopech s potravinami (rohlík, košík) najdeš celou kategorii vegan jídla.
Pokud jde jen o laktozu, koupit se tu daji výrobky bez laktózy - nápoje, sýry, jogurty, pudinky..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat